Plan wycieczki

Dzień 1

Zbiórka przy stanowisku odpraw Rainbow na 2 godz. przed wylotem samolotu. Wylot z Warszawy i przelot do Kanady (możliwa przesiadka). Aktualne rozkłady prosimy sprawdzać na stronie: r.pl/rozklady. Przylot do Vancouver, odprawa paszportowa zgodnie z obowiązującymi procedurami granicznymi, spotkanie z pilotem, transfer do hotelu, odpoczynek i nocleg w hotelu w okolicy Vancouver. W tym dniu nie ma kolacji w hotelu (dotyczy klientów, którzy dokupili opcję obiadokolacji).

Dzień 2

Dzień 2

Śniadanie, wykwaterowanie z hotelu i zwiedzanie Vancouver zwanego “miastem ogrodów”.  W tym urzekająco pięknym mieście zobaczymy m.in. Park Stanley’a, który jest zarówno ostoją dzikiej przyrody, jak i ulubionym miejscem rozrywki i rekreacji mieszkańców; bogatą kolekcję totemów - mistycznych rzeźb Indian z zachodniego wybrzeża Ameryki. Proponujemy pamiątkowe zdjęcia przy indiańskich słupach totemowych, które znajdują się w nietkniętym kawałku pierwotnego lasu z plażą oraz słynnym oceanarium. Następnie wizyta w Parku Lynn Canyon, przejście przez most wiszący 70 m nad wąwozem Capilano. Po powrocie do Vancouver spacer przez nowoczesne centrum, a także stare miasto Gastown. Odwiedzimy secesyjny budynek historycznego dworca Kolei Pacyficznej i będziemy świadkami niezwykłego mechanicznego spektaklu z parowym zegarem w roli głównej. Przejazd na Wyspę Granville, gdzie zobaczymy m.in.: targ ryb i owoców morza, galerie, teatry i występy uliczne. Po południu zaokrętowanie na statek płynący w kierunku Alaski, nocleg na statku. (Trasa ok. 30km). (Powyższy program może byc realizowany częściowo w dniu 1 wycieczki - w zależności od godzin przelotów).

Dzień 3

Śniadanie. Dzień spędzony na morzu – trasa będzie prowadzić wzdłuż pociętego niezliczoną liczbą fiordów malowniczego wybrzeża Kolumbii Brytyjskiej. Podziwiając majestatyczne krajobrazy, dopłyniemy do granicy Alaski, gdzie rozpoczyna się najbardziej urokliwa część tego wybrzeża, zwana „Inside Passage”. Rozciągająca się na długości ponad 800 km, przyciąga miłośników przyrody i fotografów z całego świata. Pośród niewielkich wysepek, przy odrobinie szczęścia możliwość obserwacji wielu morskich zwierząt – tutejsze wody stanowią schronienie dla orek, fok czy wielorybów. Zachęcamy także do korzystania z wielu atrakcji dostępnych na statku. Nocleg na statku (podczas rejsu).

Dzień 4

Śniadanie, a następnie przystanek w mieście słynącym z najlepszych łososi – Ketchikan. Zwiedzanie miasteczka zaczniemy od odwiedzenia Totem Heritage Center, czyli muzeum z największą kolekcją oryginalnych totemów, nawet z początków XIX w. Następnie spacer ulicą Creek Street. Położona nad zatoczką, tuż przy porcie, w pierwszej połowie XX w. stanowiła dzielnicę czerwonych latarni. Do dziś zachował się, w formie muzeum, jeden z domów publicznych – Dolly’s House. Obecnie, uliczka stanowi centrum turystyczne miejscowości i słynie z niewielkich sklepików z lokalnym rękodziełem. Powrót na statek, nocleg (podczas rejsu).

Dzień 5

Śniadanie, a dalej przypłyniecie do stolicy Alaski – Juneau. Miasto, wciśnięte pomiędzy imponujące góry, dostępne jest jedynie drogą morską lub powietrzną. Rozwój miasta przypadł na okres „gorączki złota” – nazwa miasta pochodzi od jednego z poszukiwaczy złota, Joe Juneau. W tym malowniczym mieście zobaczymy m. in. Alaska State Museum, przedstawiającą dzieje rdzennej ludności, zwłaszcza z plemienia Taku oraz zatrzymamy się w ogrodzie botanicznym, gdzie odtworzono roślinność lasu deszczowego, a także skąd rozpościera się piękna panorama miasteczka. Dla chętnych, wycieczka na lodowiec Mendenhall (dodatkowo płatne, ok. 30 USD) – przejazd do centrum turystycznego, skąd można podziwiać jęzor lodowca „wlewający się” do jeziora o tej samej nazwie. Powrót na statek, nocleg (podczas rejsu).

Dzień 6

Śniadanie, a następnie przybicie do portu w Skagway – niewielkiej miejscowości, której lata świetności przypadły na okres „gorączki złota”. W tamtych czasach przybyło tutaj nawet 10 tysięcy osób w poszukiwaniu szczęścia nad Klondike, a miasto stanowiło dla nich zarówno schronienie, jak i miejsce uciech – główna ulica Broadway pełna była saloonów i domów publicznych. Zobaczymy najstarszy hotel – Golden North Hotel, w którym według legendy straszy pokojówka Mary, dawny saloon jednego z najsłynniejszych rewolwerowców i jednocześnie oszustów z końca XIX w. - Soapy Smith’a, a także zbudowany w 1899 roku Camp Skagway, obłożony ponad 8 tysiącami patyków. Koniecznie należy spróbować grillowanego łososia lub gulaszu z renifera (dodatkowo płatne). Powrót na statek, nocleg (podczas rejsu).

Dzień 7

Śniadanie, a następnie całodzienny rejs przez wody Parku Narodowego Zatoki Lodowców (Glacier Bay National Park). Park położony jest w południowo-wschodniej części Alaski i chroni on 15 olbrzymich lodowców, uchodzących do zatoki. Imponujące formacje lodowców zostały odkryte i opisane przez znanego podróżnika, Johna Muira pod koniec XIX wieku, a w 1979 roku park został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Podczas rejsu niebywała okazja, aby przyjrzeć się majestatycznym górom i lodowcom, ukazującym potęgę natury, a także szansa na wypatrzenie goszczących tu niedźwiedzi grizzly, łosi, kozic, fok, wydr, morświnów, a nawet humbaków! Nocleg na statku (podczas rejsu).

Dzień 8

Śniadanie. Dalej będziemy kontynuować podróż przez krainę fiordów i lodowców, aż dotrzemy do najbardziej imponującego lodowca Alaski – Hubbard Glacier. Zajmujący powierzchnię ponad 2450 km2 (będąc tym samym 2 razy większy niż Zanzibar!), o długości ponad 120 km, wciąż przyrasta! Poszarpane czoło lodowca wrasta aż 11 km w głąb zatoki, a odrywające się fragmenty gór lodowych co pewien czas przerywają wszechobecną ciszę. Nocleg na statku (podczas rejsu).

Dzień 9

Po śniadaniu, wykwaterowanie ze statku w Seward i przejazd w kierunku Anchorage. Po drodze zatrzymamy się w miasteczku Girdwood, którego historia jest ściśle związana z „gorączką złota”. Na skraju miasta znajduje się Alyeska Resort, który jest jednym z najbardziej znanych kurortów narciarskich Alaski, otoczonym imponującymi górami i lodowcami. Kolejką linową wjedziemy na szczyt Mount Alyeska z którego rozpościera się przepiękna panorama na dolinę i lodowce. Następnie przejazd do centrum ochrony dzikich zwierząt, gdzie z bliska będziemy mogli obejrzeć z bliska lokalne gatunki zwierząt - niedźwiedzie, bizony, łosie oraz jelenie kanadyjskie. Zwiedzanie miasta Anchorage położonego nad Zatoką Cooka. W „stolicy” poszukiwaczy przygód, największego i najdzikszego stanu USA zobaczymy, m.in. imaginarium swego rodzaju muzeum pozwalające na poznanie niecodziennych zjawisk przyrody zachodzących na Alasce, takich jak np. zorza polarna oraz fauny i flory występującej na tych terenach. Będzie okazja do zjedzenia słynnych „alaskańskich snow crabs”, których dwie lub trzy nogi to pełen obiad (dodatkowo płatne). Czas wolny na zakupy pamiątek lub “traperskich” akcesoriów: lornetek, czapek, sprzętu do wypłukiwania złota. Przejazd na nocleg w hotelu w okolicy Talkeetna. (Trasa ok. 400 km).

Dzień 10

Po śniadaniu wykwaterowanie z hotelu i wyjazd w kierunku góry McKinley, który jest najwyższym szczytem Ameryki Północnej (6194 m n.p.m.), wchodzący w skład tzw. Korony Ziemi. Zwiedzanie wulkanicznego parku Denali z lodowo-śnieżną pokrywą do grubości kilkuset metrów. Znajduje się tu jeden z najdłuższych lodowców świata, ok. 50-kilometrowy Muldrow. Przejedziemy łańcuchem górskim Alaska Range, gdzie wypatrywać będziemy niedźwiedzi grizzly, łosi i innej dzikiej zwierzyny. Przejazd na nocleg do Healy. (Trasa ok. 270 km).

Dzień 11

Po śniadaniu, wykwaterowanie i przejazd do Fairbanks – zwiedzanie Muzeum Północy, w którym można zapoznać się z kulturą rdzennych mieszkańców – Indian z plemienia Athabascan oraz poznać historię Alaski. Spacer po centrum miasta, zwiedzanie „lodowego muzeum” oraz pomnik pionierów. Po południu przejazd do miejscowości North Pole – Biegun Północny, gdzie według mieszkańców znajduje się jedyne i właściwie siedziba Św. Mikołaja i nawet w środku lata można zaopatrzyć się we wszelkie ozdoby świąteczne i prezenty. Nocleg w okolicy Delta Junction. (Trasa ok. 340 km.)

Dzień 12

Śniadanie i wykwaterowanie, a następnie przejazd w kierunku Anchorage. Będziemy jechać wzdłuż wielu rzek obfitujących w skaczące dzikie łososie Sakai oraz wzdłuż rurociągu alaskańskiego biegnącego z Deadhorse do Valdez. Zatrzymamy się w dolinie rzeki Matanuska, aby móc podziwiać lodowiec o tej samej nazwie, a następnie - w miejscowości Palmer gdzie znajdują się jedyne na Alasce farmy, gdzie hoduje się piżmowoły arktyczne. Po drodze w miejscowości Eklutna jedyna szansa na spotkanie Indian obrządku prawosławnego oraz zobaczenie ich cerkwi i cmentarza będącego śladem czasów Cara i Imperium Rosyjskiego na Alasce (wejście dodatkowo płatne ok. 8 USD/os). Zakwaterowanie i nocleg w hotelu w Anchorage. (Trasa ok. 550 km).

Dzień 13

Po śniadaniu, wykwaterowanie z hotelu i transfer na lotnisko w Anchorage. Wylot do Polski (możliwe przesiadki).

Dzień 14

Przylot do Warszawy.

Uwagi do programu

- Napoje alkoholowe zakupione w strefie wolnocłowej i przewożone w bagażu podręcznym, pomimo odpowiedniego opakowania są rekwirowane na lotniskach europejskich).
- Zamieszczone w ofercie opisy wycieczek fakultatywnych są podane wyłącznie informacyjnie i nie stanowią oferty handlowej. Nie gwarantujemy, że będą one wszystkie realizowane. Pełny wykaz dostępnych atrakcji fakultatywnych wraz z ich aktualnymi cenami jest dostępny u naszych rezydentów i pilotów
- Pilot nie oprowadza po obiektach muzealnych.
- Część z atrakcji może być sezonowo wyłączona ze zwiedzania.
- Kolejność realizacji punktów programu może ulec zmianie lub odwróceniu.
- Godziny wylotów i powrotów mogą ulec zmianie.
- Do gniazdek niezbędne są adaptery.

Dodatkowe informacje

Zakwaterowanie

Hotele *** lub bazy turystyczne na Alasce o średnim standardzie - zwykle położone poza centrami miast (5 rozpoczętych dób hotelowych w okolicy miast: Calgary - 1, Talkeenta – 1, Healy – 1, Delta Junction – 1, Anchorage - 1).

Do dyspozycji gości: restauracja oraz bar.

Pokoje: 2 - osobowe z możliwością dostawki, wszystkie klimatyzowane z łazienkami oraz najczęściej TV-sat.

Wyżywienie: śniadania, a za dopłatą obiadokolacje.

Statek Norwegian Sun – 7 rozpoczętych dób hotelowych

Do dyspozycji gości: 13 restauracji, 8 barów, teatr Stardust usytuowany na 2 pokładach, kasyno, 2 baseny dla dorosłych, 5 jacuzzi, basen dla dzieci, salon odnowy biologicznej "Body Waves Spa", fitness center, trasa do joggingu/spaceru, boisko do koszykówki/siatkówki, boisko do baseballu, teren do gry w golfa, sala gier, biblioteka, sala zabaw dla dzieci, klub młodzieżowy, salon gier wideo, galeria sklepów, kaplica, galeria sztuki, galeria zdjęć, kawiarenka internetowa, sala konferencyjna.

Kabiny: Wewnętrzna (ok. 13 - 18m2), zewnętrzna z oknem (częściowo przesłonięty widok, ok. 13 - 15m2), zewnętrzna z balkonem (ok. 21m2). Wszystkie kabiny wyposażone są w dwa pojedyncze łóżka, które można połączyć w jedno podwójne, łazienkę z prysznicem, toaletą i suszarką do włosów, telefon do użytku wewnętrznego, TV, lodówkę, sejf.

Wyżywienie: 3 główne posiłki, przekąski między posiłkami, bufet lub przekąski o północy; napoje serwowane do śniadania i w bufetach samoobsługowych (w godzinach 10:00-22:00).

Wizy

Wiza

  • Obywatele Polski mają obowiązek posiadania ważnej wizy przy wjeździe do Stanów Zjednoczonych Ameryki.Nie ma możliwości pośredniczenia w jej otrzymaniu, tak więc każdy Klient musi ją uzyskać we własnym zakresie. O wizę należy starać się w Ambasadzie Stanów Zjednoczonych w Warszawie i w Konsulacie Generalnym Stanów Zjednoczonych w Krakowie. Szczegóły (koszty, sposób aplikacji) na stronie: http://polish.poland.usembassy.gov/wizy/wizy-nieimigracyjne/jak-ubiega-si-o-wiz.html.
  • W przypadku osób, podróżujących na podstawie paszportu wydanego przez kraj inny niż Polska, klienci zobligowani są do sprawdzenia w Ambasadzie Stanów Zjednoczonych przepisów celnych ich obowiązujących. Dla obywateli krajów objętych programem o ruchu bezwizowym (VWP) obowiązkowa jest rejestracja w systemie ESTA (Electronic System For Travel Autorisation) – lista krajów uczestniczących w programie jest dostępna na stronie:
    https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/ESTA_Screen-Level_Online_Help_1.htm#vwp2.
    ESTA jest systemem służącym do określenia, czy dana osoba jest uprawniona do wjazdu na terytorium Stanów Zjednoczonych. W celu rejestracji i wniesienia opłaty, najpóźniej na 72 godziny przed planowaną podróżą, należy wypełnić formularz dostępny na stronie:
    https://esta.cbp.dhs.gov/esta/. Klienci powinni posiadać wydrukowaną kopię potwierdzenia złożenia wniosku o zezwolenie na wjazd na terytorium USA w systemie ESTA i okazać ją podczas odprawy na lotnisku (zarówno na lotnisku w Polsce, jak i w ew. porcie przesiadkowym i w USA).
  • Obywatele Polski mają obowiązek posiadania paszportu biometrycznego (wydawane po 28.08.2006 r.) przy wjeździe do Kanady oraz potwierdzenia rejestracji w systemie eTA. Obywatele wszystkich krajów podróżujący do Kanady drogą lotniczą w ramach ruchu bezwizowego (w tym Polacy) są zobowiązani do posiadania elektronicznego potwierdzenia podróży (Elektronic Travel Authorization). Aby wyrobić eTA należy mieć ważny paszport, adres email do otrzymania powierdzenia eTA oraz kartę płatniczą do uiszczenia opłaty. W celu rejestracji i wniesienia opłaty, najpóźniej na 72 godziny przed planowaną podróżą, należy wypełnić formularz dostępny na stronie: http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta-start.asp
  • Możliwym jest wykupienie usługi "rejestracja w systemie eTA" przy rezerwacji - wniosek należy wypełnić najpóźniej na 10 dni roboczych przed wylotem.

Świadczenia

Cena podstawowa obejmuje: przelot samolotami rejsowymi z Warszawy do Vancouver i z Anchorage do Warszawy (możliwe przesiadki), opłaty lotniskowe, zakwaterowanie (razem 12 rozpoczętych dób hotelowych), wyżywienie: śniadania (podczas części objazdowej) i 3 posiłki (podczas rejsu), transfery klimatyzowanym autokarem lub busem, obsługę polskiego przedstawiciela podczas odprawy na lotnisku w Polsce, opieka polskiego pilota lub polskojęzycznego przedstawiciela lokalnego kontrahenta podczas realizacji programu, ubezpieczenie TU Europa - wariant standard (NW, KL, CP, Assistance oraz bagaż).

Cena podstawowa nie obejmuje: wizy amerykańskiej; kosztów realizacji programu zwiedzania (biletów wstępu, obsługi przewodników, kierowców, itp.) - ok. 490 USD (płatne obligatoryjnie na miejscu); przejazdów komunikacją miejską, 4 obiadokolacje (za dopłatą), napojów do obiadokolacji, wycieczek fakultatywnych (orientacyjne ceny w programie) oraz innych wydatków osobistych i pozostałych nie ujętych powyżej kosztów.

Kanada i Alaska - Kraina lodu

5.0/6 (1 opinia)

Udostępnij
Dodaj do schowka
Kanada i Alaska - Kraina lodu
Galeria (6)
Kanada i Alaska - Kraina lodu
Kanada i Alaska - Kraina lodu
Kanada i Alaska - Kraina lodu
Zdjęcie mapy
Plan Wycieczki

Atuty oferty

Cena podstawowa obejmuje: przelot samolotami rejsowymi z Warszawy do Vancouver i z Anchorage do Warszawy (możliwe przesiadki), opłaty lotniskowe, zakwaterowanie (razem 12 rozpoczętych dób hotelowych), wyżywienie: śniadania (podczas części objazdowej) i 3 posiłki (podczas rejsu), transfery klimatyzowanym autokarem lub busem, obsługę polskiego przedstawiciela podczas odprawy na lotnisku w Polsce, opieka polskiego pilota lub polskojęzycznego przedstawiciela lokalnego kontrahenta podczas realizacji programu, ubezpieczenie TU Europa - wariant standard (NW, KL, CP, Assistance oraz bagaż).

Cena podstawowa nie obejmuje: wizy amerykańskiej; kosztów realizacji programu zwiedzania (biletów wstępu, obsługi przewodników, kierowców, itp.) - ok. 490 USD (płatne obligatoryjnie na miejscu); przejazdów komunikacją miejską, 4 obiadokolacje (za dopłatą), napojów do obiadokolacji, wycieczek fakultatywnych (orientacyjne ceny w programie) oraz innych wydatków osobistych i pozostałych nie ujętych powyżej kosztów.

Plan wycieczki

Dodatkowe informacje

Lecąc na wakacje z Rainbow masz zawsze w cenie:

Bagaż

rejestrowany i podręczny

Opieka

polskojęzycznego pilota

Ubezpieczenie

podstawowe

Uśmiechnięty pan na banerze

Oferta nie jest obecnie w sprzedaży

pani z lornetka

Marzysz o odpoczynku w tej okolicy?
Mamy dla Ciebie wiele innych propozycji!

Sprawdź inne oferty w okolicy

Opinie klientów

Intensywność programu
4.0
Pilot
6.0
Program wycieczki
6.0
Transport
6.0
Wyżywienie
1.0
Zakwaterowanie
4.5
Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.

Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.

5.0/6

Tom 22.09.2023

Alaska ( bez Kanady) we wrześniu

Wyjazd oceniam bardzo pozytywnie, przepiękne jesienne krajobrazy ( wrzesień to tam już jesień ! ), fajni ludzie, ciekawa kultura zarówno współczesna, ale przede wszystkim ta przed białym człowiekiem. Denali (zarówno góra jak i cały obszar) zapiera dech w piersi - ośnieżone szczyty skąpane w kolorach brązu, czerwieni i złota. Fordy Kenali widziane z perspektywy morza -takie widoki pozostają w pamięci … No i zorze polarne to czas na ich obserwacje. Wiec jak ktoś w nocy czuwa to „upoluje”. Można by dużo pisać, ale lepiej samemu zobaczyć - zachęcam. Co do informacji praktycznych, temperatury to raczej jak u nas na początku zimy, czyli od rana może być nawet niewielki minus a w dzień niewielki plus. Przy odrobinie szczęścia w słońce nawet do +20C, ale bywa i cały dzień deszcz ( śniegu nie było). Wiec na cebulkę, warto mieć w zapasie czapkę, rękawiczki i deszczówki, lekką kurtkę puchową oraz polar, buty trekingowe jesienno-zimowe. Co do jedzenia- to jest Ameryka Północna i to powinno wszystko wyjaśniać … Na śniadania jajka z proszku, chleb tostowy, bekon i kiełbaska z czegoś mielonego ?, ale kawy do woli-taki kraj. Każdy kto się wybiera w te rejony powinien to wiedzieć lub sobie sprawdzić, dlatego ciagle mnie zadziwia reakcja turystów, którzy utyskują, że nie maja co jeść na miejscu. Na dobre i tanie jedzenie zapraszam do Azji. Obiady / kolacje w ofercie biura nie były przewidziane i dobrze bo dogodzić wszystkim się nie da i dopiero były by problemy. Na restauracje la carte należy mieć sporo czasu a program wycieczki był napiety co powodowało późne powroty do hotelu. O takich sytuacjach wcześniej informowała Pani pilot Aneta i wraz z kierowca Samim zawozili grupę do marketu. To niestety nie wszystkim się podobało, ale uczciwie należy przyznać, że było to jedyne sensowne rozwiązanie i tylko tam każdy mógł znaleść coś dla siebie - pod warunkiem, że chciał. A jak to zrobić, już tłumacze. Po pierwsze dla miłośników jedzenia „żabkowego” jest wszytko do zrobienia hod doga lub innego burgera lub kupienia gotowego zestawu, ktory można przygotować w mikrofali będącej na wyposażeniu każdego pokoju hotelowego. Dla wegetarian są gotowe zestawy lub ambitnie można kupić świeże produkty. Bywają również dania gotowe na gorąco na wynos ( smaczne to to nie jest). No i jest coś ciekawego, mianowicie w większość dużych marketów jest sushi, ale uwaga nie przemysłowe zestawy tylko, robione na miejscu. Są wewnątrz marketów takie wyspy-bary sushi gdzie azjatycka obsługa szykuje pyszne, świerze zestawy pakowane do kartoników. Zestawy są różne i ryby i kalmary i wegetariańskie, … w cenach niższych niż w Polsce. A wiec przy odrobinie wysiłku każdy znajdzie coś dla siebie. A na przekąskę polecam kanapki z serem Filadelfia z dzikim łososiem alaskańskim - pycha. Opieka Pilota Pani Anety bez zarzutu. Przekazywała informacje w sposób przyjazny i zrozumiały, wiedzieliśmy co i o której godzinie będzie w danym dniu oraz w następnym, na co się przygotować i jak ubrać, z jakich atrakcji i gdzie skorzystać w czasie wolnym oraz w okolicach hoteli gdzie spaliśmy. Nawet przewidziała możliwe braki w ubiorze turystów, zawiozła grupę do outletu z markową odzieżą sportowa w cenach znacznie niższych niż w Polsce. Zakupione zostały kurtki, deszczówki, polary, koszulki a nawet buty? Super mieliśmy również kierowcę, zawsze pomocny i uśmiechnięty, nawet po całym dniu jazdy w deszczu. Jeździł szybko, ale bardzo bezpiecznie dlatego wszędzie byliśmy na czas. Z takimi ludźmi można skupić się wyłącznie na zwiedzaniu i wypoczywania.
Pokaż wszystkie opinie
telefon

Pobierz aplikację mobilną Rainbow

i ciesz się łatwym dostępem do ofert i rezerwacji wymarzonych wakacji!

pani-z-meteracem