Opinie klientów o Iberostar Laguna Azul

4.7 /6
128 
opinii
Atrakcje dla dzieci
4.4
Obsługa hotelowa
4.8
Plaża
5.4
Pokój
4.3
Położenie i okolica
5.2
Rezydent
4.9
Sport i rozrywka
4.9
Wyżywienie
4.2
Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.

Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
Najlepiej oceniane
Wybierz

6.0/6

Barbara Anna, Węgrzce Wielkie 01.04.2019

Raj na ziemii

Cudowne miejsce z piękną plażą, zadbanym ogrodem, świetną obsługą hotelową, wspaniałym jedzeniem - po prostu raj na ziemi !!!

6.0/6

nikt73 23.11.2018
Termin pobytu: grudzień 2018

Kuba, Varadero, Hawana, Lot - czarter - Dreamliner

Wstęp Witamy, to był nasz siódmy pobyt na Karaibach, trzeci z Rainbow (dwa genialne rejsy a teraz pobyt na tydzień + 4 pozostałe we własnym zakresie) co jednoznacznie świadczy, że lubimy Karaiby i ten klimat. Na wstępie powiemy że liczy się nastawienie. Cokolwiek się stanie i cokolwiek będzie to są wakacje. Za większe i mniejsze pieniądze. Więc nasze nastawienie jest takie, że ma być fajnie, w naszych głowach, wspomnieniach, jedzeniach, ludziach i w całokształcie. Tak więc ocena 6 jest za całokształt. To jest Kuba a nie Polska. Hotel może nie wymaga remontu od podstaw, ale napraw tego co trzeba - to znaczy przykręcenia, poprawienia, naprawienia, domalowania, wymienienia, uzupełnienia, naoliwienia, i róźnych innych enia. Jednak ludzie, klimat i tak zwany całokształt powoduje, że nasza opinia o tym pobycie i hotelu jest maksymalna pomimo wszystkiego co wcześniej. Proces rezerwacji i cena warto korzystać ze wszelkich promocji które ma R-ka. Szczęśliwe godziny, środy, lasty, firsty i co tam jeszcze wymyślą. Jak ktos był odważny to mógł zaryzykowac zakup na dzień przed wylotem - za cenę genialną. Nasza to nieco ponad 3800/osoba i też bardzo dobra. My kupilismy przez internet, ale każdy decyduje tak jak lubi. Lotniska na lotnisku Chopina w przedstawicielstwie R otrzymaliśmy Karty Turysty wraz z informacją o miejscu odprawy (nadania bagażu i otrzymaniu miejsca w samolocie). Kartę turysty należy wypełnić według otrzymanej instrukcji. warto uważać bo błąd kosztuje 170 PLN lub 50 EUR. Dane do wprowadzenia to imiona i nazwiska, data urodzenia, numer paszportu i obywatelstwo. Niby proste ale świadomość dodatkowej opłaty paraliżuje rękę, a akaurat ten dokument jest ważny przed/po odprawie na Kubie. Odprawa w Polsce i na Kubie była z kilku stanowisk 4-5. Osobno dla klasy biznes i first, osobno dla economy. Obsługa bez problemu dawała miejsca przy oknie (jak Ktoś lubi). Odprawa osobista na lotnisku bez problemu, wylot ze stanowisk z literką N (kolejna kontrola dokumentów). Opóżnienie wylotu w Polsce wyniosło mniej niż godzinę (nadrobione w czasie lotu), opóźnienie na powrocie to 2 godziny (przylot około 1,5 godziny później). Po przylocie do Varadero wejście na terminal z rękawa, uderzenie karaibskiego klimatu. Odprawa paszportowa dość rygorystyczna. pojedynczo w budkach- karmnikach, sprawdzanie paszportów, kart kurysty i następnie celnik przepuszczał dalej. Dalej kontrola osobista i bagażu podręcznego. Oczekiwanie aż na taśmę wyjadą bagaże to około godziny, podobno bywa dłużej. Po odebraniu bagażu, przy wyjściu z lotniska Panie sprawdzały "bumażki" które trzeba wypisać w samolocie i naklejki bagażowe na walizkach. Potem rozdysponowanie przez rezydentki/pilotki ludzi do autokarów i po około godzinie rozwożenie do hoteli. Przy powrocie do Polski podobnie. Nadanie bagażu, kontrole paszportowe i zabranie kart turysty, kontrola osobista i strefa wolnocłowa. W niej nieco niż w innych krajach - inaczej bo głównie, jedzenie i picie, pamiątki, kawa, rum i cygara, papierosy itp. kosmetyków tam nie kupicie - ceny nie najgorsze. Dużo toalet z Paniami od opłat (tak, tak), sporo miejsc do siedzenia, czysto, ogromna palarnia. Samolot był opóżniony o ponad 2 godziny i mimo, że widzieliśmy go na przy rękawie to znikł z tablicy. Żadnej informacji o opóźnieniu nie było. Mimo to odlecieliśmy szczęśliwie, wejście do samolotu z rękawa. Na lotnisku w Warszawie wszystko szybko i sprawnie. Inne: ciekawym i długim przeżyciem było płacenie na lotnisku na Kubie kartą - operacja przebiegała jak samodzielny zakup na stronie interenetowej tylko wykonywany rękami obsługi. Ceny w CUC przeliczane przy płatności na dolary. Samolot w pierwszą i drugą stronę lot B787 Dreamlinerem. Miejsca przy oknie. System rozrywki pokładowej - filmy, gry, muzyka, programy tv, obserwacja lotu. Bardzo duży wybór w tym filmowe nowości z 2018 roku. Ekran dotykowy i przez pilota. W drodze "tam" jeden ekran gorzej działał a w drugą stronę wszystko super. Obsługa w porządku i miła. Dwa posiłki. Jeden to kanapka drugi na ciepło. Ten bogatszy był "tam". Kisz (jakkolwiek się to pisze) plus bułka, masło, wędlina, ser, warzywko lub naleśniki (na słodko). Kanapka to półbagietka dwie do wyboru. Na powrót danie z kurczakiem lub makaron. Kanapki z serem lub kurczakiem. Za darmo do picia woda niegazowana pozostałe napoje płatne. Przykładowe ceny: napoje zimne gazowane 5 PLN, kawa, herbata 6 PLN, piwo 8 PLN, pozostałe alkohole powyżej 10 PLN. Przed lądowaniem w Varadero dezynfekcja samolotu. Inne informacje: toalety czyste i sporo ich było. Nieczynne w czasie turbulencji. Dużo miejsca nawet w klasie ekonomicznej. Poduszki, koc, słuchawki, informator pokładowy, gazetka, sterowanie zaciemnieniem okien elektroniczne. 10-11 godzinny lot jest dość nurzący, ale dobrze, że nowoczesnym, wygodnym samolotem. Transfer do hotelu transfer do naszego hotelu Iberostal Laguna Azul 5* trwał około godziny. Po drodze kilka innych hoteli. Wjazd na półwysep Varadero przez bramki. Hotel ogólnie ogromny kompleks porośnięty palmami daktylowymi, kokosowymi i innymi oraz drzewami. Trawniki, alejki, po któych przechadzały się szpakowate, wróblowate i jaszczurkowate ( a na plażach pliszkowate, czaplowate, ptaki morskie i kraby) zejścia na plaże przez mostki. Trzy kompleksy basenów. 10 budynków 3-5 poziomowych. Sporo pryszniców i toalet ogólnodostępnych w budynkach i na terenie kompleksu hotelowego. 2 korty tenisowe, boisko do piłki nożnej i koszykówki, boule, warcaby zewnętrzne, jakaś gra której nie znam, tenis stołowy, dart, strzelnica, na plaży siatkówka i piłka nożna plażowa, katamarany, rowery wodne, siłownia, sauna i jacuzzi, bilard, palarnia cygar, salon gier - to w cenie. Dodatkowo spa, fryzjer, internet, sklepy, stanowiska z pamiątkami. Jedzenie to 3 restauracje a'la carte i restauracja główna plus 24 h snack bar. Bary: w lobby 2, przy basenach 3, w snack barze, na plaży w teatrze i dyskotece. Czynne w różnych godzinach. Teatr z codziennie różnymi przedstawieniami, dyskoteka. W hotelu można palić... Hotel szczegółowo po wjeździe autokaru wejście do recepcji. Jest to poziom 3 między budynkami 15-16. W kolejce do zameldowania i założenia opasek Panowie bagażowi rozdali zimne napoje. Proces meldowania dość sprawny, a wymeldowania bardzo szybki. W czasie zameldowania nałożenie opasek i informacje potrzebne do pobytu - informator w języku polskim, oprócz tego plan hotelu oraz dostępny informator Rainbow z potrzebnymi infromacjami ( w wyznaczonym miejscu). W lobby w kilku miejscach plan przedstawień i animacji na każdy dzień tygodnia. Po zameldowaniu można/nie trzeba skorzystać z usług bagażowych. Nasz Pan nie wyciągał ręki po napiwek więc dostał podwójny. Wejście schodami lub wjazd windą. Po wejściu do budynku głównego są: po lewej stronie - lobby, obok kantor wymiany (EUR do CUC około 1-1, można podobno lepiej, i lepiej wymieniać EUR niż USD), naprzeciw kantoru lobby bar, najlepsze alkohole, drinki i obsługa, dalej sklep, fryzjer, punkt telefonowania i zakupu kart do internetu ( 1 CUC za godzinę); po prawej stronie obsługa + zamawianie restauracji a'la carte (w cenie) japońska, włoska, kubańska, dalej punkty biur podróży, bilard, sklep z rumem i cygarami obok palarnia cygar, salon gier, sala konferencyjna, sklepik i jedna z restauracji a'la. Przed wejściem mozliwość wynajmu taksówek oraz niedaleko hotelu przystanek, z którego odjeżdżał " panoramiczny autobus", którym za 5 CUC można objechać Varadero w 2,5 godziny. W cenie biletu mozna wysiadać i wsiadać w dowolnym miejscu. Naprzeciw wejścia mały bar i lobby ze stolikami, krzesłami, kanapami, wyjście na taras. Stamtąd zejście na teren basenowy i do głównej restauracji na poziomie 1. W lobby wieczorami muzyka na żywo, fortepian, saksofon. Na poziomie 5 sauna, jacuzzi i siłownia (czynne do 17) i płatne spa. Na poziomie 1 znajdowały się następujące obiekty. Restauracja główna i restauracja a'la carte. Przy wejściu od strony budynku 15 były stoiska z pamiątkami, kartkami ze znaczkami, magnesami. Za restauracjami a'la carte był teatr i dyskoteka. Przy basenach punkt wymiany ręczników plażowych czynny w wyznaczonych godzinach, dart i inne gry, po drugiej stronie warcaby . Za kompleksem basenowym kid's club, lody, kolejne punkty z pamiątkami (2), przy głównym zejściu na plażę pan sprzedawał kokosy. Przy zejściu na plażę bar, raz był show kuchenny. Na wielkim grillu na ogromnej patelni smażony był ryż z krewetkami. Przy basenach po prawej stronie (budynek numer 10) są korty, boiska, strzelnica. Przy basenie i na plaży przez cały dzień animacje, gry, nauka tańców, bingo, konkursy. Bary otwarte są w godzinach 10-18 przy basenach, w godzinach otwarcia teatru i dyskoteki, w barze lobby od 7-1. Największy wybór alkoholi lokalnych i importowanych, drinków i innych napojów w barze w lobby. Cała obsługa fajna, ale dla nas najprzyjemniejsza w lobby i w basenie w "mokrym doku". Przedstawienia w teatrze fajne, ciekawe na wysokim poziomie i dużo ludzi na nie chodzi. Na dyskotece nie byliśmy. Z restauracji a'la carte byliśmy w japońskiej i polecamy. Leżaki i parasole na plaży i przy basenach za darmo, wszystkie bary za darmo. Pokój nasz był w budynku 16, poziom 4 numer 12. czyli pokój 16412. Dwie karty magnetyczne, w przypadku uszkodzenia bez problemu wyrabiana nowa w lobby. Pokój sprzatany codziennie, wymieniane ręczniki i dokładana nowa chemia łazienkowa (szampony, żel, sól do kapieli, grzebień, igielnik, mydło, czepki kapielowe, gąbka do czyszczenia butów). Bardzo miła pokojówka, łabędzie, statki i inne rzeźby z ręczników i nie tylko. Ogromna wdzięczność za wszelkie podarunki, napiwki, słodycze, odzież. Listy, które pisała zostawiliśmy na pamiątkę. Opis pokoju: po wejściu po lewej stronie łazienka, duża. Ręczniki, chemia łazienkowa, szklanka, narożnikowa wanna z prysznicem, suszarka, cały czas dostępna ciepła woda. Po lewej stronie wieszak i szafa z sejfem, deską do prasowania, żelazkiem, wieszaki, dodatkowe poduszki i koc. Pokój duży z ogromnym łóżkiem, szafki nocne i lampki nocne, nad nim wentylator (głównie jego używaliśmy).Naprzeciwko szafka na walizki i szafka z "minibarem", telewizor z międzynarodowymi kanałami (bez polskiego). lodówka uzupełniana o wodę i jak były to o napoje gazowane i piwo (kubańskie to Bucanero, bardzo dobre). Dalsza część pokoju to część dzienna z fotelem, kanapą, toaletką z lustrem. Wyjście na taras, dwa krzesła i stolik. W pokoju ręczniki plażowe. Klimatyzacja sterowana indywidualnie - w naszym przypadku wystarczał wentylator sufitowy. Jedzenie Restauracja główna Argenta: Śniadania. Po wejsciu od budynku 15 po kolei jest: pieczywo i opiekacze pieczywa, ciastka i ciasta - pieczywo i ciastka wybór kilka rodzajów, chleby, bagietki, bułki. Dalej toster. 3 stanowiska gdzie kucharze przygotowują omlety i jajka sadzone oraz naleśniki. Jest tam też tortilla hiszpańska. W dwóch głównych miejscach z jedzeniem są dania na ciepło i zimno. Dania na ciepło: kaszanka, parówki, kiełbasy, bekon, fasola w sosie, klopsiki, potrawy z ziemniaków, jajecznica, jajka gotowane w skorupkach i bez, kukurydza, kapusta, brokuły, pomidory itd. na zimno sałatki, różne warzywa, bardzo dobre sery, żólte, białe, pleśniowe, wędliny. Płatki śniadaniowe różnego rodzaju itp. dzbanki z różnymi jogurtami, dzbanki z różnymi sokami, automaty z napojami. Kawę i herbatę roznosi obsługa. Owoce to głównie arbuz, ananas i papaja ale też były grejpfruty, karambole, pomarańcze, banany oraz sałatki z tych owoców. Dostępne były również owoce w syropach. Śniadanie od 7 do 10:30. Mozliwość rezerwacji śniadania od godz. 5 -7. W lobby dzbanki z wodą z dodatkami np. arbuz, ogórki itd. Obiad i kolacja. Kucharze przygotowywali mięsa z grila głównie wołowinę i kurczaka a na drugim stanowisku krewetki i ryby a na trzecim stanowisku makarony, Były też gotowe makarony ( np. z owocami morza). Część na zimno podobnie jak ze śniadaniami. Na ciepło różne mięsa, ryby, królik, wołowina, kurczak, puree z ziemnaków i dyni, różne warzywa, mule. Owoce i ciasta i torty i lody. Do picia woda, piwo, wina roznoszone przez obsługę. Do tego jedzenie grillowe hamburgery, hot dogi, frytki, pizza. Zupy. Snack bar. Przez całą dobę frytki, hamburgery, pizza, hotdogi. W porze obiadowej dodatkowo do tego owoce i ciasta, część dań z restauracji głównej. Do tego ryby lub kurczaki z grilla. Lody w wyznaczonym punkcie i restauracji głównej w czasie obiadu i kolacji. Restauracja japońska. Po zajęciu stolika małe sushi i imbir oraz przyjęcie zamówień na posiłki. Zupy: rybna i kurczakowa. Danie główne: ryż z jajkami, krewetki, wołowina, kurczak. Deser sernik i lody. Napoje. Po przyjęciu zamówień cooking show i jedzenie. Dobre i dużo. Polecamy. Wycieczki fakultatywne Hawana bo tylko tam byliśmy. Wycieczka z Olą. Bardzo dobry autokar. Zbieranie ludzi po hotelach. Opowieści w autobusie. Przystanek przy wąwozie z ogromnym mostem. Sklepiki z pamiątkami, drinki z ananasa, muzyka na żywo. W Hawanie przystanek przy figurze Chrystusa (naprzeciwko muzeum rewolucji) z widokiem na Hawanę. Wizyta na kawę z płonącym rumem Legendario, możliwość zakupu rumu i cygar. Obiad u Hemingwaya we Floridicie z muzyką na żywo i klimatem. Obiad to Daiquiri, piwo, zupa, ryż z kurczakiem, sałatka i lody. Włóczenie się uliczkami Hawany. Przejażdżka zabytkowymi samochodami. Plac Rewolucji. Potem czas wolny, my wybraliśmy odpoczynek na dachu hotelu gdzie nocował Hemingway. Według nas trzeba zobaczyć Hawanę. Czas wycieczki od wyjazdu do powrotu 12h. Cena 90 CUC. Dobrze wydane pieniądze. Podsumowanie my na pewno tam wrócimy i gorąco polecamy, już od siedmiu lat z okładem w Karaibach się kochamy

6.0/6

Katarzyna, Łódź 11.01.2020

Iberostar Laguna Azul - na Kubie to bardzo dobry hotel

Na prawdę świetny hotel. Super lokalizacja na rodzinne wakacje. Córka (9 lat) zachwycona. Animacje dla dzieci i dorosłych. Wieczorne atrakcje w teatrze. Drinki pierwsza klasa. Hotelu nie można porównać do 5* w Egipcie czy Turcji, jednakże nie było źle. Najważniejsze, że nie było robactwa, nic nie śmierdziało. Ręczniki codziennie wymieniane, kosmetyki i sprzątanie pokoju na bieżąco. Sam obiekt hotelowy również uważam za czysty i w miarę zadbany. Polecam!!!

6.0/6

Waldemar, GDAŃSK 21.01.2018
Termin pobytu: listopad 2017

Iberostar Laguna Azul

Super Hotel
178932
telefon

Pobierz aplikację mobilną Rainbow

i ciesz się łatwym dostępem do ofert i rezerwacji wymarzonych wakacji!

pani-z-meteracem