Do programu może dołączyć każdy i w dowolnym momencie. Wystarczy się zarejestrować w koncie klienta Moje Rainbow i wyrazić chęć dołączenia do programu: on-line, w aplikacji, przez Call Center, w salonie firmowym czy u agenta. Korzyści działają od razu – już za pierwszy wyjazd wraca nawet kilkaset złotych.
Zasady są bardzo proste. Klient kupuje wakacje, a określony procent wartości tych wakacji wraca w postaci bonu na kolejny wyjazd. Do wartości wakacji wlicza się wszystko: wykupiona wycieczka fakultatywna, wybrane miejsca w samolocie czy inne usługi. Bon można wykorzystać już kolejnego dnia po powrocie z wakacji – a nic tak nie poprawia nastroju po zakończeniu wakacji, jak rezerwacja kolejnych.
Wysokość procentu zwrotu zależy od poziomu, na którym jest klient. A awansować jest bardzo łatwo! Już samo zapisanie się i wyrażenie zgody na newsletter zapewnia 2 poziom, czyli 2% zwrotu na następne wakacje. Kolejny, zarezerwowany w ciągu 12 miesięcy wyjazd to kolejny poziom – aż do poziomu 4, który daje aż 4% zwrotu.
Wystarczy dołączyć do programu Bumerang. Jak to zrobić? Aby dołączyć musisz mieć aktywne konto klienta w Moje Rainbow. Po zalogowaniu się do konta należy się zarejestrować wypełniając formularz. Jeżeli nie posiadasz konta możesz je założyć na naszej stronie R.pl lub w sieci sprzedaży. Po wypełnieniu kwestionariusza wystarczy już tylko aktywować konto za pomocą przycisku w mailu potwierdzającym, który przyjdzie na Twoją pocztę mail. Od teraz możesz zacząć zbierać bony i wykorzystywać je podczas rezerwacji wakacji!
W nowym programie lojalnościowym przewidzieliśmy 4 poziomy. Każdy kolejny poziom to dodatkowy 1% zniżki! Jak przechodzić na wyższe poziomy?
Poziom nr 1
Dołączenie do programu i zakup pierwszego wyjazdu. Po powrocie z zarezerwowanego wyjazdu otrzymasz bon na kolejne wakacje. Jego wartość wyniesie 1% wartości Twojej pierwszej rezerwacji.
Poziom nr 2
Kupujesz drugie wakacje z Rainbow. Na tym poziomie otrzymujesz 2% zniżki.
UWAGA! Na poziom nr 2 możesz wskoczyć od razu przy rejestracji, jeżeli wyrazisz zgody marketingowe!
Poziom nr 3
Zakup trzecich (lub drugich przy wyrażeniu zgód marketingowych przy rejestracji) wakacji dający bon w wysokości 3% wartości zamówionych wakacji.
Poziom nr 4
Najwyższy poziom Programu Bumerang! Zakup każdego wyjazdu sprawi, że 4% jego ceny wróci w bonie, który możesz wykorzystać na kolejny wyjazd.
Klient rezerwuje wyjazd na lato 2024 w kwocie 25 000 zł. Warto zachęcić go do dołączenia do Bumeranga, ponieważ za dołączenie (ze zgodą na newsletter) zyska 2% zwrotu. Bon o wartości 500 zł będzie czekał na niego po powrocie z wyjazdu. Można go wykorzystać do obniżenia kolejnych wakacji!
Czy można spaść na niższy poziom programu Bumerang?
Z założenia Program Bumerang to droga ku większym korzyściom i rabatom! Są tylko dwa wyjątki:
Bony wystawiane są na płatnika rezerwacji, czyli w praktyce na pierwszą osobę na rezerwacji. Jeżeli chcesz skorzystać z bonu rezerwacja musi być założona na Twoje dane. Bony aktywują się w dniu powrotu z wyjazdu, czyli zamawiasz pierwsze wakacje w Programie Bumerang, wracasz z beztroskiego wypoczynku, a my aktywujemy bon na Twoim koncie, z którego możesz od razu skorzystać rezerwując kolejne wakacje. Każdy aktywowany bon jest ważny 12 miesięcy. W tym czasie należy dokonać rezerwacji wyjazdu (nie musi się on odbyć w ciągu 12 miesięcy od wystawienia bonu). Bony obniżają wartość kolejnej rezerwacji tzn. przy dokonywaniu rezerwacji wakacji wystarczy podać kod bonu. Po zatwierdzeniu bonu obniży on całkowita wartość rezerwacji. Bony można dowolnie łączyć z innymi promocjami, a jeżeli masz więcej niż jeden bon, to dodamy je wszystkie! Pamiętaj, ze jeżeli nie możesz lub nie chcesz wykorzystać bonów, które zebrałeś możesz je przekazać współpodróżującemu, który podróżował razem z Tobą.
Nagradzanie lojalnych klientów to nie zupełna nowość w Rainbow – cały czas działa karta Stałego Klienta, która daje 2% rabatu turystom, którzy już 3 razy byli na wakacjach z Rainbow. A takich turystów jest całe mnóstwo, bo Klienci Rainbow chętnie wracają na kolejne wakacje. Posiadacze Karty również mogą przystąpić do Bumeranga i zgarnąć największą korzyść – 2% rabatu na najbliższy wyjazd i aż 4% zwrotu na kolejny.
Karta Stałego Klienta będzie działaś jeszcze przez 12 miesięcy od uruchomienia programu Bumerang, ale już teraz zachęcamy posiadaczy Karty do zarejestrowania się w naszym nowym programie lojalnościowym, który przynosi jeszcze więcej korzyści!
Dlaczego w ogóle rozpoczęliśmy prace nad stworzeniem zupełnie nowego programu lojalnościowego. Co stało u podstaw samego pomysłu?
Przez ostatnie lata prowadziliśmy zintensyfikowane badania rynku oraz konsumentów. Wiemy, że „typowy” klient biura podróży, który na dłuższy wakacyjny, zagraniczny wyjazd wybiera się raz w roku, nie przywiązuje dużej wagi do tego, z jakim biurem podróżuje. Owszem, w sytuacji dokonywania wyboru, skrupulatnie przegląda oferty różnych biur podróży, żeby mieć pewność, że dokona najlepszego wyboru z możliwych. Jest to dla niego bardzo ważna decyzja, z jednej strony ze względów finansowych, ponieważ jest to po prostu duży, jednorazowy wydatek, a z drugiej – co ważniejsze – obarczona jest dużym ładunkiem emocjonalnym. Wakacje to nasz czas wolny, na który pracujemy cały rok i, na który czekamy z utęsknieniem, a wreszcie - który chcemy spędzić tak jak to sobie wymarzyliśmy i zaplanowaliśmy. Ostatecznie jednak, kiedy już ten proces decyzyjny związany z wyborem biura i wycieczki, jest zakończony, wtedy klient skupia się już tylko na wyjeździe. Jeśli wyjazd jest udany, klient często nawet nie pamięta z jakim biurem podróżował, pamięta gdzie był, co robił i ludzi, z którymi przebywał, ale biuro – tu już nasza pamięć jest zawodna. Zresztą na tym również zależy nam – chcemy, aby klient wypoczywał zupełnie bezstresowo i napawał się beztroską podczas swoich wakacji. Jednak ważne jest dla nas również, by dać klientowi motywację do kolejnego wyjazdu właśnie z nami – z jednej strony – właśnie ze względu na pozytywne doświadczenia, a z drugiej strony – ze względu na korzyść, jaką otrzyma.
Dlaczego nowy program jest lepszy od dotychczasowej „KSK”?
Program Karty Stałego Klienta działał od końca lat 90-tych, więc bardzo długo, a tym samym jest dość archaiczny. Aby zrealizować zniżkę z tytułu karty trzeba pamiętać jej numer i podać go sprzedawcy lub wpisać samodzielnie w odpowiednie pole. Poza tym, skorzystać z darmowej karty mogli tylko klienci, którzy zrealizowali z nami min. 3 wyjazdy. Bumerang to nowoczesny program, do którego nie ma bariery wejścia - jest skierowany zarówno do zupełnie nowych klientów, jak i klientów, którzy już z nami podróżowali. Poza tym, jest nieodłącznie powiązany z kontem klienta w Moje Rainbow, który jest odświeżoną i nowoczesną wersją dotychczasowego panelu. Jest również programem, w którym korzyści naliczają się w sposób całkowicie automatyczny. System rozpoznaje i odnajduje, po weryfikacji odpowiednich danych, rezerwacje klienta i nalicza mu odpowiedni poziom i bony. Dodatkowo, zniżka z tytułu KSK odliczała się od podstawowej ceny wyjazdu, w Bumerangu uwzględniamy całkowitą wartość rezerwacji, włącznie z usługami dodatkowymi jak np. ubezpieczenia, seatingi, wycieczki fakultatywne, które mogą znacząco powiększyć cenę wycieczki. I wreszcie, Bumerang pozwala na zwrot aż do 4% kwoty wyjazdu, w porównaniu do 2% zniżki z tytułu KSK.
Czy stosujemy jakieś przełomowe i nowatorskie rozwiązania?
Jest kilka aspektów, które sprawiają, że program Bumerang jest wyjątkowym programem lojalnościowym, niezwykle korzystnym z pespektywy klienta. Po pierwsze, ogromnym atutem Bumeranga jest fakt, że korzyść w programie jest wyrażona w pieniądzu, a wiemy z badań, że klienci bardzo to doceniają. Co więcej, jest to właściwie oszczędność dla samego klienta, ponieważ dostaje on zwrot z wpłaconych pieniędzy w postaci bonu zniżkowego.
Innym ciekawym aspektem jest to, że klient ma bardzo długi czas na wykorzystanie bonu, ponieważ bon można wykorzystać na wyjazd, który jest z dniem wyjazdu dalszym niż ważność bonu. Na realizację bonu klient ma 12 m-cy, licząc od dnia powrotu z wyjazdu, za który przysługiwał mu bon. Natomiast aby wykorzystać bon wystarczy zakupić kolejny wyjazd, a nie na niego wyjechać.
Kolejną zaletą, którą można wskazać, jest to, że raz uzyskany poziom się nie przedawnia. Awans w programie jest bardzo łatwy i wbrew pozorom – dość szybki.
Już za samo dołączenie do programu nagradzamy klienta 1%, a w sytuacji, kiedy wyrazi zgodę na otrzymywanie naszego newslettera zyska automatycznie kolejny 1%, czyli na start może mieć od razu 2 poziom i 2% zwrotu od pierwszej rezerwacji w programie.
Za każdą kupioną i zrealizowaną wycieczkę klient otrzymuje bon, który może wykorzystać do obniżenia ceny kolejnej wycieczki z Rainbow.
Osoba pełnoletnia, która posiada aktywne konto w Moje Rainbow i wyraziła zgodę na uczestnictwo w programie oraz zaakceptowała regulamin programu.
Aby dołączyć, klient musi posiadać aktywne konto w Moje Rainbow, a następnie należy wypełnić formularz w zakładce „Bumerang” na r.pl.
Program Bumerang ma 4 poziomy. Każdy kolejny poziom odpowiada wyższemu procentowi zwrotu od wartości wycieczki, który wraca do klienta na kolejny wyjazd z Rainbow: 1%, 2%, 3% i 4%.
Za każde kupione i zrealizowane wczasy, wycieczkę objazdową lub wyjazd 7+7. Bilety czarterowe, wycieczki fakultatywne kupowane osobno i rezerwacje grupowe nie wliczają się do podstawy wyliczenia bonu.
Jeżeli wyjazd nie dojdzie do skutku lub klienci nie wyjadą/nie wylecą, to bon nie zostanie wystawiony.
Do Bumeranga liczą się rezerwacje od startu programu. Jeśli klient ma ich kilka, to brana jest pod uwagę ostatnia rezerwacja.
Tak, bonu można użyć również do obniżenia pozostałej kwoty do zapłaty w sytuacji, gdy rezerwacja została już wcześniej potwierdzona.
Program lojalnościowy Bumerang zastępuje Program Kart Stałego Klienta. Dołączenie do Bumeranga oznacza rezygnację z Karty Stałego Klienta. To oznacza, że korzystanie z obu programów jednocześnie jest niemożliwe, za wyjątkiem pierwszej rezerwacji w Bumerangu, za którą klientowi przysługują podwójne korzyści (zarówno zniżka z tytułu KSK, jak i bon z Bumeranga).