Zastanawiasz się, czy ta wycieczka to dobry wybór? Wpisz pytanie, a dostaniesz podsumowanie wszystkich opinii naszych gości.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Trafiliśmy na statek w fatalnym stanie mocno zużyty dodatkowo nie mogłem się doprosić o przepchanie toalety którą dostaliśmy w "spadku" po poprzednich wycieczkowiczach. Wykupienie opcji all inclusive to pomyłka! Wydzielali nam drinki i tylko do 22.00 wracaliśmy wieczorami i nawet nie zdążyliśmy coś skorzystać. Kajuty na rufie są bardzo głośne i śmierdzą spalinami diesla. Ogólnie gdyby nie fajny program i dobry przewodnik to byłaby totalna porażka.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Bardzo przyjemna podróż statkiem. Świetny statek, obsługa, pyszne jedzenie (robione na zamówienie omlety, makarony), karkade w którym się zakochałam (byłam na wycieczce w ciąży więc coca-cola i alkohol odpadały). Jedyny minus za brak sejfu w pokoju (chociaż część osób miała), ale można było korzystać z sejfu w recepcji, choć było to lekko uciążliwe. Wycieczki fajnie rozplanowane, nie bardzo męczące. Zakwaterowanie przed i po statku w hotelu Empire w Hurghadzie - fatalne. Jedzenie okropne (sensacje żołądkowe murowane) warunki bardzo kiepskie. Do plaży daleko. Wybierając się na plażę do siostrzanego hotelu polecam tam zjeść obiad - o wiele lepszy.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wyjazd do Egiptu ,świetna sprawa .Pobyt w hotelu Sfinks w Hurghadzie nie był zły ,jednak jak miałabym tam być tydzień ,byłabym rozczarowana.Pobyt na statku bardzo mi się podobał ,natomiast powrót że statku autokarem do Hurghady 600 km to porażka ,cały dzień w autokarze ,szkoda że nie płynęliśmy połowę drogi statkiem tak jak to było w jedną stronę.Wrazenie ogólne jednak dobre.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Najwspanialszy na wycieczce był przewodnik Mustafa z Kairu, cudowny, pełen humoru,o dużych wiadomościach, pokoje hotelowe i obsługa super, jedzenia i picia w ilościach nie do przejedzenia, plan wycieczki bardzo dobry, wycieczka statkiem po Nilu wspaniała. Poza hotelem Egipcjanie straszni, strach jest coś od nich kupić,obsługa na lotnisku straszna.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wyjazd zdecydowanie polecam, przewodnik ciekawie opowiada o zabytkach. Organizacja jest bardzo dobra, przedstawiciele biura prowadzą na każdym kroku dzieki czemu nie ma powodu do stresu. Firma zwiedzania podróżując statkiem jest w mojej opini najlepszą formą. Jedyny minus wyjazdu to lokalizacja hotelu podczas dni wypoczynku. Znajduje sie z daleka od centrum Hurghady.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka była bardzo dobrze zorganizowana. Turysta w Egipcie naprawdę może się czuć bezpiecznie. Wszędzie jeździł z nami policjant z bronią. Przewodnik solidnie wywiązywał się z powierzonych mu zadań - kompetentny, punktualny, wszystko odbywało się jak w szwajcarskim zegarku. Trafił nam się statek, który lata świetności miał już za sobą, to znaczy wszystko było już dość stare, niemniej jednak w bardzo dobrym gatunku - np. drewniane podłogi , schody i meble. W kajutach mieliśmy o wiele lepszy wystrój niż na zdjęciu ofertowym. Były w nich piękne białe szafy z lustrami, kanapy i masywne, wygodne łóżka. Holl i restauracja również były urządzone bardzo elegancko. Jedzenie było naprawdę wyśmienite! Obsługa grzeczna i uczynna. Na dachu statku był basen, doskonale spełniający swoje zadanie. Zwiedziliśmy wszystkie miejsca będące w ofercie. Dlaczego więc nie daję oceny 6 tylko 4? Otóż, pomimo tego, że Egipcjanie bardzo się starają, niemiłym akcentem pobytu na statku były brudne firanki i dywany, zwłaszcza ten na schodach, spod którego codziennie witały nas warstwy brudu. Firanki w pokoju miały kolor grafitowy, upierałam się, że to materiał w takim kolorze, niestety, po zbadaniu sprawy za pomocą wody i mydła, sprawa się rypła - kiedyś były białe. Egipcjanie bardzo szanują turystów, mówią językami, ale powinni jeszcze nauczyć się sprzątać - mamy XXI wiek.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wyjazd zaliczamy do udanych. Odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc i poczuliśmy klimat Egiptu. Należy dodać, ze wycieczka nie jest zdecydowanie dla osób, które chcą wypocząć, ze względu na wczesne pobudki i czas spędzony w autokarze. Program wycieczki był generalnie dobrze dopracowany, mamy jednak kilka uwag zarówno do hotelu, w którym byliśmy zakwaterowani, jak i do samego biura Rainbow.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Organizacja bardzo dobra, na statku wygodnie, jedzenie bardzo dobre. Wspaniałe zabytki. Jest jednak duży minus. Chodzi o egipskich pilotów. Widać świetne doświadczenie rezydenckie dlatego też organizacja jest bez zarzutu. Niestety nie jest tak dobrze jeśli chodzi o przekazywanie informacji i wiedzy na temat odwiedzanych miejsc i kraju. Wspaniale , że uczą się języka polskiego i dobrze im to idzie. Rozumiem, że ze względu na ogromną ilość turystów istotne jest tempo zwiedzania poszczególnych obiektów , trzeba zmieścić się w czasie bo następni czekają. Niemniej jednak w autokarze, gdy jedziemy niekiedy kilka godzin można wykorzystać ten czas na przekazanie niezbędnej wiedzy o kraju i miejscach, które zwiedzamy. Tego było bardzo mało. Brakowało nam tego, zadawaliśmy pytania ale nie o to chodzi. Jeśli utrudnieniem jest brak płynności w mowie pilota to można nagrać informacje na taśmę i w trakcie przejazdów wykorzystać ten środek komunikacji. Nie jest to zarzut w stosunku do Mustafa, który jest dobrze zorganizowanym, sympatycznym i pomocnym pilotem ale sugestia dla firmy aby zwiększyć zadowolenie klientów. Oczywiście zabytki bronią się same , rejs jest fajnym sposobem przemieszczania się ale przecież chodzi o utrzymanie wysokiego poziomu usług, których ceny stale rosną. Na wielu kierunkach pilot w takcie jazdy jest aktywny cały czas. Zdarzyło się, że bardzo dokładnie rozliczył się z zebranych od nas kwot. Ale to była incydentalna sprawa. Może warto rozszerzyć ten standard na wszystkie kierunki.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka pozwala zobaczyć znaczną część Egiptu. Bardzo kompetentny przewodnik lokalny, który potrafił zaciekawić historią. Widoki, zabytki, atrakcje, jak najbardziej godne polecenia, lecz zakwaterowanie tj. hotel i statek psół wrażenia zdobyte przez cały dzień zwiedzania. W hotelu Hotelu Royal Star w Hurgadzie jedzenie jest okropne, obsługa totalnie nie miła i jest brudno. Statek Monaco stary, brzydki i dramatycznie brudny, obsługa zajmuje się tylko ścielaniem pościeli i układaniem zwierzątek z ręczników. Lampki przy łóżkach wyglądały jak wysmarowane sadzą, wanna tak samo, lustra osmarkane po całości, spłuczka od wc wpadła w ścianę po pierwszym użyciu, a kran od prysznica opadał po sekundzie przez co szybciej można było wykąpać się w Nilu, jako plus statku miła obsługa i dobre jedzenie, chociaż gdy schodziło się do restauracji, okropnie śmierdziało spalinami przez co odechciewało się jeść.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wylot z W-wy skoro świt. Byliśmy w Hurghadzie ok. godz. 10. Dobrze, że hotel Magic Beach (za dopłatą) zaczął nas kwaterować praktycznie od razu. Z tym, że był to stracony dzień bo spotkanie z pilotem mieliśmy dopiero następnego dnia przed południem. A w tym czasie planowałam wypłynięcie na rafy. Po spotkaniu z pilotem było już za późno, bo wszystkie łodzie w tym kierunku odpłynęły. Czyli pozostało nam tylko plażowanie albo wycieczka do dość odległego centrum Hurghady. Dwa dni stracone :( Do rejsu nie mam większych zastrzeżeń. Jedzenie na statku (Miss Esadora) monotonne. Każdego dnia te same potrawy. Nie wykupowaliśmy all inclusive na statku i rzeczywiście wydaje się niepotrzebne. Brak czasu na korzystanie z barku. Natomiast to co zafundowano nam ostatniego dnia woła o pomstę do nieba. Do hotelu przyjechaliśmy późno wieczorem. Kolacja zimna i raczej niejadalna. Mimo, że mieliśmy all inclusive, to na ostatnią dobę nie otrzymaliśmy opasek. Pójście do barku kończyło się wyjaśnieniami recepcjonisty, że jednak mamy dostawać napoje. O ile pokój na pierwsze dwie noce był w porządku, to ostatnia noc to jakieś nieporozumienie. W pokoju nie było ręczników i świeciła aż jedna żarówka. Potrzebna była nocna wizyta elektryka. Po śniadaniu wykwaterowano nas a autokar na lotnisko był dopiero po godz. 18. Nie dostaliśmy już obiadu ani nic do picia choćby kawy czy herbaty. Na koniec nie pojawił się żaden bagażowy żeby pomóc przy walizkach. Totalne olewanie klienta. Przecież i tak już wyjeżdża...