Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Czas świetności hotelu to dawna historia. Dzisiaj - ani obiekt, ani menu nie zasługują na 4 gwiazdki. Jedynie obsługa zawsze miła i uczynna. Niedostatki w restauracjach i barach nadrabia jedynie ogród z atrakcjami typu rekiny czy kolibry.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Hotel Według opisu, to hotel dla gości >16 lat, według mnie zdecydowanie bardziej >50 lat. Lata świetności obiekt ten ma już bardzo dawno za sobą. Części wspólne są nowoczesne, odnowione, jasne i czyste. Pokój w głównym budynku duży, przestronny, wygodny. Łóżka ogromne, bardzo wygodne, pościel czysta. Zestaw do herbaty to tylko czajnik i filiżanki, nie ma herbaty, kawy, cukru, łyżeczek. Gniazda są w standardzie europejskim, sieć 220 V. Łazienka jest po prostu obleśna, wanna zszarzała, chropowata, właściwie trzeba się kąpać w klapkach. Drewniane elementy i drzwi są zbutwiałe, przegniłe od wilgoci, pokryte pleśnią. Wyposażenie zdezelowane. Na podłodze stała cały czas woda wyciekająca z rury w ścianie, awarii przez cały tydzień nikt nawet nie próbował usunąć pomimo wielokrotnych interwencji w recepcji. Ciepłej wody nie brakuje. Hałas na dachu restauracji na najniższym poziomie prowadzone są prace remontowe, od godziny 8 do popołudnia słychać nawoływania robotników, hałas narzędzi, nie sposób dłużej pospać, odpada sjesta. Goście w okresie weekendowym to głównie Kubańczycy, poza tym sporo Niemców i Rosjan, trochę Kanadyjczyków, niewielu Polaków. Spokojnie można się porozumieć po angielsku. Bar przy recepcji czynny cała dobę, nie ma tu jednak ani piña colady ani mojito, robi je bardzo sympatyczny barman Jorge w malutkim barze ukrytym wśród roślinności tuż koło plaży. Jedzenie nudne, monotonne, powtarzalne, często wystudzone, choć oczywiście jest sporo możliwości kombinacji; nie ma właściwie ryb ani owoców morza. Warto oddać się pod opiekę kelnera Jose Xavier o bardzo ciemnej karnacji, jest bardzo troskliwym opiekunem! Polecenia godne są restauracje à la carte za uprzednią rezerwacją – El Pepperone (przesympatyczny kelner William) oraz Romantico (koniecznie trzeba spróbować homara!) Plaża duża, szeroka, pokryta drobnym jasnym piaskiem, mnóstwo przestrzeni, czysta. Leżaki i parasole są wszędzie dostępne bez żadnego problemu. Ocean jest piękny, błękitny, woda czysta. Animacje W hotelu braku przejrzystej informacji o wieczornych atrakcjach, trzeba samemu szukać i rozglądać się co, gdzie i kiedy będzie się odbywać. Koncerty nad basenem są bardzo głośne, muzyka rozbrzmiewa do późnej nocy. Internet dostępny dosłownie wszędzie (lobby, restauracje, pokoje, baseny, plaża), działa sprawnie, w recepcji odbiera się login i hasło, przyznany limit korzystania to 70 godzin/tydzień. Obsługa jest ok, niezbyt kontaktowa przez słabą znajomość języków, pracownicy często dużo rozmawiają między sobą. Po wręczeniu napiwku wszystko staje się o wiele przyjemniejsze. W sklepach poza hotelem można płacić tylko kartą, na bazarach z pamiątkami przyjmowane są dowolne płatności (euro, dolary, przy przeliczniku 1 dolar = 1 euro). Za turystyczny, piętrowy bus krążący w pętli po półwyspie można płacić gotówką u konduktora (pomimo odmiennej informacji na przystankach, ale płatność tylko w euro/dolarach). Przejażdżka otwartym busem to świetna atrakcja, na jednym bilecie za 5 euro można jeździć cały dzień bez żadnych ograniczeń. Wycieczka jeden dzień w Hawanie to wyprawa marzeń, istna podróż w czasie, na dodatek z przewodnikiem P. Karoliną, sprawną organizatorką, kopalnią wiedzy o Kubie, o wielkim uroku osobistym i cudownym uśmiechu, potrafiącą zażegnać nawet najbardziej zaognione konflikty wywoływane przez nieodpowiedzialnych uczestników! Gorąco polecam: ten wypad jest warty grzechu! Hotel ma 4,5 gwiazdki w katalogu, ale w standardzie europejskim są to maksymalnie 3 gwiazdki – przede wszystkim z powodu łazienek: korzystanie z nich napełnia obrzydzeniem.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Program nie jest zgodny z ofertą na miejscu. Nasz urlop został podzielony, 1 dzień przyjazd , 2 dzień wypoczynek ( zmiana pokoju 4 razy) 3 wycieczka fakultatywna, 4-5 wypoczynek 6 wycieczka , 7 wypoczynek, 8 wyjazd. przez takie ułożenie wakacji trudno było odpocząć . Ogólnie Kuba mega fajna ale trzeba trochę zmienić swoje nastawienie i oczekiwania.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Zmieniono nam hotel na dużo gorszy. Dowiedzieliśmy się o tym po przylocie. W restauracji były brudne naczynia. Na zewnątrz wieczorami smród, ze nie można otworzyć okna.