Kategoria lokalna: 3
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wczasy w tym hotelu to był błąd. Obsługa poniżej krytyki, Wyżywienie nie dla dzieci z Europy. Dwie porcje pseudo pizzy na osobę . Wiecznie brak stolików do posiłku. Pokoje czasy świetności mają dawno za sobą . Nigdy więcej tego hotelu.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Gdyby nie wycieczka na pustynię, plaża po części basen i obsługa była by totalna porażka. Hotel nie wart tych pieniędzy 3 gwiazdki lub słoneczka to może z niego widać.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Po wylądowaniu w Tunezji, przed odbiorem bagażu, można otrzymać darmowe karty SIM po okazaniu paszportu, ale działają one krótko i nie można ich doładować. Lepiej kupić 30 GB u rezydentki. Po odbiorze bagażu spotykamy się z przedstawicielką Rainbow, która wręcza karty informacyjne i kieruje do autokaru do hotelu. Zakwaterowanie o 16:40, wypełnienie karty meldunkowej, odbiór opasek all inclusive i karty do pokoju. Nasz pierwszy pokój (2001) był nad sceną, bez balkonu, z działającą, ale cieknącą klimatyzacją i zapachem grzyba. Pokój był klaustrofobiczny, bez okien, tylko z lufcikami. Próba zmiany pokoju nie powiodła się z powodu braku miejsc. Kazano nam przyjść w tej sprawie jutro. Byliśmy trochę głodni, a ponieważ ominął nas obiad, a kolacja miała być od 18:00 zaszliśmy do baru all inclusiv mieszczącym się przy scenie na przekąski które miały być w nim wydawane od 15:30-17:00. Okazało się, że jest do wzięcia pokrojona w kawałeczki (mniej więcej 7 na 7 cm) pizza (podczas pobytu dowiedzieliśmy się, że jest to pizza, która nie zeszła z obiadu, a i te przekąski widzieliśmy tylko 2 razy podczas całego naszego tygodniowego pobytu. Po zamówieniu napoju w barze all inclusive doznałam lekkiego szoku raz, że w moim napoju pływały mrówki, a dwa, że podano je w plastikowych wielorazowych kubkach 250 ml ( nie ma innych więc warto wziąć jakieś 500ml swoje z Polski, na miejscu nigdzie nie można kupić). Taka sytuacja miała miejsce tylko raz ale warto wziąć swoje kubki ponieważ ich pojemność i mycie przez barmanów na miejscu pozostawia wiele do życzenia. Następnego dnia o 8.30 mieliśmy spotkanie z rezydentką, u niej kupiliśmy kartę sim - koszt 15 euro lub 10 GB za 10 euro. W hotelu codziennie do ok 13.00 na rejestracji była polka- pani Klaudia. My około 10 udaliśmy się do niej z prośbą o zmianę pokoju. Powiedziała, żebyśmy przyszli o 12.00 bo wtedy są zmiany i coś nam zaproponuje. Kiedy przyszliśmy p.Klaudia dała nam kartę do pokoju 919 i powiedziała, żebyśmy zobaczyli czy nam pasuje, jak tak to żebyśmy się przenieśli. Pokój o niebo lepszy bez grzyba z działającą klimą i balkonem na którym można wywiesić ręczniki. Po południu leżąc na leżakach podszedł do nas chłopak o imieniu Melek/ Fric z ofertą wycieczek. Byliśmy tutaj rodzina 2 dorosłych plus dwoje dzieci 13 i 10 lat. Po wielu rozmyślaniach postanowiliśmy pójść na wycieczkę z wielbłądami. Melek poinformował nas że odbędzie się ona w czwartek rano 18.07.2024 o 8.15 mamy stawić się w recepcji (dostaliśmy po uiszczeniu opłaty jakieś pokwitowanie/ bilet, ale nic z niego nie rozumieliśmy, trzeba je przy sobie mieć). Można śmiało z nim negocjować, my poddaliśmy się trochę jego urokowi i na bank przepłaciliśmy za naszą czwórkę zapłaciliśmy 250 dnt, ale tego wtedy nie wiedzieliśmy. W trakcie pobytu udaliśmy się również na samodzielne zwiedzanie i na bazarek do Mediny. Było bardzo gorąco. Szliśmy plażą od strony hotelu i do samego końca do napisu „I love Sousse”. Polecamy iść od strony hotelu kawałek plażą, a potem w górę promenadą (tak wracaliśmy) jest więcej drzew, a zatem również i cień więc ciut chłodniej. Przy porcie (niedaleko napisu „I love Sousse”) postanowiliśmy chwilkę usiąść i odpocząć w cieniu od razu zaczepił nas jeden z lokalnych ludzi proponując wycieczki (oni wszyscy je proponują i każdy chodzi z albumami przedstawiającymi zdjęcia tych wycieczek i ludzi świetnie bawiących się na nich – chyba to są te których turyści nie kupili). W każdym razie pan zapytał skąd jesteśmy, jak usłyszał, że z Polski z automatu padły słowa: „Dzień dobry, jak się masz, dobra dobra zupa z bobra” itp. Powiedzieliśmy, że już mamy kupioną wycieczkę na wielbłądy, oczywiście znał Meleka/ Fric’a i powiedział, że przepłaciliśmy i, że za naszą czwórkę wziąłby 100 dnt i żebyśmy wszystkim w hotelu opowiedzieli i rozgłosili, że u niego jest taniej. Po odpoczynku zaczęliśmy kierować się w stronę centrum handlowego Soula Center, oczywiście zostaliśmy zaczepieni znów przez lokalnego gościa, który chciał nas oprowadzić. Twierdził, że jest kucharzem z naszego hotelu Marabout (polecam zasłonić opaski, które nakładają na rękę w hotelu jakąś apaszką, bo wszyscy będą wiedzieć skąd jesteście i wciskać Wam różne kłamstwa). A teraz wycieczka – WIELBŁĄDY. Wzięliśmy do plecaka 1,5 litrową wodę (codziennie do pokoju były dostarczane 2 butelki po 1,5l). i o 8.15 czekaliśmy przed hotelem. Podszedł do nas facet od Meleka i wziął od nas bilet/ potwierdzenie płatności, który wcześniej przy opłacie za wycieczkę otrzymaliśmy. Weszliśmy do klimatyzowanego autokaru (z zewnątrz wyglądał jak gruchot), ale był sprawny. Kiedy dotarliśmy na miejsce wielbłądy i bryczki już czekały. Po chwili Tunezyjski szef wycieczki zaczął nam nakładać na głowy białe chustki z opaskami tzw. przez nich Alibabki. Byliśmy pod wrażeniem i myśleliśmy, że jest to w ramach wycieczki lecz za chwilę podszedł do nas młody Tunezyjczyk, który oznajmił, że za te białe szmatki z opaskami należy się po 10 dinarów od osoby. Ponieważ mieliśmy ze sobą tylko euro, a nie dinary, to powiedzieliśmy, że nie mamy przy sobie. Tunezyjczyk powiedział, że w takim razie dopłacimy w hotelu Melekowi. Skwar był niesamowity, po 25 minutach jazdy zrobiono przerwę. Wszyscy zsiedli z wielbłądów, tunezyjski szef zawezwał turystów, aby pokazać jak brać do ust kawałek pociętego kaktusa, aby wielbłąd go od nas wziął tzw. „buzi buzi z wielbłądem”. Nie pozwolono nam schronić się w cieniu, nagabywano, aby wszyscy uczestnicy wzięli udział w „całowaniu” z wielbłądem, a tunezyjski szef cykał każdemu fotki. Po przerwie ruszyliśmy dalej (zsiadanie i wsiadanie na wielbłąda to jakiś koszmar – tunezyjskie młodziaki, niektórzy wręcz byli dziećmi zarzucali na wielbłądy ludzi czasami gabarytowo 5x cięższych od nich samych). Nasza 1,5 litowa woda szybko się skończyła i zaczęliśmy odczuwać pragnienie. Po około kolejnych 20 minutach dotarliśmy do osady, gdzie mieliśmy zobaczyć tradycyjne wypiekanie chleba przez tunezyjskie kobiety (nic specjalnego, ale popatrzeć fajnie, jeść trochę strach, bo chlebki przecierane były brudną szmatą). Było stoisko, gdzie można było kupić sobie schłodzone napoje colę, fantę lub wodę (wszystko pół litrowe, żadnej większej butelki), każdy z napojów kosztował 5 dinarów. Ponieważ nie chcieliśmy płacić naszym euro, usiedliśmy sobie w cieniu pomału tęskniąc za hotelem. Tunezyjski szef zauważył, że nic nie kupujemy więc do nas podszedł. Wytłumaczyliśmy mu, że mamy tylko euro, powiedział, że to nie problem i pokazał, że może nam je wymienić na dinary. Wymieniliśmy u niego 20 euro i otrzymaliśmy od niego 60 dinarów (okantował nas na 6 dinarów- powinniśmy dostać 66 dinarów) i od razu odliczył 40 dinarów za „Alibabki”. Zostaliśmy z 20 dinarami, które poszły na picie dla naszej czwórki. W między czasie panie skończyły wypiekać chleb, pokroiły go na mniejsze kawałki, rozstawiły na stole różne dodatki takie jak: pomidory, cebula, ogórek, oliwa z oliwek i ich słynny sos/pasta harisso. Tunezyjski szef powiedział, żeby się częstować, że to za darmo, ale dał do zrozumienia iż warto docenić ciężką pracę kobiet i im coś dać (cały czas naciąganie). Chodził i zmuszał tych co nie chcą spróbować, aby próbowali. Kiedy człowiek myślał, że już będziemy się zbierać Tunezyjczycy w tym ich szef zaczął chodzić ze zdjęciami, które cykał przez całą wycieczkę (nie mam pojęcia gdzie je wydrukowano i kiedy na tym pustkowiu). Przeglądali fotki i wyłapywali ludzi wciskając im zdjęcia oczywiście płatne po 15 dinarów za jedno. My nie chcieliśmy, sami narobiliśmy sobie mnóstwo zdjęć komórkami i tunezyjski chłopiec to uszanował, ale oczywiście szef już nie i zaczepił nas i namawiał i tłumaczył, że to pamiątka itp. Zaczął nawet się targować że 15 euro za wszystkie nasze zdjęcia, a kiedy pokazaliśmy nasze zdjęcia zrobione komórką i stanowczo odmówiliśmy (są sympatyczni, ale nie lubią odmowy i naciągają na wszystko). W końcu ruszyliśmy w stronę karawany, a ponieważ byliśmy zmęczeniu chcieliśmy wrócić bryczką (były tylko dwie i obowiązywała zasada „kto pierwszy ten lepszy”). Na szczęście nam się udało. Podróż upłynęła prawie spokojnie, ale oczywiście w między czasie wokół wielbłądów i bryczek zaczęli ponownie krążyć Tunezyjczycy z rozłożonymi kapeluszami, aby dostać napiwki za świadczone usługi. Po dotarciu na miejsce czekał na nas klimatyzowany bus i zawiózł do hotelu. Na miejscu byliśmy około 13.00. Udaliśmy się na obiad, a tam nieziemski chaos, ludzie nakładali sobie na talerze jakby jedzenia na oczy nie widzieli, jak coś im spadło to udawali, że tego nie widzą. Tłok niesamowity, bark sztućców i miejsca. W końcu udało nam się coś znaleźć i ogarnąć sztućce. Zjedliśmy tylko dlatego, że wypadało, zaczęło nam przeszkadzać tutejsze jedzenie. We wszystkim co było gotowane czuć było chlor (ziemniaki, makarony). Zupa a’la pomidorowa smakowała jak z torebki, a warzywa które w niej pływały to były te co nie zeszły ze śniadania. Dodatkowo używali jakiejś przyprawy, którą pachniała cała jadalnia, tak bardzo zbrzydł mi ten zapach, że jak tylko go wyczułam robiło mi się niedobrze i odbierało całkiem apetyt. Tak samo jeśli chodzi o czystość. Panie codziennie zmywały cały hotel i przy hotelowych basenach płynem o zapachu jaśminu. Po jakimś czasie zapach ten również drażnił i człowiek tracił apetyt. W dniu powrotu zbiórka przed hotelem odbyła się o 1:40 rano bez rezydentki. Informacja o zbiórce i transferze na lotnisku była wywieszona w sobotę (20.07.2024) w lobby hotelowym (byliśmy o tym poinformowani na pierwszym spotkaniu z rezydentką, że tam trzeba będzie szukać takiej informacji). Kiedy wszyscy weszli do autobusu, zostaliśmy przeliczeni i okazało się, że brakuje 3 osób. Rezydentka zdalnie obdzwoniła wszystkich podróżujących i za moment 3 osobowa rodzina spóźnialskich pojawiła się w autokarze. Także brawo dla Rainbow za organizację. Wszystko odbyło się sprawnie i szybko, bez żadnych opóźnień. Na lotnisku byliśmy 10 minut przed zaplanowanym powrotem. Ogólnie to nie polecamy, może w niskim sezonie jest lepiej...
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Brud syf, karaluchy..Dziecko nabawiło się tam bostonki ... Także nie polecam. Jedyny plus to plaża blisko. Animotorzy tez Ok.
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Hotel Marabut jest przeludniony, bardzo głośny i brudny, bo oprócz zameldowanych gości przyjmuje też wielu klientów lokalnych korzystających w ciągu dnia z basenu, plaży i stołówki. Stołówka i bary w ramach all inclusive oferują napoje z dystrybutorów mieszane z chlorowaną wodą kranową, butelkowanej wody i napojów bezalkoholowych brak. Na stołówce tłok, hałas i brud, kolejki do stolików, po naczynia, po potrawy, których stale brakuje, po napoje, po dania porcjowane. Wybór potraw skromny i monotonny, brak przekąsek między posiłkami i lodów. Leżaki trzeba rezerwować skoro świt. Hotel nie wypożycza ręczników plażowych. Pokoje standardowe nie mają lodówki, suszarki do włosów ani nawet dozownika z mydłem. Za pilota TV pobierana jest kaucja. Jedyną zaletą hotelu jest położenie bezpośrednio przy szerokiej, piaszczystej plaży z łagodnym zejściem do morza, buty do wody całkowicie zbędne. Po 2-tygodniowym pobycie w hotelu Marabut aż chce się wracać do domu.
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Hotel rozczarowuje bardzo . Oczywiście zdaję sobie sprawę , że ma 3,5 * , ale jakieś normy powinien zachować . Generalnie b . brudny - stołowka klęjąca , nieklimatyzowana , duszna , a tzw " zastawa " i obrusy .... generalnie brud . Jeżeli przyszło się do stołówki pózniej ( wcale nie na sam koniec ) , to część naczyń była już zamknięta i donoszono jakieś drobiazgi ( śniadanie to porażka ) , desery limitowane , wydzielane w kolejce . Jedzenie - rzecz gustu , jak się przyszło wcześnie ( ale wtedy brak stolików ) to każdy coś dla siebie znalazł . Bardzo słaba klimatyzacja ( w sierpniu jest naprawdę b gorąco ) w pokojach , gdzie otwieranie okna nic nie daje , w całym hotelu brak . Częste awarie prądu , brak wody . W barach ALL wydzielane kubki do kawy , o herbacie można zapomnieć ( przez całe 7 dni było " finisch " i żadne interwencje u obsługi czy menagera nie pomogły ) . Pokoje - zawsze problem z brakiem ręczników , sprzątanie to dużo powiedziane. Klienci powinni mieć informację , że hotel jest ogólnie dostępny dla ludzi z zewnątrz . Rano przed hotelem ogromne kolejki po bilety do Aquaparku , głównie rdzenni mieszkańcy . Skutkowało to przepełnieniem basenów , brakiem leżaków i pełną restauracją . Zresztą Tunezyjczycy czuli się jak w domu ( rozpychanie się w basenach , śmiecenie itp ) . W sumie szkoda pisania . Nie polecam , i nie wynika to z tego , że oczekiwałam nie wiadomo czego . Myślę , że czysty hotel , klimatyzacja i herbata , to nie są zbyt wielkie wymagania .
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Niestety jeden z naszych najgorszych wyjazdów. Uratowała nasz nastrój wycieczka dwudniowa ( trzeba brać sporo gotówki, wszystkie napoje płatne ) mowa tu o Saharze, Pani z Rainbow cudowna kobieta robiła co mogła, ale wprowadzoną ją na minę w tym hotelu. Kilku dniowa walka o naprawę klimatyzacji gdzie temperatura w pokojach przekraczała 40 stopni uff, rozwalona deska sedesowa, pościel nie zmieniona a łózko posłane, wszędzie było baardzo brudno to tyle o pokojach z oknami zakratowanymi z widokiem na drugi hotel. Basen Aqua Park było by dobrze gdyby go czyścili, po dwóch dniach na dnie wszystko co tylko możliwe pływało,włącznie z odchodami małych dzieci. Leżak musisz zarezerwować o 6.00 rano bo nie znajdziesz miejsca, ręczniki płatne od 11.00 i czasami ich brak, zamykany o 17.00 w między czasie mnóstwo turystów z innego hotelu i z okolic do basenu wykupywali wejściówki. Wyżywienie masakra, soki to rozcieńczone napoje proszkowane tak samo jak coca-cola, jedzenie mieszanina tego samego codziennie, czyli kurczaka jedyna rzecz jadalna, wołowina z wątrobą i podrobami jako gulasz, mnóstwo makaronu, i tłumy na stołówce czasami zabrakło dla wszystkich. Śniadanie często zimne o 8.00 a zaczyna się od 6.00, jedyne co warto było zjeść to słodkie bułeczki i tak codziennie to samo, o owocach można pomarzyć, czasami śliwka lub melon, gdzie w czasie sezonu letniego powinno być tego mnóstwo. Niebyła to mała kwota a czuliśmy się jakbyśmy byli tam za karę. Mnóstwo Rosjan kłócących się z obsługą o klimę, dzięki płatnej restauracji na basenie mogliśmy zjeść jak ludzie - tam obsługa miła tania pizza, i owoce morza. Hotel dla Imrezowiczów do 6.00 nad basenem dyskoteka. Jednym słowem porażka. Plaże pełne petów od papiersów, a razem z falami przypływały śmieci, reklamówki , sznurki itp....
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Ten hotel to jakaś porażka. Dziwię się, że taką dziurę można sprzedawać jako fajny hotel. Stołówka to brudna dziura, gdzie cały czas brakuje talerzy, sztućców. Jedzenie słabe, codziennie to samo. Najczęściej jedliśmy na mieście. Pokój za dopłatą dostaliśmy trochę lepszy ale w tym hotelu nie ma dobrych pokoi. Są dramatyczne, złe albo słabe. All inclusive to jakaś porażka. Drinki w plastikowych kubkach z rozcieńczonego alkoholu ze słabej jakości sokami. Plaża ładna z rozpadającymi się leżakami. Basen ze słoną wodą. Zjeżdżalnie podniszczone. Za komuny jak bym tam pojechał to może by mi się podobało. W Recepcji Pani Klaudia polka bardzo pomocna. Ten hotel nie ma żadnych mocnych stron.
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Hotel jeżeli chodzi o standard takie zwykłe tunezyjskie 3 gwiazdki, czyli stary. Pokoje sprzątane codziennie, ale po łebkach czyli bez mycia wanny, zlewu, toalety. Karaluchy na korytarzu w Tunezji standard. Plusy własna łada plaża i aquapark. I największy plus Półka w recepcji. Minusy herbata, kawa i napoje z koncentratów robione z ohydnej kranowej wody (herbata nie do wypicia). Jedzenie monotonne, ale coś tam się znajdzie. Radzę chodzić na start lub koniec posiłków, po środku najwięcej ludzi i najmniej miejsca. Notoryczny brak sztućców i talerzy. Największy minus z którym nigdzie wcześniej się nie spotkałem: człowiek zarządzający płatnym barem na plaży (hotel twierdzi że to nie ich pracownik choć ma na plecach Staff - taki krępy niski) zajmuje leżaki na plaży i pod żaglami. Nie wiadomo które wolne, które zajęte. Gdy wieczorem sprząta "swoje" ręczniki czasem przyklei mu się jakiś inny, a raz przykleiła mu się torba osób które weszły na aquapark (lokalni mogą z niego korzystać za opłatą) uważajcie na niego. Efekt tego zajmowania jest taki że jak zostawicie ręcznik bez jakiejś torby to po powrocie możecie na swoim ręczniku spotkać lokalsa któremu ten pan "sprzedał" wasz leżak za jakiś napiwek. Generalnie częsty problem z napojami bo często się kończą i będą kiedyś. Nie uświadczycie tu też nalewaków udostępnionych gościom więc do coli piwa kolejki. Animacje mierne. Lokalizacja ok. 30 min piechotą do medyny.
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Hotel jak na 3 gwiazdki ok ale rycząca muzyka na basenie była nie do przyjęcia..animacje w hotelu do 24.00!!!Ani zamykanie drzwi balkonowych, ani korki w uszach nie pomagały...do tego w okolicy jest dyskoteka i po zakończeniu animacji w hotelu zaczyna dudnić basami pobliska dyskoteka. Ja przez tydzień nie spałam. Dla ceniących ciszę odradzam.