Zastanawiasz się, czy ta wycieczka to dobry wybór? Wpisz pytanie, a dostaniesz podsumowanie wszystkich opinii naszych gości.
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Chiny piękne, hotele jak na objazdówkę bardzo dobre, za mało zwiedzana i informacji o kraju i regionie, zbyt dużo czasu na zakupy zbyt mało czasu na możliwość zrobienia fotografii. W pierwszym dniu czekanie na lotnisku ponad dwie godziny a potem bieg przez kilka atrakcji. Jedzenie w różnych miejscach nie do końca sprawdzonych. Brak informacji co będziemy jedli, jak która potrawa się nazywa tym bardziej że jedliśmy tylko ich kuchnię. Ciągły pośpiech i poganianie i przyjazd do hotelu o 16 gdzie można było zostać i spokojnie zwiedzać.
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka powinna być określana jako zobacz trochę Chin za małe pieniądze, nie oczekuj wiele, przygotuj się na dżwiganie bagażu.I jeśli ktoś pojedzie z takim nastawieniem to bedzie zadowolony, ja niestety nie jestem. Praktycznie nie mam zastrzeżen do transportu samolotowego bo bezpośredni lot dreamlinerem był bardzo ok oraz do opieki pilotki.
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Cała objazdówka była bardzo dobrze zorganizowana, a czas wypełniony do granic możliwości. Problem w tym, że cześć atrakcji można by było pominąć bez większej szkody, dając trochę więcej czasu na samodzielne zwiedzanie lub zamienić na znacznie ciekawsze spędzenie czasu. Pierwszego dnia wieczorem, kiedy wszyscy są skonani, często po wielogodzinnej podróży (nie wszyscy są z Warszawy), a i koncentracja mocno siada. Oglądanie Pekińskiej opery, na której na pewno trzeba się znać, nie wiem, czy jest celowe. W trakcie mojego pobytu widziałem, że 50% spała, a druga połowa próbowała złapać WiF-i (jest dostępne w budynku opery) Proponowałby, aby ten czas przeznaczyć na wycieczkę do centrum biznesowego Pekinu, które nocą wygląda wspaniale, mniejszy koszt, a i zadowolenie większe. Można zmniejszyć ilość czasu na oglądanie pseudo fabryk, a właściwie bardzo drogich sklepów nastawionych na wyciąganie kasy i przeznaczyć ten czas na zwykłe zakupy w normalnym supermarkecie gdzie kupują zwykli Chińczycy. Jeden z takich super marketów Carrefour jest bezpośrednio przy hotelu, w którym nocujemy pod koniec objazdówki. Można tam kupić przyprawy, chińskie słodycze, alkohole i ubrania po normalnych cenach. To w sumie drobne zmiany, ale pewnie dałyby więcej zadowolenia zwiedzającym. Osobiście nie polecam, fabryki jedwabiu, pereł, to wszystko kupicie w innych miejscach za 10% wartości oferowanej przez sklep, Jedynie z tzw., wytwórni terakoty cokolwiek dowiedziałem się o produkcji. Dla wybierających się do Chin a chcących mieć kontakt z ogólnie dostępnymi komunikatorami internetowymi zainstalowanie aplikacji VPN celem ominięcia Chińskiej blokady internetu.
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
wycieczka pełna wrażeń, głównie dlatego że azja jest tak odmienna od europy. Program mógłby być bardziej intensywny - w porównaniu do innych ofert objazdowych z których skorzystałam z rainbow, było trochę dziur czasowych. Z uwagi na złoty tydzień, nie zwiedziliśmy mingów - biuro powinno uwzględniać takie kwestie i nie realizować wycieczek w tym terminie. 1,3 mld chińczykow na wakacjach to tłum i korki wszędzie. Bardzo miły i kulturalny pilot pan Leszek , cierpliwy - nawet w obliczu że CODZIENNIE gubili się ludzie z wycieczki i ciągle ci sami...:))))
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
byłoby cudnie gdyby nie brak kompetencji i umiejętności organizacyjnych pilota
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Ocena niska ze względu na jakość wiekszości noclegów.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Piękne miejsca, cudne zdjęcia, wielki upał, beznadziejna pilotka.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Jeśli Wasza pani pilot będzie miała na imię Magda i zaraz pierwszego dnia zmieni wam rozkład wycieczki dzwońcie do Rainbow. Taka jest ich sugestia. Jeszcze w Polsce ogarnijcie sposób ewentualnej komunikacji. Choćby numery Rainbow przez WhatsApp, których chyba nie ma. W Chinach hotelowy Internet wam w tym nie pomoże. Minuta dzwonienia do Polski to chyba 9 zł. Według mnie bez polskiego Internetu nie sposób wygodnie funkcjonować. Ja kupiłem Pakiet Orange GO 10 GB za 79 zł. Do tego kartę za 5 zł. Na 15 dni. Nie jestem przedstawicielem żadnej telefonii Niestety Rainbow podaje do komunikacji adres wyjasnienia@r.pl. Nie da się tam na bieżąco otrzymać odpowiedzi na zadane pytanie. Przychodzi stamtąd zawsze ta sama odpowiedź przekierowująca do innych stron. Tez nie od razu, tylko po kilku dniach. Pomimo podpisu na odpowiedzi, nie korespondujemy z osobą tylko chyba z automatem. Będę się koncentował niestety na tym, co było złe. A poza tym. Super wycieczka. Hotele fajne. Choć czasami do najbliższej stacji metra trzeba było iść przez prawie pół godziny nie za bardzo wiadomo gdzie. Jedzenie dobre, choć nie do końca wiedziałem co jem. A może właśnie dlatego. Czasami kolację jemy przed 13. Wtedy nazywają ją lunchem. Jak kupowałem wycieczkę, w programie były same kolacje. Chyba. W Polsce wcale do tego nie przywiązywałem jakiejkolwiek wagi. Już wiem, że to błąd. Od czasu gdy kolację zjadłem chwile po śniadaniu. Przejazdy bardzo sprawnie przeprowadzone. Na koniec przewodnicy. Niektórzy chińscy autentycznie chcieli nieba przychylić. Choćby Gary lub Hogo - Chińczyk oprowadzający po pandach. Do tego jednak niezbędna jest znajomość j. angielskiego. Nasza p. Magda, polski pilot moim zdaniem niewiele nam powiedziała o Chinach, nie objaśniała co gdzie się znajduje w zwiedzanych obiektach. Nie mówię o muzeach. Nie zwiedzaliśmy żadnego muzeum więc w programie wycieczki według mnie było oprowadzanie przez pilota po obiektach. Nawet nie tłumaczyła tego co mówili Chińczycy. Jeden z uczestników skomentował, że nie zapisywał się na anglojęzyczną wycieczkę. W zasadzie aktywność polskiej pani pilot ograniczyła się do pokazywania miejsc, gdzie są toalety i informacji, że u kierowcy można kupić w autobusie zimne piwko. Dzień 1 Czwartek 3 lipca 2025. Nie było żadnej zbiórki. Na stanowisku odebraliśmy Vouchery na bilety samolotowe. Równie dobrze mogliśmy je otrzymać mailowo. Zapis programu sugeruje, że podróż odbyła się w sposób zorganizowany. Nic takiego nie miało miejsca. Faktyczna zbiórka odbyła się w Szanghaju. Po przylocie i samodzielnym odprawieniu się. Tam dopiero ujawniła się pani pilot pomimo tego, że leciała z nami z Polski. Temat przesiadki w Stambule był indywidualnym każdego uczestnika. W razie perturbacji, wina za to przypadałaby wyłącznie na uczestnika wycieczki. Miało się to potwierdzić w czasie powrotu, gdzie w momencie zaginięcia paszportu uczestniczki wycieczki, nie zainteresował się nikt ze strony Rainbow. Pomoc Rainbow zakończyła się w Szanghaju przed bramkami kontrolnymi. W opisie wycieczki nie wybrzmiewa to jednoznacznie. Powiem, że wcale to nie wybrzmiewa. Podobno takie podróżowanie jest standardem. Ja byłem pierwszy raz, to się dziwię. Staram się wejść w skórę kogoś, kto wcale nie mówi po angielsku i ma parę lat więcej niż ja. No i pierwszy raz przesiada się w Stambule czy Pekinie. Gdzie do terminalu jechaliśmy pociągiem. Po odprawie paszportowej. Dzień 2 Piątek 4 lipca 2025. Lądowanie na lotnisku w Szanghaju odbyło się zgodnie z planem. Według mnie nie było żadnych powodów obiektywnych które uzasadniały zmianę programu. Do autobusu wsiadamy ok 18.06. (12.06 czasu polskiego). Jedziemy na kolację. Zaczynamy ją o 19.35. Szanghai Tower jest otwarty do 21.30. Nie ma dziś żadnego zwiedzania. Po raz pierwszy zapytałem panią pilot. Co robimy po kolacji. Otrzymałem odpowiedź. Idziemy spać. Dodam tylko, że w momencie zakończenia kolacji jest ok. godziny 14.00 czasu polskiego. Po to leciałem do Chin, żeby chodzić spać o 14.00. Jeszcze funkcjonujemy według czasu polskiego. Dziś już wiem, że pierwszego dnia miałem do Rainbow wysłać informację. Ogólnie jest z kontaktem z Poską kłopot. Połączenia telefoniczne chyba po 9 zł/min. WhatsUp na miejscowym internecie nie do końca, żeby często nie powiedzieć wcale nie działa. Mam na szczęście polski roaming a w nim internet. Bez niego nie byłbym w stanie funkcjonować. Niestety nie było o tym informacji przed wycieczką. A bardzo by się taka przydała. Wiem, że wszystko jest zgodne z warunkami wycieczki Rainbow. Absolutnie się nie skarżę. Stwierdzam fakty. Faktem jest też, że jedynym podanym pod wycieczką kontaktem WhatsUp jest kontakt do p. Magdalemy. Osoby na którą chciałem się poskarżyć. Tak poza tym, w Chinach bardzo często nie działają Google w tym mapy, WhatsApp, nie da się zapłacić kartą Visa. Ciężko na bieżąco weryfikować co zwiedzamy, jakie ulice, jeśli nie mamy informacji od pilota- a nie mamy. Próbuję się uczyć rozpoznawania chińskich nazw ulic. Może mi to jednak zająć trochę czasu. Nie jestem pewny, czy to opanuję do końca wycieczki. Dzień 3 Sobota 5 lipca 2025. Po śniadaniu idziemy do Świątyni Buddy (ok. 8.42 według robionych zdjęć). Dostajemy tam jak się okaże, jak zwykle czas wolny. Nie wiem czy już odwiedziłem ulice, o których mówi program. Jakimiś ulicami doszliśmy do świątyni z autobusu. Tak że pewnie była to ta wizyta na Ulicy Handlowej. Pani pilot oszczędnie nas informuje. To znaczy nie informuje. Potem wjazd na Szanghai Tower – zaległość z wczoraj. Według zdjęć wjazd 9.31, zjazd 10.09. Potem zaległe zwiedzanie dzielnicy biznesowej Pudong. W moim przypadku trwało od 10.24 do 10.26. Tyle co dojście do autobusu. Sam sobie jestem winien. Gdybym nie wybrał wycieczki fakultatywnej windą na Szanghai Tower, miałbym na Pudong więcej czasu. Dzień jest intensywny. Przed 11 fabryka jedwabiu. Pani z chińskiego personelu opowiada. Pani pilot tłumaczy. Trzeba przyznać, że we wszystkich sklepach i na prezentacjach w miejscach, gdzie możemy kupować, pani pilot tłumaczy angielską narrację chińskich sprzedawców. O 12.30 jestem już po kolacji. Mowa o czasie Chińskim. Następnym planowanym posiłkiem będzie jutrzejsze śniadanie. O tym że tak wcześnie będziemy jeść kolację, dowiedzieliśmy się jakieś 15 minut przed posiłkiem. Trochę mi to przypomina film Bareji. Tam Śniadanie jem na kolację, a u nas kolację na obiad. U Barei mnie to śmieszyło, tu mnie irytuje. Pani pilot nie jest w stanie powiedzieć co będziemy robić za godzinę. Dzwonie do syna, żeby z Polski ogarnął mi szczegółowy plan wycieczki. Nie jestem przygotowany na kontrolowanie czy i jak wypełniamy program wycieczki. W zasadzie miałem w planach zwiedzanie, prowadzenie za rączkę i żeby ktoś mi trochę o historii Chin poopowiadał. Obawiam się, że nie na tej wycieczce. Około godzin 13-14 chyba spacerujemy po jakimś słynnym bulwarze. Nie bardzo wiem gdzie ale i tak jest fajnie. Zdaje się pani pilot nam tego nie zaakcentowała, gdzie mamy dotrzeć. Żeby nie stwierdzić, że wprowadziła nas w błąd. Mamy czas wolny. Wielu wycieczkowiczów ponieważ mamy gorąc 39 stopni C i tak wybiera wycieczkę po klimatyzowanych sklepach. Potem Centrum Planowania Przestrzennego. Ogromny kilkumetrowy ekran a na nim film o Szanghaju. Dobrze, że to widziałem. Bo nikt nam nie powiedział. MUSICIE TO ZOBACZYĆ. A do zwiedzania jest parę pięter ogromnego gmachu. Oczywiście bez pilota. Czas wolny. Jak go dostaliśmy to nie wiadomo było czy poruszać się w górę czy w dół. A na całość dostaliśmy pewnie godzinę. Po zmianach w programie. Za to wczoraj mogliśmy się wyspać. Od 16 do 18 spacerujemy po jakiś ulicach. Google przekłamuje, pani pilot nie mówi co gdzie się znajduje. Ogólnie jesteśmy w Chinach i to powinno nam wystarczyć. Konkretnych nazw ulic i tak nie da się poprawnie wypowiedzieć. Po co drążyć temat. Pod koniec dnia fakultatywna wycieczka statkiem po rzece. Super widoki. Na koniec niespodzianka. Jedziemy na bulwar nad rzeką. Podobno wielu uczestników tam nie dotarło po południu. Ja się właśnie wieczorem dowiedziałem, że tam gdzie byłem przez przypadek po południu, to był właśnie ten bulwar z programu wycieczki. Sukces. Dzień 4 Niedziela 6 lipca 2025 Przejazd pociągiem z max prędkością 307 km/h. Zwiedzanie Huangshan zgodnie z planem. Super przewodnik Gary. Niestety nie mówi po Polsku. Polska pilot robi wszystko, żeby za dużo nie mówił również po angielsku. Słabe to jest. Dzień 5 Poniedziałek 7 lipca 2025 Po śniadaniu, całodniowa wycieczka na Górę Żółtą. Efektem telefonu mojego syna do Rainbow, jest to, że w autobusie polska pilot czyta nam, ile posiłków będziemy mieli którego dnia. Kabaret. Inna sprawa, że wcześniej mi powiedziała, że nie zna naszego planu wycieczki, a swojego mi nie pokaże. Na temat oprowadzania po zwiedzanych obiektach i objaśnienia żadnej refleksji. Dzień 6 Wtorek 8 lipca 2025 Przejazd pociągiem do Changsha. Portowe miasto. Tylko portu nikt nam nie pokazał. Po uliczkach chodzimy oczywiście sami. Pilnując żeby się nie zgubić. Dzień 7 Środa 9 lipca 2025 Przejazd najdłuższą na świecie górską kolejką linową na Górę Tianmen. Troszkę nas przegonili na deszczu. Przez szklaną ścieżkę, specjalnie biletowaną, tutejszą największą atrakcję, szliśmy może trzy minuty. Nie dalo się za bardzo nawet zdjęć porobić tak lało. Telefony zamakały, aparaty fotograficzne zaparowały. Najważniejsze, dla przewodnika, że się poruszamy do przodu. Nikomu nie przyszło do głowy 15 minut przeczekać deszcz. Bo tyle by wystarczyło. Słabe to. Szczególnie, że czasu wolnego w czasie dnia dużo. Z powodu przekroczenia ilości 10 000 ̣̣???????? znaków - taka informacja od systemu musiałem połowę tekstu wykasować. Było w nim dokładne odniesienie do programu. Gdyby ktoś był ciekawy, ciąg dalszy dopisze moja żona. AWF
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Polecieliśmy na wycieczkę aby jak najwięcej zobaczyć. Niestety, nie spodziewaliśmy się że program wycieczki sobie, a realia sobie. Chińczycy zagwarantowali pobyt w hotelach IV * i naprawdę dobre posiłki, ale..... 1. córka zgłaszała w W-wie że jest weganką, pytała o posiłki. Odpowiedziano, że to ma być załatwione na miejscu u pilota, natomiast pilotka w Chinach wymigała się mówiąc, że to powinno być zgłoszone w W-wie. 2. Wizyta w Zakazanym Mieście. Na miejscu powiedziano nam, że jest to zupełnie niemożliwe, natomiast od chińczyków dowiedzieliśmy się, że jak najbardziej tak, ale bilety należało zakupić wcześniej w grupach 5- cio osobowych lub indywidualnie przez aplikację. Rainbow kusi w programie zwiedzaniem Zakazanego Miasta z góry nie próbując nawet realizacji tego programu. 2. Podobnie zwiedzanie Muzeum Narodowego. Nie odbyło się, bo nie można. Okazało się jednak że można, tylko trzeba było wcześniej o tym pomyśleć. 3. Ostatni dzień -- zwiedzanie centrum planowania miasta. Miała tam być ponoć fantastyczna makieta Shanghaju. Po opłaceniu biletów okazało się, że makiety nie ma, a Chińczycy powiedzieli nam, że nie ma jej już od 3 lat. Ale są niedaleko równie ciekawe muzea historyczne, wstęp wolny. Ale tego przewodniczka niestety już nie wiedziała. 4. Opłaty za bilety. Płaciliśmy za nie 2x więcej niż cena biletu. Nasz opiekun kupował je przy nas, więc o żadnej wcześniejszej rezerwacji nie mogło być mowy. Naprawdę nie wiem, za co zapłaciliśmy na wstępie przewodniczce 322 $ od osoby, skoro nie zrealizowano ani wizyty w Muzeum Narodowym, ani w chińskiej operze, ani zawartego w programie widowiska artystyczno- akrobatycznego. Mamy świadomość, że wystarczyło choć minimum inwencji ze strony przewodniczki, a przynajmniej jedno z muzeów można by było obejrzeć. Zwłaszcza, że na całej wycieczce dysponowaliśmy naprawdę dużą ilością wolnego czasu, który uważam za zmarnowany. Aaaa, przed wylotem pilotka puściła plotkę, że kody QR są już niepotrzebne. Część osób dało się na to nabrać, a potem w panice wypełniali kwestionariusze na lotnisku. Ale to już naprawdę drobny dodatek. Niezależnie od negatywnych odczuć Chiny są piękne, Chińczycy dbają o obcokrajowców, są niezwykle uczynni. No i te ich zabytki.... Ale niestety, rozgoryczenie pozostało.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Biuro nie spełniło naszych oczekiwań. Bardzo słaby przepływ informacji zarówno o wycieczce gdyż wcześniejszą nam odwołano a now inna w innym terminie sami sie proisiliśmy a to było mega słabe z str Rainbow , poandto o wizach oraz o detalach wycieczki. O wyszystko nalezało sie prosić a i tak nie byłem pewieni a ni oni co bedzie. Pierwsze nakazano nam zrobienie testu na covid co nie było wymagane. Naraziło nas to na koszty 500pln oraz dojazd o 6 rano aby zdradzić na samolot tego samego dnia . Lotnisku przewodnik informuje ze nie był i nie jest wymagany a biuro powinno nas o tym poinformować. Poimimo3 tel nie wiedziało o tym niby bo na stronie gov nie pisało iż nalezy to robic tylko Rainbow sam to sobie wymyślił. W programie nie pojechaliśmy na 50% wycieczek jakie miało być nawet za dopłatą. Dużo by pisac tylko po co .zapłacone to sprzedane i klient niech sie martwi sam !