Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka Light - Kuba - Varadero to 2 wycieczki : do Hawany i do Trynidadu . Wycieczka do Hawany bardzo ciekawa, pilot pan Damian uśmiechnięty , bardzo dobrze przygotowany i życzliwy. Atrakcyjny przejazd starymi samochodami po Hawanie. Wycieczka do Trynidadu trochę rozczarowuje. Długi ( ponad 4 godziny przejazd)i w końcu małe , kolonialne miasteczko, które w porównaniu z hawaną to senna prowincja. Ciekawe są widoki po drodze do Trynidadu : wsie bardzo ubogie, ludzie stojący przy drodze w oczekiwaniu na transport i przyroda ... Polecam dodatkowo płatną wycieczkę na Cayo Blanco ale o ile to możliwe małym katamaranem ( organizuje biuro kubańskie- przedstawiciel w hotelu koło recepcji). Przepiekna wyspa , białe plaże , ciepły ocean. W samym Varadero polecam przejazd turystycznym autobusem po całym półwyspie ; marina , nowoczesne hotele. park narodowy.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
pobyt na Kubie ogólnie uważamy za udany, choć wiele pozostawia do powiedzenia opinia hotelu, która absolutnie nie jest adekwatna z tą na stronie Rainbow. Kuba jako wyspa jest pełna skrajności, albo się ją pokocha albo znienawidzi, piękne plaże, ciepła woda, klasyki, rum i klimat niepowtarzalny nigdzie na świecie. Sam hotel bardzo przeciętny, jeden z nowszych na Varadero a jednak zaniedbany pod wieloma względami, zniszczone oświetlenie, zaniedbany ogród, brudne leżaki, obgryzione ręczniki, drinki serwowane w plastikowychh kubkach ktore są "myte" i ponownie wykorzystywane do serwowania. higiena nie istnieje, na stołówce rozpadające się krzesła, nieposprzatane stoliki, długo się czeka az ktos raczy przyjsc i nalac ci wody. Obsluga bez polotu, ludzie są mili i uprzejmi ale zupełnie nie nauczeni porządku i nie nastawieni na klienta, przy większej liczbie gości, brakuje wszystkiego i nastaje chaos. jedzenie mierne, brak sera, soli, ketchupu, monotonnie, ryz, zielone pomidory codziennie, malo owocow morza, niedoprawione, tragedia na stołówce i w restauracjach. pokoje w miare czyste ale wszystko sie rozpada, odpadaja plytki na balkonach, sciany prosza sie od odswiezenie, w lazience odpadl wieszak na papier i nikt go nie naprawił, pordzewiale kosze na smieci, szary ostry papier, sprzataczki trzepia posciel na przedpokojach i nie zmiataja przez co jest pelno wlosow w hallu. sejf odczepiony od sciany -mozna smialo z nim wyjsc z pokoju i nosić swoje cenne rzeczy pod pachą, zepsute zamki do drzwi, ciagle sie zacinaly karty. internet na kartki, plaza ladna szeroka, ciepła lazurowa woda, z piękna promenadą, choc przy duzej liczbie gosci brak lezakow juz przed 10:00. Obiekt jest ogromny i taki tez ma potencjal ale brakuje chęci ze strony załogi, okolica spokojna, z piękną mariną, po kolacji jest gdzie pospacerowac. codziennie te same animacje i mini-show dla dzieci, mało urozmaicone przy 2-tygodniowym pobycie. Rezydentki nie nalezały do najaktywniejszych zawodowo, przy koncowce sezonu na fakultetach pracowaly na oparach, mimo to pogodne i pomocne kobiety. wycieczka do Havany rewelacja, piękna wyprawa w głąb serca wyspy, tam dopiero mozna poczuc klimat, czas szybko mija, warto zdecydowac się na 2-dniową opcje. Trinidad jako miasteczko ok ale za długa podróż i za mało czasu wolnego na poznanie miasteczka, podobnie w Cienfuegos - miasteczko przepiękne mimo to dostalismy jedynie 25 min na zakupy i zwiedzanie, zdecydowanie wycieczka do poprawy, staraja sie szybko aby goscie wrocili do hoteli na kolacje bo pozne powroty koncza sie brakami na stolowkach ale czasem warto zainwestowac w podwieczorek dla wycieczkowiczow i dac wiecej czasu na nacieszenie się. Samego hotelu nie polecamy, na Kube chętnie wrócimy :)
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Główne zastrzeżenia mamy do hotelu - resort Resonance podzielony na dwie strefy Music i Blue - przydzieleni zostaliśmy do hotelu Music, co skutkowało głośną muzyką, na terenie całego obiektu, do późnych godzin nocnych. Minusem jest również organizacja wyjazdów na wycieczki - zawsze zbiórka i rozwiezienie uczestników odbywała się w tej samej kolejności, co skutkowało tym, że przy wczesnych wyjazdach i późnych powrotach byliśmy pozbawieni posiłku, oraz spędzaliśmy najdłuższy czas w autokarze. Co do obsługi rezydenckiej - panie przewodniczki powinny upominać turystów na temat punktualności, niestety mentalność polaczków jest jaka jest, tym bardziej na wakacjach, i gdzieś mają, że inni czekają, a było to nagminne. Wypadałoby również, aby panie zwracały uwagę napastliwym żebraczom na wyjazdach, co czynili rezydenci innych wycieczek.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Kupiliśmy z mężem wycieczkę 16 dniową z dwoma hotelami po 7 dób w każdym z nich.Po przylocie zostaliśmy przetransportowani autokarem do pierwszego hotelu Memories Varadero 4*, na miejscu zostaliśmy zakwaterowani.Po wejściu do pokoju musieliśmy wywietrzyć pomieszczenie ponieważ śmierdziało stęchlizną, niewiele to dało ponieważ zapach był również w łóżku i na poduszkach. W łazience była wanna z całym zagrzybiałym sylikonem. Nie mieliśmy w pokoju wody butelkowanej mimo że woda z kranu nie jest zdatna do picia. Ręczniki nie były zmieniane przez cały tydzień mimo że były naszykowane na podłodze do zabrania. Ręczniki plażowe otrzymaliśmy po odnalezieniu pani sprzątającej( zabrała je z sąsiedniego pokoju) W restauracji przez pierwsze trzy dni nie mieliśmy pieczywa ani masła. W barach były czasowe braki(kilka godzin lub np.dzień) kawy, mleka, piwa.Wody gazowanej ani napojów gazowanych nie ma wcale, jedynie soki z tamtejszych owoców-niekoniecznie smaczne. Dobrze że w programie były wycieczki to chociaż w restauracjach na mieście jedzenie było zjadliwe. W restauracjach hotelowych jedzenie biedne, monotonne, niedoprawione. Nie działa jacuzzi w salonie spa. Obiekt duży z ładną zielenią i zimnymi dwoma basenami w których znajdują się bary.W drugim hotelu Grand Aston Varadero jest dużo lepiej, hotel jest nowy. W głównej restauracji różnorodne jedzenie, natomiast w restauracjach a'la carte jest to samo tylko ładniej podane. Ogólnie na Kubie nie ma co się nastawiać na all inclusive ponieważ można się rozczarować. Fakt widoki są ciekawe i interesujące ale nie rekompensują zawodu jaki zaznaliśmy po przybyciu na miejsce. Nie ma również co liczyć na zakupy w mieście ponieważ Kuba to bardzo biedny kraj i nie zawsze dostaniemy to co byśmy chcieli. Po rozmowie z wieloma gośćmi słyszeliśmy podobne opinie do naszej.