Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
W dniach 21.05. -01.062022 byliśmy z żoną na wycieczce objazdowej Hiszpańskie El Clasico i
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka byłaby udana, gdyby nie pilot jakby żywcem przeniesiony z PRL i niemal całkiem głuchy na potrzeby uczestników. Jestem zdumiony, ponieważ dotychczas piloci Rainbow dzielili się na bardzo dobrych i dobrych. Po tej podróży, kolejnej z Rainbow, poważnie myślę o wyborze innego biura. Program bardzo ciekawy, ale przylatujący z Katowic spędzają 2 dni (pierwszy i ostatni - całą doba) w hotelu pod Barceloną, otoczonym przez ruchliwe autostrady, gdzie pieszo można dojść tylko do centrum handlowego. Aż prosi się, żeby biuro pomyślało o jakiejś atrakcji np. lokalnej wycieczce, rzecz jasna za dodatkową opłatą. Niestety nie przewidziano zwiedzania katedry Gaudiego w Barcelonie. Ogromne wrażenie robi pałac królewski w Madrycie i muzeum Prado. Niemal równie ciekawe są zabytki Andaluzji. Trafiliśmy na optymalną pogodę (koniec września). Sporo czasu, z reguły popołudnia, spędza się w drodze, ponieważ odległości między miastami są duże.
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczki objazdowe są teraz coraz mniej treściwe. Oferują np. nowej kategorii zwiedzanie: " wokół !!! bazyliki Sagrada Familia" ale bez zwiedzania wnętrza. Nawet nie było możliwości zarezerwowania, oczywiście za dodatkową zapłatą. Od specjalistycznego biura podróży można by oczekiwać czegoś więcej. Odnosi się wrażenie, że jest to maszynka do przemielenia turystów, których zwłaszcza całe zaplecze lokalne: rezydenci / jaka jest ich funkcja, czy nie rezerwacja imprez i wejściówek/ traktują jak zło niechciane. Imprezę ratowała tylko zaangażowana i posiadająca dużą wiedzę pilotka Pani Anna.
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
1. Zazwyczaj na takich wycieczkach pilot dużo opowiada o danym kraju (kulturze, zwyczajach, systemie edukacji itd) nasza milczała jak zaklęta. Na szczęście lokalni przewodnicy opowiadali dużo i ciekawie (szczególnie panowie Michał w Walencji i Piotr w Madrycie i pani w Alhambrze, niestety nie pamiętam imienia). 2. Ponad 200EUR za bilety wstępu to mocne przegięcie. Weszliśmy do 5-6 miejsc, w których ceny biletów indywidualnych to suma ok. 65EUR. Niestety biuro nie udziela informacji na temat rozliczenia tej kwoty. 3. Autokar skrajnie niewygodny (Jestem osobą niską, a prawie dotykałam kolanami do poprzedzającego siedzenia) i bez toalety. Przy trasach rzędu 300-600km jest to bardzo niekomfortowe. 4. Wycieczka z tych bardzo intensywnych. W niektórych miejscach brak czasu wolnego, w innych 3h. 5. Hotele najczęściej na przedmieściach, wiec lepiej zrobić zakupy wcześniej, bo w okolicy hotelu nie ma nic. Standard raczej dobry (może poza jednym hotelem, w którym po stołówce biegał karaluch). 6. Jedzenie różnie. Są posiłki z bufetem, albo serwowane. Czasami smacznie, czasami katastrofa. W niektórych hotelach do kolacji woda i wino, w innych biuro podróży nie wykupiło nawet wody. 7. W programie jest Alhambra z pałacem Nasrydów i pałac w Madrycie. My zwiedziliśmy tylko ogrody Alhambry, bo w pierwszym przypadku biuro nie zarezerwowało biletów, w drugim był dzień otwarty (nasza pilotka oczywiście o tym „nie wiedziała”, więc o zmianie planów dowiedzieliśmy się dopiero po opuszczeniu autokaru w Madrycie)