4.0/6
Program wycieczki - program dobrze przygotowany. Wycieczka nie jest wymagająca, akurat dla mnie mogłoby być więcej zwiedzania, ale to co było było przygotowane bardzo dobrze. W programie jest błąd - Plac Hiszpański w Madrycie to jest widoczny z okien autokaru jedynie , więc nie jest to żaden punkt programu. Pilot - pani Aneta. Osoba kompetentna, zorganizowana, miła , dobrze radząca sobie z grupą. Transport - zero. Nie sądziłem że może być aż taka porażka. Pani pilot początkowo tuszowała wybryki kierowcy, jednak to nie miało prawa się udać. W trakcie wycieczki zgłaszałem do centrali Rainbow potrzebę interwencji. Kierowca gubił drogę, wymuszał pierwszeństwo, nie był w stanie jechać swoim pasem, wjeżdżał w jakieś osiedla - na jednym o coś zawadził. Nie czuliśmy się bezpiecznie. Jadąc do Alhambry jak zostało 10 km - 5 minut jazdy kierowca się tak pogubił że krążył po obwodnicach prawie godzinę dodatkowo, w pewnym momencie trafiając nawet na jakąś budowę. Przez tak zorganizowany transport spędziliśmy w autobusie o wiele więcej czasu niż potrzeba i nie było to zbyt przyjemne. Tym samym było mniej czasu na zwiedzanie. Autobus mimo że nowy - to jednak nie za bardzo dostosowany na takie długie trasy. Siedzenia średnio wygodne, brak możliwości rozsunięcia siedzeń, brak siatek na drobiazgi podróżne przed pasażerem, Takich wygód jak internet, gniazdko do podładowania telefonu, ekspres do kawy, toaleta nie było. mozna było kupić wodę od kierowcy - ale to jest podstawowy standard. Zakwaterowanie i wyżywienie na objeździe - budżetowo. W pierwszym hotelu po przyjeździe problem z zakwaterowaniem. Brak pokojów, brak listy przyjeżdżających na recepcji, oraz brak jakiejkolwiek pomocy ze strony rezydenta pilota wycieczki. O kolacji lub jakimś jej substytucie można zapomnieć - przyjechaliśmy do hotelu ok 23:45, do pokoju - którego dla nas nie było dostałem się o 1:20. W Sewilli karaluchy w hotelu. Grenada - porażka. kolacja w formie bufetu, bez napojów. Wszędzie kartki że nie wolno wnosić swoich napojów - i ok. Ale problem taki że nikt żadnych napojów nie serwuje. Kelner nie sprzedaje napojów ani przy stolikach, ani przy barze. Nie rozumie słowa po angielsku, jedyne co potrafi to pokazywać kartkę że nie wnosić napojów - co próbowałem zrobić po tym jak odmówił mi sprzedaży czegokolwiek do picia. Ogólnie jedzenie przeciętnie - ale to objazd a wycieczka kulinarna. Intensywność programu - jak nadmieniłem wcześniej - jest OK.
Adam, Warszawa - 30.07.2024 | Termin pobytu: lipiec 2024
21/23 uznało opinię za pomocną
3.5/6
Hotele kiepskie mało zwiedzania ,tylko przez szybę autobusu ,przejazdy od lat te same ,hotele w kiepskich miejscach na odludziu , setki kilometrów na darmo a wystarczy pomyśleć
ANDRZEJ,lubelskie - 03.10.2023 | Termin pobytu: wrzesień 2023
12/13 uznało opinię za pomocną
3.5/6
Ogolnie jestem zadowolona z pobytu w slonecznej Hiszpanii ale....Jest tego kilka, zdawalam sobie sprawe ze jest to wycieczka objazdowa i gro czasu trzeba bedzie spedzic w autokarze ale wydawalo mi sie ze WIFI w autaokarze to juz standard (niestety nie w tym przypadku). Kolejne ale to sugerowalabym dokonac malych zmian w programie wycieczki jak rowniez w zakwaterowaniu. Trzy hotele mialy 3 gwiazdki chyba w czasach komunizmu i takiego syfu to nie widzialm juz dawno. Restauracje w 2 hotelach pozostawialy wiele do zyczenia a raz nawet znalazlam wlosy w potrawie. Tlumaczenie ze to wyjazdowka nie jest odekwatne do kosztow poniesionych za wyjazd. Sugerowalabym zorganizowac powrotny lot z Madrytu do W-wy co by pozwolilo uniknac 6h pozdrozy z Madrytu do Barcelony.
MMP - 10.10.2016
10/10 uznało opinię za pomocną
3.5/6
Generalnie zakres wycieczki i plan ok, zgodnie z programem, ale diabeł tkwił w szczegółach. Pierwszy hotel w Barcelonie jedzenie bardzo słabe, nalewanie zupy miski - poczułem się jak na koloniach. Generalna zasada raz dobry raz słaby hotel. Hotel koło Granady - brak ciepłej wody przez cały pobyt. Hotel koło Kordoby nie działające ogrzewanie, kiedy uczestnicy borykali się z problemem przedowdniczka zniknęła i nie było z nią kontaktu. Na koniec zmiana wyloty z rana na wieczór, choć nasz samolot planowo odleciał. Dodatkowo choć od wycieczki minęło juz 1, 5 miesiąca do dziś nie otrzymałem potwierdzenia, dowodu wpłaty 250 EUR, które przewodnik zbierał w gotówce na miejscu w Hiszpanii Atrakcje na miejscu zgodnie z planem, natomiast hotele czasami, niezgdone ze standardem 3 gwiazdek w Hiszpanii.
Artur - 10.03.2024
7/9 uznało opinię za pomocną