Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
6.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Sam pobyt, w tym: 1. wspaniały hotel w Tokio z najlepszym onsenem, 2. bardzo bogaty program, który nie forsował, ale też nie byłby możliwy do zrealizowania w takim czasie na własną rękę, 3. bajkowa kolacja w yukatach w ryokanie w Ito, 4. wspaniała opieka pani Pauliny i Masami, to spełnienie marzeń o Japonii. Pobyt w domu samuraja, drapowanie kimon przez panią, która układa je całe życie, wizyty w ogrodach, opowieści pani Pauliny w autokarze o historii, herbacie, stosunkach geopolitycznych, rodzinie cesarskiej. Wszystko w Japonii było bezcenne i dopracowane w najmniejszych szczegółach. Dziękuję też wszystkim podróżnikom z naszej grupy, z którymi nie brakowało śmiechu, żartów i życzliwości. To, co nie jest dopracowane, to sprawy związane z wycieczką po stronie polskiej: 1. Pani w okienku na Okęciu żądała wyniku wymazu PCR na COVID-19. Całe szczęście, że ze strony ministerstwa wiedziałam, że wystarczy certyfikat szczepienia przeciw COVID-19. Po co mnie denerwowała bezpodstawnymi żądaniami? 2. Po wykupieniu wycieczki nie otrzymałam informacji, że mam stworzyć profil z kodami QR celem szybkiej odprawy w Japonii (w Japonii okazało się, że kod upoważnia także do zakupów tax free przy kwocie ponad 5500YPJ i pozwoliłyby nie wyciągać paszportu w miejscach publicznych). O posiadanie w/w kodów QR zapytała mnie pani w okienku na Okęciu. Jednocześnie poinformowała mnie, że na pewno mi w ich uzyskaniu nie pomoże, bo "mam popatrzeć, jaka za mną jest już kolejka". 3. Numer do rezydentki, pani Pauliny, otrzymałam dopiero od pani z okienka na Okęciu. Dopiero pani Paulina, kiedy przed zdaniem bagażu napisałam do niej na Okęciu, że nasza odprawa w Japonii nie będzie szybka, bo nie mamy kodów, wysłała mi rzetelną instrukcję krok po kroku, jak wypełnić japoński formularz celem uzyskania w/w kodów. Było już jednak na to za późno - wymaga to wprowadzenia dużej ilości danych dla każdej osoby, a nie podróżowałam sama. Dlaczego nie otrzymałam tych informacji wcześniej, po wykupieniu wycieczki? 4. W takiej samej sytuacji znalazły się inne osoby, niektóre utknęły na odprawie w Japonii. Gdybym nie kontaktowała się z panią Pauliną już na Okęciu, ani ja, ani inni uczestnicy nie znalibyśmy adresu pierwszego hotelu, w którym zatrzymamy się w Japonii, który należało wpisać i do odprawy, i do deklaracji celnej po przylocie do Japonii, by zostać do Japonii wpuszczonym. 5. Zaraz po wykupieniu wycieczki napisałam prośbę do biura o umożliwienie uczestniczenia w spektaklu teatru kabuki. Biuro zaleciło mi kontakt z rezydentem po przylocie do Japonii. Prośbę tę zgłosiłam pani Paulinie zaraz po przylocie do Japonii, w drodze z lotniska do hotelu. Bilety nie były już dostępne - trzeba je rezerwować z dużym wyprzedzeniem. Dlaczego biuro w Polsce nie przekazało tej prośby rezydentce na czas. To oczywiste, że bilety rezerwuje się z wyprzedzeniem. Nie jestem zadowolona z usług świadczonych przez pracowników w Polsce. Żałuję, że numer pani Pauliny został mi przekazany dopiero na Okęciu przed wylotem. Gdyby nie pani Paulina, nie tylko ja (w sumie 7 osób) mogłabym nie zostać wpuszczona na teren Japonii. Swoje zastrzeżenia zgłosiłam mailowo jeszcze w trakcie trwania wycieczki. Do dzisiaj nie otrzymałam odpowiedzi. Jeśli chcą Państwo oszczędzić sobie stresu, najlepiej upewnić się czy będzie z Państwem leciał z Polski pilot. Z Okęcia wylatywały z nami 3 inne grupy (z innych biur) - każda z pilotem. Podsumowując: 1. Wycieczką wspaniała. 2. Pani Paulina bezcenna (już od momentu porannego wejścia do autokaru i powitania, które stało się kultowe, "ciapeczki", "zakupki", "zupeczka" - te słowa wchodzą na stałe do słownika. I: "Ojej, naprawdę???"). Proszę nie eksponować tak dobrego pracownika na kłopoty i emocje klientów, którzy sami przedzierają się przez odprawę przekraczając granicę Japonii. 3. Po stronie polskiej, przed wylotem, stresujące, niepotrzebne niedociągnięcia.
6.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Program wycieczki świetnie ułożony, a czas wypełniony w 100%. Organizacja bardzo dobra. Natomiast jednym z największych zalet wyjazdu była obecność świetnego pilota - pana Piotra K., którego wiedza jest ogromna i była przekazywana w sposób niezwykle ciekawy. Polecam wyjazd każdemu: dla mnie 6/6.
6.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Świetnie ułożony program, rewelacyjny przewodnik Szymon i przesympatyczna pilotka Miki. Przegląd Japonii od wielkich miast po wulkany i urocze wysepki. Ciekawe kolacje dające możliwość zasmakowania pysznej kuchni japońskiej charakterstycznej dla danego regionu. To był spory wydatek, a jednocześnie najlepiej wydane pieniądze w moim życiu...piękne wspomnienia i cudne zdjęcia...tego nie odbierze mi nikt! Polecam!!!
6.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka na wysokim poziomie. Organizacja, hotele, przejazdy. Można było poznać Japonię z różnych stron. Hotele w miejscach umożliwiających samodzielne, wieczorne wypady do miasta, co jest dużym plusem. Dobre, urozmaicone śniadania. W ogóle, jedzenie w Japonii jest bardzo dobre i niedrogie. Pokoje nieduże, ale czyste i dobrze wyposażone. Pochwała, za organizację transportu walizek i kilka noclegów w jednym hotelu. Dzięki temu można było spokojnie koncentrować się na zwiedzaniu, bez codziennego targania bagaży. Podziękowania dla Magdy, która prowadziła wycieczkę w sposób bezproblemowy i profesjonalny. Gdybym miał jakąś uwagę, to, zamiast jakiejś świątyni, które były do siebie dość podobne, dołożyłbym do programu element przyrodniczo krajobrazowy, albo chociaż wydłużył pobyt na wyspie Miyjaima, gdzie czuło się pewien niepowtarzalny klimat. Tak dla większego urozmaicenia.