Opinie o Kuba - Wyspa jak wulkan gorąca

5.2/6
(835 opinii)
Intensywność programu
4.6
Pilot
5.5
Program wycieczki
5.3
Transport
5.4
Wyżywienie
4.5
Zakwaterowanie
4.5

Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.

    3.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    11

    Wycieczka

    EMILIA 11.03.2022

    Przewodniczka Luiza bardzo na plus! Wożenie turystów w miejsca stricte turystyczne i naciąganie na zdecydowany minus. Miejsce z trzciną cukrową - proszę tego nie robić więcej, ponieważ podawany jest stary sok z trzciny po którym kilka osób się zatruło. Za mało czasu wolnego, a w lepszych miejscach wszystko w pośpiechu (np. dolina Vinales).

    3.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    3

    Wspaniała wycieczka

    Aleksandra, Warszawa 01.02.2024 | Termin pobytu: styczeń 2024

    Dzięki wycieczce mieliśmy możliwość poznania Kuby od jej prawdziwej strony. Wycieczka zaplanowana tak aby zobaczyć najważniejsze miejsca na wyspie. Program nie jest zbytnio intesywny, ale nam to pasowało: wyjście z hotelu 8-9 rano, powrót 18-19. Wszędzie podwózka autokarem, nie trzeba dużo chodzić. Dodatkowo ciekawe wycieczki fakultatywne. Hotele są w porządku, zważając na ogólne standardy Kuby. Przewodniczka Ola ciekawie opowiadała, więc można to uznać za dodatkowy atut Proponowane lunche przez biuro dodatkowo 15 EUR dziennie - naszym zdaniem nie warto ich brać, taniej i lepiej można zjeść na własną rękę Z minusów: straciliśmy kilka godzin na dojazd do jaskini, która była nieczynna (opiekuni wycieczki nie zweryfikowali tego wcześniej) w ramach rekompensaty zaoferowano nam drinka, co naszym zdaniem nie było współmierne ze stratą w postaci odwiedzenia jaskini, w której mieliśmy płynąć łódką, oraz straconym czasie w autokarze. Z tego powodu obniżam o 1 ogólną ocenę. Kolejny istotny minus to wybrana przez Rainbow linia lotnicza Plus Ultra (-2 pkt) karygodne warunki na tak długi lot, mało miejsca tak jak to jest w przypadku tanich linii lotniczych na krótkie dystanse, kilka sztuk kocyków i poduszek dla wybranych, obsługa, która pojawiła się tylko na początku i końcu rejsu w ramach wydania cateringu, wcale nie była pomocna. Lot powrotny był opóźniony 8h (!) o czym nie poinformowano nas mailowo (natomiast wszystkie szczegóły na temat wylotu na Kubę Rainbow wysłał), o opóźnieniu dowiedzieliśmy się dopiero gdy autobus nie przyjechał o wyznaczonej wcześniej godzinie w segregatorze na recepcji, wtedy skontaktowaliśmy się z rezydentką. CO WAŻNE RAINBOW w ofercie wycieczki pisze: "przelot samolotem czarterowym PLL LOT typu Dreamliner, lub przelot szerokokadłubowym samolotem czarterowym PLUS ULTRA", mimo że prawda jest taka iż z Warszawy lata tylko linia plus ultra, a z Katowic LOT. Treść oferty nie zmienia się w zależności od wybrania miejsca wylotu, co sugeruje, że z wybranego lotniska latają obie linie lotnicze, co nas jako konsumentów wprowadziło w błąd. Mimo ogólnego zadowolenia z wycieczki pozostał niesmak, pod tym względem nie czuliśmy się zaopiekowani przez biuro.

    3.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    4

    Najdroższy i najgorszy wyjazd z RAINBOW od ponad 20 lat.

    Tomasz, Toruń 20.03.2025 | Termin pobytu: styczeń 2025

    Od ponad 20 lat jeżdżę na wycieczki z Rainbow. Ten wyjazd był najgorszy pod wieloma względami: programu, ceny, tworzenia ułudy kupującym wyjazd. Po raz pierwszy w jednym z hoteli na trasie objazdowej nie tylko były bardzo marne warunki bytowe, bardzo marne wyżywienie, ale też połowa dwóch kolejnych grup wycieczkowych struła się tym wyżywieniem. Był też w nieuzasadniony sposób najdroższy. Zamiast zwiedzania jednej ze słynnych fabryki cygar były odwiedziny u chłopa mającego poletko tytoniu. Zamiast wizyty w cukrowni i na plantacji trzciny cukrowej prezentacja jednej maszyny do wyciskania soku. Bulwersująca też była zmiana czasu oczekiwania na lotnisku w Paryżu z 4 do 9 godzin spowodowała, jak sądzę, chęcią maksymalizacji zysków przez RAINBOW wykorzystując przy tym celowo wprowadzonym w umowie zapisem umożliwiającym taką zmianę. Jak wiadomo, im większe odległości czasowe, tym przelot jest tańszy, co powiększało zyski Rainbow a nie zmieniało ceny wyjazdu dla klientów.

    3.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    24

    Wycieczka kubańskich drinków....zamówionych przez RAINBOW....

    Ewa, Namysłów 27.02.2023 | Termin pobytu: luty 2023

    Leciałam z Katowic robiąc dużą dopłatę do klasy PREMIUM, to był wielki błąd bo po raz kolejny w tej klasie nie otrzymaliśmy ciepłego posiłku /w ramach obiadu/. Byliśmy głodni...zmrożona zielenina z małą łyżeczką kaszy była nie jadalna. Obsługa pokładowa nosiła kilka razy pierniczki Katarzynki i widząc nasze niezadowolenie poinformowała nas, że to nie jest wina firmy LOT, tylko katering jest RAINBOW i pod ich adresem należy składać zażalenia. To skandal tak traktować klientów na długim, 12 godzinnym locie !!! Fakultety mają wysoką cenę.....Rewia Parisien 55 EUR w tym 2 drinki z rumem, Buena Vista 45 EUR w tym 3 drinki z rumem. A ja nie piję alkoholu, dlaczego mam płacić za drinki zamówione z góry przez RAINBOW ?! ....I doliczone do ceny biletów wstępów ??? Mała intensywność programu....niewiele ciekawych miejsc. Wspaniała pilotka Jolanta, która swoją wiedzą i darem jej przekazania, opiekuńczością i kulturą osobistą.....uratowała tą wycieczkę.

telefon

Pobierz aplikację mobilną Rainbow

i ciesz się łatwym dostępem do ofert i rezerwacji wymarzonych wakacji!

pani-z-meteracem