FAQ

Najczęściej zadawane
pytania

pani
liśćliśćliść
ikona

Przed podróżą

Rezerwacje, płatności, faktury

ikona

Przed zakupem

rezerwacja, ceny, płatności

ikona

Na lotnisku

Bagaż, odprawa, kolejka

ikona

Po wylądowaniu

Transfer, rezydent

ikona

W hotelu/na wycieczce

Hotele, pokoje, usługi, pilot wycieczki

ikona

Po powrocie

Opinie, reklamacje

Przed podróżą

Jakimi liniami będę lecieć?

Informacje jakie linie obsługują Państwa rezerwację znajdziecie na swojej umowie (na pierwszej stronie, w górnym prawym rogu) lub w Panelu Klienta. Wszyscy przewoźnicy z którymi współpracujemy opisani są na stronie r.pl/linie-lotnicze.

Jak sprawdzić godziny przelotu?

Aktualne rozkłady można sprawdzić na stronie r.pl/rozklady wpisując swój numer rezerwacji lub wyszukując swoje połączenie z rozwijanej listy. Można je również sprawdzić w Panelu Klienta. Uwaga - ostateczne potwierdzenia godzin wylotu wysyłane są na około 48 godzin przed planowanym rozpoczęciem podróży. Taką informację otrzymają Państwo w wiadomości SMS na podany przy rezerwacji numer telefonu. Wszelkie informacje dotyczące Państwa rezerwacji możecie również uzyskać u swojego Opiekuna Rezerwacji. W przypadku zmiany godzin powrotu do Polski stosowane informacje będą przekazane przez naszego Rezydenta.

Gdzie znajdę informacje dotyczące limitów bagażowych?

Informacje dotyczące bagażu jak również pełne warunki przewozu oraz regulaminy linii lotniczych z którymi współpracujemy znajdują się na stronie r.pl/linie-lotnicze lub w Panelu Klienta. Informacje na ten temat można również uzyskać u swojego Opiekuna Rezerwacji.

Jakie są limity bagażowe na lotach wewnętrznych? Czy mogą się różnić?

Tak, limity bagażowe na lotach wewnętrznych mogą być inne niż na wylocie z Polski. Wszystkie informacje dotyczące limitów opisane są w programie wycieczki w sekcji „UWAGI DO PROGRAMU”.

Jak sprawdzić czy lot jest bezpośredni czy z przesiadką lub międzylądowaniem?

Szczegółowe informacje dotyczące przebiegu lotu można znaleźć na stronie r.pl/rozklady lub u swojego Opiekuna Rezerwacji.

Czy dostanę bilet na samolot?

W przypadku połączeń czarterowych bilety nie są wymagane. Prosimy o podejście do stanowiska odprawy z ważnym dokumentem tożsamości, gdzie zostaną wydane Państwu karty pokładowe. W przypadku połączeń rejsowych wszystkie dokumenty, w tym również bilety, zostaną przesłane do Państwa na adres mailowy podany przy rezerwacji lub będzie można je odebrać przed wylotem na lotnisku przy stanowisku Biura.

Czy dostanę voucher na hotel?

Nie, nie ma potrzeby posiadania vouchera na hotel. Podczas kwaterowania w obiekcie noclegowym wystarczy pokazać swój dokument tożsamości. Jedyny wyjątek stanowią wczasy w Tunezji.

Kiedy otrzymam dokumenty podróży – bilety, voucher – bo mam tylko umowę.

Umowa jest głównym dokumentem poświadczającym rezerwację wyjazdu. Jeżeli będą potrzebne inne dokumenty, to przesyłane są mailowo lub można je odebrać na lotnisku przed odprawą na stanowisku Rainbow.

Czy muszę posiadać paszport, aby wyjechać na wakacje czy wystarczy dowód?

Wymagane dokumenty różnią się w zależności od wybranego kraju podróży. Informacja na temat obowiązkowego dokumentu podróżnego znajduje się zawsze w opisie wycieczki oraz pojawia się w procesie rezerwacji. W niektórych przypadkach paszport lub dowód muszą mieć odpowiednio długą datę ważności. Taka informacja zawsze podawana jest na końcu formularza rezerwacyjnego na stronie internetowej oraz znajduje się na umowie w punkcie „Wizy”. Prosimy o dokładne sprawdzenie czy mają Państwo ważne dokumenty przed rezerwacją wycieczki.

Czy do kraju X wymagana jest wiza?

Szczegółowe informacje dotyczące wiz oraz przebiegu procesu wizowania znajdują się zawsze przy opisie wycieczki. Informację znajdą Państwo także na umowie w punkcie „Wizy”.

Czy muszę być na lotnisku 2 godziny przed wylotem?

Tak, prosimy o przybycie na lotnisko minimum dwie godziny przed wylotem. Jest to czas sugerowany przez linie lotnicze. W przypadku kolejek przy stanowiskach odprawy, kontroli bezpieczeństwa lub innych, niespodziewanych wydarzeniach czas wejścia na pokład może się znacznie wydłużyć. Uwaga: w niektórych przypadkach (np. lot DREAMLINEREM) sugerowany czas przybycia na lotnisko to minimum 3 godziny przed planowanym odlotem.

Czy mogę wybrać miejsca w samolocie?

Tak, na większości realizowanych przez nas połączeń jest możliwość wyboru konkretnego miejsca. Można to zrobić podczas procesu rezerwacji, jak również po jego zakończeniu w Panelu Klienta. Miejsca może również dodać Państwa Opiekun Rezerwacji.

Dlaczego godziny wylotu potwierdzane są dopiero na 1-2 dni przed wylotem

Potwierdzenia godzin wylotu przekazywane są przez linie lotnicze i są niezależne od naszego biura.

Jak mogę uzyskać Kartę Stałego Klienta. Gdzie mogę ją wyrobić?

Kartę Stałego Klienta (KSK) można uzyskać po 3 zrealizowanych wyjazdach. Wystarczy zgłosić chęć jej wyrobienia do swojego Opiekuna Rezerwacji, kontaktując się z nami przez infolinię lub odwiedzić nasz oddział stacjonarny. Szczegółowe informacje na temat Karty Stałego Klienta można znaleźć na stronie: r.pl/kartastalegoklienta

Czy ceny na stronie zawierają już rabaty?

Tak, ceny na stronie zawierają już wszystkie promocje oraz rabaty. Wyjątkiem jest rabat naliczany z tytułu Karty Stałego Klienta. Ten naliczany jest dopiero w procesie rezerwacyjnym.

Dlaczego cena na stronie różni się od ceny widocznej w procesie rezerwacji?

Ceny wycieczek zmieniają się dynamicznie, nawet kilka razy w ciągu dnia. W nielicznych przypadkach może zdarzyć się tak, że ze względów technologicznych cena nie zdąży się odświeżyć. Dodatkowo, ceny na stronie nie zawierają żadnych usług dodatkowych takich jak np. ubezpieczenie zdrowotne lub obowiązkowej składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.

Czy cena wycieczek jest taka sama na stronie internetowej, w oddziale i na infolinii?

Tak, ceny wycieczek są identyczne we wszystkich kanałach sprzedaży. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności prosimy o kontakt z naszymi pracownikami.

Czy mogę otrzymać fakturę za swój wyjazd?

Tak. Chęć otrzymania faktury prosimy zgłosić Opiekunowi rezerwacji. Faktura może zostać wystawiona po całkowitym opłaceniu wycieczki, czyli najwcześniej na 30 dni przed wyjazdem. Uwaga: Od 1 stycznia 2020 roku wystawienie faktury na dane firmowe, do paragonu, możliwe jest jedynie w przypadku, gdy podczas rezerwacji wycieczki zostanie podany numer NIP.

Ile wynosi zaliczka za wycieczkę?

Zaliczka różni się w zależności od aktualnej promocji i/lub terminu wyjazdu. Maksymalna wartość zaliczki wynosi 30% ceny imprezy.

Czy muszę zapłacić od razu całą kwotę za wycieczkę?

Jeśli rezerwacja zakładana jest powyżej 30 dni przed planowanym wyjazdem/wylotem następuje jedynie płatność zaliczki (maksymalnie 30% ceny imprezy). Jeżeli rezerwacja zakładana jest poniżej 31 dni przed wyjazdem/wylotem, to Kupujący pokrywa od razu 100% ceny wycieczki.

Czy mogę założyć rezerwację wstępną?

Tak, można założyć rezerwację wstępną na kilka lub nawet kilkadziesiąt godzin w zależności od wybranego terminu wyjazdu. W przypadku zmiany decyzji, można ją anulować bez ponoszenia kosztów.

Ile mam czasu na wpłacenie zaliczki?

Po dokonaniu rezerwacji wstępnej otrzymają Państwo informację do kiedy rezerwacja została założona. Do tego czasu należy dokonać opłaty oraz podpisać umowę.

Jak dokonać zakupu?

Po założeniu rezerwacji wstępnej należy dokonać płatności zaliczki lub całości za wyjazd oraz podpisać umowę. Umowa podpisana przez sprzedawcę oraz kupującego jest dokumentem potwierdzającym zakup.

Kiedy dopłacić do całości za wyjazd?

Data pełnej wpłaty przypada dokładnie na 30 dni przed wyjazdem. Przypomnienie o zbliżającej się dacie dopłaty otrzymają Państwo poprzez wiadomość SMS i mail około 3 dni wcześniej.

Jak dokonać dopłaty?

Dokonując rezerwacji przez infolinię lub stronę internetową mogą Państwo dokonać wpłaty tradycyjnym przelewem (numer konta znajduje się na pierwszej stronie umowy) lub przez Panel Klienta. W przypadku rezerwacji zakładanej w biurze stacjonarnym istnieje także możliwość zapłaty kartą płatniczą lub gotówką na miejscu.

Czy dzieci płacą tyle samo za wycieczkę, co dorośli uczestnicy?

W większości przypadków dzieci płacą mniej niż osoby dorosłe na rezerwacji. Wysokość zniżek różni się w zależności od wybranego hotelu.

Jakie są koszty odstąpienia od umowy?

Szczegółowe informacje na temat kosztów anulacji rezerwacji dostępne są na stronie r.pl/warunki-uczestnictwa w punkcie 16. „Rezygnacja z imprezy lub zmiana terminu.”

Jakie są koszty zmiany uczestnika?

Koszty są wyliczane indywidualnie przy zgłoszeniu chęci takiej zmiany przez kupującego i zależą od wielu czynników. Koszty te mogą się zmieniać także w zależności od tego ile czasu pozostało do wyjazdu. W niektórych przypadkach zmiana nie jest możliwa (np. po wystawieniu imiennego biletu lotniczego).

Mam problem z zalogowaniem się do Panelu Klienta

Prosimy o sprawdzenie poprawności wpisywanych danych. Muszą być one identyczne z tymi, które podane zostały przy rezerwacji wycieczki (wraz z drugim imieniem lub podwójnym nazwiskiem). Jeśli problem nadal będzie występował, prosimy o kontakt z Opiekunem Rezerwacji lub naszą infolinią.

Czy mogę zabrać ze sobą sprzęt sportowy?

Możliwość przewozu bagażów wielkogabarytowych lub sportowych jest opisana szczegółowo w Ogólnych Warunkach Przewozu linii lotniczej, która obsługuje Państwa połączenie. Regulaminy przewozu oraz tabele opłat dodatkowych dostępne są na stronie r.pl/linie-lotnicze lub na oficjalnych stronach przewoźników.

Czy mogę zabrać ze sobą psa/kota?

Możliwość zabrania ze sobą zwierzęcia różni się w zależności od kraju docelowego, wybranego hotelu oraz linii lotniczej, która obsługuje wybrane połączenie. W celu potwierdzenia możliwości zabrania zwierzęcia prosimy o kontakt z naszymi Doradcami. Obowiązują dodatkowe opłaty regulowane na lotnisku/w hotelu. Należy także sprawdzić wymagania przewoźnika na stronie r.pl/linie-lotnicze oraz zgłosić Opiekunowi rezerwacji przewóz zwierzęcia najpóźniej na 72h przed wylotem.

Czemu nie mogę dopłacić przez Panel Klienta za rezerwację jeśli jest powyżej 30 dni do mojego wyjazdu?

Zgodnie z polskim prawem pełną płatność za wycieczkę możemy pobrać dopiero 30 dni przed planowanym wyjazdem. Opcja dopłaty pojawi się wtedy w Państwa Panelu Klienta.

Czy otrzymam przypomnienie o terminie dopłaty?

Tak, poinformujemy Państwa o terminie dopłaty.

Do kiedy mogę dokupić dodatkowe ubezpieczenie do rezerwacji?

Ubezpieczenie zdrowotne na czas wyjazdu można dokupić najpóźniej na dzień przed planowaną datą wycieczki.

Jak znaleźć dokładną lokalizację hotelu na stronie internetowej?

W prawym rogu zdjęć hotelowych na stronie znajduje się przycisk „Zobacz na mapie”, który po kliknięciu otwiera mapę z lokalizacją obiektu, atrakcjami w okolicy oraz dostępnymi wycieczkami fakultatywnymi.

Gdzie na stronie mogę znaleźć wszystkie dostępne terminy wycieczki lub wypoczynku?

Lista wszystkich dostępnych terminów znajduje się na każdej stronie hotelu oraz wycieczki objazdowej w sekcji „Konfiguracja wycieczki”. Po kliknięciu w pole z datą pojawi się kalendarz z dostępnymi terminami. W prawym, górnym rogu otwartego okna można również przełączyć widok na listę wszystkich terminów w zależności od własnych preferencji.

Gdzie na stronie znajdę informację o dodatkowych kosztach przy wycieczkach objazdowych?

Szczegółowe informacje o kosztach, które nie są ujęte w cenie wycieczki (np. bilety wstępu lub napiwki) można znaleźć na każdej stronie wycieczki objazdowej w zakładce „Informacje dodatkowe” w sekcji „Świadczenia”.

Dlaczego ilość dni nie zawsze jest równa ilości dób hotelowych?

Zgodnie z informacjami ze strony r.pl/przeczytaj-koniecznie: W większości hoteli doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 14.00, pokoje zaś trzeba opuścić do godziny 10.00 (wówczas ustaje również prawo do korzystania ze świadczeń hotelowych). Doba hotelowa nie jest więc równoznaczna z dobą zegarową trwającą 24 godziny. Tym samym, ilość dni operacyjnych (np. wylot z Polski dzień wcześniej niż planowane zakwaterowanie w hotelu lub powrót do Polski dzień później niż nastąpiło wykwaterowanie) może się różnić od ilości dób hotelowych.

Kiedy najpóźniej może zostać anulowany wyjazd?

Informację o anulowaniu wyjazdu możemy przesłać najpóźniej na 20 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej ponad 6 dni, 7 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej 2-6 dni, 48 godzin przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej krócej niż 2 dni. Jeżeli wystąpią nieuniknione i nadzwyczajne okoliczności poinformujemy Klientów o rozwiązaniu umowy niezwłocznie przed rozpoczęciem imprezy.

Kiedy zostanie potwierdzony termin wycieczki objazdowej?

Aby termin wycieczki objazdowej został potwierdzony najczęściej wymagana jest minimalna liczba uczestników. Gdy ta zostanie osiągnięta termin jest potwierdzany. Należy jednak wziąć pod uwagę, że dużo więcej czynników może mieć wpływ na potwierdzenie konkretnego terminu, a decyzja zależna jest od kierownika kierunku lub Zarządu Rainbow.

Od ilu osób przygotowujemy imprezy grupowe?

Jeżeli składane jest zamówienie na wyjazd powyżej 20 osób, to traktowane jest to jako zamówienie grupowe.

Czy wiadomo kiedy pojawią się przypuszczalne godziny wylotu?

Godziny lotów ustala przewoźnik i są niezależne od biura.

Kiedy można wykupić wycieczki fakultatywne?

Wycieczkę fakultatywną można wykupić przed wyjazdem podczas lub po złożonym zamówieniu. Istnieje także możliwość wykupienia wycieczek fakultatywnych u rezydenta na miejscu, jednak płatności należy dokonać w walucie EUR/USD (w zależności od kierunku) w gotówce.

Czy istnieje możliwość wykupienia wyższej klasy na przelotach rejsowych?

Jest to możliwe jedynie na wybranych przelotach. O szczegóły prosimy pytać Opiekuna rezerwacji.

Czy cena wycieczki jeszcze się obniży bliżej wyjazdu?

Ceny nie mają wartości stałych i mogą ulegać zmianom w czasie w zależności od aktualnych promocji i rabatów. Jeżeli podpisano umowę z biurem to do momentu rozpoczęcia wyjazdu kwota widniejąca na umowie zostanie zachowana.

Czy cena na zawartej umowie może ulec zmianie?

Cena na zawartej umowie się nie zmieni. Jedyny wyjątek stanowi promocja „100% pewności najniższej ceny”.

Czy klient może dokonać wcześniejszej odprawy online i wybrać sobie miejsce w samolocie podczas lotu rejsowego?

Jest to możliwe jedynie na wybranych przelotach. O szczegóły prosimy pytać Opiekuna rezerwacji.

Czy ceny w biurze i na Internecie są takie same?

Bez względu na sposób zamawiania ceny będą takie same.

Czy ubezpieczenie obejmuje wypadki pod wpływem alkoholu?

Zakres ochrony zależny są od rodzaju wykupionego ubezpieczenia. Szczegóły można sprawdzić na https://r.pl/ubezpieczenia.

Czy cena zawiera transfer z lotniska?

Transfer jest wliczony w cenę w przypadku wycieczek objazdowych oraz wypoczynkowych. W przypadku zakupu przelotu nie jest zapewniany.

Jak mogę się zalogować do panelu klienta/ gdzie mogę sprawdzić swoje rezerwacje?

Istnieje możliwość założenia konta i dodawania swoich rezerwacji oraz zalogowania się z użyciem numeru rezerwacji. Aby zalogować się do panelu Klienta rezerwacja musi mieć status sprzedanej.

W jaki sposób są liczone dni w ofercie?

Rozpoczynając od momentu wylotu/wyjazdu i kończąc na godzinie lądowania/przyjazdu na trasie powrotnej.

Kiedy przysługuje mi bezpłatna karta stałego klienta?

Karta może zostać wystawiona po 3 zrealizowanych wyjazdach. Należy przygotować numery rezerwacji tych wyjazdów i skontaktować się z infolinią lub udać się do biura stacjonarnego.

Jaki jest czas przelotu?

Czas przelotu podawany jest w rozkładach na stronie r.pl/rozklady oraz w mailu potwierdzającym godziny przelotu. Godzina startu i lądowania zawsze jest podawana w czasach lokalnych.

Czy dzieci na wyjazd potrzebują jakiś dokument tożsamości?

Bez względu na wiek dziecka konieczne jest przedstawienie państwowego dokumentu tożsamości, czyli dowodu osobistego lub paszportu w zależności od kierunku. Należy także zwrócić uwagę, że jeżeli osoba niepełnoletnia podróżuje z jednym rodzicem/opiekunem prawnym, to należy mieć zgodę drugiego rodzica/opiekuna prawnego (jeżeli jest) na podróż dziecka.

Lecę do XYZ, czy muszę się zaszczepić?

Jeżeli region, do którego się Państwo udają jest objęty obowiązkowym szczepieniem, to taka informacja zawsze znajduje się w opisie wycieczki. W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji zalecamy kontakt z lekarzem chorób tropikalnych.

Czy i w jaki sposób można zamówić dania wegetariańskie/wegańskie/bezglutenowe na czarterach Rainbow?

Chęć zamówienia posiłku specjalnego należy zgłosić opiekunowi rezerwacji. Usługa zostanie zgłoszona do linii lotniczej i naliczona zostanie opłata (o jej wysokości poinformuje opiekun). Zastrzegamy jednak, że na trasie powrotnej linia nie gwarantuje posiłku specjalnego.

Czy mogę zamówić miejsce w Dreamlinerze z kołyską dla niemowlaka?

Należy zgłosić podczas dokonywania rezerwacji opiekunowi rezerwacji prośbę o miejsce z kołyską. Informacja jest dopisywana w prośbach do rezerwacji, jednak nie dajemy gwarancji realizacji takiej prośby. Zalecamy, aby będąc na lotnisku jak najszybciej podejść do odprawy i poprosić o takie miejsca.

Jak dokupić klasę premium lub biznes?

Podczas składania rezerwacji należy zgłosić chęć zakupienia wyższej klasy przelotu opiekunowi rezerwacji. Jeżeli taka opcja będzie możliwa, to usługa zostanie dodana. Dokonując rezerwacji przez formularz rezerwacyjny na stronie www w sekcji „Dreamliner: wariant klas” można dokonać wyboru usługi zgodnie z aktualną dostępnością

Jaka jest pogoda w danym miejscu?

Jeżeli chcą Państwo dopasować termin wyjazdu do własnych potrzeb i upodobań proszę skontaktować się z naszymi Doradcami.

Przed zakupem

Czy ceny na stronie zawierają już rabaty?

Tak, ceny na stronie zawierają już wszystkie promocje oraz rabaty. Wyjątkiem jest rabat naliczany z tytułu Karty Stałego Klienta. Ten naliczany jest dopiero w procesie rezerwacyjnym.

Na lotnisku

Czego nie mogę przewozić w bagażu podręcznym?

W bagażu podręcznym nie wolno przewozić przedmiotów ostrych (nożyczek, noży itp.), płynów w opakowaniach powyżej 100 ml.

Czy trzeba zgłaszać się na lotnisku do przedstawiciela Rainbow po odbiór biletów?

Jest to zależne od rodzaju przelotu. Jeżeli pojawi się taka konieczność, to w mailowym potwierdzeniu godzin lotu informacja ta zostanie podana.

Jak wygląda odprawa? Kiedy dostanę bilety?

W przypadku lotów czarterowych odprawa odbywa się na podstawie ważnego dokumentu tożsamości. Karta pokładowa jest wydawana przy oddawaniu bagażu głównego do luku. W przypadku przelotów rejsowych bilety są wysyłane na adres mailowy lub należy je odebrać na stanowisku Rainbow na lotnisku przed odprawą bagażową.

Gdzie mam iść po dotarciu na lotnisko? Czy muszę się zgłosić do stanowiska Rainbow?

Po dotarciu na lotnisko można udać się bezpośrednio do odprawy. Szczegółowe informacje wyświetlane będą na monitorach lotniskowych. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości zapraszamy do naszego firmowego stanowiska na lotnisku, gdzie będzie czekał na Państwa nasz pracownik.

Gdzie znajdują się stanowiska Rainbow na lotnisku?

Stanowiska są rozlokowane na terenie lotniska. Dokładne informacje dotyczące lokalizacji są przesyłane wraz z mailowym potwierdzeniem godzin lotu.

Co oznacza odprawa bezbiletowa?

Jest to odprawa przy lotach czarterowych. Wystarczy podejść do odprawy bagażowej, gdzie na podstawie dokumentu tożsamości zostaną wydane karty pokładowe.

Czy podróżując we dwie osoby jest możliwość łączenia bagażu w samolocie?

Jest to zależnie od linii lotniczej oraz trasy. O szczegółowe informacje dotyczące konkretnych lotów prosimy pytać Opiekuna rezerwacji lub naszych Doradców.

Jakie dokumenty trzeba ze sobą zabrać na wyjazd?

Podstawowym dokumentem podróży jest dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport w zależności od kierunku), który pozwala przekroczyć granicę państwa. Jeżeli konieczne będzie posiadanie innych dokumentów takich jak wiza, to informacja ta znajdzie się w opisie wycieczki.

Jakie produkty można wwozić i w jakich ilościach wracając spoza Unii Europejskiej? (cygara, papierosy, alkohol, owoce itp.).

Każdy kraj ma indywidualne zasady dotyczące przewozu towarów akcyzowych. Ze szczegółami należy się zapoznać na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych w dziale informacji dla podróżujących www.gov.pl/web/kraj/informacje-dla-podrozujacych (w miejscu ”kraj” należy wpisać odpowiedni kraj, który chcemy wyszukać). Należy pamiętać, że z żadnego kraju nie wolno wywozić sadzonek roślin oraz organizmów morskich lub ich części.

Czy podajemy dane pilota?

Informacje o tym, kto będzie pilotem wycieczki oraz kontakt telefoniczny są udostępniane na lotnisku przy stanowisku Rainbow przed wylotem lub bezpośrednio przez Pilota na początku wyjazdu.

Po wylądowaniu

Czy po przylocie na miejsce ktoś będzie na mnie czekał?

Oczywiście. Zaraz po odbiorze bagażu prosimy udać się w kierunku wyjścia z lotniska. Nasi pracownicy w firmowych uniformach oraz tabliczkami z napisem „Rainbow”, pokierują Państwa do odpowiednich autokarów oraz udzielą niezbędnych informacji dotyczących Państwa pobytu lub wycieczki.

Jakie hotele będą na objeździe i kto będzie pilotem wycieczki?

Pilot wyjazdu przedstawi się Państwu na początku wyjazdu i poda kontakt do siebie. Informacje dotyczące hoteli podczas wycieczek objazdowych są przedstawiane na bieżąco przez pilota.

Czy na miejscu będzie polski/polskojęzyczny rezydent?

Tak

Gdzie po przylocie odnajdę rezydenta na lotnisku?

Po odebraniu bagażu należy udać się do wyjścia z lotniska. Tam w stroju służbowym z logiem Rainbow będzie oczekiwał rezydent.

W hotelu/na wycieczce

Kiedy klient dowie się, w którym dokładnie pokoju będzie zakwaterowany i czy ma na to jakiś wpływ? (chodzi o lokalizację/odległość, budynki dalej od morza, restauracji, basenu itd.)

Jeżeli w ofercie nie została określona lokalizacja, rodzaj lub widok z pokoju, to ten przyznawany jest na miejscu w recepcji podczas zameldowania. Do umowy mogą zostać dopisane prośby dotyczące pokoju, jednak należy pamiętać, że hotel realizuje je w miarę możliwości.

Mam lot powrotny o godz. 20.00 , czy do końca będę mógł korzystać z pokoju i all inclusive?

To zależne jest od hotelu. W zależności od obłożenia hotelu i za opłatą ustaloną przez hotel istnieje możliwość przedłużenia doby hotelowej oraz świadczeń.

Czy można płacić kartą na miejscu za wycieczki fakultatywne lub pakiet dla pilota?

Istnieje taka możliwość, ale tylko na wybranych kierunkach. Zalecamy posiadanie gotówki. W opisie wyjazdu oraz w umowie precyzujemy jaka kwota będzie potrzebna i w jaką walutę się zaopatrzyć.

Co w sytuacji, gdy chcemy przedłużyć swój pobyt będąc na miejscu?

W takiej sytuacji najlepiej skontaktować się z opiekunem rezerwacji lub z infolinią 42 680 38 51.

Czy można wykupić wycieczkę fakultatywną poprzez aplikację już podczas pobytu?

Tak, jest taka możliwość w aplikacji.

Po powrocie

W jakim czasie od otrzymania informacji, że moja opinia o wyjeździe z Rainbow została zatwierdzona, zostanie ona opublikowana na stronie internetowej?

W momencie otrzymania informacji o zatwierdzeniu opinii jest ona od razu widoczna na stronie.

W jakim czasie otrzymam odpowiedź na reklamację?

Zgodnie z punktem 12. Ogólnych Warunków Uczestnictwa odpowiedzi na reklamację udzielamy w terminie 30 dni od daty wpływu lub, jeśli reklamacja została złożona podczas imprezy, w terminie 30 dni od daty zakończenia imprezy.

Czemu moja opinia nie pojawiła się na stronie?

Publikujemy wszystkie opinie wystawione przez Klientów. Aby zapewnić ich rzetelność sprawdzamy je manualnie i publikujemy maksymalnie po 30 dniach roboczych od daty ich wystawienia.

Jak mogę złożyć reklamację?

Reklamacje przyjmujemy:

- listownie na adres siedziby biura (ul. Piotrkowska 270, 90-361 Łódź);
- osobiście (w formie papierowej) w Biurze Obsługi Klienta Rainbow lub w biurze agencyjnym;
- w formie papierowej na ręce pilota lub rezydenta w trakcie wyjazdu;
- elektronicznie przez formularz kontaktowy na stronie r.pl/kontakt („Zgłoszenie reklamacji”).