FAQ

Najczęściej zadawane
pytania

pani
liśćliśćliść
ikona

Przed podróżą

Rezerwacje, płatności, faktury

ikona

Przed zakupem

rezerwacja, ceny, płatności

ikona

Na lotnisku

Bagaż, odprawa, kolejka

ikona

Po wylądowaniu

Transfer, rezydent

ikona

W hotelu/na wycieczce

Hotele, pokoje, usługi, pilot wycieczki

ikona

Po powrocie

Opinie, reklamacje

Informacje jakie linie obsługują Państwa rezerwację znajdziecie na swojej umowie (na pierwszej stronie, w górnym prawym rogu) lub w Panelu Klienta. Wszyscy przewoźnicy z którymi współpracujemy opisani są na stronie r.pl/linie-lotnicze.

Aktualne rozkłady można sprawdzić na stronie r.pl/rozklady wpisując swój numer rezerwacji lub wyszukując swoje połączenie z rozwijanej listy. Można je również sprawdzić w Panelu Klienta. Uwaga - ostateczne potwierdzenia godzin wylotu wysyłane są na około 48 godzin przed planowanym rozpoczęciem podróży. Taką informację otrzymają Państwo w wiadomości SMS na podany przy rezerwacji numer telefonu. Wszelkie informacje dotyczące Państwa rezerwacji możecie również uzyskać u swojego Opiekuna Rezerwacji. W przypadku zmiany godzin powrotu do Polski stosowane informacje będą przekazane przez naszego Rezydenta.
Informacje dotyczące bagażu jak również pełne warunki przewozu oraz regulaminy linii lotniczych z którymi współpracujemy znajdują się na stronie r.pl/linie-lotnicze lub w Panelu Klienta. Informacje na ten temat można również uzyskać u swojego Opiekuna Rezerwacji.
Tak, limity bagażowe na lotach wewnętrznych mogą być inne niż na wylocie z Polski. Wszystkie informacje dotyczące limitów opisane są w programie wycieczki w sekcji „UWAGI DO PROGRAMU”.
Szczegółowe informacje dotyczące przebiegu lotu można znaleźć na stronie r.pl/rozklady lub u swojego Opiekuna Rezerwacji.
W przypadku połączeń czarterowych bilety nie są wymagane. Prosimy o podejście do stanowiska odprawy z ważnym dokumentem tożsamości, gdzie zostaną wydane Państwu karty pokładowe. W przypadku połączeń rejsowych wszystkie dokumenty, w tym również bilety, zostaną przesłane do Państwa na adres mailowy podany przy rezerwacji lub będzie można je odebrać przed wylotem na lotnisku przy stanowisku Biura.
Nie, nie ma potrzeby posiadania vouchera na hotel. Podczas kwaterowania w obiekcie noclegowym wystarczy pokazać swój dokument tożsamości. Jedyny wyjątek stanowią wczasy w Tunezji.
Umowa jest głównym dokumentem poświadczającym rezerwację wyjazdu. Jeżeli będą potrzebne inne dokumenty, to przesyłane są mailowo lub można je odebrać na lotnisku przed odprawą na stanowisku Rainbow.
Wymagane dokumenty różnią się w zależności od wybranego kraju podróży. Informacja na temat obowiązkowego dokumentu podróżnego znajduje się zawsze w opisie wycieczki oraz pojawia się w procesie rezerwacji. W niektórych przypadkach paszport lub dowód muszą mieć odpowiednio długą datę ważności. Taka informacja zawsze podawana jest na końcu formularza rezerwacyjnego na stronie internetowej oraz znajduje się na umowie w punkcie „Wizy”. Prosimy o dokładne sprawdzenie czy mają Państwo ważne dokumenty przed rezerwacją wycieczki.
Szczegółowe informacje dotyczące wiz oraz przebiegu procesu wizowania znajdują się zawsze przy opisie wycieczki. Informację znajdą Państwo także na umowie w punkcie „Wizy”.
Tak, prosimy o przybycie na lotnisko minimum dwie godziny przed wylotem. Jest to czas sugerowany przez linie lotnicze. W przypadku kolejek przy stanowiskach odprawy, kontroli bezpieczeństwa lub innych, niespodziewanych wydarzeniach czas wejścia na pokład może się znacznie wydłużyć. Uwaga: w niektórych przypadkach (np. lot DREAMLINEREM) sugerowany czas przybycia na lotnisko to minimum 3 godziny przed planowanym odlotem.
Tak, na większości realizowanych przez nas połączeń jest możliwość wyboru konkretnego miejsca. Można to zrobić podczas procesu rezerwacji, jak również po jego zakończeniu w Panelu Klienta. Miejsca może również dodać Państwa Opiekun Rezerwacji.
Potwierdzenia godzin wylotu przekazywane są przez linie lotnicze i są niezależne od naszego biura.
Kartę Stałego Klienta (KSK) można uzyskać po 3 zrealizowanych wyjazdach. Wystarczy zgłosić chęć jej wyrobienia do swojego Opiekuna Rezerwacji, kontaktując się z nami przez infolinię lub odwiedzić nasz oddział stacjonarny. Szczegółowe informacje na temat Karty Stałego Klienta można znaleźć na stronie: r.pl/kartastalegoklienta
Tak, ceny na stronie zawierają już wszystkie promocje oraz rabaty. Wyjątkiem jest rabat naliczany z tytułu Karty Stałego Klienta. Ten naliczany jest dopiero w procesie rezerwacyjnym.
Ceny wycieczek zmieniają się dynamicznie, nawet kilka razy w ciągu dnia. W nielicznych przypadkach może zdarzyć się tak, że ze względów technologicznych cena nie zdąży się odświeżyć. Dodatkowo, ceny na stronie nie zawierają żadnych usług dodatkowych takich jak np. ubezpieczenie zdrowotne lub obowiązkowej składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.
Tak, ceny wycieczek są identyczne we wszystkich kanałach sprzedaży. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności prosimy o kontakt z naszymi pracownikami.
Tak. Chęć otrzymania faktury prosimy zgłosić Opiekunowi rezerwacji. Faktura może zostać wystawiona po całkowitym opłaceniu wycieczki, czyli najwcześniej na 30 dni przed wyjazdem. Uwaga: Od 1 stycznia 2020 roku wystawienie faktury na dane firmowe, do paragonu, możliwe jest jedynie w przypadku, gdy podczas rezerwacji wycieczki zostanie podany numer NIP.
Zaliczka różni się w zależności od aktualnej promocji i/lub terminu wyjazdu. Maksymalna wartość zaliczki wynosi 30% ceny imprezy.
Jeśli rezerwacja zakładana jest powyżej 30 dni przed planowanym wyjazdem/wylotem następuje jedynie płatność zaliczki (maksymalnie 30% ceny imprezy). Jeżeli rezerwacja zakładana jest poniżej 31 dni przed wyjazdem/wylotem, to Kupujący pokrywa od razu 100% ceny wycieczki.
Tak, można założyć rezerwację wstępną na kilka lub nawet kilkadziesiąt godzin w zależności od wybranego terminu wyjazdu. W przypadku zmiany decyzji, można ją anulować bez ponoszenia kosztów.
Po dokonaniu rezerwacji wstępnej otrzymają Państwo informację do kiedy rezerwacja została założona. Do tego czasu należy dokonać opłaty oraz podpisać umowę.
Po założeniu rezerwacji wstępnej należy dokonać płatności zaliczki lub całości za wyjazd oraz podpisać umowę. Umowa podpisana przez sprzedawcę oraz kupującego jest dokumentem potwierdzającym zakup.
Data pełnej wpłaty przypada dokładnie na 30 dni przed wyjazdem. Przypomnienie o zbliżającej się dacie dopłaty otrzymają Państwo poprzez wiadomość SMS i mail około 3 dni wcześniej.
Dokonując rezerwacji przez infolinię lub stronę internetową mogą Państwo dokonać wpłaty tradycyjnym przelewem (numer konta znajduje się na pierwszej stronie umowy) lub przez Panel Klienta. W przypadku rezerwacji zakładanej w biurze stacjonarnym istnieje także możliwość zapłaty kartą płatniczą lub gotówką na miejscu.
W większości przypadków dzieci płacą mniej niż osoby dorosłe na rezerwacji. Wysokość zniżek różni się w zależności od wybranego hotelu.
Szczegółowe informacje na temat kosztów anulacji rezerwacji dostępne są na stronie r.pl/warunki-uczestnictwa w punkcie 16. „Rezygnacja z imprezy lub zmiana terminu.”
Koszty są wyliczane indywidualnie przy zgłoszeniu chęci takiej zmiany przez kupującego i zależą od wielu czynników. Koszty te mogą się zmieniać także w zależności od tego ile czasu pozostało do wyjazdu. W niektórych przypadkach zmiana nie jest możliwa (np. po wystawieniu imiennego biletu lotniczego).
Prosimy o sprawdzenie poprawności wpisywanych danych. Muszą być one identyczne z tymi, które podane zostały przy rezerwacji wycieczki (wraz z drugim imieniem lub podwójnym nazwiskiem). Jeśli problem nadal będzie występował, prosimy o kontakt z Opiekunem Rezerwacji lub naszą infolinią.
Możliwość przewozu bagażów wielkogabarytowych lub sportowych jest opisana szczegółowo w Ogólnych Warunkach Przewozu linii lotniczej, która obsługuje Państwa połączenie. Regulaminy przewozu oraz tabele opłat dodatkowych dostępne są na stronie r.pl/linie-lotnicze lub na oficjalnych stronach przewoźników.
Możliwość zabrania ze sobą zwierzęcia różni się w zależności od kraju docelowego, wybranego hotelu oraz linii lotniczej, która obsługuje wybrane połączenie. W celu potwierdzenia możliwości zabrania zwierzęcia prosimy o kontakt z naszymi Doradcami. Obowiązują dodatkowe opłaty regulowane na lotnisku/w hotelu. Należy także sprawdzić wymagania przewoźnika na stronie r.pl/linie-lotnicze oraz zgłosić Opiekunowi rezerwacji przewóz zwierzęcia najpóźniej na 72h przed wylotem.
Zgodnie z polskim prawem pełną płatność za wycieczkę możemy pobrać dopiero 30 dni przed planowanym wyjazdem. Opcja dopłaty pojawi się wtedy w Państwa Panelu Klienta.
Tak, poinformujemy Państwa o terminie dopłaty.
Ubezpieczenie zdrowotne na czas wyjazdu można dokupić najpóźniej na dzień przed planowaną datą wycieczki.
W prawym rogu zdjęć hotelowych na stronie znajduje się przycisk „Zobacz na mapie”, który po kliknięciu otwiera mapę z lokalizacją obiektu, atrakcjami w okolicy oraz dostępnymi wycieczkami fakultatywnymi.
Lista wszystkich dostępnych terminów znajduje się na każdej stronie hotelu oraz wycieczki objazdowej w sekcji „Konfiguracja wycieczki”. Po kliknięciu w pole z datą pojawi się kalendarz z dostępnymi terminami. W prawym, górnym rogu otwartego okna można również przełączyć widok na listę wszystkich terminów w zależności od własnych preferencji.
Szczegółowe informacje o kosztach, które nie są ujęte w cenie wycieczki (np. bilety wstępu lub napiwki) można znaleźć na każdej stronie wycieczki objazdowej w zakładce „Informacje dodatkowe” w sekcji „Świadczenia”.
Zgodnie z informacjami ze strony r.pl/przeczytaj-koniecznie: W większości hoteli doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 14.00, pokoje zaś trzeba opuścić do godziny 10.00 (wówczas ustaje również prawo do korzystania ze świadczeń hotelowych). Doba hotelowa nie jest więc równoznaczna z dobą zegarową trwającą 24 godziny. Tym samym, ilość dni operacyjnych (np. wylot z Polski dzień wcześniej niż planowane zakwaterowanie w hotelu lub powrót do Polski dzień później niż nastąpiło wykwaterowanie) może się różnić od ilości dób hotelowych.
Informację o anulowaniu wyjazdu możemy przesłać najpóźniej na 20 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej ponad 6 dni, 7 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej 2-6 dni, 48 godzin przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej krócej niż 2 dni. Jeżeli wystąpią nieuniknione i nadzwyczajne okoliczności poinformujemy Klientów o rozwiązaniu umowy niezwłocznie przed rozpoczęciem imprezy.
Aby termin wycieczki objazdowej został potwierdzony najczęściej wymagana jest minimalna liczba uczestników. Gdy ta zostanie osiągnięta termin jest potwierdzany. Należy jednak wziąć pod uwagę, że dużo więcej czynników może mieć wpływ na potwierdzenie konkretnego terminu, a decyzja zależna jest od kierownika kierunku lub Zarządu Rainbow.
Jeżeli składane jest zamówienie na wyjazd powyżej 20 osób, to traktowane jest to jako zamówienie grupowe.
Godziny lotów ustala przewoźnik i są niezależne od biura.
Wycieczkę fakultatywną można wykupić przed wyjazdem podczas lub po złożonym zamówieniu. Istnieje także możliwość wykupienia wycieczek fakultatywnych u rezydenta na miejscu, jednak płatności należy dokonać w walucie EUR/USD (w zależności od kierunku) w gotówce.
Jest to możliwe jedynie na wybranych przelotach. O szczegóły prosimy pytać Opiekuna rezerwacji.
Ceny nie mają wartości stałych i mogą ulegać zmianom w czasie w zależności od aktualnych promocji i rabatów. Jeżeli podpisano umowę z biurem to do momentu rozpoczęcia wyjazdu kwota widniejąca na umowie zostanie zachowana.
Cena na zawartej umowie się nie zmieni. Jedyny wyjątek stanowi promocja „100% pewności najniższej ceny”.
Jest to możliwe jedynie na wybranych przelotach. O szczegóły prosimy pytać Opiekuna rezerwacji.
Bez względu na sposób zamawiania ceny będą takie same.
Zakres ochrony zależny są od rodzaju wykupionego ubezpieczenia. Szczegóły można sprawdzić na https://r.pl/ubezpieczenia.
Transfer jest wliczony w cenę w przypadku wycieczek objazdowych oraz wypoczynkowych. W przypadku zakupu przelotu nie jest zapewniany.
Istnieje możliwość założenia konta i dodawania swoich rezerwacji oraz zalogowania się z użyciem numeru rezerwacji. Aby zalogować się do panelu Klienta rezerwacja musi mieć status sprzedanej.
Rozpoczynając od momentu wylotu/wyjazdu i kończąc na godzinie lądowania/przyjazdu na trasie powrotnej.
Karta może zostać wystawiona po 3 zrealizowanych wyjazdach. Należy przygotować numery rezerwacji tych wyjazdów i skontaktować się z infolinią lub udać się do biura stacjonarnego.
Czas przelotu podawany jest w rozkładach na stronie r.pl/rozklady oraz w mailu potwierdzającym godziny przelotu. Godzina startu i lądowania zawsze jest podawana w czasach lokalnych.
Bez względu na wiek dziecka konieczne jest przedstawienie państwowego dokumentu tożsamości, czyli dowodu osobistego lub paszportu w zależności od kierunku. Należy także zwrócić uwagę, że jeżeli osoba niepełnoletnia podróżuje z jednym rodzicem/opiekunem prawnym, to należy mieć zgodę drugiego rodzica/opiekuna prawnego (jeżeli jest) na podróż dziecka.
Jeżeli region, do którego się Państwo udają jest objęty obowiązkowym szczepieniem, to taka informacja zawsze znajduje się w opisie wycieczki. W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji zalecamy kontakt z lekarzem chorób tropikalnych.
Chęć zamówienia posiłku specjalnego należy zgłosić opiekunowi rezerwacji. Usługa zostanie zgłoszona do linii lotniczej i naliczona zostanie opłata (o jej wysokości poinformuje opiekun). Zastrzegamy jednak, że na trasie powrotnej linia nie gwarantuje posiłku specjalnego.
Należy zgłosić podczas dokonywania rezerwacji opiekunowi rezerwacji prośbę o miejsce z kołyską. Informacja jest dopisywana w prośbach do rezerwacji, jednak nie dajemy gwarancji realizacji takiej prośby. Zalecamy, aby będąc na lotnisku jak najszybciej podejść do odprawy i poprosić o takie miejsca.
Podczas składania rezerwacji należy zgłosić chęć zakupienia wyższej klasy przelotu opiekunowi rezerwacji. Jeżeli taka opcja będzie możliwa, to usługa zostanie dodana. Dokonując rezerwacji przez formularz rezerwacyjny na stronie www w sekcji „Dreamliner: wariant klas” można dokonać wyboru usługi zgodnie z aktualną dostępnością
Jeżeli chcą Państwo dopasować termin wyjazdu do własnych potrzeb i upodobań proszę skontaktować się z naszymi Doradcami.
Tak, ceny na stronie zawierają już wszystkie promocje oraz rabaty. Wyjątkiem jest rabat naliczany z tytułu Karty Stałego Klienta. Ten naliczany jest dopiero w procesie rezerwacyjnym.
W bagażu podręcznym nie wolno przewozić przedmiotów ostrych (nożyczek, noży itp.), płynów w opakowaniach powyżej 100 ml.
Jest to zależne od rodzaju przelotu. Jeżeli pojawi się taka konieczność, to w mailowym potwierdzeniu godzin lotu informacja ta zostanie podana.
W przypadku lotów czarterowych odprawa odbywa się na podstawie ważnego dokumentu tożsamości. Karta pokładowa jest wydawana przy oddawaniu bagażu głównego do luku. W przypadku przelotów rejsowych bilety są wysyłane na adres mailowy lub należy je odebrać na stanowisku Rainbow na lotnisku przed odprawą bagażową.
Po dotarciu na lotnisko można udać się bezpośrednio do odprawy. Szczegółowe informacje wyświetlane będą na monitorach lotniskowych. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości zapraszamy do naszego firmowego stanowiska na lotnisku, gdzie będzie czekał na Państwa nasz pracownik.
Stanowiska są rozlokowane na terenie lotniska. Dokładne informacje dotyczące lokalizacji są przesyłane wraz z mailowym potwierdzeniem godzin lotu.
Jest to odprawa przy lotach czarterowych. Wystarczy podejść do odprawy bagażowej, gdzie na podstawie dokumentu tożsamości zostaną wydane karty pokładowe.
Jest to zależnie od linii lotniczej oraz trasy. O szczegółowe informacje dotyczące konkretnych lotów prosimy pytać Opiekuna rezerwacji lub naszych Doradców.
Podstawowym dokumentem podróży jest dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport w zależności od kierunku), który pozwala przekroczyć granicę państwa. Jeżeli konieczne będzie posiadanie innych dokumentów takich jak wiza, to informacja ta znajdzie się w opisie wycieczki.
Każdy kraj ma indywidualne zasady dotyczące przewozu towarów akcyzowych. Ze szczegółami należy się zapoznać na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych w dziale informacji dla podróżujących www.gov.pl/web/kraj/informacje-dla-podrozujacych (w miejscu ”kraj” należy wpisać odpowiedni kraj, który chcemy wyszukać). Należy pamiętać, że z żadnego kraju nie wolno wywozić sadzonek roślin oraz organizmów morskich lub ich części.
Informacje o tym, kto będzie pilotem wycieczki oraz kontakt telefoniczny są udostępniane na lotnisku przy stanowisku Rainbow przed wylotem lub bezpośrednio przez Pilota na początku wyjazdu.
Oczywiście. Zaraz po odbiorze bagażu prosimy udać się w kierunku wyjścia z lotniska. Nasi pracownicy w firmowych uniformach oraz tabliczkami z napisem „Rainbow”, pokierują Państwa do odpowiednich autokarów oraz udzielą niezbędnych informacji dotyczących Państwa pobytu lub wycieczki.
Pilot wyjazdu przedstawi się Państwu na początku wyjazdu i poda kontakt do siebie. Informacje dotyczące hoteli podczas wycieczek objazdowych są przedstawiane na bieżąco przez pilota.
Tak
Po odebraniu bagażu należy udać się do wyjścia z lotniska. Tam w stroju służbowym z logiem Rainbow będzie oczekiwał rezydent.
Jeżeli w ofercie nie została określona lokalizacja, rodzaj lub widok z pokoju, to ten przyznawany jest na miejscu w recepcji podczas zameldowania. Do umowy mogą zostać dopisane prośby dotyczące pokoju, jednak należy pamiętać, że hotel realizuje je w miarę możliwości.
To zależne jest od hotelu. W zależności od obłożenia hotelu i za opłatą ustaloną przez hotel istnieje możliwość przedłużenia doby hotelowej oraz świadczeń.
Istnieje taka możliwość, ale tylko na wybranych kierunkach. Zalecamy posiadanie gotówki. W opisie wyjazdu oraz w umowie precyzujemy jaka kwota będzie potrzebna i w jaką walutę się zaopatrzyć.
W takiej sytuacji najlepiej skontaktować się z opiekunem rezerwacji lub z infolinią 42 680 38 51.
Tak, jest taka możliwość w aplikacji.
W momencie otrzymania informacji o zatwierdzeniu opinii jest ona od razu widoczna na stronie.

Zgodnie z punktem 12. Ogólnych Warunków Uczestnictwa odpowiedzi na reklamację udzielamy w terminie 30 dni od daty wpływu lub, jeśli reklamacja została złożona podczas imprezy, w terminie 30 dni od daty zakończenia imprezy.

Publikujemy wszystkie opinie wystawione przez Klientów. Aby zapewnić ich rzetelność sprawdzamy je manualnie i publikujemy maksymalnie po 30 dniach roboczych od daty ich wystawienia.

Reklamacje przyjmujemy:

- listownie na adres siedziby biura (ul. Piotrkowska 270, 90-361 Łódź);
- osobiście (w formie papierowej) w Biurze Obsługi Klienta Rainbow lub w biurze agencyjnym;
- w formie papierowej na ręce pilota lub rezydenta w trakcie wyjazdu;
- elektronicznie przez formularz kontaktowy na stronie r.pl/kontakt („Zgłoszenie reklamacji”).