Opinie o Roma & Napoli - Odlotowe Stolice Italii

4.7/6
(104 opinie)
Intensywność programu
5.1
Pilot
4.6
Program wycieczki
5.2
Transport
5.2
Wyżywienie
3.4
Zakwaterowanie
3.8
Zweryfikowane treści - Opinie pochodzą od Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
pani z lornetka
Dowiedz się, co sądzą inni
Nowość AI

Zastanawiasz się, czy ta wycieczka to dobry wybór? Wpisz pytanie, a dostaniesz podsumowanie wszystkich opinii naszych gości.

    2.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    3

    Średnio polecam

    Ilona, yy 26.06.2025 | Termin pobytu: czerwiec 2025 | Tagi: 56-65 lat, w parze

    Nasza opinia o wycieczce „Odlotowe Stolice” z Rainbow – niestety duże rozczarowanie (2/5) Właśnie wróciliśmy z wycieczki objazdowej "Odlotowe Stolice" organizowanej przez Rainbow. Niestety, mimo pięknych miejsc, nasze ogólne wrażenie jest negatywne. Poniżej przedstawiamy najważniejsze uwagi: Dzień 1 – przyjazd bez opieki i bez wyżywienia Do hotelu dotarliśmy około godziny 10 rano – dobrze, że udostępniono nam pokoje mimo późniejszego początku doby hotelowej. Niestety nie zapewniono żadnego wyżywienia, a najbliższy sklep znajdował się 3,5 km od hotelu. Pilot dotarł dopiero w nocy z inną grupą – przez cały dzień byliśmy pozostawieni sami sobie. Dzień 2 – śniadanie i obiadokolacja poniżej jakiegokolwiek standardu Śniadanie skandaliczne – brakowało jajek i sera, tylko część uczestników coś dostała. Obiadokolacja jeszcze gorsza: makaron twardy jak kamień, mięso trudne do zidentyfikowania, przypominające parodię włoskiej kuchni. Zwiedzanie Neapolu ograniczyło się do szybkiego marszu przez miasto bez chwili na refleksję czy zdjęcie. Dzień 3 – w końcu pozytywnie Zwiedzanie Pompei i wjazd na Wezuwiusz były dobrze zorganizowane. To jeden z niewielu dni, które oceniamy pozytywnie. Dni 4–5 – Rzym zaskoczył, ale tylko dzięki przewodnikowi Rzym to oczywiście obowiązkowy punkt programu – tu wielkie podziękowania dla przewodnika, który dzięki własnej inicjatywie umożliwił wejście do Bazyliki św. Piotra, mimo że oficjalnie miało być tylko „zwiedzanie z zewnątrz”! Bez tej interwencji nie zobaczylibyśmy najważniejszej świątyni chrześcijaństwa… Poza tym zwiedzanie Rzymu było udane. Dzień 6 – Monte Cassino Ten dzień oceniamy neutralnie – ani pozytywny, ani negatywny. Dzień 7 – Capri piękne, ale pilotka zniechęcała Wyspa Capri to bez wątpienia jeden z najpiękniejszych punktów wycieczki. Cieszymy się, że nie wykupiliśmy posiłku z grupą, dzięki czemu mieliśmy czas na kąpiel w morzu. Niestety pilotka zniechęcała innych, twierdząc że morze zimne, a plaża kamienista – co było niezgodne z prawdą. Grupa nie miała praktycznie czasu wolnego. Dzień 8 – powrót Hotele: Hotel 1 i 3 – przyzwoite, bez większych zachwytów, ale z klimatyzacją w cenie. Hotel 2 – dramat: pokoje maleńkie, brak lodówki, prysznic w opłakanym stanie, a klimatyzacja… płatna dodatkowo, co przy 34°C było po prostu absurdalne – nikt nas wcześniej o tym nie poinformował. Jedynie w Hotelu Kairos jedzenie było smaczne. Nazw innych hoteli nie chcemy nawet pamiętać – tak zły był standard żywienia. Podsumowanie: Miejsca odwiedzane w programie – piękne. Niestety organizacja, hotele i wyżywienie (poza jednym wyjątkiem) pozostawiły bardzo złe wrażenie. Opiekunowie grupy nie stanęli na wysokości zadania. Zdecydowanie nie polecamy tej konkretnej trasy i organizacji w takim wydaniu. Nasza końcowa ocena to 2 na 5.

    1.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    21

    Rzym, Neapol

    Dariusz, --- 16.07.2024 | Termin pobytu: czerwiec 2024 | Tagi: 56-65 lat, w parze

    Nie polecam wycieczek objazdowych z tego biura do Włoch. Hotele były dwa podczas objazdówki. Jeden gorszy od drugiego. Wszędzie brud, kurz i smród. Nie wiem czy zasługują na dwie gwiazdki. Rainbow celowo nie pisze gdzie uczestnicy będą spać aby nie można było w internecie poczytać opinii na temat tych hoteli. Pierwszy hotel Bonifacio we Fiuggi na śniadanie serwował chleb w ograniczonej ilości, jeden plaster szynki oraz plaster sera tostowego typu Hochland, dżem i ciasto z kawą. Moje drzwi od łazienki nie zamykały się. Język od klamki nie pasował, więc drzwi były uchylone, klimatyzacja płatna 5 euro za dobę. Wszędzie kurz na półkach a na balkonie parasol z krzesłami nie myty chyba nigdy. Miejscowość ładna. Kolejny hotel Ginepro niedaleko Neapolu leży przy autostradzie i brak możliwości gdziekolwiek wyjść. Ten przeszedł samego siebie. Na śniadanie były dwie kromki tostowego chleba, dwa plasterki mortadelli i jeden plasterek sera żółtego bez masła i bez dżemu, dodatkowo Croissant i kawa. Obiadokolacje miałem dokupione. W ostatnim dniu w tym hotelu podano nam na pierwsze danie makaron polany tłuszczem a na drugie parę frytek i malutką kiełbasę białą i sałatę polaną oliwą. Wszystkie posiłki były podawane indywidualnie dla każdego. Pokoje to temat chyba na skargę zbiorową. W moim pokoju w łazience armatura była zielona od niesprzątania a pod prysznicem śmierdzący grzyb, kratka wentylacyjna bez osłony nie działająca i oczywiście zasyfiała od brudu. Podczas mojej nie obecności obsługa zabrała z pokoju pilota od klimatyzacji, chociaż ona tylko dmuchała a nie chłodziła. Była tak głośna,że trzeba było ją na noc wyłączać. Po interwencji wieczorem dano mi innego pilota obklejonego taśmą bo nie było dekla od baterii. Jak się w chodziło do budynku na piętro to tapety odchodziły ze ścian, drzwi szklane ruchome brudne od farby a na korytarzu prowadzącym do pokoi wykładzina czarna od brudu i dziurawa( było widać podłogę). Ale to nie wina hotelu, który oferuje pokoje za 200zł od pary ze śniadaniem ponieważ ma taki standard. To biuro Rainbow bierze najtańsze hotele i klientów ma gdzieś. Pani Ania -pilotka patrzyła tylko aby jak najszybciej zrealizować program i wrócić do hotelu. Podczas podróży długiej z jednego hotelu do drugiego nie bardzo chciała się podzielić wiadomościami ogólnymi na temat Włoch. Przekazywała tylko niezbęne informacje w danym dniu na temat danej miejscowość. Serdecznie nie polecam objazdówek do Włoch z tej firmy. W październiku lecę na cztery dni na Sycylię z innego biura i wiem, że hotele są czyste, z basenem i przede wszystkim ze śniadaniami wzmocnionymi oraz smacznymi obiadokolacjami.

    1.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    1

    Odradzam wszystkim

    X 20.10.2025 | Termin pobytu: wrzesień 2025 | Tagi: 46-55 lat, w parze

    Szanowni Państwo, odradzam wszystkim udział w wycieczkach organizowanych przez to biuro. Ze względu na to, że lot do Neapolu został skasowany przez linię lotniczą, pobyt we Włoszech – licząc od planowanego przylotu – trwał ok. 20 godzin krócej niż było to przewidziane w programie wycieczki. Ale w odpowiedzi na reklamację, w której m.in. podniosłem tę kwestię, biuro uważa, że wszystko było w porządku. Od momentu podania informacji, że lot został skasowany, przez wiele godzin przedstawiciele biura nie byli w stanie udzielić uczestnikom wycieczki żadnych konkretnych i precyzyjnych informacji. Przez ok. 6 godzin, gdy podano informację o zmianie miejsca odlotu, panował chaos. Do odjazdu autobusu na inne lotnisko uczestnicy wycieczki byli w istocie pozostawieni sami sobie, bez żadnych informacji co dalej. We własnym zakresie musieli sobie zapewnić jedzenie i napoje. ,,Koczowanie” przez pół dnia na lotnisku a następnie kilkugodzinny przejazd na inne lotnisko i ponowne przechodzenie procedury związanej z odprawą to dodatkowe ,,atrakcje" już na wstępie. Dla siebie i dla osoby towarzyszącej wykupiłem obiadokolacje, których miało być 4. W rzeczywistości były tylko 3 obiadokolacje. Zamiast obiadokolacji otrzymaliśmy tylko suchą kanapkę, jedno jabłko i butelkę wody mineralnej. Dwukrotnie zamiast ,,normalnych” śniadań uczestnicy otrzymali tylko kawałek suchego chleba z plasterkiem żółtego sera i czymś, co wyglądało jak jakaś mielonka (nie wiem, co to było, gdyż nie jadłem), jakiś mały rogalik (ok. 40g) oraz butelkę (0,5l) wody mineralnej. Jednak w umowie nic o takiej formie ,,śniadań”, które miały być konsumowane w autokarze, nie było napisane. Zresztą, te tzw. śniadania były na poziomie żenującym. Wielokrotnie bywałem w hotelach, zarówno w podróżach służbowych, jak i wakacyjnych, ale jeszcze nigdy nie zdażyło mi się, aby w ramach ,,śniadania" ludzie mieli wydzielone po 1 plasterku żółtego sera i czegoś, co przypominało jakąś mielonkę. Słownie - po jednym plasterku. Dopiero ,,wycieczka" z Rainbow pozwoliła mi zetknąć się z czymś takim. A teraz najlepsze. W związku z odwołanym lotem niedoszłym pasażerom przysługuje (na mocy Rozporządzenia PE i Rady, to nie żaden wymysł) odszkodowanie ze strony linii lotniczej. Ale próbując złożyć w tej sprawie wniosek bezpośrednio u przewoźnika, okazało się, że nie jest to możliwe - pojawia się komunikat, że jako że to biuro podróży dokonywało rezerwacji, to tylko biuro może w tej sprawie cokolwiek zrobić (oczywiście mam zrzuty ekranu jako dowód). Natomiast biuro podróży idzie w zaparte i odpowiada, że to pasażer musi złożyć wniosek o odszkodowanie. Złożyłem oczywiście reklamację. Ale chyba czytała ją osoba, która niestety nie potrafi czytać ze zrozumieniem. Odpisała, że to pasażer ma złożyć wniosek do linii lotniczej o odszkodowanie - mimo, że napisałem wyraźnie, że jest to niemożliwe. Pozostałe żądania zostały w istocie zignorowane; biuro je olało, twierdząc, że wszystko było w porządku. Generalnie, miejsca, które można zobaczyć w trakcie wycieczki na pewno warte zobaczenia. Ale strona organizacyjna wyjazdu, tzn. transport, wyżywienia, ,,opieka pilota" - poniżej jakiejkolwiek krytyki. A potem odpowiedź na reklamację w stylu ,,nie mamy Pana płaszcza i co Pan nam zrobi"... Dlatego moja rada jest prosta - omijajcie Państwo to ,,biuro podróży" tzw. szerokim łukiem.

    0.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    1

    porażka

    Zbigniew, ` 03.10.2025 | Termin pobytu: wrzesień 2025 | Tagi: 56-65 lat, w parze

    Organizacyjna porażka. Pierwszy posiłek dostaliśmy po ponad 24 godzinach od wylotu. Opiekun wyprosił nas z obiadokolacji ponieważ nie było nas na liście. Chcieliśmy opłacić posiłek na miejscu, ale opiekun nie widział takiej możliwości. Podczas pięciogodzinnego oczekiwania na zameldowanie obsługa " hotelu" zabrała nam leżaki basenowe i odłożyła na stertę. Zimna woda w łazienkach, zakwaterowanie w barakach z sufitem z desek i opiekun zabawiający kierowców autobusu długimi rozmowami podczas przejazdów. Muzyka techno do 5 rano z wesela na sąsiedniej posrsji i zdziwienie opiekuna na nasze skargi. Nigdy więcej. Nie pozdrawiam opiekuna. Pani Agnieszko zepsuła nam Pani wakacje.

telefon

Pobierz aplikację mobilną Rainbow

i ciesz się łatwym dostępem do ofert i rezerwacji wymarzonych wakacji!

pani-z-meteracem