Zastanawiasz się, czy ta wycieczka to dobry wybór? Wpisz pytanie, a dostaniesz podsumowanie wszystkich opinii naszych gości.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Impreza godna polecenia. Pan Piotr super osoba znająca się na tym co robi, wykonuje swoją pracę z pasją. Kierowca zawsze miły,sympatyczny i pomocny.Hotele średnie, a najgorzej w trzy ostatnie noce w Neapolu. Firma powinna coś z tym zrobić!.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Rimini zniszczyło cały nam wyjazd. Zakwaterowanie i posiłki to wielka pomyłka. Na 7 dni wycieczki sześć razy jedliśmy takie samo danie, czyli schabowy. Byłam we Włoszech i jadłam tylko polskie dania. Natomiast wegetarianie posiadają inne menu, ale nie dostają ciepłych dań ( danie wegetariańskie to surówka i dwa plasterki sera). A teraz najlepsze HOTEL COMO W RIMINI. Zostaliśmy podzieleni, rodziny trzyosobowe były umieszczone w Hotelu como, reszta grupy w hotelu panda. Czekając w recepcji na klucz w hotelu como, przychodzi do nas kelner i zaczyna krzyczeć na pilotkę. Pani Ania (pilotka) zaczyna nam tłumaczyć, że w hotelu jest wiele innych gości i dostaniemy oddzielny bar sałatkowy. Na nieszczęście pilotki jedna z uczestniczek naszej wycieczki znała włoski. Okazało się, że kelner powiedział znacznie coś innego cytuje: ja nie chce ich widzieć, przy moim barze sałatkowy. Schodzimy na kolacje i widzimy dwa stoły sałatkowe. Dla nas była sałata, stare pomidory i starta marchewka. Natomiast dla tych lepszych gości, była lokalna oliwa, ośmiorniczki, konserwowane pomidory i wiele innych pysznych rzeczy. Jedna z uczestniczek podeszła do nieswojego stołu i nalała sobie oliwy. Kelner wtedy wybuchnął, dotykał , łapał i gestykulował że tam nam nie wolno podejść. Po czym pytamy się innego kelnera czy możemy chociaż oliwę z tamtego stołu, na co on, że nie ma problemu. Poczuliśmy się jak wyrzutki. Ja nie wymagam jakiś wyszukanych dań tylko równego traktowania gości. Każdego dnia Pani pilotka pytała się nas jak nam się spało i czy podobał nam się hotel. Natomiast po przebytej nocy w hotelu como, pilotka nie zaczęła w ogóle tematu. Może już dość tych minusów wycieczki, choć by się znalazły. Pozytywna strona tej wycieczki jest organizacja i program. Nigdy sam na własna rękę nie zobaczyłbyś tyle miast i zabytków. Nigdy nie czekaliśmy na bilety czy autokar. Kierowcy stanęli na wysokości zadania (Pan Paweł i Pan Maciej). Autokar zawsze na nas czekał z włączona klimatyzacją. Kierowcy posiadali również własny barek, w którym mogłeś zakupić zimne i ciepłe napoje za 1€. Gdyby zmieniono hotele i pilotkę wycieczka jest doskonała. Mam nadzieje, że po mojej opinii coś się zmieni i będzie coraz lepiej.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Bardzo dobra organizacja wycieczki, program nastawiony na intensywne zwiedzanie. Zarówno pilotka jak i przewodnicy bardzo kompetentni i znakomicie wywiazali się z zadania. Zakwaterowanie i wyżywienie poniżej wszelkiej krytyki.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Bajeczna pogoda
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka zgodna z oczekiwaniami. Intensywny program, gwarantujący zwiedzenie wybranych miejsc. Hotele zgodnie z opisem (słabe-klasy turystycznej). Jedzenie monotonne. Jednak rekompensatą wszelkich niedogodności są wizytowane miejsca :). Największym minusem wycieczki okazała się pani pilot p. Grażyna (prosiła by zwracać się do niej per Graziella). Graziella sprawiała wrażenie osoby kompletnie zagubionej, nie mającej kompletnie zdolności organizacyjnych ( jakże ważnych w tym zawodzie). Wprawdzie język włoski ma opanowany w stopniu komunikatywnym, jednak cały objazd nie potrafiła zrobić kroku samodzielnie, poruszała się za inną grupą, co powodowało znaczne utrudnienia, np. przy wejściach do zwiedzanych obiektów: zamiast jednej grupy (50 osób), przy wejściu tłoczyło się minimum 100 (nie wliczając grup z innych wycieczek). Podczas i tak uciążliwych przejazdów, brak było podstawowych informacji: jak długo będzie trwała podróż?, kiedy będzie postój? i czy w ogóle będzie?...etc. Zgodnie z sugestią przedstawicielki Biura podczas zakupu wycieczki, nie wykupiliśmy obiadokolacji (w kraju, w którym jest taka mnogość oferty żywieniowej: pizzerie, bary, restauracje, kafejki, etc. nie warto skazywać się na żywienie hotelowe), licząc na to, że sami zdecydujemy, gdzie i co będziemy jedli. Nic bardziej mylnego...p. "Graziella" w sytuacji, gdy zabrakło pokoi w jednym z hoteli (ok. Neapolu) zastosowała prosty zabieg: selekcję, w konsekwencji czego osoby, które nie wykupiły obiadokolacji zostały poinformowane, że to właśnie dla nich zabrakło pokoi. "Zesłanych" przewieziono kilkoma kursami prywatnym samochodem jednego z pracowników hotelu do innego obiektu, wokół którego nie było dosłownie nic, nie wspominając już o jakichkolwiek punktach żywieniowych. Wniosek: zdecydowanie lepiej jest wykupić sobie w Polsce obiadokolacje, niż skazywać się na potraktowanie przez pilota jako uczestnika „gorszego sortu”. Jednak żeby oddać sprawiedliwość pani "Grazielli" należy tu dodać, że pierwszego wieczora (było ich trzy) "załatwiła" nam kolację w hotelu, do którego nas wywieziono: 3 plasterki sera mozzarella + 3 plasterki pomidora, w cenie...10 euro/porcja ;-). Ważne dla osób wylatujących z Warszawy: po przylocie do Nicei (ok. 9.00) pani pilot (Grazziella) jako główną atrakcję dnia, zaproponowała trzygodzinny odpoczynek w autobusie (lot trwa ok. 1,5 godz.) lub zamiennie, zwiedzanie lotniska w oczekiwaniu na grupę z Katowic, której przylot planowany był na godz. 12.30 (wylot z Katowic 10.55).
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
To była moja czwarta wycieczka z Rainbow. Taką formą wypoczynku zaraziłam męża i znajomych. Bardzo cenimy wszystko czego się dowiedzieliśmy i co zobaczyliśmy. Wszyscy przewodnicy stanęli na wysokości zadania i z ogromnym zaangażowaniem przekazywali nam swoją wiedzę. Pani pilotka również dała radę, mimo przeciwności losu, a raczej uporu Włochów. Najgorzej oceniam pobyt, aż trzy noce w Hotelu Gimar na przedmieściach Neapolu. Warunki nie były złe, ale za klimatyzację trzeba było sobie już dopłacić 5 euro za noc. Jednak śniadania w hotelu pozostawiały wiele do życzenia. Jedna lub czasem dwie małe kromeczki chleba, który przeleżał tam noc, z dwoma plastrami sera żółtego, jednym plasterkiem pomidora i jednym ogórka nie były wystarczającym śniadaniem przed kilometrami, które mieliśmy zrobić w ciągu dnia. Największą jednak porażką hotelu było przenoszenie przez nas/gości wrzątku w szklankach z recepcji, gdzie był ekspres, do pomieszczenia szumnie zwanego "stołówką", gdzie jedliśmy śniadania. Pobyt w tym hotelu oceniam na 2 punkty na 6. Kolacje w pizzerii nieopodal hotelu, a zwłaszcza kurczak z sałatą (podudzie znaczy) pobił na głowę nawet dzień wcześniej podaną kiełbasę z sałatą no i desery - jabłko! Porażka. trzeciego wieczoru pizza była ok, smaczna i wystarczająca. Pozostałe hotele zrekompensowały nam nieco złe wrażenie z pierwszego. Na jedzenie też nie można było narzekać, chociaż pakiet śniadaniowy w hotelu w Fiuggi dla grupy, która wyjeżdżała w południe, to też nie w porządku. Z całej wycieczki jednak staramy się zapamiętać wszystko, co było dobre i przyjemne. Zwiedzane miejsca robią ogromne wrażenie, więc program wycieczki - super! Przewodnicy - rewelacja! Pilotka- dała radę. Jedyne, co bym zmieniła w programie, to późniejszy powrót z wycieczki na Capri do hotelu, gdzie nawet nie było gdzie wspólnie usiąść. Brakowało mi właśnie w hotelach takiego miejsca, gdzie grupa mogłaby razem usiąść i lepiej się poznać. Taką możliwość mieliśmy w ubiegłym roku w Grecji. Zresztą tam były lepsze hotele i zdecydowanie lepsze jedzenie. Mam nadzieję, że uwagi jakie mamy Rainbow weźmie pod uwagę na przyszłość i będziemy mogli z czystym sumieniem Biuro polecać znajomym.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Program , widoki , to naprawdę super sprawa ale hotele to porażka . Za co tak naprawdę płaci się w tych hotelach. Brudne , bez klimatyzacji , małe brodziki . Czy Rainbow chce wystraszyć klientów. Wiadomo , że jeszcze raz nie wybiorę tej wycieczki ale zła opinia szybko się rozchodzi. Pozdrawiam Alicja
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka fajna ,bardzo intensywna .Hotel koło Neapolu w której spędziliśmy trzy noce to P O R A Ż K A!!!!! Trzy noce w wielkim hałasie / położony bezpośrednio przy czteropasmówce ,wykupiona klimatyzacja/ 5 euro za dobę/ nie spełnia swojej roli - co kilkanaście minut wyłącza się i bardzo głośno włącz a i t p . DOBRZE BY BYŁO ABY RAINBOW zareagował na liczne opinię klientów i pomyślał o zmianie tego hotelu .!!! Obiadokolacje obok hotelu - no ba - dobrze by było zmienić tę miejscówkę .Pozostałe hotele na objeździe ok. Śniadania i kolacje bardzo dobre. Zwiedzane miejsca bardzo ciekawe .Wycieczka fakultatywna do Padwy nocą - super- polecam. Ogólne wystawiając ocenę na noclegi i wyżywienie trzeba by było wycieczkę podzielić na część 1- koło Neapolu w skali od 1-6 oceniam na 2 !, natomiast drugą część jak na objazdówkę daję ocenę 5
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka była bardzo intensywna .Dałam 4 gwiazdki ponieważ nie byliśmy na grobie św Jana Pawła II. przewodniczką zostawiła nas samych na lotnisku i hotele były jak najtańsze i jedzenie słabe.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Świetny program, fantastyczne miejsca podczas zwiedzania. Super pilot, kierowcy i nowy autokar. Ile kosztuje ta wycieczka nie jest tajemnicą, według mnie nie mało. Plus obowiązkowe dopłaty na miejscu do programu ok 330 euro od osoby i 1tys.zł za obiadokolacje za parę. Biorąc to wszystko razem niezrozumiałe jest dlaczego biuro kwateruje (podobno od dłuższego czasu) w tak fatalnych hotelach zarówno jeśli chodzi o ich stan jak i oferowane wyżywienie. Śniasania to 2 plasterki sera i wędliny plus 2 małe kromki chleba bez możliwości dobrania. Więc po co wyłożony mały dżemik czy produkt nutello podobny jak nie ma tego na co nałożyć. Dramat. Kolacje, za które się samemu zapłaciło też bez szału. Tylko hotel Chianciano Terme oferował śniadanie i kolacje całkiem przyzwoitą. Reasumując wstydź się biuro że za taką kasę tak lokujesz i karmisz turystów, bo przecież Ty podpisujesz umowy i akceptujesz to co dostajemy, mimo negatywnych opinii w tym temacie od dużego czasu.