Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka z pelnym programem, ale tylko przy zakupie ofert fakultatywnych. Bez nich program bylby ubogi. Koszt wycieczek fakultatywnych bardzo wysoki. Pilot srednio zainteresowany grupa, wyglaszal swoje zaplanowane przemowy bez odniesienia sie do tego co nas otaczalo, minimum komentarzy n/t krajobrazu, mijanych miejscowosci, wegetacji itd. Wspaniale monumenty historyczne i wstrzasajacy obraz totalnego zasmiecenia, braku kontroli na wszechobecnym plastikowym smietniskiem. Na wlasne oczy widzialam jak obsluga statku Rennaissance wyrzucala plastikowe torby ze smieciami do Nilu prosto z pokladu. Podobno robia tak na wszystkich statkach (?)Jest ich dziesiatki, wszystkie w prywatnych rekach. Pytanie czy biuro Rainbow jest w stanie narzucic wymog wiekszej troski o srodowisko swoim partnerom biznesowym? Czy udajemy, ze to nie nasz problem? Komfort na statku wiekszy niz w hotelu, znakomite jedzenie i swietna obsluga.
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Byłam na przełomie marca i kwietnia. Przewodnik egipski AHMED koszmarny ! Na dzień dobry pochwalił się, że był nauczycielem i traktował nas jak swoich uczniów - robił "wykłady z egiptologii" tak, że nie było prawie czasu na zwiedzanie ! Na statku oszukują na przeliczniku dolarów, ale to pikuś - dopisują do rachunku a nasz AHMED udaje, że nie wie o co chodzi ! Ja mam kopie rachunków. Pytanie - łatwiej dopisać do oryginału , który ma kelner, czy wymazać z kopii którą mam ja? Oskubali mnie nieźle! Gdyby nie ten dyskomfort chętnie bym jeszcze raz wykupiła tą wycieczkę. Statek fajny, kajuty też, restauracja i jedzenie bardzo dobre. Ocena niska ze względu na obsługę turystyczną!
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Odradzam: organizacja na niskim poziomie - atrakcje są monotonne (dominują świątynie których jedynym walorem są pozostałe malowidła / płaskorzeźby na ścianach, nic więcej tam nie ma: są takie jak znaleźli je archeolodzy, nie ma w nich np. strojów z epoki, czegokolwiek innego), a przewodnik punktowo, jak po sznurku zaprowadza do miejsc wymienionych w planie i znika. Wiele czasu jest zmarnowanego pozostawiając uczestników wycieczki samych sobie, w miejscach gdzie zobaczyć wszystko można w 30 minut. Jeśli chce się zobaczyć dopuszczającą ilość miejsc i nie tracić czasu w miejscu noclegowym gdzie brakuje dostępu do internetu czy do napojów na statku, w tym wody pitnej (!), to cena ostateczna jest w praktyce istotnie wyższa. Nie jest to wycieczka objazdowa lecz wypoczynkowa, a nawet w tym wypadku nie spełnia podstawowych wymagań. Ważny jest również aspekt etyczny: biedni inicjują kontakt dosłownie wszędzie gdzie się da: do łodzi podpływają nawet dzieci by zwrócić na siebie uwagę. Turystę traktuje się jak skarbonkę.
1.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Jeżeli szukasz problemów i stresu to polecam ten oto wyjazd. Przyjazd do hotelu o 23:45 czyli do jedzenia resztki i stracona kasa za all inclusive (kończy się w hotelu o 22). Wycieczki fakultatywne słabe... jeżeli chcesz cos zwiedzić to w hotelach są lepszego wyboru i tańsze (korzystałem z obydwu opcji). Nurkowanie polecam z pominięciem Rainbow - straszna i niebezpieczna przygoda w ich wydaniu. Na lotnisku zonk - ochrona żądała od nas biletu (umożliwiającego wstęp na teren lotniska) a rezydent-ka stanowczo kilka dni wcześniej twierdziła, że wchodzimy na paszport - bzdura, poprzednia wycieczka też miała te problemy czyli RAINBOW ignoruje bezpieczeństwo podróżnych... Strata pieniędzy i czasu. Nigdy więcej Rainbow (odpowiedź na reklamację co najmniej śmieszna...). Jedyny plus to wiedza egipskich rezydentów... Za mało jak dla mnie Nie polecam, po prostu wyzysk i duuużo stresu.
1.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Rainbow oferuje w Karnaku przejażdżkę na koniach, które są wychudzone, zmęczone i niewłaściwie traktowane. Zwierzęta te są zmuszane do wielogodzinnych przejażdżek w trudnych warunkach, bez odpowiedniej opieki i odpoczynku. Widok koni, które ledwo trzymają się na nogach, jest przerażający i nie do zaakceptowania. Byliśmy świadkami sytuacji, w której jeden koń po prostu padł pod świątynią. To, co miało być przyjemnością i atrakcją turystyczną, staje się źródłem cierpienia dla istot, które nie mają głosu. Proszę nie decydujcie się na te "atrakcje" a do Rainbow apeluję o zadbanie o etykę i dobro zwierząt. Warto zastanowić się, czy naprawdę chcemy wspierać takie praktyki, czy może lepiej poszukać alternatyw, które nie wiążą się z cierpieniem niewinnych istot. Kolejna świetna atrakcja "wioska nubijska" i zapis w broszurce, że warto wziąć cukierki dla dzieci. Naprawdę Rainbow? Psucie zębów dzieciakom, które nawet nie mają dostępu do dentysty jako atrakcja turystyczna? Niestety dawanie tylko uczy żebrania. Ogólnie dzieci nie są puszczane do szkół, bo póki są słodkie to łatwiej im coś wyżebrać, a potem w dorosłym życiu muszą się same o siebie martwić i nadrabiać to, czego nie dostały od rodziców. Przechodząc do programu, rejs statkiem, choć w oparach spalin był niesamowitym przeżyciem. Zabytki wspaniałe, program też super, choć zjawiskowy Medinet Habu można ogarnąć będąc na miejscu na własną rękę za 1/3 ceny Rainbow (albo mniej). W Luksorze warto także przejść się do luksorskiego muzeum, którego nie ma w programie (na przykład zamiast tej przeklętej wycieczki dorożkami). Pierwszy hotel Stella Makadi słaby, głośno, na stołówce motłoch, zupełnie nieprzyjemnie, w podgrzewanym basenie w zimie straszny tłok. Hotel za dopłatą na końcowy wypoczynek - Continental rewelacja, nienarzucająca się obsługa, komfortowo mało ludzi, przepyszne, pięknie podane jedzenie, fajne atrakcje, klimatyczny taras z widokiem na zachód słońca. Statek na rejs to Nile Treasure, zimno w pokojach (grudzień), ale dobre jedzenie. Patrząc na inne statki, jakby ktoś wybierał wycieczkę na własną rękę to świetnie wyglądał Steigenberger. Podsumowując - wyrażam absolutny zachwyt skarbami starożytnego Egiptu, naprawdę warto je zobaczyć, w tym Abu Simbel o świcie słońca. Współczesny Egipt raczej załamuje, chociaż jak się trafi dobry hotel, to wypoczynek może być bajeczny. Program wycieczki ok, przewodnik, poza niektórymi żarcikami i skojarzeniami jak dla prostaków też do przeżycia. Wycieczka generalnie fajna, a ocena 1 to przede wszystkim za te biedne konie.
0.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Płynące po rzece statki jeden za drugim z potężnymi silnikami Diesla kopcące niemiłosiernie (teraz pływa około 400) na dodatek fabryki wzdłuż rzeki również dające z kominów spalające byle co...a rolnicy wypalający poplon ...to nie była przyjemność a na sam koniec próba wyłudzenia 20 USD przez obsługę hotelu za niby zaginęły ręcznik . Jeden z najgorszych wyjazdów 😡
0.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Sam pobyt na statku to jedno, wielkie nieporozumienie. 20 hotelowców wywala z siebie spaliny, a Ty na je wdychasz przy basenie popijając piwkiem z 5 $. Palę, więc wdychałem te spaliny przez filtr.Jestem do przodu. Pobyt w hotelu.Zbyt długo i ...nudno.A nade wszystko zbyt wielu kacapów. No i ta reszta..... Zabytki. TO JEST TO!!!!Każdy dolar,każde euro, każda złotówka jest warta wydani by to zobaczyć. Część fakultetów robiliśmy z żoną samodzielnie ( wychodziło o ponad połowę taniej np.nocny luksor lub balon). Wtedy czuliśmy ,że jesteśmy na wakacjach . Jedzenie... ja tam lubię, ale jak zwykle doprawione pod europejczyka. Czyli... nie doprawione. Przewodnicy i piloci.... Dałem 2 $ na bakszysz. I tak uważam,że przepłaciłem Jedno co fajne to system słuchawkowy z przewodnikiem. Ponoć testowany na naszej wycieczce. Jak dla mnie rewelacja. Byle nauczyć pilotów, by wyłączali gdy wydają osobistą opinię na temat wycieczki.
0.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Cały wyjazd zepsuty przez bezczelność biura Rainbow. Oferta wyglądała dobrze przed podpisaniem umowy, rażąco się zmieniła po podjęciu decyzji o podpisaniu umowy ( godziny wylotów zmieniły się na najbardziej niekorzystne, ale jeszcze zgodne z umową), a po miesiącu od podpisania umowy i wpłaceniu zaliczki wycieczka została jeszcze bezprawnie skrócona o całą dobę i na tym zakończył się kontakt z biurem. Na początku myślałam, że to nieporozumienie...Nie pomogły maile, reklamacja listowną. Po moich wielu monitach uzyskałam informację, że nie wiadomo kiedy dadzą odpowiedź... Bezczelnością jest też prośba o ocenę w takiej sytuacji. Nigdy więcej Rainbow. Moja ocena 0,5 tylko dlatego, że nie można dać 0!