Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Zmieniono nam hotel na dużo gorszy. Dowiedzieliśmy się o tym po przylocie. W restauracji były brudne naczynia. Na zewnątrz wieczorami smród, ze nie można otworzyć okna.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
W ofercie i na zdjęciach nie było mowy o tym, że hotel znajduję się pod rafinerią (od frontu plaża z tyłu zieleń, żadnej rafinerii). Dnia 3 i 4 wieczorem śmierdziało zgniłymi jajami (siarkowodór z rafineri) w pokoju 3 piętro prawe skrzydło. Następnie doszło do awarii kanalizacji piętro wyżej i w łazience przez dwa dni śmierdziało kanalizą. Stan hotel nawet na warunki Kuby max 3* Na objeździe spaliśmy w hotelach 3*, i niektóre były w lepszym stanie. Pokój duży odnowiony, brudna pościel (nie zmieniona) uszkodzony sejf, czytnik karty drzwi, deska sedesowa. W korytarzu prawe skrzydło 3 piętro, uszkodzone płytki na posadzce. Odmówiono zmiany pokoju z powodu braku pokoji. Prześcieradło i poduszkę zmieniono po interwencji, kołdrę dopiero następnego dnia. Mam nadzieję, że poprzedni lokator był zdrowy. Sejf dnia drugiego, czytnik karty drzwi dopiero dnia trzeciego. Zamiast wypoczynku, wędrowałem Pokój recepcja, ponieważ nie byłem w stanie otworzyć drzwi. Jedynie posiłki można było uznać, że spełniały naciągany kubańskie standardy 5*.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Hotel w kubańskiej ocenie ma 5*, ale na moje oko to takie maksymalnie 3*. Bardzo przeciętny poziom.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wybór tego hotelu to był wielki błąd. Kierowaliśmy się tym że jest nowy i w dobrej sieci, ale spotkało nas wielkie rozczarowanie. Zacznę od tego, że w czasie 14 dniowego pobytu przez cały czas był problem z ciepłą wodą. Cały czas byliśmy utzrymywani przez obsługę w przekonaniu że to "chwilowa awaria" co okazało sie kłamstwem. Jedzenia mnóstwo, ale jego jakość, smak i sposób wydawania okropne. Najgorsze jest to, że większość z nas miała większe lub mniejsze sensacje żołądkowe. Po pewnym czasie jedliśmy już głównie zupę, warzywa i pizzę bo baliśmy sie ryzykować. Problemy z ręcznikami w pokojach. Śmierdzące pleśnią, niedoprane z plamami lub podarte. Wymiana była kolejnym problemem bo ciągle brakowało. Plażowe udało nam się wymienić 2 razy przez 14 dni. Wybraliśmy wersję Elite - Pani z rainbow pokazała nam niskie budynki twierdząc, że tam będą pokoje. Tymczasem pokoje w tej wersji są w wysokim budynku na 9 i 10 piętrze. Nasz balkon wychodził na drogę i jakąś oczyszczalnię, z której dochodził okropny hałas i przy niekorzystnym wietrze smród szamba. Zakleiliśmy wszystkie otwory wentylacyjne w oknach taśmą a przy drzwiach musieliśmy kłaść ręcznik. Od 8 rano pod naszym oknem jeżdziły trąbiące autobusy turystyczne zabierające Gości z hotelu. Cały czas psuły sie windy. Przez większość czasu działała 1 lub 2. Zimna woda w basenach, więc baseny praktycznie puste. Hotel wybudowany tak że przez cały czas były przeciągi. Jeżeli wiał wiatr (a wiał bardzo często) to w lobby praktycznie nie do wytrzymania. Ogólne wrażenie że budynek się sypie: poodbijane płytki, woda cieknąca w lobby z sufitu przez 3 dni, zniszczone windy. Źle oceniamy wycieczkę do Hawany organizowaną przez Rainbow. Co prawda nasza pilotka była świetna (P. Kasia) i przekazała nam bardzo dużo informacji, ale sam program zwiedzania trwa bardzo krótko (kończy się o godz: 16) i polega głównie na oglądaniu miasta z okien autokaru. Odniesliśmy wrażenie, że te wycieczki są organizowane "po najmniejszej linii oporu". Powinna trwać dłużej, w Hawanie można zobaczyć dużo więcej niż my widzieliśmy, przejażdżka samochodami po mieście powinna odbywać się w kabrioletach. Wyjechaliśmy raz żeby zobaczyć Kubę i Hawanę - jesteśmy rozczarowani i zawiedzeni tym co nam zaoferował Rainbow. Pozytywne: ładna plaża z parasolami i bez problemów z leżakami, możliwość jedzenia śniadania i lunchu w ładnej restauracji z pięknym widokiem na 11 piętrze (wersja Elite), świetnie wyposażny barek all inclusive i barmani z dużymi umiejętnościami na 11 piętrze. Miła, uśmiechnięta obsługa. Fajne animacje na plaży i w amfiteatrze.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka Light - Kuba - Varadero to 2 wycieczki : do Hawany i do Trynidadu . Wycieczka do Hawany bardzo ciekawa, pilot pan Damian uśmiechnięty , bardzo dobrze przygotowany i życzliwy. Atrakcyjny przejazd starymi samochodami po Hawanie. Wycieczka do Trynidadu trochę rozczarowuje. Długi ( ponad 4 godziny przejazd)i w końcu małe , kolonialne miasteczko, które w porównaniu z hawaną to senna prowincja. Ciekawe są widoki po drodze do Trynidadu : wsie bardzo ubogie, ludzie stojący przy drodze w oczekiwaniu na transport i przyroda ... Polecam dodatkowo płatną wycieczkę na Cayo Blanco ale o ile to możliwe małym katamaranem ( organizuje biuro kubańskie- przedstawiciel w hotelu koło recepcji). Przepiekna wyspa , białe plaże , ciepły ocean. W samym Varadero polecam przejazd turystycznym autobusem po całym półwyspie ; marina , nowoczesne hotele. park narodowy.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Hotel w żadnym stopniu nie można zakwalifikować na 5gwiazdek.Reczniki poplamione i brudne kołdra bez powłoki wielorazowego użytku. Klimatyzacja musiała być wyłączona gdyż zagrzybienie i stęchlizna uniemożliwia użytkowanie. Limitowanie papieru toaletowego uniemożliwia swobodne korzystanie z WC. Plaża wąska co przy pełnym obłożeniu gości wiąże się z walka o leżaki nie mówiąc o miejscach przy basenie. Opieka rezydentów żadna. Wycieczki propnowane przez biuro z płatnością w tylko euro są niekorzystne dla Polaków gdyż swobodnie można płacić gdzie indziej w dolarach a kurs PLN do $ jest korzystniejsze w rozliczeniu niż w €. 10%.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Główne zastrzeżenia mamy do hotelu - resort Resonance podzielony na dwie strefy Music i Blue - przydzieleni zostaliśmy do hotelu Music, co skutkowało głośną muzyką, na terenie całego obiektu, do późnych godzin nocnych. Minusem jest również organizacja wyjazdów na wycieczki - zawsze zbiórka i rozwiezienie uczestników odbywała się w tej samej kolejności, co skutkowało tym, że przy wczesnych wyjazdach i późnych powrotach byliśmy pozbawieni posiłku, oraz spędzaliśmy najdłuższy czas w autokarze. Co do obsługi rezydenckiej - panie przewodniczki powinny upominać turystów na temat punktualności, niestety mentalność polaczków jest jaka jest, tym bardziej na wakacjach, i gdzieś mają, że inni czekają, a było to nagminne. Wypadałoby również, aby panie zwracały uwagę napastliwym żebraczom na wyjazdach, co czynili rezydenci innych wycieczek.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Niestety z hotelem 5 gwiazdkowym nie ma on nic wspólnego. Pokoje w stanie strasznym. Zniszczone, zagrzybione, brudna pościel, trochę żelu pod prysznic, prysznic zatkany.. No jest tam źle. Widok piękny. Jedzenie przeciętne, nie było wyszukanych smaków, codziennie prawie to samo. Barmani w większości bardzo sympatyczni, starali sie jak mogli aby szybko obsłużyć gości, a często obok barów były tłumy. Super baseny!
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Kupiliśmy z mężem wycieczkę 16 dniową z dwoma hotelami po 7 dób w każdym z nich.Po przylocie zostaliśmy przetransportowani autokarem do pierwszego hotelu Memories Varadero 4*, na miejscu zostaliśmy zakwaterowani.Po wejściu do pokoju musieliśmy wywietrzyć pomieszczenie ponieważ śmierdziało stęchlizną, niewiele to dało ponieważ zapach był również w łóżku i na poduszkach. W łazience była wanna z całym zagrzybiałym sylikonem. Nie mieliśmy w pokoju wody butelkowanej mimo że woda z kranu nie jest zdatna do picia. Ręczniki nie były zmieniane przez cały tydzień mimo że były naszykowane na podłodze do zabrania. Ręczniki plażowe otrzymaliśmy po odnalezieniu pani sprzątającej( zabrała je z sąsiedniego pokoju) W restauracji przez pierwsze trzy dni nie mieliśmy pieczywa ani masła. W barach były czasowe braki(kilka godzin lub np.dzień) kawy, mleka, piwa.Wody gazowanej ani napojów gazowanych nie ma wcale, jedynie soki z tamtejszych owoców-niekoniecznie smaczne. Dobrze że w programie były wycieczki to chociaż w restauracjach na mieście jedzenie było zjadliwe. W restauracjach hotelowych jedzenie biedne, monotonne, niedoprawione. Nie działa jacuzzi w salonie spa. Obiekt duży z ładną zielenią i zimnymi dwoma basenami w których znajdują się bary.W drugim hotelu Grand Aston Varadero jest dużo lepiej, hotel jest nowy. W głównej restauracji różnorodne jedzenie, natomiast w restauracjach a'la carte jest to samo tylko ładniej podane. Ogólnie na Kubie nie ma co się nastawiać na all inclusive ponieważ można się rozczarować. Fakt widoki są ciekawe i interesujące ale nie rekompensują zawodu jaki zaznaliśmy po przybyciu na miejsce. Nie ma również co liczyć na zakupy w mieście ponieważ Kuba to bardzo biedny kraj i nie zawsze dostaniemy to co byśmy chcieli. Po rozmowie z wieloma gośćmi słyszeliśmy podobne opinie do naszej.