2.0/6
Osoba sprzedająca wycieczką zapewniała, że jest to wycieczka objazdowa. Pierwsze 3 dni miały obejmować wycieczkę objazdową z noclegami poza docelowym hotelem. Niestety, po wylądowaniu otrzymaliśmy ostateczny plan wycieczki, w którym nocleg przewidziany był w hotelu docelowym, a wycieczki, które miały być realizowane "ciągiem" zostały rozdzielone na różne dni. W efekcie pierwszy dzień spędziliśmy w hotelu, kolejnego dnia było zwiedzanie Hawany i powrót do hotelu, kolejny dzień znowu wolny i następny wycieczka do Trinidadu i znowu powrót do hotelu. W efekcie zmarnowaliśmy dużo czasu na podróże z i do hotelu, nie było noclegu w innym miejscu (chociażby w Hawanie), a wycieczki były bardzo "skromne" i krótkie (mało czasu wolnego). Ponadto ostatecznie nie było kilku dni wolnych w hotelu, tylko jednodniowe przerwy między wycieczkami. Gdy po przylocie dowiedzieliśmy się o takim planie wycieczek próbowaliśmy poprzez rezydenta zamienić jednodniowy wyjazd do Hawany na dwudniową wycieczkę fakultatywną obejmującą zwiedzanie Hawany z noclegiem oraz zwiedzaniem kolejnego dnia doliny Vinales (oczywiście z opcją dopłaty z naszej strony). Niestety nie było możliwości wprowadzenia zmian pomimo naszego dwutygodniowego pobytu. Nie mam uwag do rezydenta (p. Ola zrobiła co mogła i była przy tym bardzo miła), ale niestety osoba, która sprzedawała wycieczkę nie sprostała oczekiwaniom. Po czasie mamy wrażenie, że sprzedawała produkt, o którym nie miała pojęcia i zamiast powiedzieć to wprost (wrócić z odpowiedziami np. kolejnego dnia) brnęła w swojej niewiedzy do końca. Podczas zakupu wycieczki konsultowaliśmy w biurze (Poznań Avenida) różne możliwości. Otrzymaliśmy informacje, że wszystkie pozostałe wycieczki polegają na codziennej zmianie hotelu przez tydzień i później tygodniowym wypoczynku w Varadero. Uznaliśmy to za zbyt obciążające, aby zmieniać codziennie hotel i wybraliśmy krótszą wersję objazdu (Egzotyka Light). Po spotkaniu innych turystów, którzy wybrali inny produkt (np. Kuba - wyspa jak wulkan gorąca), dowiedzieliśmy się, że pierwszy tydzień nie polegał na codziennej zmianie hotelu, a jedynie na dwukrotnym przekwaterowaniu (kilka nocy w Hawanie+kilka nocy w innej miejscowości). Gdybyśmy wcześniej wiedzieli jak wygląda plan tego wyjazdu, na pewno dokonalibyśmy innego wyboru (Kuba - wyspa jak wulkan gorąca zamiast Egzotyka Light). Sama Egzotyka Light jest w naszej ocenie bardzo uboga - wracamy z niedosytem, pomimo dokupienia kilku innych wycieczek fakultatywnych. Kolejna uwaga dotyczy samolotu, a dokładniej jego standardu. Ilość miejsca i jakość foteli przypominała samoloty tanich linii lotniczych, które sprawdzają się na krótkich dystansach. Niestety, na ponad 12-godzinny to zbyt mało i po kilku godzinach byliśmy bardzo zmęczeni. Mając porównanie na niemal identycznej trasie wiemy, że taka podróż nie musi męczyć. Jeżeli chodzi o samą Kubę - jest bardzo interesująca i warta zwiedzenia. Jednakże należy mieć na uwadze trudną sytuację w kraju i utrudnioną dostępność do wielu produktów. Jest to jednak wpisane w ten kierunek i opinii na ten temat w Internecie jest wiele.
PIOTR, POZNAN - 07.12.2023 | Termin pobytu: listopad 2023
7/7 uznało opinię za pomocną
1.0/6
Otrzymałem pokój, w którym niemożliwe było egzystowanie z uwagi na hałas dochodzący z za okna. Źródeł hałasu była centrala wentylacyjna usytuowana w bliskiej odległości od okna. Spanie w tym klimacie z zamkniętym oknem jest raczej niemożliwe, Owszem recepcja zmieniła mi pokój ale za zamianę musiałem zapłacić 130 dolarów. W ofercie miałem zawartą informację, że spędzę urlop w miłej i przyjemnej atmosferze, ale nikt nie napisał że z dodatkiem hałasu.
Hubert - 10.03.2022
13/22 uznało opinię za pomocną
1.0/6
Zazwyczaj nie wystawiam negatywnych opini, chyba że spotka mnie w hotelu naprawdę coś tragicznego.. Iberostar Laguna Azul to hotel który posiada 5 gwiazdek, jednak nie sugerujcie się tym, bo nie zasługuje nawet na jedną. Kuchnia tragedia- wszystko zimne, chleb stary, masła brak, soli, pieprzu brak, jedynie jadalne omlety na które trzeba czekać pół godziny i pizza. Przez cały pobyt dostałem jednego drinka z cytryną, słomek do drinków brak. Załatwienie każdej błachej sprawy na recepcji to pół godziny czekania, obsługa w większości ekstrmalnie nie miła (poza kilkoma wyjątkami) brak animacji. Pokoje standardowe zniszczone, łóżko połamane, lampa miga, pleśń na ścianie, stęchlizna i wilgoć- dopiero po dopłacie dostaliśmy trochę lepszy, nieśmierdzący z lepszym widokiem. Ogólnie przez tydzień pobytu spędziłem jeden dzień na czekanie, ( załatwianie ręczników, karty do drzwi, na cukier, łyżeczke i inne pierdoły..) wszystko jest trankilo- one moment. Masa małych gryzących muszek, jeśli ktoś ma uczulenie- może być problem. Z pokoju „zawinęli” mi szampon i krem do opalania, który po awanturze znalazł się po trzech dniach. Trochę hoteli w życiu przerobiłem, ale to co tam widziałem przechodzi wszelkie normy.. Zdecydowanie odradzam!!!
Nie jedźcie tam! - 18.01.2022
12/16 uznało opinię za pomocną
1.0/6
Niestety nie polecam tego hotelu, obsługa arogancka, hotel brudny, wszędzie pełno biegającego robactwa, jedzenie okropne. Dostęp do WiFi niby bezpłatny ale dla każdego gościa indywidualny, bardzo słaby zasięg więc kontakt z resztą świata mocno ograniczony. Jak na 5* hotel wypada bardzo, bardzo słabo.
Maria - 03.04.2023
11/12 uznało opinię za pomocną