4.8/6 (126 opinii)
2.0/6
Osoba sprzedająca wycieczką zapewniała, że jest to wycieczka objazdowa. Pierwsze 3 dni miały obejmować wycieczkę objazdową z noclegami poza docelowym hotelem. Niestety, po wylądowaniu otrzymaliśmy ostateczny plan wycieczki, w którym nocleg przewidziany był w hotelu docelowym, a wycieczki, które miały być realizowane "ciągiem" zostały rozdzielone na różne dni. W efekcie pierwszy dzień spędziliśmy w hotelu, kolejnego dnia było zwiedzanie Hawany i powrót do hotelu, kolejny dzień znowu wolny i następny wycieczka do Trinidadu i znowu powrót do hotelu. W efekcie zmarnowaliśmy dużo czasu na podróże z i do hotelu, nie było noclegu w innym miejscu (chociażby w Hawanie), a wycieczki były bardzo "skromne" i krótkie (mało czasu wolnego). Ponadto ostatecznie nie było kilku dni wolnych w hotelu, tylko jednodniowe przerwy między wycieczkami. Gdy po przylocie dowiedzieliśmy się o takim planie wycieczek próbowaliśmy poprzez rezydenta zamienić jednodniowy wyjazd do Hawany na dwudniową wycieczkę fakultatywną obejmującą zwiedzanie Hawany z noclegiem oraz zwiedzaniem kolejnego dnia doliny Vinales (oczywiście z opcją dopłaty z naszej strony). Niestety nie było możliwości wprowadzenia zmian pomimo naszego dwutygodniowego pobytu. Nie mam uwag do rezydenta (p. Ola zrobiła co mogła i była przy tym bardzo miła), ale niestety osoba, która sprzedawała wycieczkę nie sprostała oczekiwaniom. Po czasie mamy wrażenie, że sprzedawała produkt, o którym nie miała pojęcia i zamiast powiedzieć to wprost (wrócić z odpowiedziami np. kolejnego dnia) brnęła w swojej niewiedzy do końca. Podczas zakupu wycieczki konsultowaliśmy w biurze (Poznań Avenida) różne możliwości. Otrzymaliśmy informacje, że wszystkie pozostałe wycieczki polegają na codziennej zmianie hotelu przez tydzień i później tygodniowym wypoczynku w Varadero. Uznaliśmy to za zbyt obciążające, aby zmieniać codziennie hotel i wybraliśmy krótszą wersję objazdu (Egzotyka Light). Po spotkaniu innych turystów, którzy wybrali inny produkt (np. Kuba - wyspa jak wulkan gorąca), dowiedzieliśmy się, że pierwszy tydzień nie polegał na codziennej zmianie hotelu, a jedynie na dwukrotnym przekwaterowaniu (kilka nocy w Hawanie+kilka nocy w innej miejscowości). Gdybyśmy wcześniej wiedzieli jak wygląda plan tego wyjazdu, na pewno dokonalibyśmy innego wyboru (Kuba - wyspa jak wulkan gorąca zamiast Egzotyka Light). Sama Egzotyka Light jest w naszej ocenie bardzo uboga - wracamy z niedosytem, pomimo dokupienia kilku innych wycieczek fakultatywnych. Kolejna uwaga dotyczy samolotu, a dokładniej jego standardu. Ilość miejsca i jakość foteli przypominała samoloty tanich linii lotniczych, które sprawdzają się na krótkich dystansach. Niestety, na ponad 12-godzinny to zbyt mało i po kilku godzinach byliśmy bardzo zmęczeni. Mając porównanie na niemal identycznej trasie wiemy, że taka podróż nie musi męczyć. Jeżeli chodzi o samą Kubę - jest bardzo interesująca i warta zwiedzenia. Jednakże należy mieć na uwadze trudną sytuację w kraju i utrudnioną dostępność do wielu produktów. Jest to jednak wpisane w ten kierunek i opinii na ten temat w Internecie jest wiele.
1.0/6
W ofercie biura widnieje zapis , że wszystkie pokoje są wyremontowane. Jest to niezgodne z opisem- pokoje raczej do remontu. Robactwo w pokoju takie jakie jeszcze nie widziałem.Niestaranne sprzątanie pokoju, albo może inaczej. Pokój nie był w ogóle sprzątany .Podłogi byłe myte sporadycznie, w łazience nie sprzątano w ogóle ( kran, lustro itd. nie były myte przez 2 tygodnie) Ręczniki nie były wymieniane. Rzucony brudny ręcznik rzucony na podłogę, był poskładany przez sprzątaczkę i zawieszony brudny na wieszak. Pościel przez 2 tygodnie nie wymieniona. Kurz z szafki telewizyjnej, stołu i szafek nocnych nie wycierany przez 2 tygodnie.Monotonny jadłospis, braki pieczywa , długi czas oczekiwanie na wodę i napoje. Brak napoi do drinków oraz brak lodu. Brak odpowiedniej ilości leżaków na plaży, żeby mieć leżak , należało o 6 rano iść na plażę aby rozłożyć ręcznik celem zarezerwowania i niestety brak dobrania leżaka -brak w hotelu (informacja w recepcji i od ratownika) .Leżaki zagrzybiałe . Parasole plażowe , połamane . Awaria drzwi (drzwi nie zamykały się na zatrzask, trzeba było kilkakrotnie uruchamiać kartę żeby drzwi się zamknęły o czym nie wiedziały sprzątaczki i zostawiały otwarte drzwi. Do naszego pokoju mógł w takiej sytuacji każdy wejść bez klucza). Brak parasoli przeciw deszczowych w pokoju. Prośba o ich dostarczenia została 2 razy zignorowana w recepcji. -brak czynnej sauny, która była w ofercie. Generalnie nie polecam!!!!!!!