5.2/6 (70 opinii)
3.0/6
Program został zrealizowany. Zatoka Ha-long super widoki. Wspaniałe Ho-ian. Oglądamy bardzo dużo świątyń . Sajgon to rzeczywiście Sajgon, niesamowity ruch , ilość ludzi. Program nie jest intensywny ( nie ma bardzo dużo chodzenia). Byłoby naprawdę super, gdyby Rainbow lepiej przyłożył się do wymagań dla hoteli ( niektóre po prostu nie spełniały nawet 3*) . A naprawdę 4 mogę przypisać co najwyżej dwóm hotelom na trasie objazdu. Taka jest rzeczywistość. Nawet jeśli hotel był sklasyfikowany na 4* to pokoje były tak wyeksploatowane, że np. bez klapków do wanny nie wejdziesz żeby wziąć prysznic. Śniadania podane albo na ceracie albo na brudnym obrusie. Raz nawet zaproponowano nam kolacje darmową bo wszyscy skarżyli się na pokoje. ( co było miłe, ale nie rekompensuje niczego). Autokary - jeden był w stanie tragicznym ale po reklamacjach został następnego dnia wymieniony na nowiutki i cichutki. Szkoda , ze nie wszystkie takie były ( a premium powinny być) Kolejny był naprawdę stary ale oficjalnie nie było powodu do zmiany. Posiłki - niektóre bardzo dobre. Niektóre tragiczne w warunkach higienicznych niedopuszczalnych. Nad tym myślę firma też musi popracować. Za bardzo polegają na lokalnych firmach , które pewno mają swoje układy i miejsca do których wożą turystów. Polski pilot ( super Pani Karolina) nie maja wpływu na wiele rzeczy. Potem hotel do wypoczynku ( Dusit). Był naprawdę bardzo fajny, chociaż nie 5* ( zgodnie z opisem z Rainbow). I to bardzo fajna opcja ,że po objeździe jest kilka dni wypoczynku. Raczej nie planuję kolejnych wyjazdów z Rainbow.
Iwona Barbara - 02.12.2023 | Termin pobytu: listopad 2023
17/20 uznało opinię za pomocną
3.0/6
Niestety, wycieczka nie spełniła naszych oczekiwań. Program był ubogi – zamiast zapowiadanej mocy atrakcji, większość czasu spędziliśmy w podróży. Zwiedzanie głównych punktów trwało bardzo krótko, a całość sprawiała wrażenie źle zorganizowanej logistyki, a nie dopracowanego wyjazdu premium. Zakwaterowanie również rozczarowało – hotele nie odpowiadały standardom 4 czy 5 gwiazdek, a nocleg na statku był wyjątkowo niewygodny. Niestety, pojawiły się także problemy zdrowotne wśród uczestników. Największe zastrzeżenia mamy jednak do pracy pilota. Od samego początku brakowało mu profesjonalizmu i zaangażowania. Sprawiał wrażenie osoby nieprzygotowanej, z bardzo ograniczoną wiedzą o kraju, który mieliśmy zwiedzać. Jego komentarze były lakoniczne, często nie na temat, a duża część czasu w autokarze przebiegała w ciszy lub przy emisji przypadkowych filmów. Pilot posługiwał się bardzo niepoprawną polszczyzną, a jego angielski również pozostawiał wiele do życzenia, co utrudniało komunikację z miejscowymi. Nie dopuszczał do głosu lokalnych przewodników, często się z nimi kłócił lub przerywał im wypowiedzi. Bywał też nieuprzejmy wobec uczestników wycieczki. Harmonogram zwiedzania był chaotyczny, brakowało jasnych informacji o planie dnia, co sprawiało, że trudno było się odpowiednio przygotować. Zdarzały się absurdalne sytuacje, np. postój na kawę w miejscu, gdzie wszystkie punkty gastronomiczne były zamknięte. Na domiar złego, pilot pozwalał sobie na niestosowne, szowinistyczne i obraźliwe komentarze – zarówno wobec lokalnej ludności, jak i samych uczestników, co było zupełnie nie do zaakceptowania. Posiłki pozostawiały wiele do życzenia, zarówno pod względem jakości, jak i czystości odwiedzanych miejsc. Szczególnie rozczarowujący był brak reakcji biura na nasze zgłoszenia podczas wycieczki – mimo kontaktu mailowego, nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi. Liczyliśmy na profesjonalizm i wysoki standard, tymczasem wyjazd pozostawił niedosyt i poczucie zmarnowanego potencjału.
Karol - 23.03.2025
2/2 uznało opinię za pomocną
3.0/6
Świetny program, hotele ok. Pilot za to bez wiedzy lub chęci dzieleniem się informacjami . Specjalne podziękowanie za akcje w związku z opóźnieniem lotu powrotnego do Warszawy .
Ewa Warszawa - 07.03.2024 | Termin pobytu: luty 2024
5/6 uznało opinię za pomocną
3.0/6
Wybierając się do Wietnamu , czytałam wiele opinii, przewodników. Liczyłam, że zobaczę piękny kraj, poznam jego historię. Niestety nie poznałam ani historii, ani obyczajów, ani też wielu ciekawostek o tym kraju. A wszystko to "dzięki "naszemu pilotowi Sebastianowi B. Jeżdżę z tym biurem od wielu lat ale tak niekompetentnego, leniwego i chaotycznego pilota jeszcze nie spotkałam. Pilot wycieczki po prostu był. Przekazywał niewiele informacji o zwiedzanych obiektach, czy obyczajach: np. na zadane pytanie o szkolnictwie odpowiedział ,że jest obowiązkowe do 6 klasy". Koniec - wyczerpany temat o szkolnictwie. Takie odpowiedzi otrzymywaliśmy na inne zadawane pytania.
Asia z mężem, Warszawa - 18.01.2025 | Termin pobytu: listopad 2024
6/6 uznało opinię za pomocną