Opinie o Powitanie z Afryką, Papillon Lagoon Reef 4 noce + objazd 3 noce

5.2/6
(305 opinii)
Atrakcje dla dzieci
5.0
Intensywność programu
4.8
Obsługa hotelowa
5.5
Pilot
4.9
Plaża
5.5
Pokój
4.9
Położenie i okolica
5.3
Program wycieczki
5.4
Rezydent
4.8
Sport i rozrywka
4.8
Transport
4.5
Wyżywienie
5.2
Zakwaterowanie
5.1

Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.

    3.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    0

    szału nie ma

    Mariusz, --- 20.03.2025 | Termin pobytu: listopad 2024

    Szumnie reklamowane safari to przesada w każdym calu. Przede wszystkim trzeba mieć końskie zdrowie i odporność na niedogodności. Samochody udostępnione do objazdu to wraki, bez amortyzacji , klimatyzacji z brudnymi wytartymi siedzeniami. Hotele na objeździe odbiegają od jakiejkolwiek kategoryzacji ( albo brak prądu, albo zepsuta klimatyzacja, albo dalekie od all inclusiv jedzenie- piwo i inne alkohole bardzo płatne dodatkowo). Całość w ciągłym biegu i pośpiechu. Zwierzęta owszem były, ale myślę, że dwu godzinny spacer w ZOO zapewni więcej okazów niż morderczy objazd bezdrożami Afryki. Pilot dosiadł się do naszego busa na jedno przedpołudnie. Podsumowując można ciekawiej zainwestować 900 PLN. (dwie osoby).

    3.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    7

    Uczestnicy 50+

    Anna, Warszawa 30.10.2019

    Wyjazd fajny. Hotel w trakcie wypoczynku bardzo dobry. Safari rewelacyjne. Hotel REEF -jedna wielka katastrofa. Fatalna organizacja wyjazdu z hotelu REEF na lotnisko. Ewidentna wina rezydentów.

    3.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    112

    Nigdy więcej z Rainbow.

    Jarek 22.12.2017

    O RAINBOW: W Kenii byliśmy od 25.11.2017 r. do 10.12.2017 r. Przed wylotem poinformowano nas, iż limit bagażu wynosi 20 kg (dla rejsowego) i 5 kg (dla podręcznego). W październiku limity zmieniono na 15 kg i 5 kg, zaś na dzień prze wylotem "przywrócono" pierwotne limity (dla porównania: osoby lecące z TUI mają 25 kg i 5 kg). W efekcie powyższego zamieszania kilkanaście osób wyleciało z bagażem oszacowanym na podstawie mniejszego limitu. Po przylocie do Kenii dość sprawnie rozwieziono turystów do wybranych hoteli. Następnego dnia zaplanowano spotkanie z rezydentem. Spotkanie trwa około 30-45 minut i sprowadza się do powitania, prezentacji wycieczek fakultatywnych oraz do przedstawienia podstawowych informacji o kraju i okolicy (gdzie można coś kupić, czym tam dotrzeć itd.). O wiele informacji trzeba dopytywać samemu (dla porównania: spotkanie z rezydentem TUI trwało grubo ponad 1,5h, a osoby znajdujące się pod opieką tego biura zostały poinformowane o wszystkim). Część "wypoczynkową" spędziliśmy w hotelu Neptun Village. W kompleksie hoteli Neptun rezydent jest dostępny raz w tygodniu, w piątek (jeśli ktoś udaje się na safari to ma możliwość tylko jednokrotnego spotkania rezydenta, gdyż jeden piątek przypadnie na pobyt na safari. Rezydent TUI jest każdego dnia). Podczas pobytu musieliśmy skorzystać z opieki miejscowego szpitala z uwagi na zatrucie pokarmowego. W tym samym dniu do szpitala trafiło 5 innych turystów z Polski, z pobliskich hoteli. Wówczas w szpitalu znajdował się również przedstawiciel Rainbowa. Kilka dni później do szpitala, na 5 dni, trafiło starsze małżeństwo z Polski. Podczas ich pobytu w szpitalu nie pofatygował się do nich żaden przedstawiciel Rainbowa. Na safari udaliśmy się w kolumnie 10 busików (w każdym po 6 osób). Wszystkie busiki były obsługiwane przez dwie przedstawicieli Rainbowa. Panie przesiadały się, po około 1-2h jazdy, pomiędzy busami, przy czym jedna z nich bardziej rozmawiała z kierowcami, niż z turystami. W konsekwencji również i w tym okresie nie można było uzyskać zbyt wielu informacji o Kenii. Być może sytuacja wyglądała inaczej w busach, w których kierowca był "rozmowny". Nasz nie był:). Po safari, zgodnie z umową, powinniśmy zostać zakwaterowani w "hotelu wybranym na przedłużenie pobytu", którym ponownie był Neptun Village. Tymczasem zakwaterowano, na 1 dobą, nas w Hotelu Reef. Transport do Neptuna zapewniono dopiero kolejnego dnia. WYCIECZKA: Hotel: wybraliśmy hotel Neptun Village. Hotel jest bardzo przyjemny, położony nad super plażą. Jedzenie w hotelu jest smaczne, często serwowane są potrawy typowo europejskie. Podczas każdego posiłku do wyboru jest kilka, kilkanaście dań (np. gotowane jajka, jajecznica, frytki, naleśniki, ryby, jagnięcina, wołowina, pieczona kaczka, kurczak, dania kuchni włoskiej, ryż, ośmiorniczki, duży wybór ciast, owoce). Bardzo fajnym miejscem jest zlokalizowana na terenie hotelu włoska restauracja, w której można dostać rewelacyjną pizzę. Ponadto, podczas naszego pobytu zorganizowano również kolację serwowaną "pod niebem". W każdy wieczór na terenie obiektu odbywają się programy rozrywkowe, zaś podczas dnia mają miejsce różnego rodzaju animacje. Plaża: hotel położony jest nad rewelacyjną plażą (Diani Beach). Super piasek i super woda. Pewnym minusem są miejscowi "naciągacze", którzy próbują "wcisnąć" usługi (safari, wodne safari) lub pamiątki. Najlepszym sposobem pozbycia się ich towarzystwa jest ich ignorowanie lub stanowcze podziękowanie. Jakakolwiek dłuższa rozmowa da tylko ten efekt, iż do jednego "naciągacza" dołączą inni. Okolica: hotel położony jest w pobliżu miasta Ukunda, gdzie znajdują się centra handlowe. Jedno z nich ma charakter hali targowej, tam można kupić lokalne pamiątki, owce, warzywa itd. Tego rodzaju rzeczy znajdziecie jednak i na terenie hotelu, jak również przy hotelu. Dla nas ciekawsze był drugie centrum, na które składa się supermarket i kilka boxów. W supermarkecie można kupić lokalne przyprawy, kawę, herbatę itd. Obok supermarketu jest sklep z alkoholem. Centra różnią się jeszcze tym, że pierwsze jest nastawione na turystów i ma ceny jak dla turystów, drugie zaś ma ceny miejscowo, jest klimatyzowane i bardziej "europejskie". W drugim ("supermarkecie") nie ma lokalnych pamiątek (te jednak są oferowane wieczorami w hotelu, jak i przez cały dzień przy hotelu). Przykładowe ceny z "supermarketu": wódka (miejscowa, 0,7 L): 5 dolarów, piwo (miejscowe): 1,5 dolara, miejscowe kawy, przyprawy, herbaty: od 1 do 5 dolarów za sztukę (zależy od objętości i jakości). Do centrum można dojechać "tuk-tukiem" (miejscowy środek transportu), które non stop jeżdżą w okolicy. Wystarczy się zatrzymać i za sekundę jakiś pojawi się obok. Koszt dojazdu to około 2-3 dolary (w jedną stronę, za całego tuk tuka). Safari: w ramach programu "Powitanie z Afryką" odwiedziliśmy dwa parki (Tsavo i Ambosseli). Pierwszy z parków jest dość zarośnięty krzewami, przez co można w nim dostrzec głownie duże zwierzęta. Drugi zaś ma bardziej "otwarty" charakter (mniej roślinności) i umożliwia łatwiejszą obserwację zwierząt. W ww. parkach dominują roślinożercy (bardzo dużo słoni, żyraf, antylop, strusi), trudno zaś spotkać drapieżniki (widzieliśmy kilka hien i dwa szakale, jeśli zaś chodzi o lwy to mogliśmy oglądać trzy sztuki, ale z odległości około 1,5 km). W parkach można również spotkać sępy, hipopotamy i bawoły. Dużym utrudnieniem w obserwacji zwierząt jest to, że busy poruszają się w kolumnie. Jeśli zatem osoby z pierwszego busa mają możliwość obserwacji zwierząt spacerujących przy drodze, to osoby z busa nr 3, 4 itd taką możliwość tracą, gdyż każdy kolejny bus wystrasza zwierzę. Dla osób, które liczą na możliwość obserwacji drapieżników parki Tsavo i Ambosseli będą rozczarowaniem. Z kolei osoby, które były na programie "w poszukiwaniu źródeł Nilu" wróciły zachwycone tym co widziały. Mogąc cofnąć czas dziś zamiast "powitania z Afryką" wybrałbym "w poszukiwaniu źródeł Nilu". Ponadto, dużym utrudnieniem w obserwacji. Loggie: loggie, w których nocowaliśmy, to wydzielone obiekty znajdujące się albo w sercu parku (Tsavo), albo tuż przy parku (Ambosseli). Jeżeli chodzi o standard to nie mamy najmniejszych uwag. Loggia w Tsavo miała być zlokalizowana nad wodopojem i miała zapewniać możliwość obserwacji zwierząt. Wodopój okazał się małą kałużą, nad którą kręciły się jedynie owady. Ponadto, z loggi można było obserwować jedzącego lamparta. Lampart rzeczywiście był, gdyż obsługa loggi co wieczór zawiesza mu - obok loggi - kawał mięsa. Drapieżnik nie reaguje ani na morze turystów, którzy oświetlają go latarkami i lampami, ani na zapach człowieka. Druga z loggi (Ambosseli) nie zapewnia możliwości obserwacji żadnych zwierząt, ale jest znacznie lepsza i ma lepsze jedzenie. W loggiach alkohole są dodatkowo płatne (np. piwo - 4-5 dolarów za butelkę). Ostatniego dnia, podczas powrotu po safari do Mombasy, biuro nie zapewnia obiadu. Wszystkie busy uczestniczące w safari zatrzymują się w hoteliku, w mieście Voi, gdzie można zakupić obiad za kwotę 10 dolarów od osoby. Z naszej grupy busów (10 busów - 60 osób) na zakup obiadu zdecydowała się garstka osób, reszta miała wątpliwości co do jakości jedzenia:). Wioska masajska: odwiedziliśmy wioskę masajską, która jest typową ustawką, rodzajem skansenu. W rzeczywistości wioska, w której byliśmy, nie ma stałych mieszkańców, a "Masajowie" "dojeżdżają" do niej z okolicznych wiosek. Jeden "Masaj" mijał, na motorze, naszego busa przed naszą wizytą w wiosce. W wiosce jest możliwość zakupu lokalnych pamiątek. Wizyta w wiosce kosztuje 25 dolarów. Z perspektywy czasu uważam, ze nie warto do niej zaglądać. Lepiej poprosić kierowcę, żeby zatrzymał się- przejeżdżając z Tsavo do Amboselii - w prawdziwej kenijskiej wiosce. Prawdziwa wioska: podczas przejazdu z Tsavo do Amboselli zatrzymaliśmy się w prawdziwej kenijskiej wiosce, później zatrzymywaliśmy się w takich wioskach jeszcze parę razy, za każdy razem prosząc kierowcę o chwilowy postój. W takich wioskach widać "prawdziwą Kenię" i jej problemy (głód, brak ubrań). Rozdaliśmy dużo ubrań, nieco zabawek i nieco słodyczy. Teraz uważam, że niepotrzebnie zabrałem zabawki i słodycze z Polski, gdyż miejscowi ich nie potrzebują. Im potrzeba ubrań, butów. Niesamowita jest radość dzieci z otrzymanych prezentów oraz wdzięczność ich rodziców. Miejscowe szpitale: w Kenii w zasadzie są wyłącznie prywatne szpitale. Gdy musieliśmy się udać do jednego z nich (Palm Beach Hospital) szpital wysłał po nas - do hotelu - taksówkę, na miejscu zaś szybko i sprawnie wykonał potrzebne badania. W razie jakichkolwiek problemów proszę nie obawiać się wizyty w kenijskim szpitalu. Wyspa Wasini: polecam ale wyłącznie dla tych, którzy nurkują. Dla pozostałych osób wizyta na wyspie nie ma sensu. Podczas pobytu na wyspie mamy zapewniony obiad, który jednak przygotowywany jest w pomieszczeniu z wybitymi szybami, na korytarzu zaś - z podłogi - wyrasta jakieś drzewko, w okolicy jest dużo śmieci. Część osób zjadła tak przygotowane dania i było okej, część zaś później zmagała się z problemami żołądkowymi. Po obiedzie mamy możliwość zapoznania się z lokalną wioską, podobno biedną. W wiosce zobaczymy kolejny stos śmieci, rozpadające się domy i siedzące obok kobietom często z dobrej jakości telefonem w dłoni. Całość tej wycieczki to koszt 100 dolarów (plus 50 za nurkowanie i kolejnych 10 za np. możliwość zjedzenia langusty, przygotowywanej w warunkach jak powyżej). PODSUMOWUJĄC: Kenia jest miejsce, do którego warto się wybrać. Miejscowe plaże są rewelacyjne i przywieźliśmy z tego kraju wiele świetnych wspomnień. Liczyliśmy na możliwość obserwacji większej liczby drapieżników, ale ich brak wynika ze specyfiki parków, które były w naszym programie. O ile polecam samą wycieczkę do Kenii, to jednak odradzam korzystanie z usług biura Rainbow.

    3.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    18

    Kenia <

    Eugeniusz , Łódź Grabina 19.03.2019

    Pobyt i Safarii ogólnie udany, piloci i rezydenci nie do końca zgodni w wypowiadanych opiniach na temat Mombasy /restauracje, hotele, sposoby zachowań podczas samodzielnych wyjść do miasta /.Safari bardzo udane, tylko pojazdy mogłyby być bardziej zadbane - choć troszkę wyczyszcone po dniu przejazdu przez busz lub sawannę. Zakwaterowanie i wyzywienie bez większych zastrzeżeń.

    3.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    2

    Kenia (powitanie z Afryką)

    Uczestnik wycieczki &amp;quot;Powitanie z Afryką&amp;quot; 17.12.2023 | Termin pobytu: grudzień 2023

    Kenijskie klimaty (przyroda , safari) wynagrodziły nam niedogodności związane z przelotem, który był koszmarnym doświadczeniem. Nie polecam podobnego "przeżycia " nikomu. 11 godzin lotu (lądowanie techniczne w Egipcie) samolotem, który nie nadaje się na loty międzykontynentalne (warunki dla pasażerów) to najgorsza moja przygoda z Rainbow (nie chcę cytować opinii niektórych współpasażerów). Myślę, że managerowie z tego biura podróży powinni sami doświadczyć "uroków" tego lotu zanim je zaproponują swoim klientom. Przewoźnik (Smartwings-nie polecam) "stanął na wysokości zadania" i poczęstował podróżnych wodą pitną. Ponadto można było korzystać ze skromnej oferty (odpłatnie) serwisu pokładowego. Hotel "The Sand at Chale Island" oferuje bardzo dobre warunki pobytowe - bez zarzutu. Polecam ten hotel (na wyspie) . Nie czułem się jednak zbyt "zaopiekowany" przez Pana rezydenta. Kontakt z nim to ja zainicjowałem (przez WhatsAppa) choć wydaje mi się (może niesłusznie?),m że inicjatywa w tym zakresie nie powinna należeć do mnie . Nie pofatygował się do naszego hotelu na spotkanie z nami ponieważ "nie ma takiego obowiązku jeśli w hotelu jest tylko jedna para z kraju " (cytat). Zostawiam to bez komentarza. Safari to niezapomniane wrażenia. Kierowca był uprzejmy starał się nam pokazać jak najwięcej podczas wyprawy do Parków Narodowych. Ta część wycieczki bez zarzutu choć uczestnicy z innych biur podróży mieli do dyspozycji lepsze pojazdy ale nie chcę być postrzegany jako malkontent (zawsze można mieć niedosyt) . Patrząc na ich samochody na safari czuliśmy się trochę jak "ubodzy krewni"... ale cóż taka polityka biura podróży. Tym bardziej, że do pokonania był długi dystans (ponad 500 km powrót do Mombasy). Reasumując, pomimo tych niedogodności można było poczuć klimat niesamowitej, afrykańskiej przyrody i zapoznać się z kulturą tego kraju , a także z niektórymi aspektami życia jego mieszkańców.

    3.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    6

    dopłata do ostatniej doby po safari

    Barbara Urszula, Slupsk 09.01.2017 | Termin pobytu: marzec 2017

    Mile wspominamy wypoczynek w hotelu Neptune Palm Beach Resort. Hotel kameralny, wyżywienie dobre. Nie zrozumiałym jest dla mnie żądanie dopłaty za ostatnią dobę po safari do wczesniej wykupionego hotelu w naszym przypadku to kwota 800zł za jedną noc i śniadanie.Przzecież w hotelu nasz pokój był cały czas przez nas zajęty i po powrocie z safari dalej wypoczywaliśmy przez 7 dni. Z takiej formy zwiedzania korzystaliśmy wczesniej w innych biurach i nikt nie żądał takich dodatkowych opłat, inni klienci zostali przewiezieni do wybranego hotelu /wiekszość z niską dopłatą 140zl/a my spedziliśmy noc w Mombasie w hotelu bez działającej klimatyzacji, to nie był wypoczynek po safari a raczej całonocna sauna.Męczarnia.

    3.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    9

    afryka dzika, rainbow sknera

    Grzegorz 09.10.2024 | Termin pobytu: wrzesień 2024

    unikajcie safari z rainbow! używają starych zdezelowanych busików, podczas gdy wszyscy inni tzw. jeepów (land roverów, toyot). transport samolotem enter air to także porażka. czymś takim można latać gdzieś blisko, a nie na 10godzinny lot podczas którego muszą dotankowywać! mało miejsca na nogi, wszystko płatne dodatkowo. przejazdy po 500 km dziennie po afryce takim złomem to powinien być kryminał. rainbow wstydźcie się!

    3.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    4

    Jacek Piotr, Inowrocław 15.09.2021

    wycieczka na safari ok ,obiady w drodze powrotnej z safari i na wycieczce fakultatywnej organizowanej przez Rainbow u lokalnych restauratorów {uwaga można odchorować}.

    3.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    5

    Ach ta Kenia

    Magda, Pomorze 08.11.2019

    Mam mieszane uczucia odnośnie tej wycieczki. Na pewno niezapomniane wrażenia zapewnia widok dzikich zwierząt niemalże na wyciągnięcie ręki. Stada słoni, bawołów, zebr, liczne żyrafy, hipopotamy, strusie, antylopy, guźce, hieny, szakale i...moje wymarzone lwy. Mimo, że safari było 3-dniowe, nadal czuję pewien niedosyt. Chciałoby się tam posiedzieć dłużej i poobserwować więcej. Pięknie zaprezentowało nam się również wyłaniające się ponad chmury Kilimandżaro. Lodge na terenie parków, w których nocowaliśmy mają naprawdę dobre warunki. W Tsavo prąd był od godziny 17 do 23, a w Amboseli prąd był przez całą dobę. Lodga w Amboseli była bardzo urokliwa, tworzyła taką jakby małą wioseczkę z domków, do których prowadziły wypielęgnowane ścieżki wśród bujnej zieleni. I to właściwie wszystko co mnie zachwyciło na wycieczce do Kenii. Poza parkami narodowymi Kenia jest brudna, moim zdaniem niezadbana. Stan dróg tragiczny. Transport odbywał się małymi busami, Kierowcy jeździli bardzo szybko, nierzadko pchając się na "trzeciego" czy na czołówkę. No i pilot... Pan Darek. Nie kwestionuję jego wiedzy, bo w sumie coś tam nam poopowiadał, ale jego nastawienie, postawa, sposób przekazywania informacji to porażka. Zadufany w sobie, podejście olewcze, odpowiadanie na pytania od niechcenia... Aż się nie chciało z nim gadać. Zaraz po przylocie otrzymaliśmy zestaw informacji o hotelu, w którym jesteśmy, o wycieczkach fakultatywnych i z numerami telefonów do 6 osób z Rainbow z informacją, że w razie pytań możemy zadzwonić do którejkolwiek osoby, a ona nam udzieli informacji. Pan Darek oczywiście był na tej liście. Ale na pytanie odnośnie pobytu w hotelu na ostatni nocleg kazał nam dzwonić do rezydentki, bo on nie wie. Chyba prościej byłoby jednak jemu zadzwonić i się wszystkiego dowiedzieć. Poza tym w cenę opłat, których dokonywaliśmy na miejscu za część tzw. objazdową, według informacji biura wliczone były napiwki dla kierowców i innych osób obsługujących wycieczkę. Tymczasem Pan Darek "sugerował" nam, że powinniśmy dawać też sami napiwki i to chociażby z 5$ od osoby. Lekka przesada. Wiem, że tam jest bieda, ale skoro biuro pobiera od nas pieniądze na napiwki, to już nie powienno na mnie wpływać, że mam dawać dodatkowe i to w takich wysokościach. No chyba że sama tego chcę. I jeszcze kilka słów odnośnie pobytu w hotelu w Mombasie. Mieszkaliśmy w hotelu Kenya Bay. bardzo urokliwy kameralny hotel położony nad oceanem. Miła obsługa, dobre jedzenie. I o ile ktoś przebywał na terenie samego hotelu, to ok. Ale jak już się chciało wyjść na spacer na plażę to zaraz oblegani byliśmy przez tzw. Beach boysów, którzy zamęczali nas swoimi gadkami i ofertami lokalnych wycieczek. I szli z nami krok w krok ciągle nadając. 3 dni pobytu i ani razu spaceru tylko we dwoje. Nie da się. Oni są jak szarańcza. Bardzo męczący. I tak jest na całej szerokości plaży, przy każdym hotelu. Ostatni nocleg był w hotelu Reef, owianym niechlubną sławą. Mnie się hotel w miarę podobał, chociaż rzeczywiście pokoje wymagają remontu. Ale jest tam duża restauracja, dużo terenu, spore baseny, wiele animacji, dobre jedzenie. Dla rodzin z dziećmi polecam.

    3.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    23

    Dobre założenia gorzej z realizacją

    EWA, Reda 12.03.2024 | Termin pobytu: luty 2024

    Zachwycił nas program wyjazdu Powitanie z Afryką /4 dni w hotelu Sarova w Mombasie, 3 dni na Safari i 7 dni odpoczynku w hotelu Baobab przy pięknej plaży Diani/. Wyruszyliśmy bardzo pozytywnie nastawieni. Jakie było nasze zdziwienie, że zarówno w jedną jak i w drugą stronę lecieliśmy czeskimi liniami Smartwings, które absolutnie nie powinny obsługiwać tak długiego lotu. Poza tym, że siedzenia są bardzo nie wygodne i ciasne, to brak porządnego serwisu / 3 kanapki, w tym jedna na ciepło -odpłatnie/, darmowa szklanka wody i nic poza tym. Pierwszy raz spotkaliśmy się z tym, że w samolocie można płacić tylko kartą…ciekawe?!..Po tym locie myśleliśmy, że już tylko dobre rzeczy nas czekają, ale niestety nie. Po przyjeździe do wybranego hotelu /koło północy /okazało się , że nie ma dla nas /4osoby/pokoju i przewiozą nas do innego hotelu. Bardzo nas to zdenerwowało, bo hotel był wybierany pół roku wczaśniej, zrobiona była dopłata do opcji all incl. i do pokoju z lepszym widokiem. Postanowiliśmy szukać pomocy u rezydentów. Jak bardzo zdziwiliśmy się, że rezydentka p. Dominika powiedziała, że nic nie może w tej sytuacji zrobić, że do nas nie przyjedzie i musimy jechać do innego hotelu, a może na następny dzień coś się uda zrobić. Nadmieniam, że w tym hotelu mieliśmy być tylko 4 dni. Chciał nie chciał zgodziliśmy się na to, nie usłyszeliśmy od p.Dominiki nawet słowa „przepraszam”, a wręcz padło stwierdzenie, że tak bywa, jak się kupuje wycieczkę last minute. Podkreślam, że wycieczka z wymienionymi dopłatami była wykupiona pół roku wcześniej. Na drugi dzień sami zaczęliśmy dopytywać się o możliwość powrotu do wybranego hotelu, bo p.Dominika o godz. 10.30 jeszcze nie raczyła się tym zainteresować. Jednym słowem rezydentka, która chyba jest w Kenii na wczasach i na pewno jest do wymiany. Bardzo nie sympatyczna osoba. Jeżeli będziecie mieli jakikolwiek problem to radzimy dzwonić do innego rezydenta. Jest wtedy nadzieja, że zajmie się problemem i pomoże. Zawsze trzeba mieć nadzieję, bo jeżeli chodzi o rezydentów Rainbow w Keni to sprawiają wrażenie jakby byli tam za karę. Jest to dodatkowy powód przez który raczej nie będziemy korzystać z ofert biura Rainbow. Kiedy znaleźliśmy się już w naszym wybranym hotelu to wszystko już było ok. Nawet za ten niemiły incydent z pokojami zaproponowano nam wycieczkę do Mombasy, z której skorzystaliśmy . Safari odbyło się w przyjaznej atmosferze. Udało nam się zobaczyć sporo zwierząt .Warto mieć ze sobą lornetkę. Będzie dobrze, jak traficie dobrego kierowcę, który potrafi wytropić zwierzynę. Jeżeli chodzi o rezydentów to były 2 panie na 8 busów. Warunki noclegowe na safari nie są z górnej półki, ale całkiem przyzwoite. Chociaż żałujemy, że nie nocowaliśmy w domkach na palach, o których wszyscy mówią. Po safari przewieziono nas do hotelu Baobab przy plaży Diani. Hotel super, pięknie położony, ludzie z obsługi bardzo pozytywni, uśmiechnięci, dobre jedzenie i zespół animatorów, który długo zostanie w pamięci. Ten hotel z czystym sumieniem możemy polecić . Trzeba uważać na małpki, są złośliwe. W tym hotelu nie potrzebowaliśmy pomocy rezydentów, więc nie było chwil stresowych i nerwowych. Chociaż mieliśmy kontakt z osobami, które czekały na spotkanie z rezydentem dzień przed naszym wyjazdem i niestety nie pojawił się o ustalonej godzinie. Pojawiła się tylko kartka z godziną, o której zabierają nas z hotelu na lotnisko. Reasumując, tak jak napisałam na początku, program tego wyjazdu jest ok i może, gdyby nie te parę rzeczy, o których napisałam , to wrócilibyśmy bardzo zadowoleni. A tak wiemy jedno, nigdy więcej z Rainbow.

telefon

Pobierz aplikację mobilną Rainbow

i ciesz się łatwym dostępem do ofert i rezerwacji wymarzonych wakacji!

pani-z-meteracem