Opinie klientów o Sycylia - Wyspa Niezwykła

5.0 /6
485 
opinii
Intensywność programu
4.5
Pilot
5.3
Program wycieczki
5.3
Transport
5.0
Wyżywienie
4.0
Zakwaterowanie
4.3
Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.

Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
Najlepiej oceniane
Wybierz

1.0/6

Piotr 28.09.2021

Nasza opinia „Sycylia – Wyspa Niezwykła”

Wrzesień 2021: objazd „Sycylia – Wyspa Niezwykła” + wypoczynek w Campofelice Hotel DOLCESTATE. Para: 50+. Na wstępie uwaga ogólna dotycząca samej Sycili: wyspa jest przepiękna i gdziekolwiek nie pojedziecie to będziecie zachwyceni (no może z pominięciem ton śmieci przy drogach i autostradach, ale to chyba taka przypadłość ludzi tam mieszkających, że im to nie przeszkadza). Szczególnie polecamy: Taorminę (wcześniejszy wjazd wyżej na Etnę możecie sobie podarować, 67,- € od osoby, w sumie nie warto, lepiej zostać na parkingu gdzie stoją autobusy i połazić po kraterach), w Syrakuzach wysepkę Ortigia, Wysypy Liparyjskie (warto popłynąć i zobaczyć m.in. powulkaniczną plażę na wyspie Vulcano), Erice (niezwykłe miejsce) oraz Noto. No i oczywiście Palermo. My dodatkowo (nie ma tego na objeździe) podczas pobytu mieszkaliśmy koło Cefalú, które odwiedziliśmy dwukrotnie. Przepiękne miasteczko, a widoki z góry La Rocca powalające (!) (warto pójść z rana i nie zapomnijcie o zabraniu wody, wstęp 5,- €). My korzystaliśmy z pociągów regionalnych, nowoczesnych i punktualnych. Jedynie jest zabawa z kupowaniem biletów w automacie (przynajmniej na początku) no i ich kasowaniem, jak spróbujecie to się przekonacie o co mi chodziło. A teraz jeszcze uwagi dotycząca pilotki i lokalnych przewodników z naszej wycieczki objazdowej. (nie dotyczy Pani, która oprowadzała nasz po Elice, ta był świetna). Ponadto poniższe piszę na podstawie naszych wcześniejszych objazdówek i doświadczeń z pilotami nam towarzyszącymi. Byliśmy w Hiszpanii 2016, w Grecji 2017, w Portugalii 2018 i w Jordanii i Izraelu 2019. W wycieczce po Sycylii towarzyszyła nam niejaka Pani Julia (piszę niejaka bo nie raczyła się nawet przedstawić z nazwiska, nie wiem to nowy obyczaj w firmie Rainbow, że ich pracownicy nie podają swoich nazwisk?). Jedynym atutem tej Pani jest biegła znajomość języka włoskiego i na tym koniec. Zero zaangażowania, zero jakieś dodatkowej wiedzy (95% rzeczy, o których była łaskawa coś powiedzieć przeczytałem wcześniej z dobrego przewodnika), wszystko robiła na odwał, żeby tylko coś powiedzieć i od razu znikała, żeby tylko ktoś przypadkiem nie zadawał dodatkowych pytań. Goniła całą grupę jak jakieś stado baranów (było wielu starszych uczestników i widziałem, że narzekali na to), byle szybciej odwalić swoje, dać czas wolny i od razu znikała. Poza tym fatalny język, brak umiejętności opowiadania, a od jej ciągłego „szanowni państwo”, „de facto” i „no właśnie”, robiło się już niedobrze. I jeszcze ta wciąż puszczana na cały regulator w autobusie włoska muzyka! Do końca życia obrzydziła nam tę muzykę. Wracamy do hotelu, w godzinach popołudniowych, ludzie zmęczeni, chcą pospać i posiedzieć w ciszy, a tu wciąż ryczą te wszystkie erosy razmazzotti i inne zucchera! Poprosiłem raz, żeby ściszyła, ale nie zrozumiała aluzji i następnego dnia to samo od nowa. Do obrzydzenia. Piloci lokalni, którzy nas oprowadzali na miejscu też beznadziejni. Jak pisałem powyżej nie dotyczy Pani w Erice, dawna dobra szkoła. Pozostałe pilotki albo opowiada beznadziejnie, jak by wczoraj coś na szybko zakuła na pamięć z Wikipedii, albo inna nawet nie mówi dobrze po polsku (!). Co chwila się pyta, czy dobrze coś tam powiedziała. Uwaga jeszcze dotycząca papierów związanych z pandemią: Rainbow każe przed wyjazdem wydrukować i wypełnić „Deklarację zdrowotną COVID 19 RAINBOW”. Nikt z firmy nawet o to nie zapytał! Nigdzie, ani przed wylotem z Warszawy, ani po przylocie do Katanii. Ciekawe dlaczego? Podobnie strona włoska każe wypełnić online dokument lokalizacji pasażera tzw. EU-PLF, musicie zwrotnie dostać na maila kod QR, z potwierdzeniem, że prawidłowo dokonaliście zgłoszenia. Pies z kulawą nogą się o to na miejscu nie zapytał. Jedynie co potrzebujecie naprawdę to paszport Covidowy. A to i tak chcieli podczas objazdu może z 5 razy: głównie przy wejściach do muzeów, parków archeologicznych czy do kościołów.

1.0/6

Tomasz, Rzeszów 23.05.2022

Organizacyjna porażka Rainbow

Jako że był to już mój 4 wyjazd z Rainbow, mogę śmiało powiedzieć ze wycieczka w terminie 30.04.2022 - 07.05.2022 została bezmyślnie zaplanowana, a osoba odpowiadająca za program popisała się wyjątkową głupotą. Sama wyspa piękna, zabytki cudowne, jedzenie i hotele słabe jak to już na objazdówkach bywa. Natomiast program to dno kompletne. Kto wpadł na pomysł ze z hotelu Biancaneve położonego pod samą Etną (17 km od parkingu) pojechaliśmy do milazzo (141) km skąd wyruszał statek na wyspy liparyjskie, a po przeniesieniu się do kolejnego hotelu wróciliśmy następnego dnia na Etnę (52 km), zamiast na wyspy (87km). Czy to celowe marnowanie czasu klientów? Kolejny smaczek to Pani Pilotka Katarzyna R. dla której był to chyba drugi wyjazd na Sycylię w życiu, a pierwszy w roli pilota. Osoba która często nie wiedziała gdzie jest, błądziła po mieście, myliła fakty, źle organizowała czas, czytała informacje z wikipedii. Nie potrafiła sprawdzić że kąpiele błotne na Volcano są nieczynne od 2 lat z powodu remontu mówiąc ludziom żeby wzięli ręczniki i stroje kąpielowe. Natomiast szczytem jej kompletnego partactwa był wyjazd na Etnę w piątek ostatni dzień wycieczki, w który prognozy pogody już w dniu przyjazdu pokazywały załamanie pogody i deszcz. Nie dala sobie wytłumaczyć żeby zamienić wyjazd na Etnę (który dla większości był najważniejszym punktem programu) z rejsem na wyspy, bo to ona jest Pilotem. Dzięki niej widzieliśmy na wulkanie tylko mgłę i deszcz. Skandalem była też podróż powrotna, która dla około jednej trzeciej grupy skończyła się lotem z przesiadką w Monachium i lądowaniem w Warszawie w sobotę o godz. 22 (zamiast czarteru o 9 rano) o czym dowiedzieli się sami z SMS i maili dzień przed powrotem. Rainbow oczywiście jak się można domyślać, zamiast przedłużyć ludziom dobę w hotelu i odwieźć na dużo późniejszy lot, wsadził wszystkich do autokaru o 6 rano, i tak spędzili niektórzy Klienci całą dobę na lotniskach i w samolotach. Na szczęście to już mój ostatni wyjazd z Rabinbow.

1.0/6

Kamila 04.07.2019

rozczarowanie

To była moja czwarta wycieczka objazdowa z Rainbow, zawsze wracałam zadowolona, niestety nie tym razem. Najgorsze były hotele - pośrodku niczego. Nie jestem bardzo wymagająca, ale czuć się na wycieczce jak w więzieniu. Jedyną rozrywką w okolicy pierwszego hotelu była DROGA KRZYŻOWA, a drugiego - spacer do LIDLA. Czy tak powinien wyglądać czas wolny na włoskiej wyspie? Oglądanie morza z bardzo daleka... nie móc pójsć wieczorem do miasteczka pochodzić po sklepikach, czy usiąść w jakiejś knajpce... Czuję się oszukana !!! odpowiedź pilota, że na objazdówce hotele są nam tylko potrzebne do spania mało mnie satysfakcjonuje, na prośbę o zorganizowanie nam wieczorem zjazdu do najbliższego miasteczka - zero odzewu. Co do wyżywienia, to na śniadania nie było po co schodzić, sucha bułka plus plasterek wędliny i sera, w drugim hotelu do tego ZAMARZNIĘTE jajko na twardo. Kolacje OK. Straciłam zaufanie do Rainbow.

0.5/6

Mirosław Wiktor, TUREK 24.08.2016

OPIS POBYTU NA SYCYLII 7+7

Na objazdówce nie dostaliśmy obiadokolacji,wzamian otrzymaliśmy bułkę z serem i śliwką.Jeden raz zabrakło dla kilku osób śniadania. Ponieważ nasza pilotka była nieobecna zapytałam pilotke równoległej drugiej grupy objazdowej, czy dostaniemy śniadanie . Odpowiedziała jak nie ma to nie ma.Jako jedyni z Poznania byliśmy z grupą z Katowic i Warszawy,w drugim równoległym,autokarze był cały Poznań.Na pobycie stałym jako jedyni dostaliśmy pokój od ulicy bez balkonu ,czteroosobowy.W umowie zastrzegaliśmy sobie pokój dwuosobowy z balkonem.Po objazdówce czekaliśmy na transfer do hotelu - nikt się po nas nie zgłosił,biegaliśmy po parkingu i szukaliśmy kogokolwiek z Rainbow.Byliśmy z Rainbow na wycieczkach w Hiszpani i Maroku,trzeci raz na Sycylię był naszym ostatnim wyjazdem z Waszym biurem.Po raz pierwszy , a jezdziliśmy z innych biur ponad 10 lat zostaliśmy tak zkekceważeni przez Reinbow. Za Maroko iHiszpanie daliśmty 10 punktów Sycylia pod względem organizacyjnym zasługuje na zero. UMUWA REZERWACJI 1965542 BARBARA MIROSŁAW WIŃSCY
telefon

Pobierz aplikację mobilną Rainbow

i ciesz się łatwym dostępem do ofert i rezerwacji wymarzonych wakacji!

pani-z-meteracem