Zastanawiasz się, czy ta wycieczka to dobry wybór? Wpisz pytanie, a dostaniesz podsumowanie wszystkich opinii naszych gości.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Bardzo dobra organizacja wycieczki, program nastawiony na intensywne zwiedzanie. Zarówno pilotka jak i przewodnicy bardzo kompetentni i znakomicie wywiazali się z zadania. Zakwaterowanie i wyżywienie poniżej wszelkiej krytyki.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Bajeczna pogoda
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka zgodna z oczekiwaniami. Intensywny program, gwarantujący zwiedzenie wybranych miejsc. Hotele zgodnie z opisem (słabe-klasy turystycznej). Jedzenie monotonne. Jednak rekompensatą wszelkich niedogodności są wizytowane miejsca :). Największym minusem wycieczki okazała się pani pilot p. Grażyna (prosiła by zwracać się do niej per Graziella). Graziella sprawiała wrażenie osoby kompletnie zagubionej, nie mającej kompletnie zdolności organizacyjnych ( jakże ważnych w tym zawodzie). Wprawdzie język włoski ma opanowany w stopniu komunikatywnym, jednak cały objazd nie potrafiła zrobić kroku samodzielnie, poruszała się za inną grupą, co powodowało znaczne utrudnienia, np. przy wejściach do zwiedzanych obiektów: zamiast jednej grupy (50 osób), przy wejściu tłoczyło się minimum 100 (nie wliczając grup z innych wycieczek). Podczas i tak uciążliwych przejazdów, brak było podstawowych informacji: jak długo będzie trwała podróż?, kiedy będzie postój? i czy w ogóle będzie?...etc. Zgodnie z sugestią przedstawicielki Biura podczas zakupu wycieczki, nie wykupiliśmy obiadokolacji (w kraju, w którym jest taka mnogość oferty żywieniowej: pizzerie, bary, restauracje, kafejki, etc. nie warto skazywać się na żywienie hotelowe), licząc na to, że sami zdecydujemy, gdzie i co będziemy jedli. Nic bardziej mylnego...p. "Graziella" w sytuacji, gdy zabrakło pokoi w jednym z hoteli (ok. Neapolu) zastosowała prosty zabieg: selekcję, w konsekwencji czego osoby, które nie wykupiły obiadokolacji zostały poinformowane, że to właśnie dla nich zabrakło pokoi. "Zesłanych" przewieziono kilkoma kursami prywatnym samochodem jednego z pracowników hotelu do innego obiektu, wokół którego nie było dosłownie nic, nie wspominając już o jakichkolwiek punktach żywieniowych. Wniosek: zdecydowanie lepiej jest wykupić sobie w Polsce obiadokolacje, niż skazywać się na potraktowanie przez pilota jako uczestnika „gorszego sortu”. Jednak żeby oddać sprawiedliwość pani "Grazielli" należy tu dodać, że pierwszego wieczora (było ich trzy) "załatwiła" nam kolację w hotelu, do którego nas wywieziono: 3 plasterki sera mozzarella + 3 plasterki pomidora, w cenie...10 euro/porcja ;-). Ważne dla osób wylatujących z Warszawy: po przylocie do Nicei (ok. 9.00) pani pilot (Grazziella) jako główną atrakcję dnia, zaproponowała trzygodzinny odpoczynek w autobusie (lot trwa ok. 1,5 godz.) lub zamiennie, zwiedzanie lotniska w oczekiwaniu na grupę z Katowic, której przylot planowany był na godz. 12.30 (wylot z Katowic 10.55).
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
To była moja czwarta wycieczka z Rainbow. Taką formą wypoczynku zaraziłam męża i znajomych. Bardzo cenimy wszystko czego się dowiedzieliśmy i co zobaczyliśmy. Wszyscy przewodnicy stanęli na wysokości zadania i z ogromnym zaangażowaniem przekazywali nam swoją wiedzę. Pani pilotka również dała radę, mimo przeciwności losu, a raczej uporu Włochów. Najgorzej oceniam pobyt, aż trzy noce w Hotelu Gimar na przedmieściach Neapolu. Warunki nie były złe, ale za klimatyzację trzeba było sobie już dopłacić 5 euro za noc. Jednak śniadania w hotelu pozostawiały wiele do życzenia. Jedna lub czasem dwie małe kromeczki chleba, który przeleżał tam noc, z dwoma plastrami sera żółtego, jednym plasterkiem pomidora i jednym ogórka nie były wystarczającym śniadaniem przed kilometrami, które mieliśmy zrobić w ciągu dnia. Największą jednak porażką hotelu było przenoszenie przez nas/gości wrzątku w szklankach z recepcji, gdzie był ekspres, do pomieszczenia szumnie zwanego "stołówką", gdzie jedliśmy śniadania. Pobyt w tym hotelu oceniam na 2 punkty na 6. Kolacje w pizzerii nieopodal hotelu, a zwłaszcza kurczak z sałatą (podudzie znaczy) pobił na głowę nawet dzień wcześniej podaną kiełbasę z sałatą no i desery - jabłko! Porażka. trzeciego wieczoru pizza była ok, smaczna i wystarczająca. Pozostałe hotele zrekompensowały nam nieco złe wrażenie z pierwszego. Na jedzenie też nie można było narzekać, chociaż pakiet śniadaniowy w hotelu w Fiuggi dla grupy, która wyjeżdżała w południe, to też nie w porządku. Z całej wycieczki jednak staramy się zapamiętać wszystko, co było dobre i przyjemne. Zwiedzane miejsca robią ogromne wrażenie, więc program wycieczki - super! Przewodnicy - rewelacja! Pilotka- dała radę. Jedyne, co bym zmieniła w programie, to późniejszy powrót z wycieczki na Capri do hotelu, gdzie nawet nie było gdzie wspólnie usiąść. Brakowało mi właśnie w hotelach takiego miejsca, gdzie grupa mogłaby razem usiąść i lepiej się poznać. Taką możliwość mieliśmy w ubiegłym roku w Grecji. Zresztą tam były lepsze hotele i zdecydowanie lepsze jedzenie. Mam nadzieję, że uwagi jakie mamy Rainbow weźmie pod uwagę na przyszłość i będziemy mogli z czystym sumieniem Biuro polecać znajomym.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Program , widoki , to naprawdę super sprawa ale hotele to porażka . Za co tak naprawdę płaci się w tych hotelach. Brudne , bez klimatyzacji , małe brodziki . Czy Rainbow chce wystraszyć klientów. Wiadomo , że jeszcze raz nie wybiorę tej wycieczki ale zła opinia szybko się rozchodzi. Pozdrawiam Alicja
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka fajna ,bardzo intensywna .Hotel koło Neapolu w której spędziliśmy trzy noce to P O R A Ż K A!!!!! Trzy noce w wielkim hałasie / położony bezpośrednio przy czteropasmówce ,wykupiona klimatyzacja/ 5 euro za dobę/ nie spełnia swojej roli - co kilkanaście minut wyłącza się i bardzo głośno włącz a i t p . DOBRZE BY BYŁO ABY RAINBOW zareagował na liczne opinię klientów i pomyślał o zmianie tego hotelu .!!! Obiadokolacje obok hotelu - no ba - dobrze by było zmienić tę miejscówkę .Pozostałe hotele na objeździe ok. Śniadania i kolacje bardzo dobre. Zwiedzane miejsca bardzo ciekawe .Wycieczka fakultatywna do Padwy nocą - super- polecam. Ogólne wystawiając ocenę na noclegi i wyżywienie trzeba by było wycieczkę podzielić na część 1- koło Neapolu w skali od 1-6 oceniam na 2 !, natomiast drugą część jak na objazdówkę daję ocenę 5
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka była bardzo intensywna .Dałam 4 gwiazdki ponieważ nie byliśmy na grobie św Jana Pawła II. przewodniczką zostawiła nas samych na lotnisku i hotele były jak najtańsze i jedzenie słabe.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Świetny program, fantastyczne miejsca podczas zwiedzania. Super pilot, kierowcy i nowy autokar. Ile kosztuje ta wycieczka nie jest tajemnicą, według mnie nie mało. Plus obowiązkowe dopłaty na miejscu do programu ok 330 euro od osoby i 1tys.zł za obiadokolacje za parę. Biorąc to wszystko razem niezrozumiałe jest dlaczego biuro kwateruje (podobno od dłuższego czasu) w tak fatalnych hotelach zarówno jeśli chodzi o ich stan jak i oferowane wyżywienie. Śniasania to 2 plasterki sera i wędliny plus 2 małe kromki chleba bez możliwości dobrania. Więc po co wyłożony mały dżemik czy produkt nutello podobny jak nie ma tego na co nałożyć. Dramat. Kolacje, za które się samemu zapłaciło też bez szału. Tylko hotel Chianciano Terme oferował śniadanie i kolacje całkiem przyzwoitą. Reasumując wstydź się biuro że za taką kasę tak lokujesz i karmisz turystów, bo przecież Ty podpisujesz umowy i akceptujesz to co dostajemy, mimo negatywnych opinii w tym temacie od dużego czasu.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Ogólnie objazd udany Tego co tam się zobcz nie ma nigdzie indziej Poza drobnymi niedogodności mogę polecić ten wyjazd osobą które chcą zwiedzać a nie odpoczywać
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Może zacznę od tego, co wzbudziło moje zdziwienie i czym byłem zaskoczony.Nie zdecydowałbym się na tę wycieczkę gdybym wiedział,że w hotelach nie będzie klimatyzacji lub, że będę musiał za nią płacić.Wydawało mi się oczywiste,że w każdym hotelu we Włoszech będzie klimatyzacja.Jest to przecież kraj o klimacie śródziemnomorskim.W jednym z hoteli pani pilotka powiedziała,że jeśli chcemy żeby w pokojach była włączona klimatyzacja to muszą się na to zgodzić wszyscy mieszkańcy danego piętra.Nawet odbyło się głosowanie i z mojego piętra tylko dwie osoby zagłosowały przeciw włączeniu klimatyzacji.Pani pilotka głosowanie skomentowała w taki sposób,że w takim razie nie ma o czy mówić i klimatyzacja nie będzie włączona!!!??? Czasami słuchając jej i patrząc w jaki sposób odnosi się do uczestników wycieczki miałem wrażenie,że traktuje nas jak niesforną młodzież w wieku licealnym.W Hotelu w Neapolu śniadania składały się z dwóch plasterków żółtego sera,jednego plasterka pomodora(bardzo cienkiego) i dwóch cienko pokrojonych plasterków ogórka.Do tego każdy dostawał jedną bardzo grubo pokrojoną i czerstwą kromkę chleba.Świeża była tylko słodka bułeczka.W tym Hotelu płaciliśmy za klimatyzację.Dla mnie irytujące były komentarze pilotki do tej sytuacji.Mówiła między innymi,że jest źle,a będzie jeszcze gorzej.Rozumiem,że żartowała być może po to,żeby rozładować napięcie .Mnie jednak nie było do śmiechu.Mówiła też już nie żartując,że we Włoszech takie śniadania to norma,co jest oczywistą nieprawdą.Zacząłem od krytycznych uwag,ale chcę przede wszystkim napisać,że z wycieczki jestem zadowolony.Byłem pod wrażeniem pań przewodniczek w Asyżu i Rzymie.Ich wiedzy sposobu jej przekazywania.Jeśli w przyszłości będę chciał wyjechać z Biurem Rainbow do kraju o klimacie podobnym do włoskiego to upewnię się czy w hotelach będzie klimatyzacja.Pozdrawiam. Leszek