Opinie o Włoski Niezbędnik

5.1/6
(444 opinie)
Intensywność programu
5.2
Pilot
5.3
Program wycieczki
5.5
Transport
5.2
Wyżywienie
3.8
Zakwaterowanie
4.1

Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.

    3.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    8

    Dla niewymagających

    Agnieszka, Płock 29.07.2024 | Termin pobytu: lipiec 2024

    Pilota, kierowców, przewodników oceniam bardzo dobrze. Zakwaterowanie wystarczające na sam nocleg. Śniadania poniżej krytyki, biorąc pod uwagę intensywność programu i kilometry na nogach. W polskich szpitalach dostajemy chociaż warzywo lub owoc. Jedynie pierwsze i ostatnie były przyzwoite. Autokary komfortowe, ale bez ładowania usb (na powrót udało się to zmienić) oraz bez wifi, co jest standardem nawet u małych przewoźników. Miejsca warte zobaczenia, ale na własnych zasadach. Warto zabrać powerbank i dużo przekąsek lub euro.

    3.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    18

    Włoski Niezbędnik 11.06.2022r.

    Magda 21.06.2022

    Włoski Niezbędnik to wycieczka, na którą długo czekałam (zamówiona jeszcze przed pandemią). Program okazał się bardzo bogaty, intensywny - właśnie o to chodziło (mało urlopu, dużo zwiedzania w krótkim czasie). Oglądanie tych pięknych miast ubarwiły doskonałe lokalne polskie przewodniczki. Po męczącym dniu można było wypocząć w hotelach z czystą pościelą i ręcznikami. W wycieczce uczestniczyły osoby z całej Polski w różnym wieku - świetna, zgrana grupa. To plusy. Niestety jest bardzo dużo minusów - przede wszystkim osoba pilota wycieczki, który może i jest dobrym sommelierem, ale nie pilotem. Pan nie potrafił przekazać praktycznie żadnych informacji dotyczących miejsc, w których przebywaliśmy, nie starał się rozwiązywać problemów uczestników, nie znał zasad panujących w danym miejscu (np. obowiązek noszenia maseczek w metrze) a nawet miał problem z określeniem jak liczna jest grupa jego podopiecznych. Wycieczki fakultatywne okazały się dużo droższe niż było prognozowane w umowie - np. Padwa z 13 EURO podskoczyła nagle do 35, gdzie miejscowość ta oddalona była od hotelu 10km i nie wykupiono nam żadnych biletów wstępu. Podobnie sprawa wyglądała z tzw. włoskim wieczorem w Rzymie, gdzie obsługiwała nas gromada hinduskich kelnerów serwując marnej jakości jedzenia za 40EURO. Warunki w hotelach przeróżne. Wielkie zaskoczenie na koniec - zwrot przepoconych smyczy Rainbow i brudnych słuchawek - dla uczestników następnych wycieczek.

    3.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    5

    Włoski niezbędnik

    Ela 20.05.2025

    Nasza pilotka Alexandra - mistrzostwo świata!!! Wiedza gigantyczna. Cierpliwość także. Włochy pełne atrakcji. Niestety ocenę bardzo zaniżają hotele. Zwłaszcza ten jeden (dwie nocki). Skromne wyposażenie, to nie problem, choć złapanie strużki wody z nieruchomego źródełka co się zwie prysznicem, na 1m2 z zatkanym odpływem i majtającą się kotarą to był wyczyn. Ale kawa zbożowa na "śniadanie"? Śniadanie to też duże słowo. Na drugi dzień nawet nie poszliśmy, bo w pokoju mieliśmy więcej jedzenia niż te dwa ścinki chleba, po jednym plasterku sera i wędliny. Biuro zna te warunki i nic z nimi nie robi. Wstyd!

    3.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    4

    Raczej Zadowolona

    kuczmera 15.08.2014

    Najlepiej wspominam wycieczki do Wenecji i Florencji, było tam pięknie, ale krótko.

    3.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    8

    Niezbędnik rozczarowuje

    Krzysztof 06.05.2024 | Termin pobytu: kwiecień 2024

    Program ciekawy ale napięty do takiego poziomu który znacząco wychodzi poza strefę komfortu. Śniadania jadane o godzinie 6, powiedzieć skromne to nic nie powiedzieć. Plasterek wędliny i sera oraz rozpuszczalna kawa z mlekiem z korzuchem.... W hotelach temperatury ok15 stopni i konieczność spania pod 3 kocami .... To nie był wyjazd wart ceny jaką r sobie zainkasowalo.

    3.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    12

    Niezła wycieczka, okropna postawa Rainbow

    Cloiss 28.03.2023

    Rainbow nie zrealizował całego programu. Reklamacja została odrzucona, bo przwodnik przecież pytał o bilety, ale nie było. (!) Nam podczas wycieczki powiedział coś innego, gdy pytaliśmy, dlaczego nie realizujemy calego programu. W styczniu Włosi są trochę zdziwieni, że jest zimno, i w hotelach nocami trzeba było spać w bluzach. Ogólnie - biuro ma tupet i traktuje klienta z buta.

    2.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    22

    Wloski niezbednik

    Ewa, Bielsko-Biala 10.08.2014

    2.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    1

    Słaba organizacja

    WOJCIECH, WASILKOW 23.04.2025 | Termin pobytu: kwiecień 2025

    Dwa pierwsze hotele dramat. Hotel w okolicach Rzymu zlokalizowany na południe od miasta zamiast na trasie do Asyża, potem strata czasu na przejazd. Czasu wolnego jak na lekarstwo. Zbyt długie przejazdy.

    2.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    14

    Ciekawa wycieczka z niedogodnościami

    Uczestnik, Łódź 24.05.2024 | Termin pobytu: maj 2024

    Wycieczka rozpoczela się od wyjazdu z poszczególnych miejscowości do miejsca zbiórki i przesiadki Orzesze. Na miejscu był bufet oraz płatna toaleta. Po około godzinie zapakowaliśmy się do docelowych autokarów. Podróż przebiegała szybko lecz z niedogodnościami takimi jak brak miejsca na nogi nie było możliwości naładowania telefonu. Na minus był również jeden z kierowców , ktory chamski dla innych podróżujących . Pilotem naszego wyjazdu był Pan Przemek, który mówił nam o postoją w ostatniej chwili... Umilał nam również jazdę przepisami kulinarnymi oraz ciekawostaki na temat wina. Niestety bardzo nie precyzyjnie opowiadał o tym co będziemy robić danego , oraz nie zawsze był cierpliwy co do pytań uczestników.

    2.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    17

    Ktoś tu zapomniał, że wyjazd jest dla turystów, a nie dla obsługi i pana Przemka

    Anna, Łódź 06.06.2024 | Termin pobytu: maj 2024

    PLUSY: - bogaty program wycieczki, - wspaniałe Panie Przewodniczki we Florencji, Rzymie, Asyżu, Padwie i Wenecji. Wszystkie mają ogromną wiedzę historyczną, doskonale znają wszystkie zakamarki miast, po których nas oprowadzały. Mimo napiętego planu każda z Pań była elastyczna wobec potrzeb grupy i niezwykle wyrozumiała. No i w opowieściach pełnych dat, imion i nazwisk nie zabrakło również odpowiedniej dawki humoru i ciekawostek. Super! - bardzo uprzejma obsługa hotelowa. MINUSY: - pilot, Przemysław - gość zakochany sam w sobie, typ pasywno-agresywny. Niby uprzejmy, niby dowcipny, miło słuchać jego opowieści o łączeniu wina z jedzeniem, pojęcie o Włoszech ma. Jednak żeby być pilotem grupy 45 osób trzeba mieć choć krztę empatii wobec uczestników W wycieczce brało udział sporo osób 60+, 70+. Zwracał się często do grupy słowami "nie jesteśmy w przedszkolu!", "trzeba było słuchać!" . Na początku podróży z Orzesza podał do siebie numer, który nazwał NAJŚWIĘSZĄ RZECZĄ na tym wyjeździe. Z kimkolwiek by nie rozmawiać- żadnego połączenia nie odebrał, nawet w kryzysowych sytuacjach. Były też z tym problemy, gdy próbowały się z nim połączyć Panie Przewodniczki czekające na niego z całą naszą grupą. A właśnie- spóźnienia: za każde spóźnienie na zbiórkę 2-4 minuty były upomnienia. Natomiast gdy on sam gdzieś zaginął- to co innego. Cisza. Jest sommelierem, może miał akurat „pracę dorywczą” i się nie wyrobił. - kierowca, Krzysztof z firmy Silesia Bis- wyjątkowo niekulturalny, chamowaty, traktujący turystów jak bydło. Ten człowiek nie potrafi i nie powinien pracować z ludźmi. Zakaz spożywania posiłków w autokarze (mimo ograniczonego czasu na postojach), zakaz korzystania z toalety (no chyba że w ekstremalnych przypadkach), zakaz umieszczania napojów w siatkach na siedzeniach (bo się te siatki niszczą), kąśliwe i bezczelne uwagi wobec kilku naszych uczestników. Aż przykro wnikać w szczegóły, naprawdę... i choć byliśmy tak bardzo poganiani i każda minuta spóźnienia była komentowana, to jak ten "król szos" został zatrzymany przez policję za przekroczenie prędkości i spędziliśmy godzinę na postoju w oczekiwaniu aż spiszą, sprawdzą i nie doczepią się, że drugi kierowca nie odpoczywa (udawał turystę)- w tej panowie nabrali wody w usta, zero wyjaśnienia, przeprosin. Cisza. Nic się nie stało. Może czas się przerzucić na TIRa? - niski standard hoteli, w jednym do kolacji nie dostaliśmy nawet wody do kolacji, bo „organizator waszej grupie tego nie wykupił”, w innym nie dało się wziąć prysznica ze względu na niskie ciśnienie wody, nie działał telewizor, tapety już nieco odstawały od ścian, a spłuczka nieustannie akustycznie dawała znać o swoim istnieniu, ale za to była to wspaniała podróż w czasie- można było się poczuć jak na wakacjach w PGRze. A do tego przy śniadaniu na każdego był wyliczony idealnie 1 plaster szynki i 1 plaster nibyserka pakowanego w folię. Ani jednego więcej. Gdy zabrakło kawy dla wszystkich- trzeba było sobie indywidualnie dokupić. Dość kuriozalne przy ogólnym koszcie wyjazdu.

telefon

Pobierz aplikację mobilną Rainbow

i ciesz się łatwym dostępem do ofert i rezerwacji wymarzonych wakacji!

pani-z-meteracem