Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Chorwacja jest przepiękna, warta zobaczenia. Proszę przemyśleć termin wyjazdu - w lipcu ok. 40 stopni i wyżej. Kilka słów jednak o stronie technicznej wyjazdu, która Państwa bardziej zainteresuje. Dopisek "comfort" tyczy się jedynie dwóch noclegów tranzytowych. Niby w porównaniu do wersji dla wygodnych jest lepszy, gdyż zaznaczono tu hotele 3-gwiazdkowe (w wersji dla wygodnych 2- lub 3-gwiazdkowe), ale komfortu brak... Noclegi na terenie Słowenii są ok - hotele czyste, schludne, jedzenie dobre. Większym rozczarowaniem są hotele w Chorwacji - w ofercie napisano: "Hotele *** (...) Wszystkie hotele znajdują się nad morzem, w maksymalnej odległości 500 m od morza.(...) Pokoje: wygodnie wyposażone, 2 - osobowe (możliwość dostawki), wszystkie z łazienkami, TV, klimatyzacją i balkonem. Do dyspozycji gości: wszystkie posiadają recepcję, bar, restaurację, część z nich posiada basen." - a w rzeczywistości wygląda to tak: Pierwszy nocleg, który mieliśmy, był w miejscowości Buzet na półwyspie Istria oddalonej od morza mniej więcej o 35 km!!! Balkonu brak, basenu brak, jest klimatyzacja. Niemniej hotel czysty, jedzenie dobre. Warto przejść się samemu na pobliskie wzgórze - przepiękne widoki. Dwa następne noclegi w hotelu Jadran w miejscowości Sibenik - pomysł z dwoma noclegami w jednym hotelu podczas wycieczki objazdowej jest super - niestety wykonanie już nie. Myśleliśmy, że troszkę odpoczniemy od trudów podróży, przepakujemy się i wyśpimy. Niestety hotel był karygodny - brud (przepocony materac w łóżku, na którym spało się z obrzydzeniem), brak klimatyzacji (przy 40 stopniowym upale, bez możliwości wyciągu przy prysznicu), okna zabite na stałe drewnianymi okiennicami, więc widok na port na nic się nie zdał - odległość od morza zachowana, jednak do plaży ok. 800 m ;). Pokój w dodatku mały i ciasny. Brak balkonu, o basenie nie wspominając. W stołówce ten sam brud. Jeśli można przymknąć oko na standard wyposażenia hotelu (wiadomo, że te 3 i 4 "gwiazdy" nie są odpowiednie do zachodnich standardów) tak na brak czystości już nie! Przełożyło się to na nasze samopoczucie podczas dalszego zwiedzania. Niemiłe przeżycie. Nocleg na terenie Bośni i Hercegowiny w hotelu Stella w Neum - również niedziałająca (metalowa, pamiętająca wczasowiczów sprzed 20 lat co najmniej) klimatyzacja, z wystającymi kablami. Standardowo- szału nie ma - ale przynajmniej jest w miarę czysto. Mieliśmy nawet balkon! Basen miał za to hotel na przeciwko... ;( Do plaży jest zejście, jednak uwaga na jeżowce, których jest tam sporo. Jeśli chodzi o posiłki, to oprócz czystości stołówki w Sibeniku, nie ma większych zastrzeżeń - można je określić jako dobre i syte, jednak nic regionalnego. Warto wziąć pod uwagę jednak rozbieżność czasową miedzy nimi - śniadanie było ok. 7 natomiast obiadokolacja ok. 19 (warto mieć swoje kanapki lub w miarę możliwości zakupić co nieco podczas czasu wolnego). Przy ostatnim noclegu już na terenie Słowenii w Mariborze nie ma obiadokolacji, a przyjazd jest dość późny - zupki chińskie mile widziane. Niemniej mieliśmy wcześniej postój na obiad w trasie, troszkę za krótki ok. godziny. Program nie jest zbyt przeładowany - jest dużo czasu wolnego na odpoczynek i samodzielne zwiedzanie, zakup pamiątek itp. Warto zabrać ze sobą buty do kąpieli w morzu - plaże kamieniste. Proszę się nastawić, że plażowanie raczej po godzinie 20 (przyjazd do hoteli, kolacja itp) ale woda cieplutka więc śmiało! Chyba, że ktoś skorzysta z czasu wolnego w Dubrowniku (ok. 2 h) i zamiast zwiedzania miasta woli iść na pobliską plaże. Nasz autokar obsługiwała firma Emka Trans z Grodziska Mazowieckiego - super! Pani Natalia, nasz pilot, również dawała radę;) Niestety czystość hoteli i brak klimatyzacji bardzo nam uprzykrzyły wyjazd. Odnieśliśmy wrażenie, że biuro idzie na ilość, a nie na jakość. Mamy nadzieję, że chociaż podejdzie poważnie do złożonych reklamacji.
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Rainbow nie wywiązuje się w pełni z umowy. Przez trzy doby zamieszkiwaliśmy w hotelach bez klimatyzacji, podczas gdy na zewanątrz był upał ponad 40 stopniowy.Przez to nie przesypialiśmy noce, byliśmy zmęczeni i zestresowani tą sytuacją. Byliśmy zakwaterowani w pokojach bez balkonów z niezbyt ładnymi wiokami. Pokoje przeważnie nie miały balkonów, pomimo iż były nam zagwarantowane umową. W jednym hotelu nie było żadnego! dostępu do morza. Została złożona reklamacja - zobaczymy, czy Rainbow nam ją uwzględni. Wyżywanie często tłuste, niesmaczne. Jeśli chodzi o zwiedzane miejsca - ciekawe. Podróż do Chorwacji, a raczej do Słowenii (tam był nocleg tranzytowy) długa i męcząca, trwała 22 godziny. Po drodze kilka przesiadek, o których organizator nie wspomina w umowie.Kierowcy profesjonalni, opanowani i spokojni. Pilotka Pani Natalia - kompetentna, ze sporą wiedzą.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka „Wzdłuż Adriatyku” „Comfort” 16-22.09.2023. Program atrakcyjny, zrealizowany, Pani pilotka kompetentna i zaangażowana, ale warunki podróży tragiczne. Autokar firmy Arko Tourist był stary, niesprawny i nieprzygotowany do jazdy. 1. KLIMATYZACJA chłodziła znacznie słabiej w tylnej części autokaru. Nieszczelności poutykane papierem i sreberkami z widocznym osadem brudu i pleśni. 2. NAWIEW POWIETRZA z zewnątrz przez kratki całkowicie zatkane starym wieloletnim kurzem. Powietrze wewnątrz autokaru zanieczyszczone kurzem, roztoczami, pleśniami wywołało u uczestników wycieczki kaszel, łzawienie z oczu a u mnie ciężką alergię. 3. NIESPRAWNY TEMPOMAT ograniczał prędkość nawet do 50 km/godz na autostradzie. Było to przyczyną spóźniania się na kolację (godz 23-24) i zwiedzanie , brak wolnego czasu na kawę czy posiłek, wydłużenia czasu podróży (np. Bydgoszcz- Creina w Słowenii, 22 godz). 4. NAPRAWA NASZEGO AUTOKARU W CHORWACJI, okazała się nieskuteczna, podstawiono zastępczy autokar chorwacki. 5. NOWY, SPRAWNY AUTOKAR, został przysłany z Polski. Dzięki temu w komfortowych warunkach odbyliśmy podróż powrotną. 6. REKLAMACJA z powodu zmarnowanego urlopu, wydaje się być uzasadniona. Do reklamacji dołączone są zdjęcia których tutaj nie udało się dołączyć.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Właśnie wróciliśmy z wycieczki wzdłuż Adriatyku comford szczerze mówiąc wycieczka byłaby udana gdyby nie to że nie było czasu na kąpiel w Adriatyku, mało czasu na zwiedzanie czy posiłek na wycieczkach trzeba wybierać albo coś zjeść albo chodzić i zwiedzać. Hotel Neum w Bisni to porażka, brud robactwo, grzyb, pozostałe dwa hotele luksus. Informacja dla biura podróży Rainbow : proszę informować klientów w jakich hotelach będą mieszkać żeby nie zaznały szoku jak my w Bośni to jest totalny brak dbania o zdrowie klientów jak rozumie biednie ale niech będzie chociaż czysto