5.5/6 (248 opinii)
4.5/6
Dobry program, dobra organizacja. Pilot specyficzny (ma oryginalne nastawienie do świata, choć z taktem go nie forsuje), z doskonałą znajomością historii i zwyczajów miejscowych ale nieco zblazowany i czasem leniwy (o ile jakiś temat go rzeczywiście nie porwie). Przejazdy są długie (o czym wiedzieliśmy) ale dużym mankamentem jest brak wi-fi w autobusach (choć zasięg na znacznej części trasy jest dostępny). Wyżywienie było dobre ale zagadkowo nieregularne (o ile śniadania są zawsze, o tyle obiady i kolacje nie zawsze, przy czym nie ma żadnej regularności: czasem jest obiad i kolacja, czasem tylko obiad, czasem tylko kolacja, a do tego niekiedy są lunch pack'i i na prośbę uczestników - wskazówki co do samodzielnego dożywienia się, choć nigdy nie wiadomo o której godzinie).
4.5/6
Peru niesamowite, choć zdecydowanie nie był to wypoczynek. szkoda że w programie nie zaznaczono czasu przejazdu - informacja np o 200 km nie przygotowała nas na codzienne przejazdy po 7-8 godz w autokarze. najsłabszym ogniwem naszego wyjazdu był pilot.
4.5/6
Była to 5 wyprawa z Rainbow. Zawsze podróżuje sama i dopłacam 20-30 %do pokoju jednoosobowego. Niestety Rainbow dyskryminuje osoby samotnie podróżujące i jest regułą , że zazwyczaj dostaję pokój znacząco gorszy od pozostałych uczestników. Inni cieszą się pięknymi widokami, ja oglądam zaplecze, śmietnik, garaż, dach lub ślepą ścianę. Czara goryczy przelała się gdy podczas ostatniej wyprawy doPeru dwukrotnie dostałam pokój w ogóle bez okna. W czasie kilukudniowego wypoczynku w Wietnamie pozostali uczestnicy mieli pokoje z tarasami , mnie zaproponowano pokój z nieotwieralnym oknem.
4.5/6
Program wycieczki, zakwaterowanie i wyżywienie na wysokim poziomie, komfortowo i wygodnie, również autokar (WiFi, klima, ładowanie - do Puno, później bez WiFi, bo zmienia się operator). Nasza pilotka Daria z biura Danuta Travel (faktyczny realizator w Peru) dbała o organizację i przebieg zwiedzania na najwyższym poziomie, bardzo pilnie troszcząc się o wszystkie aspekty sprawnego i wygodnego przemieszczania się od atrakcji do atrakcji. Uprzedzała restauracje o naszym przybyciu, przez co na nic nie musieliśmy czekać itp. Była zawsze tam, gdzie jej obecność jest niezbędna, jednocześnie pomagała wszystkim ze wszystkim. O każdym odwiedzanym miejscu miała wiele ciekawych informacji, a także odpowiadała na wszystkie pytania, jako mieszkanka Peru. Doskonała organizacja i wsparcie zaczęły się niestety dopiero w Limie, gdzie przejęła nas pilotka. Niestety biuro Rainbow zostawiło nas bez wsparcia w sytuacji, w której cała grupa nie została wpuszczona do samolotu w Paryżu. Na kanwie tego wydarzenia złożyliśmy reklamację, ponieważ kosztowało nas to dużo stresu i wydłużyło podróż o ponad 12h. Brak znajomości angielskiego i niedoświadczenie mogłyby kosztować nas więcej komplikacji, wydłużyć podróż o kolejne godziny, a może nawet musielibyśmy zrezygnować. Ani w Warszawie, ani w trakcie podróży biuro nie wspiera grup lecących do Limy, dopiero w Peru pojawia się osoba pilota. Ta wycieczka, pomimo wygód hotelowych, żywieniowych i transportowych, wymaga dobrego przygotowania kondycyjnego i gotowości do przebywania na dużych wysokościach (mogą być konieczne leki itp.). Podróżowaliśmy w trójkę we wrześniu 2024, pogoda wymagała garderoby całorocznej.