Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
4.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Witam. Oto parę moich wrażeń z wakacji w Czarnogórze. Kraj urokliwy, rozwijający się, z dużym potencjałem turystycznym. Zalety: góry prawie na plaży, dużo jezior i lasów, dzikie i odludne miejsca, piękne śródziemnomorskie miasteczka i sprzyjający klimat. Wady: słabo rozwinięty system dróg, co powoduje korki i utrudnia wycieczki. Podobno infrastruktura hotelowa raczej słaba...ja trafiłam doskonale. Pobyt w hotelu Otrant to rewelacja. Jedzenie pyszne i urozmaicone, dużo warzyw i ryb. Pokoje wygodne, plaża wspaniała a leżaki takie, że wracać było szkoda. Z powodu przebudowy dróg nie odbyła się wycieczka fakultatywna do kanionów... szkoda. Za to przewodniczka pani Karolina doskonała! Duża wiedza, ciekawe opowieści i zmysł spokojnego łagodzenia konfliktów, tak ważny w grupach obcych sobie osób -bezcenny. Szkoda tylko że nasz hotel to raczej wydarzenie niepowtarzalne, bo polecałabym bardzo tę wycieczkę, także żeglarzom morskim. Barbara Obrębska- Mikler
4.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka udana, krajobrazy piękne, pilot kompetentny, hotel bardzo przeciętny { niby **** ?!!!}. Najsłabsza strona wycieczki to stołówka, a szczególnie kultura podawania posiłków. Codziennie długie ok. 20 min. kolejki do posiłków, stoliki przykryte szklanym blatem {jak przed ok.50 laty w mojej szkolnej stołówce}, sposób podawania bardzo nieestetyczny np.: gdy kończyła się zupa obsługa przynosiła w jakimś pojemniku i na oczach oczekujących wlewała do pustego. Posiłki tylko letnie, wszystkie pojemniki z posiłkami bez przykrycia i nie było co liczyć na gorące dania. W łazience brzydki zapach z kanalizacji, pokój przez 7 dni nie sprzątany, ręczniki nie wymieniane tylko codziennie opróżniany kosz na śmieci.
4.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Jedno z najpiękniejszych miejsc w Europie . Niesamowite widoki i urokliwe miasteczka. Polecam Czarnogóre na wakacje, ale jak jedzie się z rodziną namawiam aby bardzo szczegółowo sprawdzić hotel . Nie polecam spać w Willi Aleksandra ani ogólnie w hotelu Montenegro . Wyżywienie też pozostawia wiele do życzenia . Jeśli chcememy poczuć się komfortowo i odpocząć po super wycieczkach ale jednak wyczerpujących nie polecam miejscowości Cajn . Turyści którzy nie chcą wypożyczyć leżaka są zwyczajnie przeganiani , palaże są brudne . Brakuje też chodników dla pieszych.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Przepiękny kraj, kompetentny pilot, profesjonalni przewodnicy, ale niestety hotel i miejscowość wypadowa psują ogólne wrażenie.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka "Czarnogóra bez pośpiechu" rzeczywiście pozwoliła na relaksacyjne poznanie bałkańskiego kraju Montenegro. Jednak hotel o tej pięknej nazwie pozwolił na poznanie Czarnogórców - i to nie było już przyjemne. W hotelu odbywaly się do 2 nocy spędy sportowców, złoty działaczy i innych nacji, co nie dawało szans na normalny sen. Do tego mała, żwirowa plaża, brak leżaków dla gości hotelowych i przestrzeni na spacery dyskwalifikują ten hotel do wypoczynku. Polecam zatem objazd, ale koniecznie z wyborem innego hotelu. Dla poprawy opinii przyznam, że jedzenie i obsługa było wyśmienite. A najlepsza była Pani pilot Karolina, swoją wiedzą i zaangażowaniem potrafiła od rana poprawić humor!
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Widoki piękne.Malo czasu wolnego,za szybkie tempo.Brak zamiennika za kaniony. Przewodnik mało zaangażowany w potrzeby grupy,mało widoczny w tłumie bez znacznika biura.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Czarnogóra to piękny i bardzo urozmaicony przyrodniczo kraj. Pani Joanna, nasza przewodniczka i opiekunka świetnie wypełniała swoje obowiązki. Z dużą wiedzą o Bałkanach, przekazywala ją nam, wypełniając czas w autokarze. Szczególne słowa wdzięczności kierujemy, dziękując p.Joasi za wszelką pomoc w sytuacji gdy mój mąż uległ drobnemu wypadkowi i wymagał pomocy medycznej. Towarzyszyła nam do lekarza w Barze i w powrocie do hotelu. Mimo tego przykrego incydentu z zadowoleniem wspominamy tydzień w Czarnogórze Ewa
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Rainbow (za pośrednictwem "portalu wakacje.pl" reklamuje wyjazd "Czarnogóra bez pośpiechu" jako imprezę 7x7 (7 dni zwiedzania i 7 dni wypoczynku) z wyżywieniem HB+, przelotem samolotem i transferem z lotniska i podaje określoną cenę z tę usługę. Czytając taką zapowiedź rozumie się, że w tej cenie jest 7dni objazdu obligatoryjnego (wycieczek) i 7 dni wypoczynku (w hotelu). W opisie oferty w części "Świadczenia" zawarta jest informacja (pisana małym drukiem) o wycieczkach fakultatywnych - lokalnych (czyli nieobowiązkowych) z podanymi ich cenami. To z kolei rozumie się to w ten sposób, że są to wycieczki oferowane poza programem 7 dni objazdu, i że są one do wykorzystania w czasie wypoczynku lub nie wg uznania klienta i dodatkowo płatne. W praktyce okazuje się, że: 7 dni objazdu obligatoryjnie wypełnione są w ilości 4 dni (pierwsze) wycieczkami z listy wycieczek fakultatywnych i za to trzeba dodatkowo i obligatoryjnie zapłacić dodatkowo na miejscu 105 EUR/os. Następnie na dwa kolejne dni objazdu można, ale nie jest już to obligiem, wykupić następne dwie wycieczki fakultatywne. Sumując (w zależności od wybranej opcji) wychodzi 4 lub 6 dni wycieczkowych (objazdu). Na 7 dzień objazdu nie było już żadnej propozycji i był to już "dodatkowy" dzień wypoczynkowy. Podsumowując: impreza 7x7 okazała 4 lub 6 x 7, a za objazd trzeba było dopłacić od 105 -do ok. 200 EUR/os. Czy tak powinno być? Czy nie jest to nabieranie klientów? Czy takie reklamowanie i opisywanie imprezy jest ze strony Rainbow uczciwe? Oceniając całość imprezy: miejscowość Canj to dziura, ale to nam odpowiadało i nie było to zaskoczeniem. Jakość wycieczek, pilotów i przewodników - OK. Jakość transportu podczas wycieczek: pierwsze 4 dni - autobus OK, kierowca SUPER !!!, następne 2 dni już znacznie gorzej (autobusy i kierowcy). Hotel - pokój standard, z loggią z widokiem na morze - OK. Wyposażenie pokoju: foteliki w loggii rozpadające się, grożące upadkiem na podłogę, niesprawny telewizor. Te niedogodności usunięto dopiero po 3 dniach od zgłoszenia i dopiero po prośbie o interwencję zgłoszoną do opiekuna z ramienia portalu " wakacje.pl". Pozostałe wyposażenie OK i wystarczające nam. Wyżywienie: w ilości i różnorodności satysfakcjonującej; smak - taki sobie; notoryczne braki w ciągłości dostępu w asortymencie serwowanych owoców (arbuz, melon) i ciast. Kto chciał z nich skorzystać musiał szybko je pobrać, bo starczało na krótki czas, albo zmuszony był czekać cierpliwie na następną "dostawę", która miewała miejsce po bardzo długim czasie, a czasami jej już nie było. W naszej ocenie (ja i żona) czas dostępności obiadokolacji wyznaczony na od 19:00 był zbyt późny. Wskazane by było od 18:00, zwłaszcza w okresie pobytowym imprezy. Dokuczliwe były też występujące długie kolejki do stanowiska z jedzeniem obiadokolacji. Brak drugiego dystrybutora herbaty, kawy, gorącego mleka. Było to powodem występowania niepotrzebnych kolejek. Wyjazd był w dniach 25.07 - 08.08.2019 r.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Zbyt często nie oceniam pobytów w hotelach ,bo Rainbow zazwyczaj proponuje dobre hotele ale hotel Pharos to jedno wielkie nieporozumienie. Dostalismy pokój w starej częsci hotelu . Pokój sam w sobie duży z obszerną łazienką ,czysty . Na balkonie zalegające odchody jaskółek niesprzątane od niepamiętnych czasów ,pęknięta szyba balustrady balkonowej ,rozsypująca się szafa na ubrania , urwana gałka od szafy i wystające kontakty grożące porażeniem prądem . A na biurku pod szybą wielka zalaminowana kartka z cennikiem kar za uszkodzony sprzęt w pokoju. Do tego wszystkiego sprzątaczki zapominające zostawić czyste ręczniki po wymianie a nawet potrafiące zapomnieć zamknąć drzwi po sprzątaniu. Z Panią na recepcji ( żoną własciciela hotelu) wiecznie obrażoną i naburmuszoną nie można dogadać sie w żadnym języku . Obsługa hotelu patrzy na Polaków jak na intruzów jakby tu byli za darmo. Jedzenie monotonne . Basen czysty , ale basenowy ciągle poucza polskich gosci a na miejscowych i ich zachowanie nie reaguje .Ponadto na teren basenu hotelowego wpuszczane są grupy dzieci ,które mają wakacje . Grupy liczne okolo 20 osób . miejsca w basenie brak . Na terenie basenu Polacy mogą spożywać tylko napoje kupione w barze a nie te oferowanie w ramach posiłków Sama Czarnogóra jest piękna , miasto Bar i okolica godne polecenia. Mam nadzieje ze Rainbow nie będzie polecać tego hotelu klientom żeby nie popsuć przyjemnosci z pobytu w urokliwej Czarnogórze a także nie stracić dobrej reputacji jako biuro podróży.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
17.06.21 wróciłam . Krajobrazy, zabytki, ludzie super. Na plaży konieczne buty wodne-kamienie. Hotel Montenegro w Czajn 4* ok ale jedzenie monotonne . Pilotka p.Bożenka bardzo opiekuńcza z dużą wiedzą. Na pewno warto zwiedzić ten kraj. Na pobyt lepiej wybrać Ulcinajn z piaszczystą plażą.