Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Przepiękny kraj, kompetentny pilot, profesjonalni przewodnicy, ale niestety hotel i miejscowość wypadowa psują ogólne wrażenie.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka "Czarnogóra bez pośpiechu" rzeczywiście pozwoliła na relaksacyjne poznanie bałkańskiego kraju Montenegro. Jednak hotel o tej pięknej nazwie pozwolił na poznanie Czarnogórców - i to nie było już przyjemne. W hotelu odbywaly się do 2 nocy spędy sportowców, złoty działaczy i innych nacji, co nie dawało szans na normalny sen. Do tego mała, żwirowa plaża, brak leżaków dla gości hotelowych i przestrzeni na spacery dyskwalifikują ten hotel do wypoczynku. Polecam zatem objazd, ale koniecznie z wyborem innego hotelu. Dla poprawy opinii przyznam, że jedzenie i obsługa było wyśmienite. A najlepsza była Pani pilot Karolina, swoją wiedzą i zaangażowaniem potrafiła od rana poprawić humor!
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Widoki piękne.Malo czasu wolnego,za szybkie tempo.Brak zamiennika za kaniony. Przewodnik mało zaangażowany w potrzeby grupy,mało widoczny w tłumie bez znacznika biura.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Czarnogóra to piękny i bardzo urozmaicony przyrodniczo kraj. Pani Joanna, nasza przewodniczka i opiekunka świetnie wypełniała swoje obowiązki. Z dużą wiedzą o Bałkanach, przekazywala ją nam, wypełniając czas w autokarze. Szczególne słowa wdzięczności kierujemy, dziękując p.Joasi za wszelką pomoc w sytuacji gdy mój mąż uległ drobnemu wypadkowi i wymagał pomocy medycznej. Towarzyszyła nam do lekarza w Barze i w powrocie do hotelu. Mimo tego przykrego incydentu z zadowoleniem wspominamy tydzień w Czarnogórze Ewa
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Rainbow (za pośrednictwem "portalu wakacje.pl" reklamuje wyjazd "Czarnogóra bez pośpiechu" jako imprezę 7x7 (7 dni zwiedzania i 7 dni wypoczynku) z wyżywieniem HB+, przelotem samolotem i transferem z lotniska i podaje określoną cenę z tę usługę. Czytając taką zapowiedź rozumie się, że w tej cenie jest 7dni objazdu obligatoryjnego (wycieczek) i 7 dni wypoczynku (w hotelu). W opisie oferty w części "Świadczenia" zawarta jest informacja (pisana małym drukiem) o wycieczkach fakultatywnych - lokalnych (czyli nieobowiązkowych) z podanymi ich cenami. To z kolei rozumie się to w ten sposób, że są to wycieczki oferowane poza programem 7 dni objazdu, i że są one do wykorzystania w czasie wypoczynku lub nie wg uznania klienta i dodatkowo płatne. W praktyce okazuje się, że: 7 dni objazdu obligatoryjnie wypełnione są w ilości 4 dni (pierwsze) wycieczkami z listy wycieczek fakultatywnych i za to trzeba dodatkowo i obligatoryjnie zapłacić dodatkowo na miejscu 105 EUR/os. Następnie na dwa kolejne dni objazdu można, ale nie jest już to obligiem, wykupić następne dwie wycieczki fakultatywne. Sumując (w zależności od wybranej opcji) wychodzi 4 lub 6 dni wycieczkowych (objazdu). Na 7 dzień objazdu nie było już żadnej propozycji i był to już "dodatkowy" dzień wypoczynkowy. Podsumowując: impreza 7x7 okazała 4 lub 6 x 7, a za objazd trzeba było dopłacić od 105 -do ok. 200 EUR/os. Czy tak powinno być? Czy nie jest to nabieranie klientów? Czy takie reklamowanie i opisywanie imprezy jest ze strony Rainbow uczciwe? Oceniając całość imprezy: miejscowość Canj to dziura, ale to nam odpowiadało i nie było to zaskoczeniem. Jakość wycieczek, pilotów i przewodników - OK. Jakość transportu podczas wycieczek: pierwsze 4 dni - autobus OK, kierowca SUPER !!!, następne 2 dni już znacznie gorzej (autobusy i kierowcy). Hotel - pokój standard, z loggią z widokiem na morze - OK. Wyposażenie pokoju: foteliki w loggii rozpadające się, grożące upadkiem na podłogę, niesprawny telewizor. Te niedogodności usunięto dopiero po 3 dniach od zgłoszenia i dopiero po prośbie o interwencję zgłoszoną do opiekuna z ramienia portalu " wakacje.pl". Pozostałe wyposażenie OK i wystarczające nam. Wyżywienie: w ilości i różnorodności satysfakcjonującej; smak - taki sobie; notoryczne braki w ciągłości dostępu w asortymencie serwowanych owoców (arbuz, melon) i ciast. Kto chciał z nich skorzystać musiał szybko je pobrać, bo starczało na krótki czas, albo zmuszony był czekać cierpliwie na następną "dostawę", która miewała miejsce po bardzo długim czasie, a czasami jej już nie było. W naszej ocenie (ja i żona) czas dostępności obiadokolacji wyznaczony na od 19:00 był zbyt późny. Wskazane by było od 18:00, zwłaszcza w okresie pobytowym imprezy. Dokuczliwe były też występujące długie kolejki do stanowiska z jedzeniem obiadokolacji. Brak drugiego dystrybutora herbaty, kawy, gorącego mleka. Było to powodem występowania niepotrzebnych kolejek. Wyjazd był w dniach 25.07 - 08.08.2019 r.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Zbyt często nie oceniam pobytów w hotelach ,bo Rainbow zazwyczaj proponuje dobre hotele ale hotel Pharos to jedno wielkie nieporozumienie. Dostalismy pokój w starej częsci hotelu . Pokój sam w sobie duży z obszerną łazienką ,czysty . Na balkonie zalegające odchody jaskółek niesprzątane od niepamiętnych czasów ,pęknięta szyba balustrady balkonowej ,rozsypująca się szafa na ubrania , urwana gałka od szafy i wystające kontakty grożące porażeniem prądem . A na biurku pod szybą wielka zalaminowana kartka z cennikiem kar za uszkodzony sprzęt w pokoju. Do tego wszystkiego sprzątaczki zapominające zostawić czyste ręczniki po wymianie a nawet potrafiące zapomnieć zamknąć drzwi po sprzątaniu. Z Panią na recepcji ( żoną własciciela hotelu) wiecznie obrażoną i naburmuszoną nie można dogadać sie w żadnym języku . Obsługa hotelu patrzy na Polaków jak na intruzów jakby tu byli za darmo. Jedzenie monotonne . Basen czysty , ale basenowy ciągle poucza polskich gosci a na miejscowych i ich zachowanie nie reaguje .Ponadto na teren basenu hotelowego wpuszczane są grupy dzieci ,które mają wakacje . Grupy liczne okolo 20 osób . miejsca w basenie brak . Na terenie basenu Polacy mogą spożywać tylko napoje kupione w barze a nie te oferowanie w ramach posiłków Sama Czarnogóra jest piękna , miasto Bar i okolica godne polecenia. Mam nadzieje ze Rainbow nie będzie polecać tego hotelu klientom żeby nie popsuć przyjemnosci z pobytu w urokliwej Czarnogórze a także nie stracić dobrej reputacji jako biuro podróży.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
17.06.21 wróciłam . Krajobrazy, zabytki, ludzie super. Na plaży konieczne buty wodne-kamienie. Hotel Montenegro w Czajn 4* ok ale jedzenie monotonne . Pilotka p.Bożenka bardzo opiekuńcza z dużą wiedzą. Na pewno warto zwiedzić ten kraj. Na pobyt lepiej wybrać Ulcinajn z piaszczystą plażą.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Sam program zwiedzania i jego realizacja nie budziły zastrzeżeń. Pilotka Alicja i przewodnik Ernest byli profesjonalni, życzliwi i sympatyczni. Szkoda tylko, że 1/3 dni była wypełniona wycieczkami fakultatywnymi, dodatkowo - nie mało -płatnymi. Natomiast stała baza objazdu - hotel Montenegro w Cianj - była stanowczo poniżej poziomu. Dotyczy to szczególnie warunków spożywania posiłków i ich jakości. Nadto pokoje nie były sprzątane i ręczniki nie wymieniane (mimo zostawiania ich na podłodze łazienki).
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Byliśmy na wycieczce z żoną w terminie 04-11 lipca 2019. Wycieczka atrakcyjna ze względu na codzienne wyjazdy. Jednakże miejsce zamieszkania (miejscowość Canj) pozostawia wiele do rzeczenia. Ogólnie brudno, brzydka plaża, z jeszcze brzydszymi leżakami dodatkowo płatnymi (leżaki wyglądały jakby ktoś na nie porostu zwymiotowal a później przepłukano je w morzu). Hotel 3 gwiazdki dostał jedynie za wygląd i wyposażenie pokoi, bardzo słabe posiłki (codziennie to same menu kurczak i wieprzowina na którą nie dało się patrzeć po 3 dniach tego samego) niby bufet ale po stołówce krażył pewien Pan który kontrolował czy wszystko jest zjadane, oraz czasami sam nakładal gościom posiłki. Dodatków według kierownika hotelu atrakcją był basen, ale dodatkowo płatny 5e za osobę za 6h (przez cały pobyt nie widzieliśmy nikogo kto by się w nim kąpał). Obsługa hotelowa jakby nie istniała. Nasz pokój znajdował się na najwyższym piętrze(4). Hotel bez windy. Obsługa pojawiała się jedynie około 7 rano budząc nas. Jedynie co robili to zmieniali worki na śmieci. Przez cały pobyt nie zostały wymienione ręczniki ani pościel, dodatkowo jak nie było nas kilka razy w czasie tzw roomservice zostawiali otwarty balkon.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Pobyt 25 czerwca do 2 lipca 2024 r. był udany mimo bardzo słabego hotelu - zakwaterowania w budynku Aleksandria. Jedzenie przeciętne, codziennie te same owoce: jabłko i banan, mimo że na straganach wspaniałe arbuzy i dorodne czereśnie. Program wycieczek ciekawy poza wypadem do Albanii. Ten punkt programu powinien być przeniesiony do wyjazdów fakultatywnych. Można go śmiało pominąć i skorzystać z plaży. Pilot, p. Igor zawsze przygotowany do każdego wyjazdu, posiada wiedzę o regionie i mimo młodego wieku świetnie sobie radził z naszą dużą grupą . Wbrew obiegowym opiniom Czarnogóra nie jest tanim krajem dla turystów, ceny jak w Chorwacji, do tego napiwki oczekiwane przez Czarnogórców, nawet kierowców autobusów naszych wycieczek. Pobyt wspominam dobrze, przyroda piękna, kaniony budzą zachwyt.