5.1/6 (299 opinii)
3.5/6
Zakwaterowanie w hotelu powyżej naszych oczekiwań. Hotel AMC dość wysoki standard, czysto, jedzenie przyzwoite, napoje/drinki średnie. Plan wycieczki spoko, realizacja planu, punktualność itp w normie:) z minusów to dopłata to wycieczek przewyższa cenę tych wycieczek gdyby je kupić bez opcji objazdu o dobre 30 dolarów, jeśli dobrze pamiętam. Więc w sumie kupujemy sam hotel, a za objazd i tak płacimy dodatkowo. Przewodnicy-egipcjanie, sympatyczni, mają dużą wiedzę, ale też niestety często mijają się z prawdą i kręcą na nas jakieś swoje dodatkowe biznesy :) (przykład: informują, że do punktu widokowego pod piramidami można dojechać jedynie wielbłądem, bo to daleko, aż 3 km, a sami zaszliśmy tam pieszo w 7 minut :)) Ogólnie wyjazd oceniam pozytywnie, bo wiedziałam na co się piszę:)
Karolina, Bytom - 03.04.2024 | Termin pobytu: marzec 2024
2/2 uznało opinię za pomocną
3.5/6
Zacznijmy od miejsca wylądowania 4.08. Po wylądowaniu pracownicy Rainbow pobierali 27$ za Visę na wjazd do Egiptu, koszt takiej Visy w innym miejscu na tym samym Lotnisku to 25$. Pobyt w hotelu: niestety dostaliśmy pokój w niszczejącym budynku hotelu Paradise Abu Suma na trzecim piętrze bez windy. Moja partnerka z którą byłem ma problemy ze stawami. Po zgłoszeniu problemu, po 2-3 dniach dostaliśmy zakwaterowanie na parterze w osobnym budynku (coś w rodzaju domków jednorodzinnych piętrowych jak i parterowych z pokojami). Niemcy, miejscowi i inne narodowości z miejsca były kierowane do tych lepszych pokojów na dole. Mam wrażenie, że Polacy są dyskryminowani w tym kraju. Pracownicy hotelu na każdym kroku chcą dolara za cokolwiek co by nie zrobili i co należy do ich obowiązków - przykład: jestem w toalecie i pracownik hotelu który sprząta toalety podaje mi papier do wytarcia rąk i wyciąga rękę po dolara... To już jest szczyt wszystkiego jak dla mnie. Mentalność Egipcjaninów na tym właśnie polega, że cokolwiek by nie zrobili to chcą być nagradzani dolarami. Nawet będąc na wycieczce z programu Rainbow (do miasta Luxor na przykład) chcieli wynagrodzenie od nas (dali kopertę do zbioru dobrowolnych datków dla kierowcy jak i dla przewodnika) czy Państwo (Rainbow Tours) nie płaci swoim pracownikom?! Ogólnie Hotel na tych parterowych pomieszczeniach miał przyzwoity standard (lodówka, klima, działający prysznic. Jedzenie - codziennie praktycznie to samo, posiłki wydawane na dużej stołówce.
Michał, Ostrowiec Świętokrzyski - 14.08.2022
22/24 uznało opinię za pomocną
3.5/6
Byłam z biurem Rainbow na kilku wycieczkach, w tym w Egipcie w 2018 roku, mogę więc dokonać porównania do obecnego wyjazdu,widać niestety spadek jakości świadczeń....Wtedy byłam zachwycona wyjazdem, polecałam Egipt z Rainbow znajomym, teraz to już raczej moja ostatnia wyprawa z Waszym biurem...
SYLWIA, Konin - 29.11.2021
13/14 uznało opinię za pomocną
3.0/6
Wycieczka właściwie nie jest objazdówką, a pobytem z koniecznością wykupienia 3 wycieczek fakultatywnych. Biorąc pod uwagę, że hotel jest loterią i różnie można trafić, bardziej opłaca się wybrać samemu hotel i dokupić interesujące wycieczki, cena wycieczek prawie ta sama. My zostaliśmy zakwaterowani w htl Sfinx. Położenie przy samej plazy, baseny ze zjeżdżalniami, można korzystać z położonego obok hotelu King tut – baseny, tu też serwują posiłki, działa bar. Hotel czysty, codziennie sprzątany, obsługa miła, jedzenie smaczne, zwłaszcza kolacje. Wybór nie za duzy, ale nikt głodny nie chodził, nie było problemów żołądkowych. Wino i piwo w opcji all mało smaczne. Z minusów u nas śmierdziało w łazience i lodówka głośno chodziła, ale obie te rzeczy nie były jakos szczególnie uciążliwe. Duże zastrzeżenia mam do samych wycieczek, a dokładnie do przewodników. Objazd po Hurgadzie, tu było najlepiej, ale porównując identyczna wycieczkę z lokalnego biura podróży to rainbow może się schować. Nie dość, że w lokalnych polskojęzycznych biurach ponad polowe taniej to zdecydowanie bardziej profesjonalnie. Dla przykładu na targu rybnym my dowiedzieliśmy się, że ryby sa świeże i smierdzi, w lokalnym biurze pani ciekawie opowiadała o różnych gatunkach ryb, zabierała na degustacje krewetek (polecam dostępne w sieci filmiki).Luksor, trasa to 6 h w autokarze podczas których przewodnik nie odezwał sie ani słowem. Widoki za oknem aż prosiły sie, żeby opowiedzieć o mieszkańcach, jak zyją, z czego się utrzymują itp. Dopiero na miejscu lokalny przewodnik opowiadał ciekawie, ale tylko o Luksorze. W dodatku nie dostaliśmy słuchawek, bo jak się dowiedzieliśmy te sa tylko dla objazdówerk, czyli nawet bp nie traktuje tego wyjazdu jak objazd. Brak słuchawek plus duza grupa powodowały, ze nie wszystkie informacje były dla nas usłyszane i zrozumiane, bo przewodnik idealnie po polsku nie mówił. Na rafie również rola przewodnika ograniczyła się do podania czasu trwania rejsu. Do Egiptu na pewno wróce, pewnie z Rainbow, ale na wycieczki fakultatywne z Wami już się nie zdecyduje.
Agnieszka, Oświęcim - 22.02.2025 | Termin pobytu: styczeń 2025
1/1 uznało opinię za pomocną