Zastanawiasz się, czy ta wycieczka to dobry wybór? Wpisz pytanie, a dostaniesz podsumowanie wszystkich opinii naszych gości.
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Byłam z biurem Rainbow na kilku wycieczkach, w tym w Egipcie w 2018 roku, mogę więc dokonać porównania do obecnego wyjazdu,widać niestety spadek jakości świadczeń....Wtedy byłam zachwycona wyjazdem, polecałam Egipt z Rainbow znajomym, teraz to już raczej moja ostatnia wyprawa z Waszym biurem...
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka właściwie nie jest objazdówką, a pobytem z koniecznością wykupienia 3 wycieczek fakultatywnych. Biorąc pod uwagę, że hotel jest loterią i różnie można trafić, bardziej opłaca się wybrać samemu hotel i dokupić interesujące wycieczki, cena wycieczek prawie ta sama. My zostaliśmy zakwaterowani w htl Sfinx. Położenie przy samej plazy, baseny ze zjeżdżalniami, można korzystać z położonego obok hotelu King tut – baseny, tu też serwują posiłki, działa bar. Hotel czysty, codziennie sprzątany, obsługa miła, jedzenie smaczne, zwłaszcza kolacje. Wybór nie za duzy, ale nikt głodny nie chodził, nie było problemów żołądkowych. Wino i piwo w opcji all mało smaczne. Z minusów u nas śmierdziało w łazience i lodówka głośno chodziła, ale obie te rzeczy nie były jakos szczególnie uciążliwe. Duże zastrzeżenia mam do samych wycieczek, a dokładnie do przewodników. Objazd po Hurgadzie, tu było najlepiej, ale porównując identyczna wycieczkę z lokalnego biura podróży to rainbow może się schować. Nie dość, że w lokalnych polskojęzycznych biurach ponad polowe taniej to zdecydowanie bardziej profesjonalnie. Dla przykładu na targu rybnym my dowiedzieliśmy się, że ryby sa świeże i smierdzi, w lokalnym biurze pani ciekawie opowiadała o różnych gatunkach ryb, zabierała na degustacje krewetek (polecam dostępne w sieci filmiki).Luksor, trasa to 6 h w autokarze podczas których przewodnik nie odezwał sie ani słowem. Widoki za oknem aż prosiły sie, żeby opowiedzieć o mieszkańcach, jak zyją, z czego się utrzymują itp. Dopiero na miejscu lokalny przewodnik opowiadał ciekawie, ale tylko o Luksorze. W dodatku nie dostaliśmy słuchawek, bo jak się dowiedzieliśmy te sa tylko dla objazdówerk, czyli nawet bp nie traktuje tego wyjazdu jak objazd. Brak słuchawek plus duza grupa powodowały, ze nie wszystkie informacje były dla nas usłyszane i zrozumiane, bo przewodnik idealnie po polsku nie mówił. Na rafie również rola przewodnika ograniczyła się do podania czasu trwania rejsu. Do Egiptu na pewno wróce, pewnie z Rainbow, ale na wycieczki fakultatywne z Wami już się nie zdecyduje.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Trochę z naszej winy i niedopatrzenia, ale ostrzeżenie dla wszystkich- oprócz kosztów wycieczki, które pokrywacie z góry, na miejscu musicie jeszcze zapłacić 135 USD od osoby- teoretycznie na napiwki dla kierowców, bilety itp, ale praktycznie i tak później co chwila oczekują dodatkowych napiwków, a także dopłat np. za przeprawę przez Nil albo jakiś podatek na Seascope. Do ostatniej chwili nie wiedzieliśmy w jakim będziemy hotelu. Dwa dni przed wyjazdem dostaliśmy już informację z nazwą hotelu, ale na miejscu okazało się, że zakwaterowano nas w innym- Seagull. Mimo wyraźnej prośby o jedno łóżko małżeńskie dostaliśmy dwa osobne, w dodatku w bardzo obskurnym i brudnym pokoju (w hotelu 4* do którego specjalnie dopłacaliśmy). Tutaj na szczęście po zgłoszeniu problemu rezydentce, przeniesiono nas do lepszego pokoju z jednym łóżkiem. Ogólny plan wycieczek był słaby - bardzo nastawiony na zakupy zamiast na zwiedzanie. Wycieczka do Luxoru pozostawia wiele do życzenia. Po pierwsze autokar był fatalny- ciasne siedzenia, a nawiew zepsuty. Po drugie dojazd był tragicznie długi – trasa powinna zajmować ok 3 godzin, a zajęła 6. Po trzecie wymagano od nas dodatkowych kosztów: 5 dolarów za przepłynięcie przez Nil, mimo że w ofercie nie było o tym mowy. Po czwarte wyjazd był nakierowany nie na zwiedzanie, a na wydawanie pieniędzy. W Karnaku dostaliśmy jakieś 45 minut czasu na zwiedzanie, ale w sklepie z papirusem czy alabastrem czasu było na tyle dużo, że jak nie chciało się nic kupować to można było się ponudzić. Ogólnie w sklepach czasu dawano nam za dużo, a w miejscach ważnych na tyle mało, że nie było czasu nic zobaczyć.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Zostaliśmy zakwaterowani w miejscowości Safaga nie było to 20 km od Hurghady. Warunki fatalne obrazują zdjęcia których nie mąge dołączyć bo za każdym razem moja opinia znika. Pokój przy szambie eypimpiwywanym na trawnik. Telewizor w pokoju raczej jako ozdobą ok 5 kanałów kiepskiej jakości. Jedyny plus działającą klimatyzacja. Bar w hotelu nie działał przez 7 dni, bar przy barze był otwierany po czasie bez drinków z piwem którego wiecznie brakowało. Jedzenie jednolite i powtarzalne.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Nie polecam tej wycieczki. ponieważ okazuje się że bardiziej opłacalną opcją jest zwykły pobyt all inclusive i dokupienie na miejcsu oddzielnie wycieczek. W ramach opłat dodatkowych niniejszej imrezy były trzy wycieczki: po Hurgadzie, do Luksoru oraz wycieczka statkiem po Morzu Czerwonym. Na lotnisku otrzymaliśmy od Rainbow kopertę, w której znajdowała się lista z wycieczkami fakulatywnymi, po zsumowaniu cen dokładnie tych samych trzech wycieczek wychodziło o 15 USD mniej. Rezydent podczas spotkania w hotelu nie potrafił racjonalnie nam wyjaśnić dlaczego te same wycieczki w pakiecie Hurgada Holiday Tour są droższe niż gdyby dokonać pojedyńczego ich zakupu., usłyszałam że tak jest i on nic na to nie poradzi. Przykra konkluzja jest taka, iż Rainbow po prostu naciąga klientów przy tej wycieczce na dodatkową kasę. Sam hotel jak i wycieczki oceniam dość dobrze, niestety pozostaje ogromny niesmak , rozczerowanie i poczucie że Rainbow traktuje ludzi jak imbecyli którzy liczyć nie potrafią.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka we wrześniu. Hotel King tut kiepski, średnio czysty, jedzenie bardzo monotonne. Wycieczki zawierają zbędne elementy, jak wizyty w perfumeriach, a na rzeczy warte zobaczenia jest niewiele czasu.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Sama idea programu bardzo obiecująca. Pierwsze dni pobytu w Egipcie przeznaczone na klimatyzację w hotelu i odpoczynek. 3 dnia intensywna wycieczka do Luxoru, która uratowała nasz cały wyjazd. Pilot był bardzo przyjemny, czasem ciężko zrozumiały. Ponadto zabrano nas do prawdę w wielu wartościowych miejsc. Jedyny minus to nachalnosc ludności lokalnej i ciągle namawianie na kupno różnych pamiątek również przez pilota. Ciekawa wycieczka do Sea Scope z możliwością samodzielnego snurkowania. Wycieczka po Hurghadzie nie miała zbyt wiele do zaoferowania prócz krótkiego pobytu w pięknym meczecie, na który przeznaczono jedynie parę minut. Końcowy przystanek w sklepie z wysokimi cenami, na który przeznaczono ponad godzinę. Była to kompletna strata czasu i najbardziej zbędny punkt wycieczki. Niestety głównym celem organizatorow było nachalne zabieranie nas w najwieksza ilość miejsc, gdzie można było zostawić pieniądze. Mimo intensywnego programu czuje niedosyt, ponieważ wiele wycieczek nie oferowało zbyt wiele.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Właśnie wróciliśmy z wycieczki objazdowej po Egipcie. Zaznacam, że nie był to nasz pierwszy objazd z Rainbow - poprzedni to 5+ natomiast co do tego mieliśmy sporo zastrzeżeń. Zakwaterowanie mniej niż średnie - wszystko stare przed remontem (część hotelu była wyremontowana - niestety nie trafilismy do jednego z takich pokoi). Teraz wiadomo dlaczego do momentu wylądowania hotel jest tajemnicą (nie ważne czy standardowy czy ten za dopłatą) - nie wierzę, że organizatorzy nie wiedzą wcześniej gdzie będziemy mieszkać. W związku z tym nie mamy możliwości sprawdzenia co i jak. Dodatkowo okazało się, że nasz hotel jest oddalony ok 55km od Hurgady i w związku z tym musieliśmy ciągle płacić dodatkowo ok 5$ za osobę za transfery na wycieczki. Otoczenie hotelu i program jaki oferował jednak trochę zrekompensowały nam tę niedogodność. W nocy po powrocie z Kairu pod drzwiami mieliśmy kartkę z informacją, że nasza kolejna wycieczka (czyli za kilka godzin) jest przełożona na 8:30 ???? Nie wiem kto wymyślił tego rodzaju zmianę programu, ale w nocy nie było z kim porozmawiać, więc po kilku godzinach snu z dziećmi mieliśmy snurkowanie..... Zwiedziliśmy to na czym nam zależało - część z Rainbow a część prywatnie, także z wyjazdu ogólnie rzecz biorąc jesteśmy zadowoleni, ale niestety nie jest to zasługa Rainbow.... Drugi raz bym się na objazd po Egipcie nie zdecydowała.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka była przeciętna , organizacja na lotnisku po wylądowaniu w Hungarda nie ogarnięta przez Rainbow. Hotel 3* standard jak 2* . Wszędzie wołają 1 dolar .
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Powiem tak tylko to ze poznalismy fajnych rodaków uratowało cały wypad hotel jak to okreslił kolega "Straszny Dwór" Geriatria niemiecka :)) Jedynym plusem tego miejsca to dobre wyżywienie, chyba pod to sanatorium miłości:) W sumie dokupowane wycieczki i wspólne wieczory rekompensowały wszystkie minusy, zatem te plusy przysłoniły minusy. Sama propozycja wycieczki porażka.W cenie zadnej wycieczki trzeba na miejscu dopłacić 135$ minimum plus kolejne (to akurat zrozumiałe) poza tym w standardzie *** resorty co stanowi ze nie będzie luksusów. Brakuję transparentności w tej ofercie powinno być tak: Zakwaterowanie losowo hotel 3 gwazdkowy = leciwy ale poczciwy:) wycieczki obowiązkowo do ceny wycieczki + 135$ od łba za podstawowy program i wtedy nie ma problemów na miejscu, a rezydent nie dwoi sie i nie troi jak udobruchać rozwścieczonego globthrotera:)