Opinie o Egipt - wzdłuż Nilu

5.5/6 (401 opinii)

5.5/6
401 opinii
Intensywność programu
5.2
Pilot
5.5
Program wycieczki
5.6
Transport
5.3
Wyżywienie
5.2
Zakwaterowanie
5.2
Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.

Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
Sortuj: Najlepiej oceniane
Typ turysty: Wybierz
  • 2.0/6

    Nigdy więcej

    W różnych wyjazdach braliśmy udział - objazdowe i wypoczynek, z małymi i dużymi biurami… Ten zapamiętamy najgorzej. Na samym początku wielki minus za ilość i proporcje ukrytych kosztów. Płacąc dwukrotność tej ceny, która wyświetla się w konfiguracji zamówienia, zobaczyliśmy jedynie z grubsza istotne atrakcje. Wszystkie najważniejsze punkty programu, jak Abu Simbel czy grobowiec Tutenhamona są dodatkowo płatne, i to niemałe pieniądze. Decydując się na wycieczkę miejcie więc świadomość, że to, na co podpisujecie umowę, to lekką ręką 1/3 ceny wycieczki - zwłaszcza, że wysokość opłat z „cena nie zawiera” diametralnie się potrafiła zmienić. Naprawdę, wolałabym z góry znać cały koszt wycieczki, niż co chwila się dowiadywać, że tu 400$, tu 50$, tu 20$, i na dobrą sprawę zaraz zostać bez grosza, jeśli się nie zabrało odpowiedniego zapasu gotówki. Nasz przewodnik był sympatyczny i dobroduszny, ale jeśli chodzi o poszerzanie naszej wiedzy o zwiedzanym kraju, nie popisał się zbytnio. Kilka słów komentarza do każdej atrakcji i tyle - jeśli chodzi o historię kraju, życie codzienne czy ciekawostki, opowieść pozostawiała bardzo dużo do życzenia. Czas wolny na kupienie pamiątek, gdy Wam coś wyjątkowo wpadnie w oko? Zapomnijcie! Gnamy na złamanie karku, żeby siedzieć godzinami w pokojach, ale zakupy tylko i wyłączenie w miejscach zaaprobowanych ($$$) przez Rainbow. Wiele do życzenia pozostawiał też stateczek, który był po prostu jakimś żartem, zwłaszcza na tle innych statków wynajmowanych przez Rainbow dla pozostałych grup. Brudny, z zagrzybiałymi łazienkami i kajutami tak małymi, że nie można było normalnie nawet walizki otworzyć. Gdy przechodziliśmy przez wielkie, piękne hole pozostałych statków to aż się płakać chciało, gdy się później weszło do naszego - śmierdzącego starą stęchlizną, brudnego, klaustrofobicznego. Przy okazji statku warto też poruszyć kwestię wyżywienia. To, że jedzenie było paskudne, monotonne, podawane na niedomytych talerzach, i bardzo często zwyczajnie było go za mało, to jedno. Ale drugie - że do posiłków nie mieliśmy żadnych napojów? Rozumiem dodatkowo płatne wina, drinki czy mocne alkohole - ale butelkę najzwyklejszej wody na jeden stolik to już naprawdę moglibyście zorganizować. Rainbow koszmarnie też zawiodło moje zaufanie przy wycieczkach fakultatywnych - lot balonem i nurkowanie. Mimo, że są organizatorem, i takie machlojki są niezgodne z prawem, dali nam do podpisania oświadczenia, w których zrzekamy się jakichkolwiek roszczeń w razie jakiegokolwiek wypadku. Mogliby Wam dać pustą butle tlenową do nurkowania albo zapomnieć napełnić butlę z gazem do balonu, a w razie Waszej śmierci Wasze rodziny i tak nie mogłyby dochodzić żadnych roszczeń typu odszkodowanie. O tym, że taka klauzula jest dowiadujecie się oczywiście dopiero na miejscu; możecie rzecz jasna nie wyrazić zgody, ale wówczas nie bierzecie udziału w atrakcji, i pieniędzy Wam oczywiście nie zwracają. Marzyliśmy o tym wyjeździe długo, ale Rainbow skutecznie nam go próbowało zniszczyć. Do domu wróciliśmy z taką ulgą, że czujemy ją do dzisiaj na samą myśl o Egipcie i o tym, że moglibyśmy tam znowu być. Powrót do Polski był najpiękniejszym momentem tej wyprawy, i mam wielką nadzieję, że w Egipcie nie zagościmy już nigdy więcej.

    Aleksandra, -- - 11.05.2024  | Termin pobytu: luty 2024

    9/10 uznało opinię za pomocną

  • 2.0/6

    Pobyt i podróż jest w porządku ale Przewodnik turystyczny Bassim to niezdolny i nieuprzejmy przewodnik

    Cała podróż do Egiptu była od długiego czasu naszym marzeniem. Zgodziliśmy się na podróż cała rodzina. Pierwsze dwa dni w hotelu były super aż do trzeciego dnia gdy poznaliśmy naszego przewodnika, Bassima. Od początku był źle zorganizowany i zmyla fakty historyczne miejsc które zwiedzaliśmy. Do podróżników nie starał się być miły. My nie chcieliśmy brać udziału w każdej wyciece dodatkowej, dlatego zaraz nasz gorzej traktował. Jeden Bagaż członka naszej rodziny został zniszczony podczas podróży i zamiast wymienić walizke to starano się go naprawić kiedy ten już był nie do naprawienia. Wszystko inne jak na przykład jedzenie w hotelu jest dobre i obsługa jest bardzo miła. Cała podróż zasługuje na 6 gwiazdek ale dzięki Basimowi nie ma innej opcji niż rozdania tylko dwóch z sześciu możliwych.

    O.Stec - 16.05.2022

    20/29 uznało opinię za pomocną

  • 1.0/6

    Egipt wzdłuż Nilu - czy warto?

    Z przyjaciółmi byliśmy na tej objazdówce pomiędzy 21.03-4.04.24. Program tej wycieczki wydawał nam się kompletny, żeby zobaczyć najważniejsze atrakcje Egiptu w ciągu dwóch tygodni. Jesze przed rozpoczęciem wycieczki negatywnie nas zaskoczyły trzykrotne powyżki dodatkowych opłat i wycieczek fakultatywnych. Sam fakt dodatkowych opłat w wysokości 440 USD za standardową część jest wprowadzaniem klientów w błąd, ponieważ nie jest to eksponowane w standardowej cenie lecz widoczne później w umowie. Program standardowy jest ubogi i nie pozwala zwidzić zbyt wiele - konieczne jest wykupienie wycieczek fakultatywnych za 1400 USD/os, co powoduje dwukrotny wzrost ceny. Jakość hoteli podczas objazdu jest przeciętna. Mimo że napiwki zawarte są w 440 USD to przewodnik nawiał nas do dodatkowych płatności na rzecz bagażowych, room serwisu, itp. Podczas zwiedzania przewodnik poświęcał niewiele czasu na omówienie historii zabytków i szczegóły hiroglifów. Omawiał ogólną część i pozostawiał czas wolny na zdjęcia. Zaoszczędzony czas spożytkował na punkty nie ujęte w programie, a które dawały mu dodadtkowy dochód (fabryka alabastru, perfumeria, sklep z papirusami). Podczas wycieczki przewodnik rozwijał swój biznes związany ze sprzedażą przypraw i hartuszy. Ostatniego dnia objazdu przewodnik chciał zmienić program poprzez ominięcie śniadania w hotelu w Gizie, ale na szczęście grupa zażądała postępowania zgodnie z programem. Hotel Oasis w Gizie naliczał kwoty za napoje wyższe o 40 % w porównaniu z kartą. Przewodnik nie pomógł w rozwiązaniu problemu. Jednynym pozytywnym elementem było wyżywienie i transport. Podsumowując mimo ciekawie wyglądającego programu ze względu na organizację i wymuszanie dodatkowych opłat zdecydowanie nie polecamy tej wycieczki.

    Marek, mazowieckie - 05.04.2024  | Termin pobytu: marzec 2024

    9/11 uznało opinię za pomocną

  • 1.0/6

    Egipt - jak mało zobaczyć i jak dużo wyciągnąć kasy !

    Jak opisać 15 dni które miały być wspaniałym wypoczynkiem a była to najgorsza wycieczka mojego życia. Rozpoczęliśmy podroż czekając na samolot Small Planet. Faktycznie samolot jaki nam podstawiono był small, ciasne i niewygodne fotele. Brak komfortu. Start o 4.30 i do wylądowania załoga intensywnie starała się żebyśmy nie zasnęli - wciskania jedzenie, wódki, papierosów. Na lotnisku w Hurghadzie brak pomocy ze strony Rainbow. Po zakwaterowaniu w hotelu Maic Beach Egipcjanin odjechał zanim dostaliśmy klucze. Pokój okazał się 2 osobowym, choć miał być a 3 osobowy w wyniku czego zamiast iść spać przez cały dzień walczyliśmy z obsługa aby dostawiono 3 łózko. Gdy otrzymaliśmy łóżko, nie dostarczono pościeli- koszmar. Po południu zepsuły się w hotelu karty magnetyczne, wiec żeby dostać się do pokoju trzeba było schodzić do recepcji i czekać pod drzwiami po 20-30 min, żeby ktoś łaskawie przyszedł otworzyć. Drugiego dnia pobytu zepsuła się winda i przez cały dzień mieliśmy piesze wycieczki na 6 piętro!. Tego dnia mielimy spotkanie organizacyjne które polegało na zebraniu 195 $/ osobę - na bilety wstępów. Przy zwiedzaniu dostawaliśmy bilety i mogę stwierdzić ze nie pokrywały nawet kwot 50$, dwie osoby z powodów zdrowotnych musiały zrezygnować ze zwiedzania jedynie przebywały w hotelach a mimo to biuro skasowało od nich te pieniądze na opląty.! Trzeciego dnia transportowano nas autobusem do Luksoru. Starym, brudnym z zepsutymi fotelami i słabo działającymi głośnikami. Atrakcja słuchania charczenia z głośników z piskami - dość wątpliwa przyjenosc. Już pierwszego dnia odczuliśmy jak maja wyglądać kolejne dni zwiedzania „wyścigowego” polegającego na jeździe 3-5 godzinnej i zwiedzaniu 30-40 min. Na Świątynię Hatszepsut dano nam czas 30 min na zwiedzanie. W Dolinie królów – 40 min, organizator nie podał, ze zwiedzanie w ramach biletu obejmuje jedynie 3 grobowce.To ze chcieliśmy więcej zobaczyć wykopując drugi bilet zostaliśmy zignorowani!. Wieczorem zakwaterowanie na tragicznym statku, którym mieliśmy podróżować przez kolejne 4 dni. Statek z małymi kajutami, brudny ze słabym jedzeniem, o czystości i higienie niech świadczy fakt jak obsługa czyściła szklanki w barze. Brudna szklankę kładła pod wodę, spryskiwał płynem do mycia szyb po czym wycierała do sucha brudna szmatą. Na tej podstawie można wywnioskować jak jest z zachowaniem higieny w restauracji. Na statku poznaliśmy jak Rainbow na nas dodatkowo zarabia na tzw. wycieczkach fakultatywnych. Wycieczka wieczorem po Luxorze 20 $/ os. Wyjście ze statku i przejechanie się ta sama trasa indywidualnie 5 $ za 3 osoby. Wycieczka do Abu Simbel – 90$/os., indywidualnie można zrealizować za 40$, Lot balonem 140$/ osobę, tymi samymi balonami tego dnia leciały inne osoby za 100$ !. Wycieczka statkiem ze szklanym dnem, żeby podziwiać rafę koralową koszt 40 $/ os, osoby które płynęły tym samym statkiem z innych krajów płaciły 25$, a na plaży proponowali nam tą samą usługę za 15 $. Reasumując biuro zarabia na nas 300%, dajce beznadziejna jakość za max ilość kasy jaka się od nas da wyciągnąć. Wracając do podroży, zwiedzamy świątynie po drodze w kilku miejscowościach kończąc na dopłynięciu do Asuanu. Zastanawiał mnie fakt ze zwiedzanie świątyń polegało krótkich informacjach po czym mieliśmy czas na zwiedzanie, a z innymi wycieczkami chodzili przewodnicy po całych świątyniach i szczegółowo oprowadzali i omawiali co jest na ścianach!. Miłym dodatkiem był lot samolotem do Kairu zamiast 15 godz meczącej jazdy pociągiem. Oczywiście było to spowodowane brakiem miejsc w pociągu a nie dbaniem Rainbow aby podroż wycieczki miał lepszych komfort. Zwiedzanie muzeum kairskiego jest żenujące, dano nam 40 min na zwiedzenie, bo czasu nie ma ale na kolejne 4 godz na jazdę po świątyniach islamskich, synagogach i części Koptyjskiej czas już był. Wieczorem zawieziono nas do slamsów i hotelu który jak oświadczyła pilotka jest hotelem do spania. Ciekawe jak spać jak się nas dowozi o 16 i strach wyjść, po ulicy biegają 30 cm szczury, w hotelu w pokoju prusaki i niedomyte łazienki Na śniadanie podano żółty ser z pleśnią!. Zdumiewające jest to, że na tyle tys hoteli w Kairze takie biuro nie potrafi zorganizować czegoś lepszego..Pilotka P. Marta ignorowała te sytuacje. Nie zmieniona nam pokoju przez 3 dni w Kairze i co dzień dostawaliśmy żółty ser z pleśnią.Jazda do Aleksandrii i powrót do Hurghady odbywał się w autobusie po wypadkowym. Z tylu wozu były potłuczone szyby i wymienione na 2 polówki przez które przelatywał wiatr do wnętrza. Całość zabezpieczona taśmami.Reakcja P. Marty była taka sama jak w Kairze.

    Zbigniew, Skierniewce - 18.04.2015

    74/81 uznało opinię za pomocną

telefon

Pobierz aplikację mobilną Rainbow

i ciesz się łatwym dostępem do ofert i rezerwacji wymarzonych wakacji!

pani-z-meteracem