Opinie o Egzotyka Light - Kuba - Varadero, Occidental Arenas Blancas

4.8/6
(134 opinie)
Atrakcje dla dzieci
4.8
Intensywność programu
4.3
Obsługa hotelowa
4.9
Pilot
5.2
Plaża
6.0
Pokój
3.7
Położenie i okolica
5.6
Program wycieczki
5.0
Rezydent
4.8
Sport i rozrywka
4.8
Transport
5.4
Wyżywienie
4.2
Zakwaterowanie
4.5
Zweryfikowane treści - Opinie pochodzą od Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
pani z lornetka
Dowiedz się, co sądzą inni Nowość AI

Zastanawiasz się, czy ten hotel to dobry wybór? Wpisz pytanie, a dostaniesz podsumowanie wszystkich opinii naszych gości.

    4.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    1

    Bardzo ciekawa wycieczka

    Jarek 02.12.2019

    Piękna wyspa, taka dzika ale kraj bardzo biedny. Coś takiego jak nasz 40 lat temu. Polecam bo warto zobaczyć. Nie można liczyć na luksusy, nasz hotel był pięciogwiazdkowy ale nasze to są góra dwie. Mają bardzo duże problemy z różnego rodzaju produktami, prawdziwy socjalizm. Najgorsze to ta waluta CUC liczona jest jeden do jednego z EUR, czyli woda kosztuje np. 2 CUC. Wychodzi dosyć drogo kupowanie różnych rzeczy. Gdzie Kubańczycy pracują za 20 CUC na miesiąc ale Oni mają swoją walutę dla turystów nie dostępną. Rainbow tak jak zawsze ma wszystko dograne w 100% ze szczegółami, także nie trzeba się niczym martwić tylko relaks.

    4.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    32

    Pobyt w Arenas Blancas

    Anita 29.12.2018

    Hotel nieco zużyty, ale swietnie zlokalizowany i bardzo wygodny. Wyżywienie bardzo dobre, urozmaicone. Obsługa na dobrym poziomie. Polecam. Dobra jakość do ceny.

    4.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    3

    Hotel godny polecenia

    Artur, Włodawa 01.02.2023

    Hotel spełnia oczekiwania. Bardzo ładna plaża zadbany na zewnątrz codziennie sprzątany .Jedzenie z każdym dniem coraz lepsze na Egzotykę Light pobyt bardzo udany Są pewne niedogodności ale proszę pamiętać że to Kuba :).Wycieczka do Trynidadu dosyć długa podróż !!!Ale jeśli to komuś nie przeszkadza to warto .

    4.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    0

    Jak fajnie wrócić na Kubę. ..

    Iwona, KIELCE 25.01.2018 | Termin pobytu: grudzień 2017

    Wróciliśmy z mężem na Kubę po 3 latach ,bo ...zatesknilismy za atmosfera tej wyspy .Nasz poprzedni pobyt był bardzo intensywny we wrażenia doznania i wiedzę ,gdyż objechalismy z Ania Jasionczuk ( pozdrawiamy i wdzięcznie wspominamy przygodę z Tobą i "Buenos Dias Cuba "-jesteś pasjonata i wspaniałym przewodnikiem o ogromnej wiedzy) całą wyspę i to był niezapomniany czas smakowania kubańskiej historii, życia ,kultury i ....rumu!Zabrakło czasu na leniwe spacery brzegiem oceanu i spokojnym obserwacjom piękna Hawany i kolonialnego Trynidadu .Bardzo spodobała nam się wersja "Kuby light" -doskonały pomysł dla takich choćby jak my , którzy wracają dla sentymentu i chęci odpoczynku. Program mało intensywny ale dający obraz Kuby zaś kilkudniowy pobyt w hotelu położonym w starej części Varadero pozwala na plażowe lenistwo , wieczorny spacer na calle 62 na muzykę i tańce na żywo oraz najmocniejsze jaki próbowaliśmy mohito w starym i uroczym domu Al Capone.Fajnie było. ...

    4.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    3

    Urlop ze znajomymi

    Sabina, --- 30.01.2025 | Termin pobytu: styczeń 2025

    Hotel Occidental Arenas Blancas położony jest ok 25 minut od lotniska Varadero. Jest to stary budynek wymagający remontu zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Praktycznie ściany , posadzki , drzwi hotelowe , armatura łazienkowa w pokojach hotelowych wymagają odświeżenia lub wymiany , okna długo nie myte. Pokoje czyste , klimatyzacja działa , pościel mogłaby być czystsza , rano w pokoju unosi się dziwny zapach jakby gazu i panuje duża wilgotność. Winda tylko na trzy osoby , która często ulegała awarii. W obiekcie sklepik z pamiątkami o raz papierosami. Restauracja główna przy plaży wymaga odnowienia , kleją się podłogi , stoły powinny być dezynfekowane , zasłony w kiepskim stanie , okna brudne. Restauracja w hotelu wygląda już dużo lepiej , ale wymaga pomalowania ścian , sprzęty oraz serwis obiadowy powinny być czystsze . Restauracja Ala Carte -trzeba się zapisać w recepcji. Basen oraz plaża wyglądają dobrze .Woda czysta , morze cieplutkie. Bar przyhotelowy z miłą obsługą uśmiechających się kubanek serwują trochę za słabą kawę oraz dobre drinki takie jak CUBA LIBRE , MOHITO , DAIQUIRI . Bar przy plaży wygląda najlepiej i jest najbardziej zadbany .Kelnerzy serwują dobre drinki , ekipa animatorów bardzo sympatyczna , w ciągu dnia mega zabawy , wieczorkiem codziennie ciekawe występy. Przy barze w hotelu codziennie uzdolnione Panie grające na instrumentach nowoczesną muzykę. Jedzenie smaczne , trochę monotonne oraz wyboru dużego tutaj nie znajdziemy , ale każdy znajdzie coś dla siebie. Standardowo śniadania amerykańskie , na słodko , omlety , sery , dobre pieczywo i owoce. Obiady to burgery , makarony , ryby , mięso z kurczaka , wieprzowina , świeże warzywa , przystawki sangria , wyciskane soki , ciasta , lody. Naprzeciw hotelu małe centrum , deptak dla turystów z barami , sklepami oraz klubami nocnymi. Hotel polecam , ale dla osób niewymagających z reguły tylko głównie jako bazę noclegową między wycieczkami. Nie są to 4 gwiazdki lecz jedynie dwie porównując inne wyjazdy.

    4.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    73

    Egzotyka light

    Karolina, Wrocław 03.12.2023 | Termin pobytu: listopad 2023

    Hotel iberostar bella costa straszny - nie polecam, brudno i bardzo slabe jedzenie, na plus jedynie plaza przy Hotelu i ogród z basenem i palmami. Co do wycieczki egzotyka light to szczerze nie ma co przepłacać i lepiej wykupić tylko zwykle all inclusive a różne wycieczki kupowac na miejscu od lokalsow, jest sporo osób które się polecają i mówią po Polsku. Przy egzotyce z Rainbow nie dość ze płaci się więcej niż za sam pobyt, to jeszcze na miejscu trzeba zapłacić Ok 119€ za osobę za wstępy do różnych atrakcji - ale nie mam pojęcia za co jest pobierana ta opłata, gdyż do żadnych budynków/muzeów itp nie wchodziliśmy wgl do środka! Wiec jest to jakiś przekręt ze strony biura albo po prostu opłata pilota wycieczki na miejscu - tylko nie wiem po co tak kłamać i pisać / mówić ze jest to na wstępy do atrakcji?! No i oczywiście mało czasu wolnego, wszystko na szybko. Do Trinidad na przykład dłużej jedzie się autobusem niż tam przebywa. Havana tez bardzo szybko, pojechaliśmy sobie jednego dnia taksówka i było o wiele lepiej samemu i przedewszystkim na spokojnie. Dodam ze jeszcze z biurem zatrzymujemy się w różnych miejscach na drinka za którego pobierana jest opłata 5euro od pilota, który kupuje wszystkim. Później będąc sami zobaczyliśmy ze ten drink kosztuje 3€

    4.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    29

    Polecam Kubę, ale z głową :)

    Karol, Długa Szlachecka 24.01.2018 | Termin pobytu: grudzień 2017

    Spędziliśmy 2 tygodnie na Kubie w okresie świąteczno- noworocznym i jesteśmy zadowoleni ogólnie. Zacząć należy od tego, że męczące jest organizowanie wyjazdu do Havany w 1 dniu po przylocie. przybyliśmy do hotelu o 1 po całym dniu w podróży, a o godzinie 7 musieliśmy być na śniadaniu. Uważać trzeba także na hotele. Zdecydowanie nie polecam tych które mają mniej niż 4 gwiazdki.

    4.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    22

    opinia z 7-mio dniowego wypoczynku z 2 wycieczkami

    Jan Kazimierz, Kraków 21.03.2024 | Termin pobytu: marzec 2024

    Jesteśmy po wycieczce na Kubę i mamy mieszane odczucia. Przelot w obie strony bez zarzutu (miła obsługa LOT-u). Na lotnisku czekała pani z mało widocznym logo Rainbow, która lakonicznie poinformowała o nr autokaru który dowiezie nas do wybranego hotelu oraz o godzinie spotkania tzw. organizacyjnego w następnym dniu. Tyle i aż tyle czyli radź sobie sam. Na miejscu formalności (zrozumiałe bo wiemy gdzie jesteśmy) i oczekiwanie na pokój. Hotel sieci Iberostar 5*, więc sądziliśmy że będzie przynajmniej dobrze a w naszej ocenie to co najwyżej +2*. jako ciekawostkę powiem że udało mi się zabić jednego duuuużego karalucha. Szkoda że nie zrobiłem mu zdjęcia ale co inne było ważniejsze. Na spotkanie następnego dnia z rezydentem (p. Magdalena, która witała nas na lotnisku ), trzeba było jej szukać bo nie miała ze sobą żadnej dużej plakietki z logo Rainbow (tylko mała naszywka na koszulce) a samo spotkanie zamiast na terenie dużego holu odbyło się poza obiektem w tzw. amfiteatrze co było powodem że nie wszyscy dotarli. Pani przekazała podstawowe informacje i przeszła do zapisów na wycieczki tłumacząc tym, że nie chce zabierać nam czasu (czyt. nie zabierać sobie czasu) . Na zadawane pytania odpowiadała lakonicznie bez jakichkolwiek dodatkowych informacji, które byłyby przydatne podczas naszego pobytu w zupełnie nieznanym kraju (m.in. zwyczaje czy miejsca korzystnego zakupu pamiątek). NIE POWIEDZIAŁA NAJWAŻNIEJSZEGO, ŻE W NOCY Z SOBOTY NA NIEDZIELĘ 10.03. JEST ZMIANA CZASU NA KUBIE. Wycieczki. Do Hawany w dniu 8.03. p. Aleksandra starała się opowiedzieć jak najwięcej ale było dużo miejsc do zwiedzania a mało czasu do swobodnego ich przekazu. Obiecywała że podczas drugiej wycieczki do Trynidadu koleżanka przekaże ich nam mnóstwo z uwagi na długie czasy przejazdu. I tutaj niemiła niespodzianka. Druga pani Aleksandra już nie była tak wylewna bo jak stwierdziła nie chce nam przeszkadzać podczas podróży, ograniczając się do krótkich informacji. A można było wiele przekazać aby przybliżyć nam kraj w którym jesteśmy. Nie jesteśmy pierwszy raz na tego typu wycieczkach i jesteśmy przyzwyczajeni do innego podejścia opiekunów ( z tym jednym wyjątkiem wycieczki do Hawany). Dla przykładu powiem że byliśmy na dwutygodniowej wycieczce do Chin a przewodnik cały czas zarzucał nas ciekawostkami, uczył podstawowych słów. W trakcie zwiedzania każdy jej uczestnik był dla niego ważny i nikogo nie zostawił bez jakiejkolwiek pomocy. Nawet na lotnisku pomagał w formalnościach przy- i wyjazdowych. A dla przykładu, zaraz po nocnym locie, stwierdził że najlepszym sposobem na aklimatyzację jest natychmiastowa eksploracja miejsca do którego przybyliśmy. To tyle dygresji. Zastanawiam się jakimi kryteriami Państwo się kierujecie przy wyborze rezydentów (przewodniczek). Sadziłem że renoma firmy Rainbow zobowiązuje. I taka jeszcze jedna uwaga: dlaczego przewodnicy i uczestnicy wycieczek nie są wyposażeni w system łączności radiowej? Przecież jak bardzo ułatwia to komunikację. Podsumowując, wyjazd pomimo tych zasygnalizowanych uwag udany bo miejsce: plaża, woda, pogoda i te niepowtarzalne miejsca są ponad wszystko. I stąd być może zawyżone oceny

    4.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    0

    Kuba - wypoczynek

    Diana, Trinec 20.03.2025 | Termin pobytu: luty 2025

    Hotel z zewnątrz wygląda super, w środku już nie co mniej. Najbardziej mnie denerwowała winda. W całym hotelu jest chyba koło 6 wind, ale czynna była tylko jedna a to tą jeszcze obsługiwał pesonel, w której miał krzeseło i siedział, więc do windy weszły już tylko 3 osoby, więc się nie dało doczekać. Hotel jest tuż przy morzu, leżaki zawsze były jakieś wolne. Jedzenie w hotelu nie zabardzo a to w dodatku trzeba było chodzić zaraz i nie liczyć na to, że coś dołożą. Wieczorami koło godziny 21 już brakowało alkoholu.

    4.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    12

    Spostrzeżenia

    Andrzej Tadeusz, KALISZ 29.11.2017 | Termin pobytu: listopad 2017

    Mimo wszystko warto zobaczyć Kubę 😀

telefon

Pobierz aplikację mobilną Rainbow

i ciesz się łatwym dostępem do ofert i rezerwacji wymarzonych wakacji!

pani-z-meteracem