Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Objazd ciekawy ale niezbyt intensywny. Dla osób marzących o zwiedzeniu Cypru od deski do deski z poznaniem wszelkich zakątków może okazać się on niewystarczający. Pozostawia niedosyt. Być może warto by było popracować nad programem całej wycieczki i rozszerzyć go o dodatkowe miejsca/zwiększenie wolnego czasu w miejscach takich jak Pafos, skała Afrodyty, Nikozja, Famagusta oraz na plaży na półwyspie Karpaz. W każdym dniu po powrocie do hotelu przeważnie pozostawał czas na popływanie w basenie i podróż do starego portu w Kyrenii lub na spacer po okolicy. wyjazdy między 8, a 9. Hotel bardzo ładny, z miłą obsługą i pysznym jedzeniem. Przewodnik Jan posiadający sporą wiedzę na temat Cypru i tamtejszej historii. Ogólnie fajny wyjazd ale raczej dla osób nastawionych na odpoczynek, a nie na duże zwiedzanie.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Dobra opieka przez organizatora. Wycieczka powinna byc realizowana w ramach pobytu w 2 hotelach po przeciwnych stronach wewnętrzenj granicy aby nie spedzać czasu na postoju na granicy 2 razy w ciagu dnia oraz długich dojazdach, po czym mało czasu na zwiedzanie. Jak dla mnie zbyt częste postaje na kawę w miejscach mało interesujących kosztem pobytu w głównych punktach wycieczki.Hotel i wyzywienie super.Przewodniczka z dużą wiedzą i doswiadczeniem organizacyjnym
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka ciekawa, choć dla tych kochających historię pozostawiająca uczucie niedosytu. Dobrze, że w programie umieszczono Muzeum historii Cypru, bo w samej Nikozji niewiele zobaczyliśmy. Dość długie przejazdy nie rekompensowały tego co oglądaliśmy. Świetnie pomyślana wycieczka w Góry Troodos, nie do końca satysfakcjonujący wyjazd do Pafos. Ładne zakończenie pobytu dodatkowym czasem w Kyrenii po zwiedzeniu zamku Hillariona, ale tylko dla tych, którzy wykupili dodatkowo wycieczkę na zamek. Więcej plusów niż minusów i pozytywna ocena wycieczki.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka pełna słońca, raczej o charakterze powolnego zwiedzania z degustacją kawy i wypoczynku. Miejsca bardzo ciekawe z zaskakującą historią wyspy. Ciekawie przekazane informacje o kulturze i dziejach mieszkańców przez przewodników.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Objazd dobrze zorganizowany , Obsluga pilota wymaga dodatkowych pochwal. Pana Macieja trzeba szczegolnie docenic za wiedze i osobiste zaangazowanie , byl pomocny w zalatwianiu nawet drobnych spraw . Niestety , calosc tych pozytywow przeslania sposob w jaki Rainbow uprawia polityke cenowa. Rabat na poczatek w wysokosci 31% wedlug mnie jest ucieczka przed korzystaniem z karty lojalnosciowej (posiadacze karty maja prawo do 30% rabatu) . Nie kupiucie wycieczki na 4 czy 5 miesiecy przed jej terminem bo ceny na miesiac przed wyjazdem potrfia byc nawet objete 60% rabatem ( kalkulacja ceny wyjsciowej niestety trudno ale wedlug mnie zakrawa na oszustwo ) . Dlatego wczesna rezerwacja jest dla osob ktore lubia sponsorowac wyjazdy pozostalym uczestnikom wycieczki ( Czuje sie od tej strony potraktowany nie fair a to wlasnie na takich klientach powinno Rainbow zalezec najbardziej . A ja sie czuje troche jak frajer ) wiec nigdy wiecej Rainbow tak dla zasady , bo zasady byc musza ,chociaz wycieczka naprawde godna ale nie polecam
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
warto szukać wycieczek prowadzonych przez pana Macieja P. Zawsze gwarantuje najwyższy profesjonalizm..
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Byłoby 6 gwiazdek gdyby noclegi były w 2 hotelach - zwiedzanie północy - hotel w Kirenii, zwiedzanie południa - hotel na południowym wybrzeżu. Poza tym wszystko mi się podobało.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Nie do końca jestem zadowolona z wyjazdu. Główny powód niezadowolenia to pilot. Dotychczas - inne wcześniejsze wyjazdy - pilot na wycieczkach objazdowych zawsze był beż zastrzeżeń. Pani pilot ani razu nie była w stroju służbowym i nie miała identyfikatora. Myślałam że to teraz taki standard, ale okazało się pani pilot która miała grupę rozpoczynającą po nas, była w stroju służbowym , miała identyfikator i udzieliła uczestnikom bardzo wyczerpującej informacji. A my tego od naszej pilot nie usłyszelismy. Między innymi o ręcznikach przy basenie, także o gorącym piasku na plaży, jakie trzeba wziąć obuwie. Ponieważ my tego nie usłyszeliśmy, to ja i moja koleżanka na plażę nie poszłyśmy, bo miałyśmy sportowe wygodne obuwie ale z otworami, a boso się nie dało przebiec. Gdybyśmy były poinformowane to przecież w hotelu miałyśmy pełne obuwie. Nie wiem, czy tak powinno być, że będąc na wycieczce na Cyprze więcej pilot opowiada o Turcji, niż o Cyprze. Dwa punkty programu- wyjazd w okolice Paphos - nie zostały zrealizowane, katakumby i kościół Ayia Kyriaki. Pani pilot powiedziała że Katakumby to nic ciekawego, a kościół widzieliśmy z daleka, a mieliśmy go zwiedzać. Oba te punkty zostały zrealizowane w tempie superekspresowym. Odnosiło się wrażenie, że pani pilot i lokalna przewodniczka bardzo się spieszą, żeby jak najszybciej mieć czas wolny. W tym samym dniu od rana zaraz po zwiedzaniu Chirokipatii zaprowadziły nas na kawę do wątpliwej jakości baru. Dostaliśmy kawę w filiżankach bez podstawków i bez wody, a oczywiście pilotki i kierowca otrzymali wszystko. Pani pilot po zgłoszeniu braku wody powiedziała, że widocznie zapomnieli i poszła do swojego stolika. Także Pani pilot przekazała że na lotnisku będzie obecny któryś z rezydentów aby pomóc przed odprawą, nikogo jednak nie było. Może biuro Rainbow powinno poinformować że uczestnik wycieczki powinien obowiązkowo znać angielski. Napewno bardzo żałuję że pilotem nie była Pani która przyjmowała następna po nas grupę. Poznaliśmy ją czekając w recepcji na transfer na lotnisko.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Program imprezy został zrealizowany. Wszystko było dobrze zorganizowane. Hotel bardzo ładny. Pilot wycieczki Pani Karolina profesjonalna, pomocna i z bardzo dużą wiedzą. Ale ktoś źle ułożył program. Mieszkaliśmy w hotelu w części północnej Cypru i musieliśmy dwa razy w ciągu dnia przekraczać granicę ( tylko dwa dni zwiedzaliśmy Cypr północny). Traciliśmy na to czas, który mogliśmy wykorzystać choćby na kąpiel w basenie przy hotelu ( na co nie było nigdy czasu) . Pobyt powinien być podzielony na dwa etapy : hotel w północnej części i zwiedzanie , potem przejazd do hotelu w południowej części i zwiedzanie południa Cypru. To wszystko wie się dopiero, stojąc dwa razy dziennie w kolejce na granicy. Czy ktoś, kto układał program imprezy tam nie był ?
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Średni program wycieczki, bo na Cyprze nie ma też zabytków, które robiłyby takie wrażenie jak zabytki np. w Turcji. Fajne jest to, że jednym objazdem możemy zwiedzić prawie całą wyspę. Problemem jest to, że program ma małą intensywność, a i tak często wraca się ok.18 lub później do hotelu. Było to niedogodne dla osób, które chciały po 40 stopniowym upale, bo taka temperatura nas prawie codziennie zastawała, w takim miesiącu jakim jest lipiec, popływać jeszcze w basenie, który "jest czynny" w hotelu Pia Bella do godziny 18. I tak wskakiwaliśmy do wody, ku wielkiemu zdumieniu Brytyjczyków, którzy kiwali z dezaprobatą głowami i mówili "Polacy..." no i oczywiście ku zdziwieniu obsługi, która próbowała mówić "finito". Mała intensywność programu przejawia się podczas dnia po Górach Trodos (u nas był to dzień 5, bo program wycieczki jest zmieniony). W klasztorze Kykkos jest się ok.12. Jest on bardzo ładny, ale wcale nie trzeba objeżdżać do niego na około całych gór. To takie zapychanie czasu na siłę. W ten sam dzień "zwiedza się" też wioskę Kakopetria, co w sumie jest przemarszem przez wioskę. Po przejściu przez wioskę Pani pilot powiedziała, że mamy 30 min. "na kawę", na co jedna Pani, którą serdecznie pozdrawiam, jeżeli to przeczyta słusznie odezwała się: "Ale to może krócej?". Na co Pani pilot odpowiedziała zdenerwowanym tonem "Przepraszam, ale to ja tu decyduję". I tak ok. 50 osób wałęsało bezczynnie się przez pół godziny po wiosce, bo każdy chciał już wracać do hotelu. Potem wsiedliśmy do autokaru i dojechaliśmy do zielonej linii w Nikozji, a tam olbrzymi korek, bo ludzie zaczęli wracać z pracy. Mnie na miejscu Pani pilot byłoby głupio, ale i tak żadnego 'przepraszam' grupa nie usłyszała. Kolejnym nieporozumieniem jest 15 min. na zdjęcia, na plaży przy urokliwej skale Afrodyty, w miejscu gdzie można by spokojnie popływać w pięknym lazurowym morzu. Gdy tego samego dnia ma się 2 przerwy techniczne trwające 30-40 minut. Nieporozumieniem jest też praca przewodników lokalnych, którzy tylko po prostu są i z jadą z nami autokarem. Po części południowej przewodnik lokalny Andreas miał wiedzę i mówił o Cyprze większość rzeczy, które i tak kiedy indziej Pani pilot już powiedziała. Ponadto mówił po angielsku jakiś fragment wypowiedzi w autokarze, a następnie Pani pilot to tłumaczyła. Te wypowiedzi po angielsku były zbędne, bo i tak duża część grupy była po 50 r.ż. i sama przyznawała, że nie umie i nie rozumie tego języka. Więc najlepszym wyjściem byłby przewodnik lokalny mówiący po polsku, bo takie mówienie i tłumaczenie, gdy i tak większość osób nie rozumie to strata czasu. Wizyta w winiarni - oczywiście komercyjna, nudna. Degustacja 3 win; i NIE, nie ma wśród nich Komandorii. Po prostu można kupić wina taniej, bo po cenie hurtowej. Z drugiej strony Pani Małgorzata ma niezaprzeczalnie dużą wiedzę na temat kultury, historii Cypru i Turcji. Mocnymi punktami programu są zwiedzanie: Nikozji i fortu w Kyrenii, a także opactwa Bellapais, jak i miasta Paphos oraz Larnaka. W Larnace jest czas wolny, który można wykorzystać na kąpiel w morzu.