Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
5.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
„Nil i piramidy” daje możliwość zobaczenia w Egipcie czegoś więcej, niż tylko słońce i drinki w hotelu all-inclusive. Akurat sam hotel w Hurghadzie na początku i końcu programu taki sobie (ot kombinat wczasowy dla Rosjan i dużych wycieczek z kolorową paszą turystyczną na stołówce i bardzo słabym wifi tylko w lobby) i sama wycieczka dość męcząca codziennym wczesnym wstawaniem i temperaturą, ale na to świadomie się pisaliśmy, za to przejazd nocnym pociągiem Giza-Assuan i sam rejs po Nilu są atrakcjami samymi w sobie. Z pokładu statku gwarancja pięknych widoków, kuchnia lepsza niż w hotelu. Przewodnik egiptolog z dużą wiedzą i świetnie mówiący po polsku (brawo Abdul!). Niestety już nie pierwszy raz w Rainbow spotkaliśmy się z lokowaniem konkretnych miejsc sprzedaży z wysokimi cenami, a w tym programie naprawdę nie ma kiedy i gdzie kupić cokolwiek, poza oblegającymi zewsząd w miejscach turystycznych natrętnymi sprzedawcami. No i folklor lokalny: eskorta wycieczki przez uzbrojonego policjanta, bakszysz, chaos drogowy, uliczni sprzedawcy oblegający cię po wyjściu z autokaru jak muchy - taki klimat. I warto zastanowić się dobrze nad fakultatywnymi wycieczkami, bo mi pod koniec wszystkie świątynie i hieroglify zlewały się w jedno :-). Na wifi w hotelach za bardzo nie liczcie - jeżeli potrzebujecie regularnego dostępu do sieci, kupcie kartę lokalnego operatora od razu na lotnisku.
5.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Przepiękna bajkowa podróż, pozwalająca zrozumieć kulturę jak i język hieroglifów Starożytnego Egiptu. Pozytywnym elementem, są również przewodnicy Egipcjanie, mówiący świetnie po Polsku i tłumaczący te niezrozumiałe niejednokrotnie dla Europejczyków kody kultury dzisiejszych Egipcjan. Dodatkowo, fakt przemieszczania się i spędzania czasu na promie, który jakością i charakterem przypominał sceny z Titanika, dodawał przepięknego kolorytu naszym wakacjom. Jedynym minusem, to bardzo krótki czas w Kairze. Muśnięcie piramid w Gizie, jak i dodatkowo (to nie wina Rainbowa), ale 1/5 eksponatów w muzeum Kairskim, ze względu na fakt przenoszenia go do nowej siedziby. Uwaga - otwarcie w styczniu 2024. Jednak wycieczkę serdecznie polecam - przepiękna, a dla Biura sugestia dodania jednego dnia dodatkowo na Kair.
5.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wyjazd w pierwszym tygodniu marca. Program wycieczki zgodnie z umową – żadnych zmian mimo ramadanu. Wylot z Warszawy: idealne godziny gdyż jest niemal cały dzień wypoczynku w super resorcie w Hurghadzie, plus następny wolny dzień daje dobre przygotowanie na następne coraz bardziej intensywne dni. „Wczesne pobudki” oznacza wstawanie o 01:30 w nocy (2razy) lub 02:30 czy 03:00- czasu lokalnego (1 godz. przesunięcie). W w/w okresie oznaczało to, że w nocy/rano było zimno (ok. 12 st) ale w dzień (po południu) gorąco (do 28 st). Przy odpowiednim ubraniu powoduje że warunki do zwiedzania są idealne. W czasie kiedy statek stoi w porcie można się opalać na pokładzie i korzystać z malutkiego basenu (niepodgrzewany) ale kiedy płynie, bardzo wieje i robi się już zimno. Korzystaliśmy z wszystkich wycieczek/atrakcji fakultatywnych i z żadnej byśmy nie zrezygnowali – warto!. Hotel w Hurghadzie to Sella Gardens – wysoki standard patrząc na całokształt (2+1noc). Hotel w Kairze to Pyramids Park Resort Cairo – bardzo dobry standard (1 noc). Statek na rejsie to Quest Alandalus – dobry standard (3 noc). Wszędzie czysto, jedzenie pyszne, obsługa bardzo dobra. Nie mieliśmy klątwy faraona (ale też nie piliśmy nic z lodem). Z uwagi na zmianę miejsca stacjonowania, często zmienialiśmy autokar. To pozwoliło określić standard jako „różny”. Żaden nie był idealny i w każdym coś nie działało ale to dość krótkie przejazdy więc dało się na to przymknąć oko. Kierowcy za to super. Największy minus wycieczki to Pilot – Mohamed ….. Kiedy usłyszałam to imię to się bardzo ucieszyłam, bo czytałam mnóstwo fajnych opinii o „Mohamedzie”….ale jest dużo Pilotów o tym imieniu i nam się trafił niefajny ☹(wspominał, że od niedawna pracuje w Rainbow). Jestem nim ogromnie zawiedziona (większość grupy narzekała). Nie wiem jak z wiedzą merytoryczną ale nawet jak ją miał to nie miał ochoty lub nie umiał nam jej przekazać. W rzeczywistości w czasie długich przejazdów autokarem przez nudną pustynię pozostawało nam spać – a można było posłuchać ciekawych historii chociażby o Egipcie (zwykłym życiu). Nie było żadnych filmów dopełniających często klimat. Wracamy z taką niewiedzą, że mimo próby zdobywania informacji na własną rękę podczas wycieczki (internet) nadal mało wiemy i wciąż szukamy odpowiedzi na podstawowe pytania. No ŻENADA !!!. W czasie podróży łączyliśmy się często z drugą grupą i Piloci pracowali na zmianę- albo jeden brał całość albo drugi = mieliśmy porównanie Panów. Adul – Pilot drugiej grupy - był REWELACYJNY (atakujemy😊). Nie mogliśmy się doczekać wycieczki z nim. Niesmak ogromny pozostanie (szczerze to wolałabym dopłacić za dobrego przewodnika niż wracać z takim rozczarowaniem). Obrażam się na Rainbow i nie wiem kiedy skorzystam z tego biura ponownie. Organizacyjnie nie było idealnie. Widać że firma zadbała o szczegóły które mogła ale już te za które odpowiadał Pilot (bieżące), leżały na całej linii. Wywieszane były tylko listy na tablicy ogłoszeń w recepcji statku. Podróżowaliśmy z Rainwow dużo i inny Piloci nas „rozpieścili” dzięki czemu zaufaliśmy tej firmie wybierając kolejne wycieczki. Zawsze byliśmy informowani – wręcz ponadplanowo – o wszystkim co nastąpi, wyjaśniane zmiany, upewnianie się co do zrozumienia, odpowiedzi na zadawane pytanie = czuliśmy się komfortowo i zaopiekowani. Z Mahomedem czuliśmy się pierwszy raz jak dzieci we mgle – same niespodzianki (wcale niefajne). W połowie wycieczki zrezygnowaliśmy z oczekiwań jakichkolwiek i pogodzili się z faktami, aby nie zepsuć reszty wycieczki. Życzymy wam dobrego Pilot 😊
5.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Piękna wycieczka którą zepsuł pobyt ostatniego dnia w hotelu Royal Star, tragedia , syf, nie miła obsługa pokoje na dachu straszne pościel nie wymieniana, łazienki śmierdzą , w ciągu jednej doby trzy razy zmieniałem pokuj z gorszego na jeszcze gorszy plaża brudna. Natomiast sam pobyt na objeździe Bajka cudowny pobyt z przewodnikiem Zidanem. Statek rewelacja polecam.