Opinie o Turcja - Smak Orientu

5.4/6 (1136 opinii)

5.4/6
1136 opinii
Intensywność programu
5.4
Pilot
5.5
Program wycieczki
5.5
Transport
5.6
Wyżywienie
5.1
Zakwaterowanie
4.9
Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.

Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
Sortuj: Najlepiej oceniane
Typ turysty: Wybierz
  • 2.0/6

    dużo zabytków, okropne jedzenie

    Opinia na temat wycieczki objazdowej w dużej mierze zależy od pilota/przewodnika, bo to on nas przecież oprowadza. Zaczynając od plusów: Turcja jest piękna i można zobaczyć wiele zabytków - dobre więc zwłaszcza dla miłośników historii. Z minusów: autokar bez WC... Pewnie część osób uzna to za plus, ale nie w momencie kiedy dochodzi do nieprzyjemnego incydentu, bo uczestnik wycieczki się pochorował i byliśmy świadkami dantejskich scen oraz płaczu... zdecydowanie psuje to wycieczkę. Pani przewodnik (Małgosia) niezbyt pomocna odnośnie tego co/gdzie można kupić - co dla pań jest dość istotne. Ba! Standardowo prowadzi celowo w miejsca gdzie ceny są dwukrotnie wyższe. Jedzenie bardzo słabe - tak naprawdę jedynie w Kapadocji, gdzie są 2 noclegi - na dobrym poziomie z szeroki wyborem dań. W pozostałych hotelach np. zabrakło pieczywa do śniadania, a rzekome mięso okazało się samymi kośćmi i skórą, więc zostają nam same warzywa. Wiadomo, że wycieczka objazdowa ma intensywny program, ale mogłoby być więcej czasu wolnego w miastach i w ładnych miejscach.... np. 20 min nad słonym jeziorem(!?) a dużo czasu przy meczetach itp. gdzie nie ma co robić po zwiedzeniu!

    Dorota - 26.06.2019

    60/71 uznało opinię za pomocną

  • 2.0/6

    nigdy więcej

    Była to moja pierwsza i ostatnia objazdówka. Na początku zaznaczę, że podróżuje bardzo intensywnie i dotychczas wszystko organizowałam całkowicie sama. Zacznę od wad wycieczki. 1. Słabo przemyślany plan. W Stambule byliśmy tylko jeden dzień, do tego zobaczyliśmy tyle co nic, z kolei w Kapadocji byliśmy dwa dni i tam mieliśmy nadmiar wolnego czasu, późne wstawanie, czas wolny od godz 16. 2. Jak się nie ma wykupionych dodatkowych atrakcji to już pod takiego uczestnika plan się nie układa. Ale też nie można było dogadać się z pilotem aby móc samemu sobie zorganizować ten czas, ponieważ pilot ciągle nie wiedziała co i kiedy będziemy robić. 3. Dodatkowe wycieczki to przepłacanie. Przykładowo, lot balonem 200 euro, na getyourpride (aplikacja) 300-500 zł, rejs w Stambule 40 euro, a poza Rainbow 30 zł, a 100 zł z kolacją, a także wszystkie inne atrakcje poza Rainbow 70% taniej. Dlatego nie korzystałam, ale też nie znałam czasu tych atrakcji by móc ewentualnie sobie je zorganizować poza biurem. 4. W związku z przesadną ceną lotu balonem nie skorzystałyśmy z niej. Ale chciałyśmy pooglądać loty balonów z punktu widokowego. Jak każdy kto nie korzystał z opcji lotu (ludzie miewają lęk wysokości…). Oczywiście nie było opcji dla pozostałych by przetransportować ich na punkt widokowy. Całkowicie wykluczeni w tej atrakcji, a czym jest Kapadocja bez balonów? Nasza szanowna pilot nawet nie doradziła co można zrobić w takiej sytuacji, na szczęście nauczone doświadczeniem załatwiałyśmy sobie objazd taksówką, pomogli ludzie z hotelu, zapłaciłyśmy niecałe 20 euro za osobę a doświadczenie niesamowite, najlepsze z całej podróży i Rainbow ani trochę się do tego nie przyczynił. Może warto uwzględnić w ofercie ludzi, którzy nie chcą lecieć balonem z różnych powodów ale chcieliby obejrzeć wydarzenie z punktu widokowego? 5. Przerwy bardzo krótkie. Ponad 40 osób, ponad połowa to kobiety. 15 minut przerwy (lub mniej, bo pilot bardzo zaokrąglała, np o 15:22 mówiła o 15 min przerwy i że mamy się stawić 15:35, autokar nie będzie czekał. Mówiła to gdy jeszcze nikt nie wysiadł… zanim wszyscy się załatwili, to już nie było opcji kupić kawy (a ta serwowana w hotelach obok kawy nie stała) czy czegoś innego. Pani pilot potrafiła stać przy nas i pospieszać mówiąc, że jeszcze będzie okazja skorzystać z toalety (za kilka godz.) i mamy się zbierać. 6. Zatrzymywaliśmy się na obiady - masakra! 10-11 euro za danie bez napoju, niskiej jakości, za te pieniądze bez problemu by się kupiło coś dobrego tureckiego z napojem. Ale byliśmy stawiani przed faktem dokonanym ponieważ zabierano nas w konkretne miejsca i jedliśmy albo nie, często dania niezwiązane z kuchnią turecką. Byle tanio, słabo i na zimno, ale za nieodpowiednią kwotę. 7. Pani Martyna (pilot) sprawia wrażenie jakby zmuszano ją do tej pracy, odpowiada na pytania dotyczące różnych problemów „a co ja mam z tym zrobić?”. Gdy zwiedzaliśmy Kapadocję to wyszliśmy z hotelu późno (7:45), a i tak wszędzie byliśmy pospieszani. Trzeba rezygnować z atrakcji aby skorzystać w spokoju z łazienki na którą nie ma dedykowanego czasu. Pani Martyna stwierdziła, że nie musimy jeść lunchu jednego dnia w Kapadocji (śniadanie 7:00, kolacja 18:00), ponieważ mieliśmy degustację! Degustacja to było kilka kulek słodyczy i to wszystko. Jak można nie zaplanować w ciągu dnia chwili na jedzenie? Było miejsce fastfood ale żeby zjeść trzeba było znów znacząco okroić atrakcje. Tak też zrobiłyśmy (cały tydzień rezygnujemy z zwiedzania dla pójścia do WC czy dla jedzenia, nie tak powinna wyglądać objazdówka). P. Martyna nie wyraziła zgody nawet na dodatkowe 10 minut podczas gdy ludzie czekali już za zamówionym jedzeniem będąc po prostu głodni. Stała w drzwiach i wywierała na wszystkich presję by już iść. A żadna godzinowa atrakcja nas nie czekała po tym. 8. Zamiast poświęcić czas na przerwę na lunch targano nas do sklepów (kurtki, biżuteria) by tylko naciągnąć turystów, jakby okej, ale nie kosztem przerwy na obiad. 9. W stolicy kraju byliśmy byle odhaczyć, wszystko na szybko, bez chwili wytchnienia byle dosłownie odhaczyć zaplanowane miejsce. 10. Hotele na plus. Ładne. 11. Jedzenie na śniadaniach i kolacji monotonne. Parówki w sosie pomidorowym będą moim koszmarem najbliższych dni. Ciągle to samo cały tydzień.

    Dominika, Mosina - 28.12.2024  | Termin pobytu: grudzień 2024

    25/26 uznało opinię za pomocną

  • 2.0/6

    2/6 bo za dużo minusów w stosunku do plusów

    Wyjazd ma za długie przejazdy między punktami. Śniadania i obiadokolacje były średnio smaczne. Czas spędzony w Stambule był za krótki i do tego wszystko w biegu, a wolnego czasu w tak ogromnym mieście mieliśmy 1 godzinę… to był nie śmieszny żart. Za dużo upchane w jednej wycieczce, ale ogólnie wycieczka bardzo ładna. Z dodatkowych atrakcji warto tylko przepłynąć się po Bosforze i lecieć balonem, reszta przereklamowana. Do tego loty do Turcji i spowrotem były opóźnione łącznie o ponad 5 godzin.

    Grzegorz, -- - 04.10.2023  | Termin pobytu: wrzesień 2023

    16/23 uznało opinię za pomocną

  • 1.5/6

    Turcja - dramat jakich mało

    Miałem przyjemność uczestniczyć w wycieczce objazdowej w miesiącu sierpniu 2022. Lubię takie imprezy bo kojarzą się profesjonalnie dobranym programem , z przewodnikiem, który opowiada z pasją i entuzjazmem. Jak się można pomylić ?😊😊. Przewodnikiem był Turek , który opowiadał jakby pracował w prosektorium koncentrując cała energię na dorabianiu przy organizacji lunch za 7 EURO wśród znajomków w standzie bazarowym, udostępniając grupe sklepom sprzedającym słodycze, skóry ..... . Może zabrzmi to dziwnie ale pobyt w sklepie ze skórami był ciekawszy niż zorganizowana przez R wycieczka po Istambule. Trudno to sobie wyobrazić ale takie są fakty . Do tego przedstawiciel R zajmujący się grupą uzupełniał wiedzę przewodnika informacjami wyszukiwanymi na bieżąco w internecie albo ograniczał się do niepełnego tłumaczenia myśli generowanych przez przewodnika , który nie należał do gadatliwych 😊. Aby w autokarze ktoś coś mówił opiekunka grupy opowiadał o swoich pasjach do kotów , psów , Tureckiej kultury zażynając umysły dziwnymi konstrukcjami zdań czy przejęzyczeniami, które ożywiały autokar i wprowadzały go w dobry nastrój typu: zamiast Burger King to Burdel King. Trudno było mi zrozumieć jak biuro R może lokować w hotelach turystów gdzie na umywalce leży podłączona do prądu za pośrednictwem kabla bez wtyczki do zwisającego gniazda suszarka, której nie można odłączyć zarówno podczas mycia zębów jak i brania prysznica. Kapadocja, Istambuł przepiękny no ale takie wynalazki jak szyta przez artystów tureckich dla biura R Troja to jedna wielka porażka. Uważam, że nagradzanie voucherami pozytywnych opinii to pomysł rodem z lat minionych. Nie da się przyćmić kaszanki, którą propagujecie w Turcji . Zniechęcacie ludzi do odwiedzania tego pięknego kraju ponownie . Miałem zaszczyt uczestniczyć w przepięknej wycieczce objazdowej po Maroku z biurem R i aż trudno uwierzyć że to samo biuro sprzedaje takiego niedopracowanego gniota. Podsumowując dla Kapadocji było warto .

    Krzysztof - 06.09.2022

    42/48 uznało opinię za pomocną

telefon

Pobierz aplikację mobilną Rainbow

i ciesz się łatwym dostępem do ofert i rezerwacji wymarzonych wakacji!

pani-z-meteracem