5.0/6 (376 opinii)
4.5/6
Udana wycieczka objazdowa z rodziną. Okres lipcowy (2019) to pora bardzo gorąca i pełna turystów. Elementy te dawały o sobie znać. Program był intensywny i zaspokoił oczekiwania rodziny, która pierwszy raz mogła zobaczyć Włochy.
4.5/6
Na miesiąc przed wyjazdem zamieniono sztandarowy punkt programu a mianowicie Muzeum Watykańskie na Archeologiczne co oczywiście sprawiło duże rozczarowanie i konkretny duży minus dla organizatora.
4.5/6
Wraz z grupą znajomych uczestniczyliśmy w wycieczce objazdowej Włochy klasyczne dla wygodnych, podróżowaliśmy z Warszawy. Ogólnie jesteśmy zadowoleni z wyjazdu , szczególne podziękowania dla pilota Pana Michała ( pełen profesjonalizm!) , wszystko zorganizowane super , ogromna wiedza! Również Panowie kierowcy perfekcyjni ! czuliśmy się bardzo bezpieczni . Program wycieczki też bardzo atrakcyjny , czas wykorzystany do maximum. Niestety duży minus dla hoteli i wyżywienia ( szczególnie nocleg i kolacja w Neapolu) , zdajemy sobie sprawę że są to hotele na jedną noc i nisko budżetowe ale uważamy że za niewielką dopłatę można zorganizować lepsze warunki i kolację :)
4.0/6
Grupa 62-osobowa w bardzo długim autokarze, to nieporozumienie. Rozumiem chęć osiągnięcia większych zysków przez Rainbow, ale odbywa się to kosztem jakości. Bardzo krótkie przerwy w podróży ograniczały się wyłącznie do stania w długich kolejkach do toalet. Wielki autokar nie mógł często dojechać pod hotel, co wiązało się z tym, że 62 osoby ciągały swoje bagaże kilkaset metrów , z autokaru do hotelu i z powrotem. Dodatkowo recepcje na piętrze, a do windy wchodziły 2 osoby z bagażami. W miejscach zwiedzania, gdzie zawsze jest tłok, wycieczka poruszała się gęsiego i 1/3 uczestników traciła zasięg systemu Tour Guide. Tylko wyjątkowe zdyscyplinowanie grupy sprawiło, że nikt się nie zgubił. Hotele stare, niskiej klasy. Wyjątkiem był hotel pod Neapolem, gdzie była ciepła woda i nawet był internet. Uwaga uczestnika wycieczki do p. pilot, że w kolejnym hotelu niezbyt czysto i brak ciepłej wody, została skwitowana odpowiedzią: "to są hotele turystyczne, to znaczy, ma być łóżko z pościelą i woda, niekoniecznie ciepła". Chyba musimy być wdzięczni, bo dodatkowo mieliśmy jeszcze toaletę. Jedzenie w ilości wystarczającej, zawsze proponowano dokładki, pieczywo też w dowolnej ilości. Posiłki jednostajne ( raz makaron był w sosie innym niż pomidorowy i raz była zupa), bez warzyw. Ale każdy mógł najeść się do syta. Program wycieczki bardzo atrakcyjny, wszystkie zwiedzane miejsca wspaniałe. Lokalni przewodnicy świetni (wielka wiedza, umiejętność wzbudzania zainteresowania słuchaczy). Kierowcy bardzo sprawni, bardzo dobrze radzili sobie na wąskich, krętych drogach. Ale: toaleta w autokarze zamknięta na klucz. Aby z niej skorzystać należało udać się z prośbą do kierowcy (dobrze, że nie trzeba było napisać podania), i wysłuchać jego komentarza "ja tego nie będę sprzątał, chyba te 3-4 godziny to można wytrzymać, to jest chory pomysł aby montować w autokarach toalety". Opinie te były niepotrzebne i żenujące. Dodam, że z 62-osobowej grupy przez 10 dni może 5 osób skorzystało z tej toalety. Staraliśmy się nie pić w autokarze, bo nie było wiadomo czy i kiedy będzie można skorzystać z takiego przybytku na jakiejś stacji benzynowej, bo ciągle się spieszyliśmy. Jechały osoby w różnym wieku,byli ludzie starsi ale i dzieci. Może biuro powinno wprowadzić ograniczenia wiekowe dla uczestników objazdówek np. tylko ludzie w wieku 20 -40 lat.Osoby poniżej 20 i powyżej 40 lat, bowiem mają fizjologicznie mniejszą pojemność pęcherza. Pani pilot Bożena B. - naszym zdaniem - szczątkowa znajomość języka włoskiego. Sytuację ratował jeden z kierowców znających włoski. To on odbierał telefony, rozmawiał z tubylcami, pytał o drogę jak nie mogliśmy trafić do hotelu. Właściwie to on wyręczał panią pilot w jej pracy. Wiedza p. pilot o Włoszech mierna, brak znajomości trasy, położenia hoteli, usytuowania obiektów jak toalety, sklepy i innych atrakcji godnych zobaczenia w czasie wolnym.Z chwilą pojawienia się miejscowego przewodnika, pani Bożena znikała. Lokalni przewodnicy, prawie wszędzie, po zakończeniu programu, poszukiwali naszej pilotki, bo nie wiedzieli co z nami zrobić. We Fiuggi grupa nocowała w dwóch hotelach. W jednym 54 osoby, w drugim 8 osób. Pani pilot oczywiście nocowała z tymi ośmioma osobami. Pani Bożena powinna przejść szkolenie z posługiwania się urządzeniem Tour Guide. Po zwróceniu uwagi, że nic nie słychać, pani poprawiała mikrofon, mówiła 2-3 zdania , i znowu lądował on gdzieś w okolicach biustu i nic nie było słychać. Miejscowi przewodnicy przejmowali to urządzenie od p. Bożeny i wszystko było super. W Neapolu kierowca pytał gdzie i o której ma podjechać po turystów. Pani odpowiedziała, że zadzwoni jak będzie trzeba. Efekt: 62 osoby godzinę czekały na autokar, bo tyle potrzebowali kierowcy żeby dojechać z oddalonego parkingu. Brak wycieczki alternatywnej do Padwy. Zgłosiło się 45 osób i usłyszeliśmy, że chętnych musi być 90%.. To jest niepoważne, tym bardziej, że w folderze Rainbow podaje się, że wycieczka alternatywna odbywa się jeśli jest co najmniej 25 osób chętnych. Po co mamić turystów reklamując takie wycieczki? Była to nasza kolejna wycieczka z Rainbow. Poprzednie były pod każdym względem super. Tym bardziej jesteśmy zniesmaczeni. I choć Włochy są piękne, to , polecając wycieczkę do tego kraju, radzimy sprawdzić czy nie będzie zbyt liczna i jaki pilot ją poprowadzi.