4.7/6 (224 opinie)
2.5/6
Pisałem w innej opinii, fatalna i niedopuszczalna jakość noclegów szczególnie w Fuggi ale przede wszystkim w Neapolu. Niestety 3 noce w ,, hotelu ,, Gimar to zaprzeczenie synonimu jakiejkolwiek jakości jakim chciałby się zapewne szczycić Rainbow. Wysłanie nas do tego ,, hotelu .. a bardziej podłej noclegowni to wykazanie przez biuro zupełnego braku szacunku dla ludzi, którzy swoje ciężko zapracowane pieniądze wydają na ,, takie coś ,,. Wyjątkowo podłej jakości śniadania wydawane w ponurej spelunie nazwanej chyba jadalnią. Obiadokolacje w obskurnym barze obok; brudnym, z poniszczonymi do granic możliwości ,,meblami,,. Okolica po kostki w śmieciach, gdzie nie było żadnej możliwości normalnego wyjścia i odreagowania po intensywnym dniu. Szczytem i wisienką na torcie tej karygodnej sytuacji było żądanie zapłaty 5 euro na dobę za korzystanie z klimatyzacji, chociaż nigdzie nie było dostępnej informacji o takie opłacie. Piloci bardzo różni, najgorsza w Rzymie, ale to dowodzi faktu, że biuro niemal kolanem dobijało kolejnych uczestników wabiąc ich nadspodziewanie niską ceną żeby tylko było nas więcej. To spowodowało, że w turystycznym tłoku było nas co najmniej 10-15 osób za dużo, nie było komunikacji, grupa się gubiła na co przewodnik nie reagował. Świetna pilotka w Pompejach i Neapolu, dobrzy w Asyżu i Florencji. Dla biura za wybór i organizację noclegów, ich ,,jakość.. za nadmierną ilość uczestników w 6 stopniowej skali - 1. Jeśli czytacie Państwo tą opinię, w co wątpię, to nie dajcie się nabić w butelkę i nie pozwólcie zabrać sobie waszych pieniędzy. Ja za tą bardzo podłą imprezę ( sam program turystyczny dobry), której minusy ( o których piszę powyżej) przyćmiły całkowicie plusy zapłaciłem 5.800PLN. Do tego 315 euro dopłaty, z której nikt do końca się nie rozliczył, bardzo ogólnikowe stwierdzenia. Ta konkretna impreza nie powinna być droższa od 3.000PLN. MS.
2.5/6
Program wycieczki bardzo fajny naprawdę można zobaczyć bardzo dużo. Ostatnie 3 noce w hotelu w Caserta niedaleko Napoli były straszne. W pokoju nie było klimatyzacji ani nawiewu. Pod prysznicem nie było ciepłej wody. Grupa prosiła o zmianę hotelu ale pani pilot Grażyna powiedziała, że ona musi rano wstać i że idzie spać i zostaliśmy zostawieni sami sobie. Nie dostaliśmy numeru do rezydenta ani kontrahenta. Następnego dnia po kilku telefonach do centrali rainbow zostały włączone nawiewy. Ale w naszym pokoju nadal nie działało i nie mieliśmy ciepłej wody zgłosiliśmy do pani pilot Grażyny. Pani pilot przyszła do pokoju i kazała nam poczekać i że załatwi nam pokój. Po 20 minutach czekania zeszliśmy do recepcji a pani pilot jak by nigdy nic siedziała na restauracji i jadła kolację. Zostaliśmy po prostu zlekceważeni. Więc byliśmy zmuszeni na własną rękę i za własne pieniądze wynająć hotel. Jedzenie w tym hotelu było zimne i nie zjadliwe. Pan kierowca Maciej super pełen profesjonalizm co nie można powiedzieć o pani pilot.
2.5/6
Widoki bardzo ładne, ale ogólnie organizacja kiepska. O wyżywieniu szkoda mówić tak kiepskie. Byłam tylko na objeździe, więc o wypoczynku nie mogę nic powiedzieć. Ponieważ był to prezent od męża na rocznicę śluby to nie złozyłam reklamacji a naprawdę powinnam.
2.5/6
Skandaliczne niektóre hotele . Pierwszy hotel w którym zakwaterowano nas po późnym przylocie do Neapolu i dotarciu do niego około godziny 24 nie miał klimatyzacji, do windy mogło wejść jednocześnie 2 osoby z walizkami , co znacznie przedłużało zakwaterowanie i możliwość odpoczynku . W pokoju brak suszarki , jakiejkolwiek szklanki . Jedno mydło w łazience . Pod prysznicem wyłożona jakaś guma ,że z obrzydzenia nie dało się z niego skorzystać . Hotel Mundial w Wenecji W hotelu bez mojej zgody recepcjonistka zrobiła xero z mojego dowodu osobistego. Zareagowałam że sobie tego nie życzę , to Pilot mi mówi że włosi nie mają RODO , a przecież to nie o RODO chodzi , co nie wymaga na tym poziomie tłumaczenia bo dotyczy faktów powszechnie znanych . Na pytanie przy odbiorze kuczy do pokoju „niefortunnie”( bo Pani jak się okazało nie lubi pytań) zapytałam Pilotkę czy jest w pokoju klimatyzacja ( bo mogło jej nie być , mogła być odpłatna …) Na co uzyskałam odpowiedz. „Nie wiem” . Również „niefortunnie” odpowiedziałam , „ to szkoda”. W konsekwencji dowiedziałam się że moja odpowiedz była nie na miejscu, obraźliwa i Pani się na mnie obraziła jak dziecko. Nie znała – jak twierdzi ( a to źle o niej świadczy )albo udawała że nie wie jaki jest sztandar pokoi i jak nam się coś nie podoba to proszę składać reklamacje do Rainbow . Tak jakby nie reprezentowała firmy Rainbow i była tylko wynajętą osobą na chwilę żeby poprowadzić wycieczkę . Takie wrażenie miało się również w związku ze strojem który w żaden sposób nie był reprezentatywny dla firmy RAINBOW. Pilotka nie udzieliła informacji , że w hotelu nie działa Wi FI, a wiedząc o tym recepcjonistka podawała hasło do WiFi i nie widziała mnie przy kontuarze jak się zorientowała że jestem zainteresowana działającym internatem. W tej sytuacji szukałam Pilotki aby pomogła mi ustalić czy WIFI będzie działać , czy nie , a jak nie to może jak długi jest czas oczekiwania . Pilotka akurat jadła kolację . Ponieważ mieszkała w innym hotelu, co utrudniało jej ewentualne odszukanie i uzyskania pomocy pozwoliłam sobie poprosić ją o pomoc na miejscu . I to był mój błąd. co stało się przyczyną wymiany zdań na wyższych tonach bowiem – bo jak wówczas powiedziałam – oczekuję od pilota opieki i pomocy . Pokój w hotelu urągał wszelkim standardom . Pokój był skandalicznie mały na tyle że nie było miejsce aby położyć walizki aby ją otworzyć . Śmierdział stęchlizną . Łazienka tak mała że trudno się było w niej obrócić , nie było miejsca aby położyć kosmetyczkę . Klapa od sedesu popękana . Prysznic szeroki na 3 kafelki czyli jakieś 45cm. Pod prysznicem nie można się obrócić , nie ma miejsca na postawienie szamponu czy mydła, z trudem myło się głowę bo łokcie szorowały po ściankach, brudna podłoga Hotel Gimar pod Neapole . Pobyt 3 dni. Recepcja hotelu jest takiej wielkości że nie mogą się w niej zmieścić wszyscy uczestnicy wycieczki więc trzeba przekazywać informacje pozostałym osobom . Piloty od TV w recepcji na żądanie ale Pilota o tym nie mówi . W pokoju smród papierosów . Jedno łóżko małżeńskie i obok łóżko piętrowe a za nim lustro z którego nie można skorzystać . Wyposażenie pokoju stare i poniszczone. Suszarka nie jest przymocowana do ściany więc susząc włosy cała baza „lata” w górze. Brudna .Drzwi wejściowe się nie zamykają i trzeba je zamykać na klucz za każdym razem. Wykupiona klimatyzacja nie działała i została naprawiona następnego dnia ale już za dzień jej uszkodzenia nie zwrócono nam pieniędzy . Hotel położony przy trasie szybkiego ruchu, więc nie można otworzyć okna bo wzdycha się smród spalin i całą noc jeżdżą samochody, co powoduje że nie można odpocząć .Na śniadanie wydzielone dla każdego dwie małe kromki chleba co nawet dla dziecka nie jest wystarczające.