Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Kuba jest przereklamowana! i bardzo droga!
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Nigdy w życiu nie zwiedziłam tyle kościołów w tak krótkim czasie. Uważam, że powinno być więcej natury, a jest co zwiedzać, bo Kuba jest piękna. Myślę, że jeśli największą atrakcją miasta jest kościół to nie warto tam jechać. Żałuję, że zobaczyliśmy tak mało natury. Pilotki dobrze się nami opiekowały i posiadały dużą wiedzę o wyspie, jednak zaprowadziły do restauracji po których były rewolucje żołądkowe. Połowa grupy przynajmniej na kilka dni zaprzyjaźniła się z toaletą i miała uczucie jak na kacu gigancie mimo, że nie zdążyliśmy jeszcze popić wiele alkoholu przez intensywność początku programu. Najciekawiej było gdy byliśmy zapraszani do domów Kubańczyków, bo tam widzieliśmy prawdziwą Kubę. Byliśmy w okresie sylwestrowym i myślę że to zmieniło program na naszą korzyść. Ciekawiej było odwiedzić farmę cygar zamiast fabryki cygar.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Kuba tylko na jeden raz.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Brak dopilnowania przez biuro Rainbow prawidłowej obsługi przez personel kubańskich hoteli, szczególnie w Hawanie. Po przylocie okazało się, że zabrakło pokoi i część grupy musiała udać się do innego hotelu. Poza tym czas oczekiwania na otrzymanie kluczy do pokoju w hotelu w Hawanie jest skandalicznie długi. Ja np otrzymałem pokój po około 4 godzinach oczekiwania, właśnie w drugim hotelu i to bez ręczników, a ręczniki pojawiły się dopiero po kilku godzinach po trzech moich interwencjach w recepcji. Dodam, że to był pierwszy hotel, do którego przyjechaliśmy bezpośrednio po przylocie z Polski. W mojej opinii ilość gwiazdek w hotelach kubańskich nijak się ma do systemu europejskiego, bo wg mnie to trzy gwiazdki hotelu kubańskiego odpowiadają jednej gwiazdce hotelu europejskiego. Dużym minusem jest nie do końca pełna informacja odnośnie przeliczania różnych walut na Kubie. Okazuje się, że najlepszy kurs ma Dolar kanadyjski. Za jednego Dolara kandyjskiego otrzymujemy 1,3 Peso wymienialnego, natomiast za 1 Euro otrzymujemy 1 Peso wymienialne. Szkoda, że takich informacji biuro Rainbow nie przekazało nam przed wyjazdem, tym bardziej, że różnica pomiędzy wartością 1 dolara kanadyjskiego, a 1 Euro wynosi na dzień dzisiejszy około 1,4 zł.
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Ciekawa , umiarkowanie intensywna propozycja zwiedzenia tego odległego i egzotycznego pod względem przyrodniczym i ustrojowym kraju. Polecam choć pewnie już drugi raz nie przyjadę- wyjechałem bez niedosytu. Nie jestem tym krajem zachwycony i jest wiele ciekawszych w mojej ocenie miejsc na świecie.
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Właśnie wróciłam z końcem lutego 2016 z objazdówki po Kubie i owszem jestem zadowolona, ale biuro przesadziło z wyborem hoteli na objeżdzie, przypuszczam , że wogóle nikt ich nie sprawdzał. Wiedziałam.że jadę na Kubę i nie spodziewałam się żadnych luksusów ale po całym dniu zwiedzania nie móc się umyć w choć trochę ciepłej wodzie to chyba przesada.Trzy noce w Hawanie bez ciepłej wody i prądu w łazience.Były również hotele gdzie ledwie odważyłam się umyć zęby i odrazą położyć się do łóżka, wszystko lepiło się od brudu a ze ściany straszył niemały grzyb , to są te zagwarantowane 3 gwiazdki. Ale jajka,fasola i ryż są wszędzie więc z głodu nie umrzecie.Oczywiście nie uogólniam bo gdzieniegdzie było ok.
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Kuba zaliczona
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Nie raz byłem na objazdówkach z Rainbow jak i z innymi firmami,wiec wiedziałemczego sie mogę spodziewać m.in po hotelach. Jednak to czego doświadczylismy w pierwszychdniach w Havanie przeszło moje najsmielsze oczekiwania.Kilkugodzinna jazda tak jak w moim przypadku na lotnisko Wa-wa, kilkugodzinne oczekiwanie na samoloti w końcu prawie 11-godzinny lot, a następnie ok 2,5godzinny transfer do Havany do hotelu Comodoro w trakcie któregojuż zaczeło sie tzw. "pranie mózgu" turystom. Kto nie miał do czynienia z sojotechniką po krótce wytłumacze o co chodzi...W trakcie przekazywania ogólnych informacji o Kubie "wrzuca się" co jakiś czas informacje , że na Kubieto nie ma często wody,prądu. Często nie ma ciepłej wody, że ostatnio to dwa ,trzy dni w ogóle wody nie było-)Wtedy taki turysta otrzymując pokój w hotelu wyłącznie z zimną wodą cieszy sie , że jakąkolwiek wode ma, tymbardziej,że po kilkunastogodzinnej podróży marzy, żeby jak najszybciej otrzymac pokój i położyć sie spać, gdyż jest prawie 24:00-) Rano w hotelu Comodoro w Havanie również tylko zimna woda i wyjazd na całodzienne zwiedzanie.( i tak przez 5 dni)W trakcie rozmów z innymi uczestnikami okazuje sie , że co prawda cała 33 osobowa grupa została zakwaterowana w pokojach z zimną wodą,ale kilka pokoi udało sie dzięki pilotowi w osobie p. Doroty wymienić na pokoje takie z ciepłą wodą-)Po powrocie również próbujemy wymienić pokój jednak hotel odmawia. Okazuje sie, że uczestnicy równoległej wycieczki"Kuba jak wulkan goraca" mają podobny problem i także zostali zakwaterowaniw pokojach wyłącznie z zimną wodą. Pani Dorota uczynna osoba ale jak to mówia z "z pustego to i Salomon nie naleje"...więc wymienienic pokoje całej grupiemało realne...szacun dla takiego pilota któremu udałoby sie to zrobic....Rainbow Tours tak "zadbał" o swoich turystów, że chociaż hotel posiada pokoje z ciepłą wodą jego klienci kwaterowani sąna 5 dni całodziennego zwiedzania i po kilkunastogodzinnej podróży w pokojach wyłącznie z zimną wodą bo organizator nie zadbał , aby było inaczej.Pojawił sie nawet pomysł "strajku" czyli rano wystawiamy walizki koło recepcji i liczymy ze przy powrocie wieczoremzmienią nam pokój.Jednak po:1) Nikt nie miał zamiaru szukać wieczorem walizek pozostawionych bez opieki ani sprawdzac czy nic z nich nie zgineło..po:2) My przyjechalismy wypoczywać nie strajkować i to organizator powinien zadbać o to żebyśmy nie byli traktowani gorzejjak inni turysci w danym hotelu gdyż nie było w umowie że ciepła woda jest w hotelu tylko dla luxusowych gosci Jaki Rainbow ma w tym cel ? Jeżeli nie wiadomo o co chodzi to zawsze pewnie chodzi o ....-)Tylko czy warto ? Psuc sobie reputacje biura takimi "zagrywakami" bo jak widać nie sa to pojedyncze przypadki, a także z informacji wynika zę miały również miejsce na poprzednich terminachNie jest to zdarzenie losowe, więc wynika że, Rainbow Tours robi to swiadomie i doskonale zdaje sprawe z sytuacjiw hotelu Comodoro w Havanie, gdzie klienci po długiej męczacej podróży i przez 5 dni całodniowego zwiedzanialokowani są w pokojach z zimna wodą w sytuacji gdy hotel dysponuje w ofercie pokojami z wodą ciepłą. Program fajny, pilot z wiedzą i humorem. Dużo ciekawych miejsc jednak jak to mówią "niesmak po takiej wycieczce pozostaje" a i "smrodek" się później ciagnie za organizatorem, wiec może państwo zajmujący się PR w Rainbow "zrobią szkolenia"na tym właśnie przykładzie pracownikom układającym przebieg wycieczek pod tytułem: jak jednym głupim posunięciem nie "spartolić"porządnej wycieczki i w ten sposob nie zniechęcic do siebie klientów.-)
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczkę Buenos Dias Cuba ogólnie mogę ocenić dość dobrze. Kuba to bardzo specficzny kraj. Jadąc tam trzeba się odpowiednio nastawić i przygotować. Ludzie którzy nastawiają sie tylko na rajskie widoki i nieokiełznane przygody , napewno wrócą rozczarowani.
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Bardzo polecam wyjazd na Kube z biurem podruzy reinbow wszystko zgodnie z planem wiadomo jak na egzotycznych wycieczkach czAsami jest coś nie tak ale do tego trzeba przywyknac