Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
5.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Z ramienia Państwa firmy uczestniczyliśmy w dniach od 19 lipca 2019 r. do dnia 3 sierpnia 2019 r. w wycieczce w Chinach (Chiny w dół Jangcy). Wycieczka była bardzo dobrze zorganizowana, wszystko przebiegało zgodnie z programem i bez jakichkolwiek problemów. Było bardzo ciekawie, a wszyscy uczestnicy w naszej grupie byli bardzo zadowoleni. Cały pobyt zaliczylibyśmy do bardzo udanych, gdyby nie jeden szczegół, który wpłynął na atmosferę całej podróży. A mianowicie chodzi o specyficzne podejście pilota wycieczki – Pana Dawida Adama. Trzeba przyznać, że pilot ten jest bardzo dobrze przygotowany merytorycznie do prowadzenia tej wycieczki, ma bardzo dużą wiedzę i faktycznie bez problemu potrafi ją przekazać wszystkim uczestnikom. Doceniamy to bardzo, jednakże na takim wyjeździe oprócz wiedzy merytorycznej ważna jest również wysoka kultura osobista, poczucie humoru ale przede wszystkim umiejętność obcowania z innymi ludźmi. Niestety Pan Damian ma bardzo duży problem z nawiązywaniem kontaktów międzyludzkich. Każdy najdrobniejszy żart sytuacyjny ze strony podróżujących (niedotyczący osoby Pana pilota) odbierany jest przez Pana Damiana jako obraźliwy lub będący przytykiem do pracy i skutkuje kilkunastominutową ripostą. Podobna reakcja następowała w sytuacji gdy uczestnicy wycieczki próbowali zadać jakieś pytanie dotyczące zwiedzanego miejsca lub kultury obywateli. W takiej sytuacji zawsze padała tylko jedna odpowiedź: „proszę o nic nie pytać, wszystko opowiem w trakcie podróży w stosownym czasie”. Ton tej wypowiedzi oraz sposób reakcji w takiej sytuacji skutkował tym, że uczestnicy wycieczki zaprzestali pytać się o dodatkowe, nurtujące ich kwestie dotyczące zwiedzanych miejsc. Nikt nie chciał słyszeć po zadaniu pytania kilkuminutowych dywagacji odbiegających od tematu. Rozumiemy, że Pan, będąc przygotowanym do zwiedzania poszczególnych miejsc, był przygotowany do opowiedzenia jego historii, niemniej jednak wydaje się nam rzeczą normalną, że będąc uczestnikiem wycieczki jesteśmy uprawnieni do zadania pytania w nurtującym nas temacie. Nawet, jeżeli ton wypowiedzi Pana Pilota był inny, a sam Pan był komunikatywnym człowiekiem, sprawa wyglądałaby całkowicie inaczej. Niestety jego podejście po uczestników wycieczki pozostawiało wiele do życzenia. Poza w/w jest jeszcze jedna rzecz, obok której nie możemy przejść obojętnie. Naszym zdaniem Pan Damian niestosownie traktuje miejscowe przewodniczki – kobiety. Miejscowy przewodnicy (mężczyźni) są traktowani przez Pana bardzo przyjaźnie, nawet na koniec wycieczki z udziałem tych przewodników pojawiła się zawsze prośba o ich pożegnanie. Całkowicie inaczej sytuacja wyglądała w przypadku odbywania części wycieczki z miejscowymi Paniami przewodniczkami. W stosunku do Pań przewodniczek zawsze kierowane są przez Pana pretensje o różne drobne sprawy i nieadekwatne do sytuacji. Ani razu nie słyszeliśmy propozycji podziękowania lub pożegnania którejkolwiek z Pań przewodniczek. Autokar często odjeżdżał bez słowa podziękowania nawet ze strony Pana Pilota. Takie zachowanie stawiało nas w bardzo niekomfortowej sytuacji, gdyż Panie przewodniczki były bardzo pomocne i przede wszystkim niezmiernie sympatyczne. Nie jest to nasza pierwsza dłuższa podróż z Waszym biurem podróży. Podróżujemy również z innymi biurami podróży i do tej pory nie spotkaliśmy się z takim zachowaniem pilota jakiejkolwiek wycieczki. Wakacje są czasem odpoczynku i radości i nikt nie ma ochoty spędzać czasu w niemiłej atmosferze spowodowanej przez pilota wycieczki. Tym bardziej, że opisane powyżej zachowanie Pana Damiana nie było incydentalne, a trwało przez całą podróż. Wciąż byliśmy traktowani jak dzieci i pouczani w bzdurnych sprawach. Tak dla przykładu, kilka minut trwał wywód Pana Pilota na temat sposobu stania na schodach ruchomych i trzymania na nich walizek, przy czym nie miał on nic wspólnego z kwestiami bezpieczeństwa. Niestety z przykrością chcielibyśmy Państwa poinformować, że zachowanie Pana Damiana w stosunku do uczestników wycieczki odbiega od standardu, jakiego wymaga się od profesjonalisty. Co prawda posiada on bardzo dużą wiedzę merytoryczną, ale postawa osobista i podejście do drugiego człowieka pozostawia dużo do życzenia. Chcielibyśmy, żeby mieli Państwo świadomość takiego zachowania, gdyż nie jest ono incydentalne i zdecydowanie wpływa na jakość odbytej wycieczki.
5.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Chętnie zwiedzilibyśmy jeszcze południowe Chiny, ale obecnie proponowane objazdy nie oferują takiej trasy bez dublowania niektórych już odwiedzonych miejsc. Była kiedyś objazdówka południowe Chiny z Wietnamem, może warto by było przywrócić tą wycieczkę.
5.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Program bardzo dobry. Wiedza i sposób przekazu informacji przez przewodnika bez zarzutu. Zbyt chaotyczna organizacja przemieszczania się z miejsca na miejsce, polegająca na tym, że poszczególne etapy rozpoczynano w zbyt szybkim tempie, a później uczestnicy oczekiwali przez dłuższy czas na zebranie się we wskazanym miejscu i dalszą podróż. Także przemieszczanie się pieszo było zbyt szybkie, choć zdaję sobie sprawę z intensywności programu. Jedzenie i hotele na dobrym poziomie. Przed rozpoczęciem imprezy ( przed wylotem ) nie otrzymałem informacji, iż banknoty dolarowe mają być z nowych emisji ( po 2013 roku ). Autokary bez toalet, a powinny być, choć trzeba przyznać, że przewodnik dokładał starań aby móc korzystać z toalet publicznych. Trzeba koniecznie przewidzieć możliwość kontaktów telefonicznych z przewodnikiem poprzez polskiego operatora. Chodzi oczywiście o sytuacje nagłe, bądź nieprzewidziane. Przed wylotem uczestnicy powinni być poinformowani o konieczności zabrania rezerwy gotówki w juanach i dolarach; lekarz do którego udał się mój znajomy z chorą żoną zażądał zapłaty na miejscu. Ogólnie wrażenia i przeżycia na wysokim poziomie.
5.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Rozpocznę od najważniejszych atutów wycieczki: Pilot Jacek który swoją wiedzą, poczuciem humoru oraz dbałością o uczestników przewyższał wszystkich dotychczaspowych pilontów z którymi podczas wielu objazdów mieliśmy do czynienia. Tak organizował objazd że nasza grupa sprawnie i bez problemów zwiedzała wszystkie obiekty. Poza tym ratował program który niestety rozsypa się kompletnie z powodu po pierwsze : przesuniętego o 24 godziny wylotu oraz po drugie planu niezgodnego z umową. Co do wycieczki: Polecam gorąco Chiny każdemu- pobyt tam zmienia zupełnie postrzeganie i opinię o tym kraju i ludziach. To najbardziej kapitalistyczny kraj wśród krajów komunistycznych. Intensywność wycieczki oraz zwiedzane miejsca - na 5+. Nie będę opisaywać każdego miejsca ; bo każdy może zajrzec do planu wycieczki. Nasza odbiegała od planu ale wrażenia i tak są niezapomniane. Hotele na objeżdzie i kajuty na statku - bez zastrzeżeń ( wszędzie rędzniki, suszarki, kapcie, kosmetyki). Jedzenie - moim zdaniem wystarczające - co do smaku - sprawa indywidualna- mnie odpowiadało prawie wszystko. Transport szybkimi pociagami , statkiem i autokarami bez zastrzeżeń . Codziennie woda podczas objazdu. Niestety nie da się wszystkiego zobaczyć- ale to co wydzieliśmyzapiera dech ... Tam wszystko jest naj... największe, najszybsze, najlepsze:) Polecam goraco ten kierunek dla wszystich - wiek uczetników wycieczki był w przedziale 30-85 lat:) i wszyscy dali radę.