Zastanawiasz się, czy ta wycieczka to dobry wybór? Wpisz pytanie, a dostaniesz podsumowanie wszystkich opinii naszych gości.
4.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Hotel położony w dzielnicy hotelowej blisko do przystanku komunikacji miejskiej i centrum handlowego, hotel czysty, codziennie sprzątane pokoje, zadbany ogród, duży basen, bogate śniadania kolacje słabsze, pyszne świeże owoce ananasy i banany najlepsze, dobra baza wypadowa na wycieczki,
4.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Madera och Madera. Dużo by mówić, góry, góry i jeszcze raz góry. Ale jakie, CUDO. Zieleń, kwiaty. CUDO. A do tego jedzenie, jej jak oni dobrze gotują.
4.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Madera to piękna wyspa, charakteryzująca się efektownymi widokami oraz różnorodną roślinnością. Polecam każdemu odwiedzić to miejsce :) Podsumowanie wycieczki: - Pilotka Beata to osoba przyjazna, otwarta, posiadająca dużą wiedzę (w szczególności na temat roślinności, zwierząt, natury), - autokary - z klimatyzacją, przestronne, radzące sobie z trudnymi drogami na Maderze, - hotel - dość przestarzały, natomiast w przyjaznej okolicy (poza Funchal, ale blisko hotelu jest przystanek autobusowy, z którego w około 30min znajdziemy się w stolicy wyspy), - jedzenie - śniadania dobre (powtarzalne, ale smaczne) w formie stołów szwedzkich, obiadokolacje raz lepsze raz gorsze (dla wszystkich takie same) - minusem było to, że były dość późno serwowane (po 20ej) - program wycieczki - ciekawy, ale gdyby nie dokupiło się wycieczek fakultatywnych to byłby trochę ubogi - wycieczki fakultatywne - w większości ciekawe ale czasem zbyt drogie (polecamy głównie Katamarana oraz trekking na lewadach 25 źródeł - tu akurat złapał nas mocny deszcz i wiatr, co z jednej strony sprawiło że mieliśmy przygodę życia z dużą dawką adrenaliny ale też trochę zabrało nam możliwości napawania się widokami - bardziej trzeba patrzeć pod nogi gdy idziesz wąską lewadą w trakcie ulewy)
4.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Ciekawa wycieczka objazdowa natomiast największe atrakcje były w formie wycieczek fakultatywnych . W samym miasteczku gdzie znajduje się hotel niewiele jest do zobaczenia , hotel położony daleko od morza . Na plus jest hotelowy basen
4.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Hotel o odpowiednim położeniu, 50min spacerem od centrum główna ulicą lub dłużej promenadą. Blisko czarna plaża. Hotel odpowiedni na nocleg jako baza wypadowa, jeśli jesteś cały dzień na wycieczkach lub trekkingu, bo na odpoczynek all inclusive troche za niski standard- nie polecałabym. Śniadania cały tydzień takie same- wędlina,ser,warzywa,jajka 3 postaci, fasolka, przepyszna owsianka, jogurty, muesli, pieczywo. Standardowe. Obiadokolacje codziennie inne, pyszne ryby, owoce morza, codziennie inne mięso. Sałatki, desery w porządku. Dobre zupy. Basen kryty i zewnętrzny dobre, było gdzie się odprężyć po szlakach. Pokoje troche stare, ale czyste. Jak zostawiło się coś z jedzenia na zewnątrz to przychodziły mrówki. Ogólnie jako baza wypadowa polecam.
4.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Bardzo pozytywne wrażenia , ciekawe wycieczki. Moim zdaniem za dużo lewad . Jest to jedyny minus jeśli chodzi o program . Ogromny plus dla rezydentki pani Kasi .
4.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Hotel w dobrej lokalizacji. 200 m przystanek autobusowy ( autobusy linia 1 i 2 odjeżdżają do centrym co 15 minut), i galeria handlowa. Do promenady, która biegnie w zdłuż oceanu 300m - można dojść do Funchal albo w drugą stronę do kamienistej plaży. Hotel czysty, pokoje sprzątane dziennie, miła obsługa. Jedzenie dobre, urozmaicone zarówno śniadania jak i obiadokolacje, w cenie napoje limitowane do kolacji. Dużym plusem hotelu jest basen w środku jak i ogrodzie.
4.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Przepiękna widokowo wyspa, niezapomniane miejsca, nawet pogoda wysoko w górach sprzyjająca podziwianiu niesamowitych widoków ... niestety Firma Rainbow poszła na skróty i zafundowała nam noclegi w hotelu Quinta umiejscowionym w miejscowości Estreito de Camara de Lobos, który chwalił się, że ma 4 gwiazdki. Tymczasem w/w hotel dał nam do dyspozycji zagrzybione pokoje (dysponuję zdjęciami), w których po każdym powrocie z wycieczek objazdowych musieliśmy przebywać w pokoju z zapachami stęchlizny. Wszystkie nasze ubrania - nawet te nie używane - przeszły oczywiście tymi zapachami. Naszym sposobem na takie warunki, było spanie przy otwartych drzwiach balkonowych, co oczywiście nie jest w każdych warunkach pogodowych możliwe. Poza tym w naszym pokoju akurat działała klimatyzacji ale wiemy ze spotkania grupy z naszym rezydentem, że u innych uczestników nie działała. Rezydent oznajmił że nie zamierza z tym cokolwiek zrobić. Hotel wygląda na obiekt posiadający co najmniej 40 lat i niestety niektóre jego części wymagają już remontów. Dlatego podawana nam ocena tego obiektu, jako 4-gwiazdkowego hotelu jest oderwana od rzeczywistości i jako osoba, która odwiedziła co najmniej 20 krajów na różnych kontynentach mogę go ocenić co najwyżej na naciągane 2 gwiazdki. Hotel jest położony na silnie wznoszącym się terenie, a w jego otoczeniu w odległości nawet 45 min. praktycznie nie ma gdzie wyjść na spacer w celu obejrzenia lokalnych atrakcji. Z uwagi na powyższe uważam, że szacowna Firma Rainbow poszła na skróty i wybrała to miejsce tylko i wyłącznie z uwagi na niskie koszty. Z obserwacji prowadzonych na parkingu, w restauracji hotelowej i w innych częściach wspólnych hotelu Quinta, mogę stwierdzić, że polska grupa Rainbow stanowiła co najmniej 90% wszystkich gości hotelowych, a nasz pobyt miał miejsce na przełomie lipca i sierpnia, a więc w środku sezonu urlopowego. Dlaczego inni turyści omijali to miejsce ... ? W zasadzie inne aspekty wycieczki zasługiwałyby na zdecydowanie wyższą ocenę. Dlaczego więc Rainbow idzie na skróty i funduje klientom takie "atrakcje", które niestety pozostają w pamięci ... ? Niewykorzystany potencjał. Prawdopodobnie to była moja 10 ale też ostatnia wycieczka z Rainbow.
4.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
W przypadku wycieczki objazdowej tygodniowej hotel dobry. Trafiłam na zimne dni (pocz. marca), dzięki pilotce dano mi do pokoju grzejnik, OK! Brak możliwości zagotowania wody w pokojach standard :-( i brak ogólnie dostępnego automatu na kawę/napoje, ale bary kawowy i drinkowy za dobre euro jest... Nie zawsze woda do kąpieli była wystarczająco gorąca. Pokoje sprzątane solidnie codziennie. Obsługa bardzo miła. Położenie doskonałe, blisko centrum handlowe (tamtejsze najbliższe Pingo Doce obecnie w remoncie), blisko przystanek komunikacji miejskiej, promenada nad oceanem. Piękny ogród, ale aktualnie w godzinach dziennych hałas z powodu budowy. Jedzenie smaczne i do woli, po tygodniu pobytu śniadanie jednak może się znudzić (wybór nieco ograniczony). Sama wycieczka "Gdzie nogi poniosą" bardzo ciekawa, choć nie wszystko udało się zrealizować z powodu bardzo zmiennej (a na wysokich wejściach niebezpiecznej) pogody. Pani Ania P. - pilotka informowała nas o powodach zmian i propozycjach innych tras niż planowane. W opisach wycieczek (i tej programowej i fakultatywnych) podanych przez Rainbow należy dodać, że bardzo wskazane jesienią i zimą są ochraniacze na buty i druga para butów (nie sandałków) na zmianę ze względu na błoto i wodę. Również wskazane jest dodanie uwagi przy tych z długimi trasami przy lewadach lub w góry, że nie ma toalet przez kilka godzin marszu, a "skręcenie w las" niemożliwe jest z powodu nachyleń zboczy (np. na wycieczce fakultatywnej "Pocztówki z Madery" od wyjścia z hotelu przez 5 godzin nie ma toalety, o czym dowiadujemy się na trasie). Piloci polscy bardzo ciekawie i dużo opowiadają o Maderze oraz o zwiedzanych miejscach, środowisku, historii, itp. Bardzo chciałabym wrócić na piękną kwitnącą Maderę, jeśli wiek i zdrowie pozwoli na pokonywanie podobnych lub krótszych tras (teraz dałam radę ze wsparciem pilotki pani Ani). Natomiast nie polecam takiego wyjazdu tym moim bliskim, którzy mają małe dzieci, mają chorobę lokomocyjną lub szukają plaży z piaskiem do opalania...
4.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Do programu wycieczki, kwestii organizacyjnej oraz opiekuna wycieczki nie mam zastrzeżeń, natomiast jakość, przynajmniej niektórych pokoi hotelowych zdecydowanie poniżej oczekiwań, szczególnie za tą cenę. Jedzenie oraz baseny wg mnie ok. Dostaliśmy apartament dwupokojowy trzyosobowy. Na początek w pokoju przywitały nas karaluchy pokaźnych rozmiarów (mogę udostępnić zdjęcie). W łazience brak gniazdka, jedyne w miarę dostępne było w większym pokoju pod stołem. Aby dostać się do pozostałych gniazdek trzeba było odsuwać łóżka, bo ktoś tak "sprytnie" wymyślił. Z okna widok na ścianę. W dzień od 6:30 do ok. 22:30 słychać było głośny hałas od wentylacji kuchennej, szczególnie uciążliwy po otwarciu okien. Oczywiście brak lodówki i czajnika. Ogólnie to nie miałem wygórowanych oczekiwań, szczególnie że to była objazdówka ale są jakieś granice - nigdy więcej.