Zastanawiasz się, czy ta wycieczka to dobry wybór? Wpisz pytanie, a dostaniesz podsumowanie wszystkich opinii naszych gości.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
wycieczka w pięknej części Maroko.wspaniałe widoki, program nie przeładowany zwiedzaniem zabytków jak Ktoś lubi przyrodę- powinien być zadowolony. PILOT którego jakby nie było...W niektórych hotelach trzeba być pierwszym na śniadaniu- śpiący dłużej mają mniejszy wybór :-)
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Program wycieczki zdecydowanie ubogi w atrakcje, dużo przerw na kawę, zdjęcia, zakupy... dużo czasu w autokarze, bardzo mało "atrakcyjnych"atrakcji, zdecydowanie najmocniejszy punkt programu to fakultatywna przejażdżka wielbłądami na zachód słońca na pustyni. Hotel w Agadirze koszmarny: brak kolacji po przylocie, brak nawet butelki wody w pokoju, brudna pościel, niedziałająca klimatyzacja, brak wody rano w łazience w zlewie i pod prysznicem, śniadanie ustalone na godzinę 7 nie było gotowe, wszystkiego zabrakło ( jedzenia, sztućców), obsługa reagowała dopiero na wskazanie problemu i to niezbyt szybko. Pozostałe hotele również w niskim standardzie i albo klimatyzacja nastawiona na najniższą możliwą temperaturę nie chłodziła albo woda w umywalce czy pod prysznicem nie spływała albo trzeba było być pierwszym na stołówce by mieć wybór jedzenia, z donoszeniem tego co się skończyło było marnie, stoliki nie sprzątane, brak sztućców...Transport ok choć autobus bez wc. W trakcie wycieczki zostały zniszczone nasze walizki...Podsumowując duże rozczarowanie. Magii nie doświadczyłam. Jedynie pilotka Pani Agnieszka 6/6 super!
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Fajna ale monotonnie dlugie pobyty w hotelach. Malo czasu w odwiedzanych obiektach. Jedzenie w kilku żenujące...
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Program to głównie shopping. Jeśli myślicie, że u producenta szafranu, w zielarni berberyjskiej czy w dolinie róż coś ciekawego zobaczycie, to Was rozczaruję. To tylko postoje na zakupy, skrupulatnie pilnowane przez pilotka Magdę. Pani ta chyba nienawidzi swojej pracy, serwuje hamskie komentarze i wiecznie chodzi naburmuszona. Odradzam.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Zacznę od istotnej rzeczy - jeżeli kupujecie Państwo wycieczkę - zawsze z Warszawy. Poznań niestety jest dla operatora turystycznego miastem 2 kategorii, dlaczego? Późny wylot z Poznania (16:40, gdzie Warszawa rano) i szybki wylot (7:38, gdzie Warszawa godziny popołudniowe). To niestety przekłada się na 2 dni w plecy, które mogą być tym potrzebnym czasem wolnym aby zwiedzić Agadir. Drugi temat Hotele: Wiadomo, standard Afrykański to nie Europa i liczba gwiazdek nie powinna być dosłownie tożsama. Hotele które mieliśmy były typowymi tranzytowymi (z wyjątkiem tego który był po zwiedzaniu pustyni). Jedzenie w praktycznie wszystkich hotelach było jałowe, pozbawione smaku i do granic oszczędnie (tu też wyjątkiem jest hotel po zwiedzaniu Sahary i hotel Odyssey w Marrakeszu). Program wycieczki - był naprawdę super, co powoduje że są do dobrze wydane pieniądze (może warto wywalić te róże Damasceńskie, które były tylko skokiem na kasę turystów - niczym więcej - zwiedziliśmy sklep, a nie plantacje\ogrody czy cokolwiek co pokazuje pozyskanie tych kwiatów). Na minus - Marrakesz i wizyta w "aptece" - tu też skok na kasę i wciskanie klientom produktów dużo droższych niż w innych miejscach Marrakeszu. Ja rozumiem że takie wizyty muszą być by wspierać lokalny rynek (i nie tylko Rainbow je ma aby nie było!), ale warto być uczciwym o powiadomić w autokarze że coś takiego musi mieć miejsce. Co do pilota - pani Niny - widać że ma wiedze, to co robi - robi z pasją, nie jest tam od święta - zna miejscowych. Dużo też opowiadała co było jej atutem. Reasumując: Warto jechać by zobaczyć Maroko. Wciąż najważniejszy jest program wycieczki - to co zobaczycie na pewno zapadnie na długo w pamięci. Organizacyjnie - jakość hoteli, kwiatki typu "apteka" w Marrakeszu i przyloty/wyloty z Poznania - to wtopa wizerunkowa Rainbow (w momencie kupowania wycieczki panie w biurze nie znały godzin przylotów!). Dodam że to lot czarterowy nie pasażerski i nie ma usprawiedliwienia co do godzin. Jest to zapewne podyktowane niższymi kosztami, ale zabiera 2 dni pobytu (na 8). Jeżeli chcecie zjeść smacznie - proponuje pierwsza lepsza restauracje gdziekolwiek w Maroko :)
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka bardzo intensywna ale i bardzo ciekawa dzięki prowadzącemu pilotowi. Jadąc na wycieczkę trzeba mieć świadomość, że im bardziej w głąb kraju tym bardziej ginie cywilizacja i krajobraz staję się bardziej surowy. Poznajemy historie kraju i jego prawdziwe niekoniecznie kolorowe wnętrze.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Maroko jest piękne i to jest fakt niepoważalny.Jakość obsługi ze strony firmy RAINBOW bardzo mierna.Byłem wraz z żoną w Maroko po raz drugi.Poprzednio z inną firmą w 2015r,również na imprezie objazdowej. Hotele byle jakie,wyżywienie mierne.Pani przewodnik wyraźnie niedouczona.Dbała przede wszystkim o własny interes ,naciągając uczestników na zakupy.Po autokarze krążyły listy chętnych na zakupy.Nie można było się dowiedzieć o możliwościach zakupu w innych miejscach niż od Pani przewodnik.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Sama wycieczka ciekawa. Dużo czasu w autokarze, ale też sporo ciekawych miejsc. Kilka bezsensownych przystanków. Był tez wolny czas w miejcach, w których nic nie było do zobaczenia. Jednak porównanie informacji o hotelach z opisu wycieczki z rzeczywistością to przepaść. W większości to hostele, nie hotele. Już w pierwszym w Agadirze woda lała się w łazience z sufitu, jak piętro wyżej lali prysznic. Nowego pokoju nie dostaliśmy. Podobno nie było. Wytarli podłogę, przyszli za pół godziny i powiedzieli: "już się nie leje" :-D :-D :-D (bo sąsiedzi z góry skończyli teraz prysznic, ale potem znowu się lała). Kolejne hotele, były często ciekawe ;-) Pościel brudna, wymięta (dobrze, że mieliśmy swoją z Polski (polecam wziąć). Często smród. Czasem smród farby (niby odnowione, ale to inne standardy odnawiania). W 3 hotelach, czasem po długich dyskysjach z obsługą hotelu, udało się zmienić pokój (jeden z pilotką wycieczki, reszta bez, bo chyba łatwiej było samemu wymóc zmianę na obsłudze). Stracony czas i nerwy. Jedzenie bardzo słabe w hotelach. Wycieczka byłaby OK, gdyby przede wszystkim R nie oszukiwało w opisie. Bo mowa jest o hotelach 3 i 4 gwiazdkowych, a realia to hostele.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wyjazd Magiczne Południe oceniam ogólnie na 3. Uważam, że biuro Rainbow nie dba o zadowolenie klientów, źle dobiera pilotów. Skumulowanie 2 autokarów z turystami powoduje, że turyści "depczą sobie po piętach" ,a pracownicy zwiedzanych obiektów i hoteli nie mogą nadążyć z obsługą.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Program był tylko częściowo zrealizowany z powodu powodzi.Rekompensata w formie wycieczek z Agadiru mnie nie satysfakcjonowała, zwłaszcza, że odbyło się to pod olbrzymią presją uczestników.