5.6/6 (580 opinii)
3.0/6
Tunezja jest piękna. Geografia, geologia, historia i kultura urzekają na każdym kroku. "Tunezja - wielobarwna mozaika" ma bardzo interesujący program wprowadzający do tego regionu Afryki. Program wycieczki, transport, zakwaterowanie oraz wyżywienie były na dobrym, oczekiwanym poziomie. Pilot ma głęboką wiedzę i wielowymiarowe zrozumienie Tunezji: historia, polityka, ekonomia, kultura, zwyczaje, co w dużym stopniu wzbogaciło całość doświadczenia. Niestety organizacja dni, praktycznie codziennie, wprowadzała stres i konflikt w grupie. Specyficznie, program wycieczki uwzględnia codzienne śniadania i kolację (i nigdzie nie wspomina o obiadach). Nie mniej jednak prawie każdego dnia cała grupa zatrzymywała się na obiad, który przeważnie trwał około godziny. Około 1/4-1/3 grupy decydowało się na ten posiłek. Nikt nie kwestionował potrzeby niektórych osób aby się posilić, ale raczej sposób organizacji tych posiłków: często w restauracjach odizolowanych od jakichkolwiek innych atrakcji, co zmuszało większość grupy do siedzenia w autobusie lub na ławeczkach przed restauracją przez godzinę, czekając na kilka osób którym ewidentnie nie przeszkadzało to że 30 osób czeka na nich przez godzinę. Wszystko można by rozwiązać oferując większości osób coś ciekawego do zwiedzenia - miasteczko, targ, spacer - cokolwiek - ale pomimo codziennych rozmów z Pilotem ten schemat powtarzał się praktycznie codziennie, bez racjonalnego wytłumaczenia dlaczego jest niemożliwe zorganizować jakiegoś posiłku dla osób które absolutnie nie potrafią przetrwać od śniadania do kolacji, w sposób który ma szacunek dla większości grupy. W wielu wypadkach czas zwiedzania bardzo ciekawych obiektów historycznych czy kulturowych był zasadniczo ograniczony tylko po to aby kilka osób mogło zmarnować godzinę całej grupy na posiłek. Jeszcze raz podkreślę że bardzo doceniam wiedzę i codzienny komentarz Pilota, ale niestety prawie codziennie dochodziło do starcia między nami w momencie kiedy się okazywało że jest zaplanowany obiad lub ponad-programowa wycieczka fakultatywna bez zwrócenia uwagi na wartość tego czasu dla reszty - większości - grupy. Mam nadzieję że Rainbow zwróci uwagę na tą sytuację i potrafi zbudować program który szanuje cenny czas urlopowy każdego uczestnika wycieczki.
Krzysztof, Kraków - 01.05.2022
36/41 uznało opinię za pomocną
3.0/6
Wycieczka objazdowa w terminie od 29.07 (data rozpoczęcia zwiedzania) do 03.08 (zakończenie zwiedzania). Tytuł wycieczki zapowiada się interesująco, jednakże nie za bardzo sama objazdówka ukazuje tę wielobarwną mozaikę. W zasadzie, by pokazać całkowite zróżnicowanie np. krajobrazowe Tunezji to powinno zaczynać się od zielonej północy. No ale cóż musi być coś chwytliwego by klienci kupowali imprezę. Najsłabszy punkt to Tunis - tutaj w zasadzie niewiele się zwiedza, tylko odhacza pobyt w stolicy. Szkoda, bo Tunis z opisu wygląda na ciekawe miasto, no i brak Muzeum Bardo! Podczas objazdówki razi ogólny brud - wydaje się, ze Tunezja to jedne wielkie wysypisko śmieci, nie tylko plastik, ale wszechobecne wysypiska rożnych śmieci, dzikie gruzowiska itp. Przykry obraz. Jest kilka punktów ciekawych w programie, kilka słabych.
kris74 - 13.08.2022
48/52 uznało opinię za pomocną
3.0/6
Komentarz opisany poniżej.
Piotr Bartlomiej, Plewiska - 04.09.2022
14/18 uznało opinię za pomocną
2.5/6
Wycieczka objazdowa -pomysł jazdy w dwa autokary tzn ok 80 osób jest delikatnie mówiąc niezbyt udany. Zwłaszcza w przypadku konieczności skorzystania z toalety lub wymiany pieniędzy. CZas stracony w kolejkach jest nie do odrobienia zwlaszcza w przypadku słabego pilota. Pani pilotka cały czs podkreślała ,że ona głównie pracuje w Tajlandii, tam podobno jest wspaniale ,w Tunezji to po rewolucji okropne dziadostwo. O samej Tunezji dowiedzieliśmy się niedużo, bo Pani Pilotka zbywała nasze pytania ,że opowie potem lub przy innej okazji. W całej tej sytuacji jedyną pociechą było ,że pilotem w pierwszym autokorze był Tunezyjczyk, który chętnie brał pod swoją opiekę również grupę w drugiego autokaru. Miał też siłe przebicia i wszelkie problemy załatwiał dla wszystkich uczestników wycieczki.Program został zrealizowany "od tułu" nie tak jak jest opisane w katalogu W części pobytowej trafiliśmy do hotelu Djerba Resort- hotel lata świetności miał dawno za sobą, pokój był mały , bardzo daleko od recepcji, na 2 piętrze bez windy a najgoszym felerem był zamek na kartę, który nie działał.Po każdym rejsie do recepcji działał 2 razy i znowu nie mogliśmy wejść do pokoju. W recepcji nikt nie chciał nam pomóc, udawali że nie rozumieją w czym problem, nie można się było dogadać ani po angielsku ani po niemiecku. Ogólnie wszyscy mówili głównie po francusku i obsługiwali głównie Francuzów. Plaża była bardzo mała , natomiast basen był bardzo fajny.Ogólnie pobyt średnio udany , opis hotelu w katalogu nie przystaje do rzeczywistości.
Joanna, Kraków - 23.06.2023 | Termin pobytu: czerwiec 2023
16/18 uznało opinię za pomocną