Zastanawiasz się, czy ta wycieczka to dobry wybór? Wpisz pytanie, a dostaniesz podsumowanie wszystkich opinii naszych gości.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Hotel powinien mieć 1 gwiazdkę. Brak komunikacji pilot, mylnie szacowane godziny transportów. Transport z lotniska zgodnie z informacją na miejscu od Pana 2 godziny, faktyczny czas transportu 4 godziny. Nie rozumiem dlaczego osoba która jest tam na miejscu nie powie od razu, że dojazd będzie trwał 2 razy dłużej ze względu na korki??? brak klimatyzacji z autobusie bo awaria w trakcie 4 godzinnej jazdy. Po przyjeździe do hotelu na 21 godzinę jedyne co usłyszałam to dlaczego tak późno przyjechaliśmy, jakby to nasza wina była że transport z lotniska tyle trwał, nawet po tylu godzinnej jazdy nie można było zjeść spokojnie obiadokolacji bo pani pilot musiała z inną grupą organizować spotkanie na stołówce. Osoby z hotelu również nie były zadowolone że po 21 muszą wydawać obiadokolację bo mieliśmy być na 18 - 18,30 w hotelu a nie na 21. Brak jakiejkolwiek reakcji ze strony organizator tzn. pilota odnośnie awarii autobusu, jakieś przepraszam ... Codzienne korki nie przeszkadzały w dalszym stopniu szacować czas trwania wycieczek jak w planie a nie z przewidzianymi korkami. W państwa ofercie powinna być informacja, że planowany przejazd wycieczki trwa dłużej tzn. nie 2 godziny tylko 4 godziny. Zawieranie takiej informacji uniknęłoby niezadowoleń osób. Jedynie widoki i morze rekompensowały niesmak.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Program wycieczki oraz pilot Pani Bożenka bardzo dobry. Hotel zgodny z opiniami wcześniejszych uczestników czyli nieprzyjemny zapach z kanalizacji,pokoje zagrzybiale, śniadania monotonne, basen tragedia (jak zgłosiliśmy uwagi że brydny to spuścili wodę i basenu nie było).
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Hotel Monte Carlo Vlora - 07.08.2023 - 14.08.2023 . Dojście do hotelu wymaga sporego wysiłku (około 170 schodów) - w hotelu brak windy (wnoszenie i znoszenie bagaży utrudnione). Opis hotelu : (hotel **** gwiazdkowy ????????) w szafie brak wieszaków, po jednym ręczniku na osobę, w łazience nieprzyjemny zapach z kanalizacji, przy umywalce brak miejsca na przybory toaletowe, w narożnikach pleśń i brudno, na klatce schodowej na stopniach pajęczyny. W czasie transferu na lotnisko brak opieki ze strony rezydenta - o mało nie spóźniliśmy się na odlot. Wycieczki objazdowe i fakultety : sprawne, ciekawe, dużo wiadomości przystępnie przekazanych.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Brak wywiązania się z umowy. Ilość dni pobytu niezgodna z podanymi w ofercie (dotyczy dób hotelowych). Brak informacji, że podane w ofercie wycieczki mogą się nie odbyć z powodu zakończenia letniego sezonu. Stan faktyczny odmienny niż podany w ofercie imprezy turystycznej dotyczącej hotelu. Przykładowo: - Basen jest, ale nie ma w nim wody. -Leżaków przy basenie brak. - Brak wydzielonej części plaży dla hotelu i brak leżaków oraz parasoli. - Recepcja jest, lecz bez pracownika, Nieczynny bar na tarasie widokowym. Brak odbioru jakiegokolwiek programu telewizyjnego z powodu wyłączenia sieci. W pokojach nie ma telefonu. Rezydent/pilot nie podjął jakichkolwiek czynności poza przyjęciem do wiadomości zgłoszeń uczestników o niezgodności usług z umową.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Albania to kraj z dużym potencjałem turystycznym.Program wycieczki bardzo fajny. Jeszcze pewnie upłynie wiele lat zanim nauczą się obsługi konsumenta na europejskim poziomie. Zastrzeżenia niestety pod adresem Pani Rezydentki.
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Pani pilot Karolina ciekawie opowiadała o historii i kulturze, natomiast do spraw indywidualnych uczestników podchodziła z dużą niecierpliwością i irytacją. Była obcesowa i niemiła, traktowała uczestników z góry. Pani Karolina niezgodnie z ofertą biura modyfikowała program wycieczek, skracając ich trwanie z nieuzasadnionych powodów ( nie chodzi o kolejność zwiedzania czy szczegóły, jak jest to określone w ofercie biura, ale poważne zmiany dotyczące całości). Wycieczka do Beratu, która mieści się w programie podstawowym oferty biura, zgodnie z nim miała trwać cały dzień tzn. wyjazd po śniadaniu i powrót na kolację. Zamiast rano wyjazd był przesunięty na popołudnie tj. o 13:30, z czego 4 godziny spędziliśmy w autokarze. Na miejscu nie było czasu, aby zwiedzić miasto, ani spokojnie coś zjeść ( wszyscy byli głodni, gdyż wyjechaliśmy w porze lunchu). Wycieczka była nie tylko niezgodna z ofertą biura, ale przede wszystkim bardzo męcząca, pospieszna i zobaczyliśmy niewiele, gdyż jechaliśmy praktycznie tam i z powrotem, a czas trwania przejazdu był nieproporcjonalnie długi do czasu, który spędziliśmy na miejscu. W ofercie biura były również dwie dzielnice Beratu -Gorica i Mangalem, które mieliśmy zobaczyć wg programu, natomiast Pani Karolina wmówiła nam, że pokaże nam to nadprogramowo, przeznaczając na to godzinę czasu. Niestety, nie było mowy o zwiedzeniu miasta, gdyż z trudem czas ten wystarczył by na szybko coś zjeść, bo wcześniej nie było takiej możliwości. Odjeżdżając stamtąd czuliśmy ogromny niedosyt i żal, że praktycznie nic nie zobaczyliśmy z tego urokliwego miasteczka. Byliśmy bardzo zawiedzeni i rozczarowani organizacją tego dnia. Jeśli chodzi o wycieczki fakultatywne to sposób przekazywania informacji na temat wycieczek przez Panią Karolinę pozostawiał wiele do życzenia. Pani Karolina omijała niewygodne pytania, nie odpowiadając na nie wprost, a wręcz zatajając istotne informacje, które przekazywała dopiero w ostatniej chwili ( już po opłaceniu wycieczki). Były to informacje na tyle istotne, że mogły wpłynąć na podjęcie decyzji dot. danej wycieczki. Przykładowo, chętni na wyjazd na Korfu w momencie zakupu wycieczki nie mieli pojęcia, że wyjazd z hotelu będzie o godzinie 5:30! Co dla wielu było problematyczne, chociażby z uwagi na małe dzieci itp. Co do wycieczki „jeep safari” Pani Karolina uspokajała, że jazda jeepem nie będzie ekstremalna, nie będzie to off road ani „szalona jazda po wydmach”. Tymczasem okazało się, że niesprawnym jeepem jechaliśmy po kamienistej drodze w górach, bez żadnych zabezpieczeń nad przepaścią! Wycieczka nie spełniała podstawowych standardów bezpieczeństwa. Jako, że wycieczki były fakultatywne i dodatkowo płatne, klienci mają prawo znać dokładny program wycieczek, a przy bardziej ekstremalnych programach, mieć możliwość zakupu dodatkowego ubezpieczenia. Jedynym atutem hotelu to jego położenie niedaleko plaży z niezakłóconym widokiem na zatokę. Cała reszta pozostawia bardzo wiele do życzenia, pomimo tego, że hotel ma kategorię 3 gwiazdek. Hotel nie spełniał standardów obiektu turystycznego, albowiem w wielu przypadkach nie nadawał się do użytkowania. Przykładowo, okna balkonowe zamontowane jedynie były na piance montażowej, przy każdej próbie otwarcia, bądź zamknięcia drzwi trzeba było się z nimi siłować, do tego stopnia, że całe wychodziły ze ściany. Umywalka w łazience postawiona była na wiadrze i dwóch cegłach i zalewała podłogę, gdy z niej korzystaliśmy. Łazienka była brudna i niehigieniczna, a pod prysznic wchodziło się z obrzydzeniem. Pokój urządzony był niefunkcjonalnie, nie było miejsca na położenie rzeczy, które w większości trzeba było trzymać w walizce, nie było dostatecznego oświetlenia. Generalnie pokój sprawiał wrażenie niewykończonego, oddanego pod presją czasu do użytkowania. Ogólnie było brudno. Posiłki były bardzo monotonne. Część uczestników bardzo się pochorowała, miała problemy natury żołądkowej.
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Od pierwszego dnia było wesoło. 2godziny opóźnienia lotu, przyjeżdżamy do Albanii po 22, dwie godziny drogi do hotelu z pilna przerwa na papierosa ponieważ kierowca się zmęczył. Zdenerwowani przyjeżdżamy po północy do hotelu dostając zimna kolację, idziemy spać. Rano wycieczka do Beratu, wszystko super, na powrocie dopytując naszej opiekunki dlaczego nie byliśmy w meczecie co było uwzględnione w programie, uzyskujemy odpowiedz ze „ojej zapomniałam”. Dzień trzeci pobytu, Gjirokastra- to tu mieliśmy zaliczyć meczet, lecz skleroza dalej trwa. Dzień czwarty- fakultatywnie jeep safari. Ani to Jeep, ani Safari. Po prostu kilka godzin jeździ się po ulicach Land Roverem, a na koniec zajeżdża do jakiś ludzi spróbować sera i raki- oczywiście kto pierwszy ten lepszy- nie dla każdego ta atrakcja, następnie jedziemy do kolejnej rodziny na obiad, w ulewie wciskają ponad 40 osób do jednego pokoju, a ja moje obiekcje ze nie ma tam jak wejść i gdzie mamy jeść słyszę tylko odpowiedz „to jest Albania, tu ludzie nie są przygotowani na deszcz”. Myśle ze rainbow organizuje te wycieczki i to oni powinni być przygotowani na deszcz, słońce czy nawet gradobicie. Ponieważ lało cały dzień a Land Rovery były odkryte- wracamy cali przemoczeni do hotelu. W nocy żeby nie było za miło- gaśnie i włącza się prąd kilka razy, wiec o odespaniu atrakcji z dnia poprzedniego można tylko pomarzyć. Piątek- w drodze do Apolonii Pani opiekunka zabiera nas do meczetu! O jak super, szkoda tylko ze zapomniała uprzedzić i żadna kobieta nie ma chusty- tak wiec możemy tylko pooglądać z wierzchu. Po powrocie okazało się ze w hotelu nie ma bieżącej wody! Oczywiście nikt nikogo o niczym nie informuje, także wczasowicze dowiadują się jeden od drugiego. Pytając w hotelu jak długo to potrwa dostajemy lekceważąca odpowiedz ze może godzina, a może półtora.. tak wiec woda wróciła po 12GODZINACH!! musieliśmy iść spać brudni, spoceni. Ale hotel „rekompensuje” to pół litrowa butelka wody z uwaga ze tylko po jednej sztuce na osobę. Także jak tylko woda o 4 w nocy wraca idziemy pod prysznic oczekując co przyniesie jutro.. Po tak „udanych” czterech dniach zwiedzania rezygnujemy z pozostałych fakultetów- i słusznie, bo rozmawiając z innymi osobami z grupy dowiedzieliśmy się ze wycieczka na wyspę i półwysep udała się w połowie, bo na wyspie militarnej gdzie miało być zwiedzanie nawet się nie zatrzymali. W niedziele wycieczka na Korfu już nawet się nie odbyła. I tu mógłby być koniec mojej opinii ale został jeszcze jeden dzień- dzień powrotu do Polski. Już z nadzieja myślałam ze Będzie spokój- ale rainbow dba o to by się o nich mówiło. Zbiórka o 10:30 i wyjazd z hotelu- jasny przekaz. Tymczasem siedząc na tarasie o 10:14 słyszymy krzyk „buuuuus!” i zanim pokonałam schody na górę okazało się ze owszem- bus podjechał, zabrał walizki, a ludziom kierowca powiedział ze pieszo maja zejść na dół do autobusu! (Jakby ktoś nie wiedział, hotel Monte Carlo znajduje się na wzgórzu). Zdezorientowana, wkurzona zadzwoniłam do naszej opiekunki która tego dnia nawet w hotelu się nie pojawiła, która zadzwoniła po kierowcę, a ten z wielka łaską wrócił po nas, probowala mi również wmówić ze ludzie musieli coś zle zrozumieć i kierowca napewno by po nich wrócił. No nie, wyraźnie powiedział ze maja iść na dół. Ale jak ja zapytałam dlaczego odjechał wcześniej, dlaczego nie sprawdził czy wszyscy sa to oczywiście „i dont speak english” czyli mam Cię w d… w drodze na lotnisko oczywiście obowiązkowe przerwy kierowcy na papierosa, także spóźniliśmy się tylko 30minut na odprawę.. Cały tydzień towarzyszyły nam również śniadania- smażony chleb, smażone jajka, smażone coś co przypominało parówki. I obiadokolacje czyli to co zostało z dnia poprzedniego z ryżem i groszkiem. Na plus zasługują jedynie Panie sprzątające, i Pan opiekun na lotnisku, bo gdy spóźnieni weszliśmy do budynku podszedł do Nas i wytłumaczył szybko co i gdzie iść. Na wakacje z rainbow już więcej nie polecę- i odradzam każdemu kto ceni sobie punktualność i rzetelność.
1.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Hotel Monte Carlo znajduje się 12 pięter od poziomu głównej ulicy. Nie ma żadnej windy ani nie jeździ żaden samochód. Wejście na 2-gie piętro było dramatem, najpierw podejście chodnikiem nachylenie 9%, potem ostre podejście wylaną betonową drogą, pokonanie 111 schodów do recepcji i po 18 schodów na każde piętro. Po pokonaniu "drogi do pokoju" nic się nie chciało. Na wyjazdy wycieczkowe też trzeba było pokonać taką drogę. I widoki tego nie zrekompensują. Pokój nie był sprzątany przez tydzień - nawet nie zamieciono, był dokładany tylko papier i zabierane śmieci. Jedzenie słabe - codziennie rano to samo, obiadokolacja - codziennie taka sama zupa i danie jednodaniowe ziemniaki z mięsem i warzywami, druga opcja lekko zmienna. Wycieczka do Beratu i Gajakaster ciekawa, ładne miasteczka. Wycieczka na Sazan przeciętna, nudna podróż statkiem, na plażowaniu trzeba było zapłacić 10 EUR za leżaki. Wycieczka na Korfu się nie odbyła, na jeep safari nie pojechaliśmy bo błędnie opisano nam samochody. Jeżeli na wycieczkę się nie pojedzie, to nie ma zwrotu za bilety, które i tak nie zostały kupione. Plaża jak na Albanię ładna, z pasmem zieleni. Okolica ładna, ale ze względu na położenie hotelu nie korzystaliśmy z jej zwiedzania, więc czujemy duży niedosyt. Mało sklepów, a w tych które były to ceny z kosmosu i trzeba było uważać czy czegoś "nie dorzucono" do paragonu lub dobrze wydano. Ogólnie nie polecam tej wycieczki.
1.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Zwiedzanie ok ale usytuowanie hotelu na górze gdzie trzeba było trzeba pokonać pod górę i 102 stopnie schodów to porażka i wyżywienie monotonne bez zadnych atrakcji nawet nie było ani razu przez 8 dni ciasteczka do kawy a z owocow to tylko arbuzy cieple i melony także nie polecam hotel monte carlo wlora
0.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Hotel jest pięknie położony, ale jest to niestety jedyna zaleta tej wycieczki. Podczas naszego pobytu wiele osób miało dolegliwości żołądkowo- jelitowe, dlatego odradzam wybór akurat tego hotelu. Z pewnością nie były to zwykłe zaburzenia flory bakteryjnej. Pokoje sprzątane raz podczas całego pobytu. Wiele do życzenia pozostawia też stan czystości w restauracji i toaletach przy basenie.