Zastanawiasz się, czy ta wycieczka to dobry wybór? Wpisz pytanie, a dostaniesz podsumowanie wszystkich opinii naszych gości.
4.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Polecam wycieczkę każdemu kto jedzie do Indii pierwszy raz. Dobra organizacja poza lotem, który jest męczący ze względu na czas podróży i typ samolotu - Boeing 737 linii Enter. Trzeba jednak dodać, że coś za coś czyli cena do jakości.
4.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Nisamowita podróż przez północne Indie. Wyjazd pozwolił na doświadczanie Indii w głębokim tego słowa znaczeniu. Stanowczo nie jest to podróż dla szukających wygody przy basenowym hotelu. To zwiedzanie i poznawanie tutejszej kultury i zwyczajów. Mogliśmy przeżyć zarówno podróż legendarnym hinduskim pociągiem, jak i przejechać się rikszą po zatłoczonych ulicach Waranasi. Niesamowitym przeżyciem było odwiedzenie najświętszego miejsca buddyzmu - Sarnath. Wielkie wrażenie zrobił również kompleks świątyń w Khajuraho. No i na koniec crème de la crème - Tadź Mahal. Przy wyjazdach tego typu zawsze pozostaje niedosyt czasowy, szczególnie przy tak ważnym obiekcie jakim jest Tadź Mahal. Minusem jest niestety bardzo zanieczyszczone powietrze - odczuwalne zarówno przy oddychaniu jak i zmniejszające widoczność.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Bardzo ciekawy program, fajne miejsca do zobaczenia. Niezapomniane wrażenia choćby podczas jazdy nocnym pociągiem.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Program bardzo ciekawy, wspaniałe zabytki , Indie kraj bardzo różnorodny i pełen skrajności, warty zobaczenia;
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Pomysł trasy bardzo ciekawy, realizacja fatalna. Organizacja przejazdów bez sensu i nieprofesjonalna - zmienia wycieczķe w przebywanie na poczekalniach ( 5-ci godzinne wyprzedzenie wylotu) Brak znajomości realiów zwiedzania (święto religijne blokuje dostęp do obiektów) to brak profesjonalizmu, to wręcz prowizorka.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
To naprawdę egzotyka i zupełnie inny świat od naszego. Z ogromnym zainteresowaniem podróżowaliśmy różnymi środkami transportu, zmęczeni, ale ciekawi odmienności. W ocenie wielu podróżujących jednak mamy zastrzeżenia co do ułożonego programu. Na tak daleką podróż bardzo mały samolot, w którym nie podano bezpłatnie nawet kubka wody. Tego się nie spodziewaliśmy. Kolejnym błędem w organizacji jest to, że zaraz po przylocie wsiedliśmy do autobusu i pojechaliśmy zwiedzać, nie było możliwości odświeżyć się po podróży i przebrać w coś lekkiego (a temperatura i wilgotność na Goa są trudne do zniesienia). Kolejne dni pobudka o 3.00. Lot do Varanasi zajął prawie cały dzień bo był z przesiadką i długim oczekiwaniem na drugi samolot, chcę wierzyć, że to nie z powodu oszczędności, tylko braku lotu bezpośredniego ( w każdym razie cały dzień zajął przejazd). Wiem, że Indie to kraj rządzący się swoimi prawami, ale odnoszę wrażenie, że pracownicy Rainbow przejęli te nawyki. Mam wątpliwości, czy w którymkolwiek hotelu była wymieniona pościel po poprzednim gościu, o sprzątaniu łazienki nawet nie wspominam! Chyba można przy kontraktowaniu hotelu wymusić zachowanie podstawowych standardów. Bardzo mnie również irytuje oczekiwanie na napiwek pracowników hoteli. Skoro pilot ma regulować napiwki (przecież m. in. na to przekazujemy sporą kwotę). Jak dotąd tylko pan Marcin w Meksyku głośno i wyraźnie powiedział uczestnikom wycieczki, że on reguluje napiwki ze złożonych mu pieniędzy, (tamta wycieczka jest niezapomniana!). Poza zastrzeżeń do organizacji wrażenia z wycieczki bardzo pozytywne, mam nadzieję, że moje uwagi zostaną uwzględnione i biuro Rainbow będzie nadal godne polecenia. Jest jeszcze kilka fajnych miejsc, nawet w samych Indiach, które mam ochotę odwiedzić.
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Indie przecudowne, kultura fantastyczna, Hindusi przemili! Niestety jeżeli chodzi o przewodniczkę, która była z nami cały objazd to powiem krótko, jest do wymiany! Na prawie każde, o ile nie każde pytanie odpowiadała, że musi dopytać, doczytać lub później o tym opowiem. Hasło wycieczki na zadane pytanie to “TAKIE RZECZY TO MOŻNA SOBIE WYCZYTAĆ W WIKIPEDII” Organizatorze Rainbow jeśli chcielibyśmy doczytać w Wikipedii to nie wykupujemy kosztownego wyjazdu od Was tylko czytamy Wikipedię, i oglądamy galerię w Google lub z posty ludzi podróżujących, wtedy wynieślibyśmy więcej informacji niż od naszej przewodniczki. Wszystkie restauracje do których nas zawożono, droższe o 100 % niż przypadkowe knajpki napotkane przy drogach. A dlaczego, żeby mieć benefity po przyprowadzonych klientach! Na pobycie rezydentką ( inna niż pilot na objeździe) nie poinformowała recepcji o wydaniu luchboxów na drogę powrotną, tym samy nie otrzymaliśmy śniadania. I jeszcze jedna uwaga, na lot 10 h powinien być samolot w którym serwowany jest posiłek! Karygodne jest nie otrzymanie posiłku na tak długim locie, zwłaszcza jeśli nie otrzymali się w tym dniu nawet śniadania przez niedopatrzenie rezydentki. Mało tego chcąc kupić w samolocie jedzenie wszystkiego zabrakło! Nawet wody… Także RAINBOW, nacie kilka rzeczy do podciągnięcia.