5.1/6 (169 opinii)
3.5/6
Właśnie wrócilismy z zona z objazdówki z Rainbow Tours po Włoszech (Włochy Klasyczne Komfort). Była to nasza 4 wycieczka objazdowa z tym biurem tak, ze mamy jakies doswiadczenie, które uprawnia nas do wystawienia obiektywnej opinii. Pod względem merytorycznym wycieczka była bardzo interesująca (ocena 5). Dodatkowo wykupiliśmy fakultet czyli zwiedzanie Padwy i warto jest zainwestować 15 eu bo jest to bardzo interesujące miasto. Na całej trasie zwiedzania panowała upalna pogoda (do 41 C) i dosc wysoka wilgotność (szczególnie dała sie we znaki w Wenecji i okolicach. Wielka szkoda, że nie był wycieczki fakultatywnej do Bolonii. Pod względem zakwaterowania było nieszczególnie - dwa hotele tj. Riesi i Irys uwłaczały jakimkolwiek standartom. W hotelu Riesi nie działała klimatyzacji i w pokojach nie mozna było wytrzymać tak było gorąco (smartfon pokazywał 42 C bo nagrzane sciany oddawały ciepło). Podobnie było w przyziemiu gdzie jedliśmy tzw. obiadokolację. Właściciel hotelu widząc nasze wzburzenie po prostu uciekł samochodem. Pod hotel Irys nie można podjechać autobusem i trzeba ciągnąc bagaże ok 500 m. Hotel jest brudny. W pokojach śmierdzi kanalizacją a klimatyzacja jest tylko z nazwy bo dmucha tym samym powietrzem, ktore jest w pokoju. Ustawiłem klimatyzator na 21 C a rano temperatura była 32 C. Okien nie dało sie otworzyć. Na dodatek nie było oswietlenia na korytarzu, które zostało naprawione po godz. 22 a wiec nie było juz potrzebne. Podstawowa metoda wentylacji hotelu było otwarcie na oścież drzwi frontowych budynku hotelu. Pozostałe hotele odpowiadały standartowi hotelu 3 gwiazdkowego. Dodatkowo płatne obiadokolacje : nie można ich nie wykupić bo w pobliżu hoteli nie zawsze są restauracje lub pizerie. Standart jedzenie oceniam na 3. W upalnej jadalni hotelu Riesi dostaliśmy troche pasty czyli makaronu rurki posmarowanego cieniutko przecierem pomidorowym o metalicznym smaku a na drugie danie po kawałku odgrzewanego w mikrofali (widziałem na własne oczy) kurczaka i kilka listków sałaty. W hotelu Irys było nieco lepiej bo jadalnia nie była tak nagrzana. W wiekszosci hoteli do śniadania dla kilku osób brakowało chleba i ... kawy (o gorącej wodzie na herbatę nie wspomnę). Za zakwaterowanie dajemy ocenę 4 a dla tych wymienionych z nazwy hoteli ocenę 1 !!!! To był skandal i uważam, że uczestnicy wycieczki zostali oszukani. Ogólnie oceniam wycieczke na 3,5.
3.5/6
Bardzo ciekawy (lecz wyczerpujący) program. Znakomity pilot. Wyżywienie i zakwaterowanie - do totalnej "poprawki"
3.5/6
Ogólnie wycieczka była OK. Włochy na pewno są warte odwiedzenia. Plusem na pewno jest to, że w programie odwiedza się 9 miast. Natomiast zawiodły nas standardy w niektórych hotelach, pani pilot oraz brak organizacji. W Wenecji oraz Pizie zwiedzanie było w dużym biegu i nie było czasu na podziwianie zabytków podczas opowiadania przez panią przewodnik. W kilku miastach np. w Neapolu i Wenecji czas wolny był przed zwiedzaniem z przewodnikiem, przez co mieliśmy wrażenie, ze chodzimy na ślepo zatłoczonymi uliczkami. Ponad to wycieczki fakultatywne były organizowane kosztem części programu za który zapłaciliśmy. W dniu zwiedzania Neapolu oraz Pompejów odbyła się rano wycieczka fakultatywna na Wezuwiusz, która trwała ponad 3 godziny. W tym czasie jak określiła pani pilot osoby, które nie uczestniczyły w dodatkowej wycieczcie, zostały „wyrzucone” w miasteczku kilkanaście kilometrów od Neapolu i miały się soba zająć. To doprowadziło to tego, że zwiedzanie Neapolu i malowniczych Pompejów trwało razem około 2 godzin. W dodatku szybkość zwiedzania, zatłoczenie ulic oraz niedoskonałość TGS-ów doprowadzało do tego, że większość osób z grupy nie rozumiała tego co mówi przewodnik. Należy też wspomnieć, że autobus nie był przystosowany do tak długiej trasy, brakowało w nim gniazdek do ładowania oraz miejsca. Na plus zasługiwało to, że można było korzystać z toalety w autobusie, piękne Włochy oraz większość przewodników (szczególnie Pan Marek z Florencji i Pani Ania z Rzymu).
3.0/6
Program wycieczki moge polecic, ale tylko program. Hotele oddalone nie tylko od miejsc zwiedzania, ale takze kilometry od autostrad.Hotele bardzo marne. Sniadania w skali 1-10, 3 punkty. Nieco lepsze kolacje, ale noszenie talerza zupy przez kelnera (wlasciciela) dla kazdego z nas osobno( 41 osob !),wskazuje,ze to zadni profesjonalisci. Jezeli RAINBOW nie chce stracic klientow,powinien wiecej uwagi zwrocic na hotele i wyzywienie.Powinny byc podawane nazwy hoteli w ktorych sie zatrzymujemy,by mozna bylo je sprawdzic w internecie.RAINBOW tego nie robi z wiadomych wzgledow ! Nie powinnismy machac na to reka, ze to tylko jedna noc i jedziemy dalej (tak sie wyrazila nasza pani pilotka).