Zastanawiasz się, czy ta wycieczka to dobry wybór? Wpisz pytanie, a dostaniesz podsumowanie wszystkich opinii naszych gości.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Nie mam zastrzeżeń do zrealizowanego w pełni programu wycieczki, jak i do pracy pilota. Moja zła opinia dotyczy tylko i wyłącznie zakwaterowania i wyżywienia w czasie trwania wycieczki objazdowej. W zawartej z Rainbow umowie jest zdanie, że będą na wycieczce pokoje „skromnie urządzone 2 i 3-osobowe z łazienkami”. Natomiast budynki, w których zostaliśmy zakwaterowani trudno nazwać hotelami, gdyż ich standard nie zasługiwał nawet na wymienioną przez Państwa **/***. Większość z tych tzw. hoteli nie posiadała żadnej kategorii. Zniszczone łazienki, stojąca po kostki woda pod prysznicem, zardzewiałe słuchawki prysznicowe, zniszczone wyposażenie w pokojach, nie działające telewizory, zdemolowane okna, a przede wszystkim smród w pokojach. Dysponuję zdjęciami na dowód zakwaterowania w pokojach o bardzo niskim standardzie. Dotyczy to zakwaterowań w: Hotelu Royal w Cosenza, Hotelu Mediterraneo w Fuggi Terme, Crystal w Montecatini Terme (ten jeszcze na względnym poziomie) i hotel Massarelli (poniżej wszelkiej krytyki). Dodam tylko, że byłem już na kilku wycieczkach objazdowych z Rainbow Tours, ale tak niskiego poziomu zakwaterowania jak we Włoszech jeszcze nie doświadczyłem. Jeszcze gorzej przedstawia się kwestia wyżywienia podczas tejże wycieczki objazdowej. Większość uczestników tej wycieczki codziennie rano przy śniadaniu, a także na wykupionej dodatkowo obiadokolacji, czuła się traktowana jak ludzie tzw. „gorszej kategorii”, „jak bydło”. Zabezpieczacie się Państwo w umowie określeniem „śniadanie kontynentalne” co ma oznaczać „pieczywo, nabiał lub dżem (rzadko wędliny) oraz kawa lub herbata”. I tak było codziennie i bardzo skromnie, bo wszystko było nie tylko wydzielone, porcjowane (jeden lub pół plastra sera i wędliny), a do tego stary, suchy chleb, albo suchary. Wszystkiego mało i niesmaczne. Każdy z nas odchodził od stołu głodny i niezadowolony. Niepojęte jest jak Państwo w ten sposób psujecie sobie opinię jako organizatorzy. Trudne do przyjęcia jest dla nas uczestników wycieczki, że Rainbow nie potrafi jako organizator tak zadbać o dobro i zadowolenie uczestników, aby wymusić na hotelach, w których będą śniadania, żeby przyrządzono normalne śniadanie (np. chociażby jajecznicę, trochę sałaty, czy pomidora). W Polsce jest to nie do pojęcia, gdy przyjadą do nas Włosi. Na bardzo niskim poziomie były również obiadokolacje, praktycznie codziennie takie same, czyli pierwsze danie: makaron z sosem pomidorowym, drugie danie: plaster pieczonej szynki, chleb i skromna porcja sałaty. To skandaliczne, że tak trudno było Państwu uzgodnić przed naszą wycieczką jakieś urozmaicone posiłki, a przede wszystkim, aby porcje nie były głodowe, wydzielane każdej osobie na talerzu z aptekarską dokładnością. Skandaliczne jest również to, że podczas śniadań przed naszą grupą Polaków były zasłaniane i niedostępne automaty do kawy i herbaty, a odsłaniane dla innych gości hotelowych, którzy przychodzili, gdy my opuszczaliśmy jadalnię. Poza tym dokładane były też inne wędliny i sery po naszym odejściu, wzbogacany tzw. szwedzki stół, który dla Polaków od Rainbow był niedostępny. Wspomniana przeze mnie wycieczka objazdowa pozostawiła w nas bardzo złe wspomnienia, które nie potrafiły zrekompensować nawet piękne zabytki Italii. Złe wspomnienia dotyczą wyłącznie wyżywienia i zakwaterowania poniżej jakiegokolwiek standardu, chociażby europejskiego. Czegoś podobnego jeszcze nigdy nie przeżyłem jak podróżuję z Państwem. Bardzo obawiam się jakiegokolwiek kolejnego wyjazdu, którego organizatorem miałoby być Rainbow Tours.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Hotele na moje oko bez gwiazdek, czyste. Posiłki w większości nie wystarczające(głodowe).
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka objazdowa Rzym i Toskania - regiony piękne, niektóre lokalne przewodniczki oprowadzające po miastach mówiące bardzo ciekawie i z pasją. W zasadzie to tyle z pozytywów. Wszystko szybko, szybko, brak czasu nawet na spokojne zrobienie zdjęć. Pani Pilot wszystkich wiecznie poganiała, strasząc, że jeśli ktoś nie wróci na czas to odjedzie. Dodatkowo na wszelkie pytania odpowiadała z wielką niechęcią. Zmiany w programie spowodowały niemożliwość odbycia się wycieczki fakultatywnej do Neapolu. (Ogólnie z 3 wycieczek fakultatywnych przedstawionych w programie mieliśmy możliwość skorzystania tylko z jednej). Hotele poniżej standardu. Nie spodziewaliśmy się niczego wielkiego, ale skromnych czystych pokoi - niestety zastaliśmy syf. Jedzenie w zależności od hotelu - bardzo zróżnicowane. Hotel najbliżej lotniska - totalna tragedia. Śmiało mogę powiedzieć: pierwsza i ostatnia wycieczka objazdowa - przynajmniej z tym biurem. Ostatniego dnia transfer na lotnisko mieliśmy o godzinie 18.15. Pomimo, iż doba hotelowa trwa do godziny 10 - o godz. 8.30 zostaliśmy wyproszeni z pokoi, aby zrobić miejsce innym grupom. Program przeładowany w pierwszych dniach, 2dni ostatnie totalnie bez sensu . Ostatni dzień śmiało można by było poświęcić na rzecz dokładniejszego zwiedzenia. Nie polecam
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Okazało się na miejscu że należało dopłacić 240 euro za wycieczki co nie było wspomniane na stronie dziękuje bez hejtu.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
To nie była udana wycieczka. Bardzo długie przejazdy między zwiedzanymi miejscowościami. Zbyt duży pośpiech, trzeba było się spieszyć i mało było czasu na zdjęcia i obejrzenie tego co interesujące. Ostatni dzień powrót do Lawancy bardzo długi przejazd, który był przerwany tylko zwiedzaniem Monte Casino. Proponuję skrócić czas przejazdów, aby był czas na zwiedzanie. Po prostu zmienić całkowicie plan wycieczki. Do tego miałam wykupione lepsze miejsce którego nie dostałam. Pani zajęła na swoje potrzeby wszystkie miejsca tzw lepsze. Ja musiałam usiąść dalej. Jedzenie bardzo skromne, a wycieczka była bardzo droga. Poprzednie wycieczki z których korzystałam z Waszego biura były super. Bałkany są super w 2017 roku i Hiszpania - Od Andalus do Andaluzji w 2021 roku. Chciałabym jeszcze korzystać z Waszych usług i myślę że będą to ciekawe wycieczki tak jak Bałkany są super i Andalus do Andaluzji. Małgorzata.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
wyjazd godny polecenia, program ciekawy i intensywny, ostatni dzień z długim przejazdem bardzo męczący najsłabsze punkty to zdecydowanie pilot
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Gdyby to była moja pierwsza wycieczka pewnie bym wystawiła wyższą ocenę, jednak byłam już na innych objazdówkach z tym biurem i niestety to był najgorszy wyjazd. Zwiedzane miasta były piękne szczególnie Rzym i program-mimo że dość intensywny, był ok, jednak zakwaterowanie i wyżywienie- zdecydowanie poniżej standardu. (1 plasterek szybki i poł plasterka sera to kpina). Obiadokolacje też nie powalały- makaron i jakiś kawałek mięsa z garstką sałaty. Jeden z hoteli był zamykany o 22.30 i do tej godziny musieliśmy wrócić:( Kolejna rzecz, uważam, że pilotka podczas przejazdów mogłaby więcej opowiadać. Na innych objazdach z rainbow pilotki dużo opowiadały o mieszkańcach kraju, zwyczajach, co można zjeść, wypić, tutaj mi tego zabrakło. Były puszczane filmy w autokarze. Na plus daję to, że ostatniego dnia można było skorzystać z plaży, Hotel był rzut beretem od morza. Wykwaterowanie o 9.30 a o 15 wyjeżdżaliśmy (warszawa) Także pare godzin było na plaże. Uwaga na słonce- mocno opala, dobrze wziąć krem 30 lub wyżej oraz buty do pływania bo plaża jest bardzo kamienista. Woda przyjemna żeby się schłodzić. Podsumowując- polecam zwiedzić Włochy, gdyby rainbow postarał się o lepszy standard w kwaterowanych hotelach wycieczka byłaby super.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
przewodnicy fajni - to byli ludzie z klasą, Program trochę ucierpiał przez umiejscowienie początku i końca gdzieś na południu. Wstałem o 3 w nocy aby wylecieć około 6 i potem cały dzień żadnego programu nie było. W sumie program jak na takie miejsce startowe na południu był prawie żaden co jest dość dziwne. Miejsca do zwiedzania fajne, pilot fajny, kierowca fajny. Hotele słabe. 3,5 awarii na hotel średnio. W 1 pokoju miałem tylko wrzątek w kranach co przy bitych 35C każdego dnia jest dość wkurzające. Ktoś nie mógł wyjść z pokoju tak drzwi się zatrzasnęły, mi jedne też haczyły o podłogę. Żadnego wiatraka ani klimatyzacji w żadnym pokoju nie miałem. Jedzenie słabe jak w polskich barach i może być dla niektórych małe (1 plasterek sera i 1 szynki na śniadanie, jakiś makaron na kolację plus mini dodatki) Autobus ok. Te dodatkowe 230 euro niewidoczne na początku zakupu to niezbyt korzystnie świadczy o biurze. Po co to ? Ogólnie jestem z wycieczki zadowolony ale ocena to średnia wszystkiego
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka ogólnie udana dzięki przewodnikom i współtowarzyszom w autokarze. Wybór lotniska Lamzeia Terme przy tym programie to jednak porażka, ponieważ i tak należało przejechać 300 km aby dotrzeć do pierwszego punktu programu, dlatego lepszym wyborem byłby Neapol. Posiłki - jak to we Włoszech lekkie, śniadania mizerne -chleb z kawałkiem masła plasterkiem sera i plasterkiem mortadeli, w jednym obiekcie były dobre, gdzie można było sobie coś zjeść. Obiadokolacje, które dodatkowo wykupiłam to jakieś nieporozumienie. Pogoda super.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Bardzo negatywnie oceniam hotel Attica, w miejscowości Chianciano Terme, w którym nocowaliśmy 3 doby z powodu : niedziałającej klimatyzacii, brzydkiego zapachu i braku czystości w łazience, braku w łazience działającego gniazdka elektrycznego, poklejonego taśmą stelaża, na którym wisiała kotara nad wanną, niedziałającej suszarki do włosów, bardzo niskiego ciśnienia wody w prysznicu (woda leciała jak krew z nosa) niespełniającej wymogów ppoż. i bhp instalacji elektrycznej (np. w kinkietach nad łóżkami zawieszonych na wysokości ok. 1metra od podłogi widoczne były nieosłonięte przewody elektryczne) Uważam, że wybór takiego hotelu jest kompromitacją dla firmy Rainbow.