4.7/6 (224 opinie)
4.5/6
Program wycieczki intensywny, dla komfortu przydałyby się dodatkowe dwa dni. Wtedy i łatwiej, i może bardziej szczegółowo można by było wszystkie atrakcje poznać (szczególnie odczuwalny był brak czasu wolnego i tempo zwiedzania Watykan, Rzym). Zbyt duża liczba uczestników-grupa blisko pięćdziesięcioosobowa. Trudna logistyka. Aż dziw, że się udało. A zwiedzanie Asyżu w niedzielę to nie jest dobry pomysł. Zakwaterowanie jak i wyżywienie w skali od słabych (tych więcej) do dobrych i powyżej moich oczekiwań. Hotele w większości w niezbyt ciekawych okolicach co może ze względu na krótki czas tam przebywania nie było bardzo istotne ale lokalizacje w większości przy ruchliwych drogach (w tym obwodnica na trzy noce) co za tym idzie głośnych. Kierowca za to profesjonalny, autokar ok. a to ważne kiedy spędza się w nim dużo czasu.
4.5/6
Świetna wycieczka, która pozwala poznać Włochy i zobaczyć mnóstwo atrakcji podczas jednej imprezy turystycznej. Program wycieczki można jednak delikatnie zmienić, bo np. dzień 1 po przylocie, przejeździe i zakwaterowaniu jest do zorganizowania we własnym zakresie, dzień 2 tj. Rzym i Watykan ma bardzo napięty program z minimalnym czasem wolnym - tu przydałyby się dwa dni, a ostatnie 3 dni w okolicach Neapolu spokojnie można skrócić do dwóch dni. Zwiedziliśmy atrakcje w Watykanie, Rzymie, Florencji, Wenecji, Asyżu, Pompejach, Neapolu i Capri. Zakwaterowanie zostawia trochę do życzenia, ale biorąc pod uwagę, że zazwyczaj w hotelu spędza się 1 noc to da się przeżyć, ale chyba nie o to na wakacjach chodzi. Fuggi - hotel Mediterian (głęboka komuna, bardzo skromne wyżywienie), Chianchiano Terme - hotel Sestriere (łazienka typu 3 w jednym, wyżywienie nawet ok), Stra' - hotel Villa Alighieri (bardzo fajny, wyżywienie ok), Rimini - hotel Jasmine (łazienka 3 w jednym, ale hotel blisko morza, ), Neapol - hotel Gimar (3 noce ten hotel to porażka, bez windy, w kiepskiej okolicy, przy ruchliwej szosie, bez chodnika, bez możliwości wyjścia gdziekolwiek, wyżywienie w pobliskiej pizzerii, do której trzeba dojść poboczem ruchliwej jezdni). W hotelach maleńkie windy, czasem brak podjazdu i walizki do hotelu trzeba było wnosić po schodach co dla starszych uczestników było zdecydowanie niekomfortowe. Wykupione dodatkowo wyżywienie ułatwia życie bo czasem w okolicy brak punktów gastronomicznych, ale nie zachwyca, bo porcyjki są skromne. Ogromny plus za (nowy!) autokar Volvo (z możliwością doładowania kablem usb naszych sprzętów elektronicznych). Przesympatyczny kierowca Giovani, który woził nas bezpiecznie, zawsze na czas, dbał o nasze bagaże i umożliwiał zakup wody w sensownej cenie. Lokalni przewodnicy przygotowani merytorycznie, sympatyczni, potrafili wskazać gdzie w sensownej cenie można kupić pamiątki i dobrze zjeść. Pilotka opiekująca się wycieczką pani Kasia L. to prawdziwa skarbnica wiedzy, wulkan energii i dobrego humoru; rzeczowe, konkretne opowieści o zwiedzanych okolicach, przygotowane włoskie listy przebojów i filmy to dodatkowe atrakcje; plus informacje dotyczące lokalnego tradycyjnego jedzenia, ale bez wskazania konkretnych miejsc. Brawa dla Pani Kasi, która zawsze chętnie z uśmiechem służyła pomocą i potrafiła zaradzić w każdej trudnej sytuacji. Biuro powinno być dumne, że pracuje dla nich taka Perełka!
4.5/6
Ciekawy program, bardzo intensywny. Noclegi i wyżywienie wmiare dobre poza hotelem w Rimini.
4.5/6
Opinia jest wiarygodna i pochodzi od klienta. Wycieczka generalnie udana. Głównie jest to zasługa zabytków Włoch, które mogliśmy podziwiać. Odnośnie hoteli, w których Rainbow kwateruje gości, to pozostawiają one wiele do życzenia. Trzy gwiazdki we Włoszech, to w Polsce chyba góra jedna. Hotele są z "minionej epoki", kojarzą się z czasami komunizmu - Gimar i Park Hotel. Z wyjątkiem jednego, w którym nocowaliśmy po 3 nocach w Gimar. Tylko ten jeden był akceptowalny pod każdym względem. Gimar był bez klimatyzacji... tzn. klimatyzacja była ale dodatkowo płatna, o czym nikt nie informował nas wcześniej. Obsługa pracuje powoli. Jedzenie na obiadokolacjach delikatnie mówiąc "średnie", monotematyczne, niedoprawione, podsumowując - niesmaczne. Na szczęście jedliśmy też na mieście podczas krótkich chwil czasu wolnego i to było już zupełnie co innego, generalnie smacznie. Pani pilot Angelika opowiadała ciekawie i zapałem o Włoszech. Pan Edward kierowca - niesamowity! Bardzo dobrze i bezpiecznie się z nim czuliśmy, ratował nas też wodą i innymi zimnymi napojami :) Z takim kierowcą to nawet na koniec świata! Objazd pokazał nam Włochy na tyle ciekawie, że chcemy wrócić ale sami, zwiedzając już niespiesznie. Największym rozczarowaniem okazał się ostatni dzień. Rainbow zafundował nam 9 godzinne oczekiwanie na samolot na lotnisku. Grupa z Warszawy miała lot powrotny o godzinie 9 rano, Katowice o 16:20. Autobus zawiózł wszystkich na lotnisko na 7 rano. Rozmawialiśmy z Panią pilot o tej sprawie, twierdziła, że nic nie może zrobić. Żadnego dzielonego transportu itp. Sama wylatywała do Warszawy, pozostawiając pozostałych samym sobie. To też na minus dla Rainbow. Ponoć to już 4 wycieczka, która tak wyglądała. Od 4 wycieczek Rainbow nie zrobił nic, żeby to zmienić. Skandal! Nikt wcześniej nie informował nas, że będziemy mieli spędzić cały dzień na lotnisku. Dowiedzieliśmy się o tym przedostatniego dnia pobytu. Rainbow nie zaproponowało nic, żadnej alternatywy dla osób które miały tam tyle czekać. Nikt się z nami nie skontaktował, żeby powiadomić, że taka sytuacja będzie miała miejsce. Deklarowane w umowie było dowiezienie na lotnisko około 2 godziny przed odlotem. Tymczasem mieliśmy tam spędzić 9 godzin, plus jak się potem okazało 1:40h opóźnionego lotu. Masakra. Gratuluję podejścia do klienta i szacunku do niego! Ciekawe, czy skorzystamy jeszcze z Rainbow? Póki co, szykuje się reklamacja zbiorowa za takie potraktowanie nas jako klientów. Ciekawe, czy Rainbow będzie miało odwagę zamieścić tą opinię na swojej stronie... Justyna z Gdańska