Opinie o Zapach wina i lawendy

4.8/6
(575 opinii)
Intensywność programu
4.7
Pilot
5.1
Program wycieczki
5.1
Transport
5.2
Wyżywienie
4.3
Zakwaterowanie
4.2
Zweryfikowane treści - Opinie pochodzą od Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
pani z lornetka
Dowiedz się, co sądzą inni
Nowość AI

Zastanawiasz się, czy ta wycieczka to dobry wybór? Wpisz pytanie, a dostaniesz podsumowanie wszystkich opinii naszych gości.

    1.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    9

    Koszmarna organizacja i pilotka

    Anna 22.05.2018 | Termin pobytu: maj 2018 | Tagi: 26-35 lat, z rodziną

    Wycieczka jest bardzo źle zorganizowana pod względem przejazdowym. Niektóre dni spędzone są niemal całkowicie w autokarze. Nadrabia się drogi, aby spać w jak najtańszych, i w związku z tym, w miarę słabych hotelach. Na 5 godzin w autokarze przypadała co najwyżej jedna godzina zwiedzania. Gdyby ktoś rozsądnie rozplanował trasę, tego dałoby się uniknąć. Do tego dochodzi nieprofesjonalna pilotka, nieposiadająca wiedzy na temat regionu. Znajomość języka to nie wszystko i nie każdy może być pilotem. Pani Natalia Jarczyńska wykazała się wyjątkową niekompetencją, nieznajomością regionu, brakiem organizacji. Nie potrafi używać sprzętu nagłaśniającego, bywa, że mówiła przez niego, kiedy co najmniej połowa grupy nie słyszała. W naszej grupie zdarzyły się osoby samodzielnie płacące za godny nocleg, ze względu na złe warunki zaoferowane przez biura, a także płacząca pilotka prosząca o niewnoszenie skargi za jej zachowanie. Po prostu kosmos. Wycieczka absurdalnie zorganizowana. Wszystko co dało się zepsuć, zostało zepsute przez Rainbow i pracowników biura. Przykładowo, zapłaciliśmy za wycieczkę jako rodzina a pierwszej nocy zostaliśmy zakwaterowani w innych hotelach. Pilotka organizowała poranny wyjazd o 7, tak że nie mieliśmy szansy w spokoju zjeść śniadania, a potem o 7.30 mieliśmy kilkudziesięciominutowy postój na parkingu, gdzie pani pilotka spotykała swoich znajomych. Tego po prostu nie da się opisać. Absolutnie nie polecamy. Cała rodzina była w szoku, że można tak źle zorganizwoać wyjazd i być tak niekompetentnym pilotem.

    1.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    12

    zapach wina bez lawendy

    Jerzy Gdynia 27.03.2014 | Tagi: 46-55 lat, w parze

    Uczestniczyłem w wielu wycieczkach objazdowych, ale tak niskiej jakości usług jeszcze nie doświadczyłem. Jakość usług hotelowych i wyżywienia w 6 hotelach (na 7 noclegów) poniżej średniej wschodnioeuropejskiej. Gorzej niż w Azji. Pozostają jeszcze fatalnie zaplanowane transfery turystów wybierających pobyt stały, które nasz objazd z 8 dni właściwie skróciły do 6 dni. Dzień pierwszy rozwoziliśmy od 14.00 stacjonarnych turystów po całej Chorwacji będąc w hotelu przed 22.00, a ostatniego dnia wyruszyliśmy na lotnisko o 4 rano. Reasumując, nigdy więcej zwiedzania Europy z Waszym biurem. No, może odważę się na Azję, bo tam chyba nie macie transferów?

    1.5/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    3

    Rozczarowanie

    Marlena Maria 27.07.2025 | Termin pobytu: lipiec 2025 | Tagi: 46-55 lat, z rodziną

    Według oferty mieliśmy pokonać około 2.000 km a pokonaliśmy na pewno ponad 3.000 km. Pierwszego dnia przyjechaliśmy do Dubrownika około godziny 8.30 i jechaliśmy bez przystanku, bez dostępu do picia i jedzenia do około godziny 14.00 na drugi koniec Chorwacji. Naszym pilotem była pani Weronika, która była bardzo arogancka i zarozumiała. Jak ktoś zadawał niewygodne pytania często odpowiadała że podpisywaliśmy regulamin i wiemy co nas czeka. Pewnego dnia kazała nam czekać o określonej godzinie z walizkami na wyjazd po czym przyszła o wyznaczonej godzinie usiadła do stolika i zaczęła pić kawę. Okazało się że cała grupa 45 osób nie zrozumiała „instrukcji” z tego dnia. Co do noclegów to tylko 1 noc była w hotelu, który był cudowny - był to nocleg w okolicach jezior Plitwickich. Pozostałe noce, a przede wszystkim 3 noce jakie spędziliśmy w Bośni i Hercegowina w Neum to była porażka. Baliśmy się grzyba i robactwa jakie tam było. W moim pokoju po ścianie lała się woda a po całej nocy na podłodze była już kałuża. Wspomnę, że na ścianie tej były już bąble, więc domniemam, że woda lała się już długi czas i na tej ścianie był wyłącznik prądu- czy to nie groziło niebezpieczeństwem ? Pilotka skomentowała któregoś dnia, że hotel wymaga gruntownego remontu ale no cóż trzeba patrzeć na to, że jest dostęp do morza a ludzie tam pracujący się starają. 2 noce były w Czarnogórze w hotelu Dobra Woda to też było coś przez wielkie C. Recepcja była po jednej stronie ulicy a pokoje po drugiej stronie ruchliwej ulicy. Musieliśmy wnosić walizki na 3 piętro po wąskich schodach bez windy. Klimatyzacja nie działała a łazienka była taka mała jak w samolocie - człowiek musiał wejść pod prysznic by otworzyć drzwi łazienki.

    1.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    52

    Wczasy w autobusie

    Małgorzata, Kraków 08.08.2022 | Tagi: 56-65 lat, w parze

    Byłem z żoną na wycieczkach objazdowych z Rainbow już 4 razy. Wszystkie wcześniejsze zawierały jakieś drobne niedociągnięcia, ale na tle pozytywów stawały się one tak prozaiczne, że nawet o nich nie wspominaliśmy. Ta wycieczka „Zapach wina i lawendy” po Chorwacji, Czarnogórze oraz Bośni i Hercegowinie była tak źle zorganizowana, że postanowiliśmy podzielić się swoją opinią. 1. Fatalny dobór hoteli w stosunku do trasy zwiedzenia. 2. Codzienne jazda autobusem wynosząca od 6 do 10 godzin. 3. Czas wolny dyktowany przez pilotkę panią Elę K. nie miał żadnego logicznego uzasadnienia a powodował, że powroty na kolację do hotelu odbywały się z kilkugodzinnym opóźnieniem np. na 21.30 – 22.00 Gdyby w pierwszych trzech dniach wycieczki hotel był usytuowany w okolicach Splitu, to my fundatorzy tej wycieczki zyskalibyśmy więcej czasu, a być może autobus mógłby nas podwieźć na plażę. Tymczasem ze Splitu, gdzie lądujemy o 11.35 zawozi się nas do Zadaru ( hotel Porto), gdzie bez pilota spędzamy popołudnie na obrzeżach miasta, kilka km od morza. Z Zadaru może bliżej jest do Jezior Plitvickich, ale następnego dnia spędzamy w sumie ponad 10 godzin w autobusie jadąc na drugi koniec Chorwacji na nocleg (do m. Metkowić hotel Narenta ), po to by następnego 3 dnia wracać do Splitu ( bezsensowna strata czasu ) a potem ponownie do hotelu Narenta. Następnego dnia Dubrownik i 2 godzinna przerwa zarządzona przez p. Elę. Nie byłoby pretensji, gdybyśmy otrzymali informację, zabierzcie stroje, bo w ramach przerwy można będzie skorzystać z plaży. Była to niedziela, więc można było przewidzieć, że po południu będą powroty z weekendu. No i na granicy do Czarnogóry staliśmy w korku dodatkowe 2 godziny, tak, że w autobusie tego dnia spędziliśmy łącznie 9,5 godzin ( z hotelu do Dubrownika 1,5 h., do granicy od 15.00 do 18.15, 2,5 godziny do zatoki Tiwak, i od 19,45 po przejeździe promem jazda do hotelu do 22.00. Hotel Mujanowić w m. Dobre Wody. Hotel blisko plaży, ale przy powrotach po 21, i zmęczeniu długą jazdą wiele osób nie miało nawet siły, by iść w nocy na plażę. Ludzie po tak długim przebywaniu w autobusie ( w niezbędnej zresztą klimatyzacji ) zaczynają kaszleć, mieć katar i są przeziębieni. Następnego dnia : degustacja w Njeguszy, Budva- znowu przerwa i plaża i brak informacji o możliwości kąpieli. Kilkugodzinna jazda autobusem z powrotem w korkach do tego samego odległego hotelu w Dobrych Wodach. Następnego dnia Kotor, Perast. Dwie godziny przerwy w Kotorze i znów brak informacji, że jest plaża do skorzystania w ramach wolnego czasu. Do 14.00 się uwinęliśmy i p. Ela zarządza prawie 2 godzinną przerwę k/ Perastu. Nic wcześniej nie wspomniała , by zabrać stroje kąpielowe – można by było przynajmniej się zanurzyć, ale niestety, przez cały okres wycieczki „nie było czasu na kąpiel w morzu” przez jazdę autobusem i ciągłe przerwy. W tym wyjeździe brakowało propozycji ze strony pilota na temat restauracji serwujących lokalne dania, co było w poprzednich objazdach szczególnie po Turcji, Grecji, Sycylii. Pilotka pani Ela K. – miły głos i dużo ciekawych informacji.”. Pozostali przewodnicy przekazywali fachowe informacje i chętnie odpowiadali na pytania. Podsumowując, piękne widoki i wspaniałe zabytki Chorwacji, Czarnogóry i Bośni i Hercegowiny zostały przyćmione fatalną organizacją doboru hoteli, a tym samym nadmierną i niepotrzebną jazdą autobusem, która źle wpływa na zdrowie i samopoczucie. Mamy niesmak, że nasze pieniądze ( wszystkich turystów ) miały na celu zaspokojenie wszystkich oprócz fundatorów.

    1.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    5

    Nie odpoczniecie

    ARIEL 27.08.2025 | Tagi: 36-45 lat, w parze

    Przygotujcie się, że wrócicie bardziej zmęczeni niż przed pójściem na urlop. Przygotujcie się na poranne wstawanie (np. śniadania o 6.15). W opisie wycieczki nie bez powodu brakuje dokładnego opisu ilości dziennie przejechanych kilometrów, program jest tak "świetnie skonstruowany", że nie nocujecie przy kolejnej atrakcji tylko was tam wiozą, najważniejsze aby było taniej. Więcej godzin dziennie spędzicie w autokarze niż na zwiedzaniu (4-7 godzin w autokarze dziennie, o wc w nim zapomnijcie). Jedzenie monotonne , czyli znów najtańsze dla biura. Zwiedzane miasta dzieli się na zwiedzanie z przewodnikiem oraz czas wolny który jest zazwyczaj zbyt krótki - 40 minut czy godzina czasem nie wystarcza na zamówienie posiłku i spokojne zjedzenie. Wszystko odbywa się po łepkach, jak najszybciej i dalej i dalej jedziemy jak to mówi pilot: jest to wycieczka objazdowa więc polega na jeżdżeniu nie zwiedzaniu. Standard pokoi "bałkański", czyli brud w pokojach, najtańsze wyposażenie, często pamiętające czasy Jugosławii. Widoki na korytarz lub pokój w piwnicy przy pralni, obleśne łazienki, oczywiście to wszystko jak będzie dla was pokój, bo nie dla każdego jest w tych samych hotelach i wożą Cię po mieście w poszukiwaniach miejsca gdzie mogą Cię upchnąć. Wifi podobno jest ale notorycznie mało kto mógł normalnie skorzystać z internetu bo go po prostu nie było. Nic dziwnego, że na miejscu ludzie piszą reklamację. Pilot Hubert dobrze zna chorwacki, co prawdopodobnie znacznie ułatwiało załatwianie spraw na miejscu jednakże gdy coś było nie po jego myśli traktował dorosłych ludzi jak małe dzieci będąc przy tym skrajnie nieuprzejmym. Poziom humoru prezentowany przez Pana Huberta często odbierałem jako żenujący. Zmienia program w trakcie, robi głosowanie kto chce a kto nie a i tak robi po swojemu. Dużym plusem okazał się kierowca Maciej sprawnie poruszający się po miejscowych wąskich drogach, kulturalny i sympatyczny facet na poziomie. Wycieczki zdecydowanie nie polecam nikomu, kto na urlopie marzy o odpoczynku. Następnym razem zastanowię się dwa razy zanim ponownie wybiorę wycieczkę z biurem Rainbow.

    1.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    20

    Tam i z powrotem

    Kamila, --- 12.08.2022 | Tagi: 26-35 lat, w parze

    Nie polecam wycieczki! Przez cały pobyt jeździliśmy autokarem tam i z powrotem (nawet do 10 godzin w ciągu dnia!). Zakwaterowania daleko oddalone od miejsc zwiedzania. Program absolutnie nieprzemyślany, brak organizacji wycieczki z odpowiednim wyprzedzeniem, czekanie na informację o noclegu do ostatniej chwili (oczywiście nie obyło się bez zawracania i wracania w to samo miejsce). Niesprawiedliwy przydział zakwaterowania - część uczestników w hotelu z restauracją, inni - w kwaterach prywatnych kilometr od głównego hotelu z wyżywieniem. Obiadokolacje po godzinie 21:00, a nawet 23:00. Bardzo mało czasu wolnego np. na jakikolwiek obiad, ponieważ trzeba było jechać dalej, ale za to dużo czasu wolnego w autokarze. Wycieczka bardzo męcząca i stresująca.

    1.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    9

    Reklamacja

    Piotr, 16.07.2025 | Termin pobytu: lipiec 2025 | Tagi: 56-65 lat, z rodziną

    Zapach wina i lawendy W związku ze skandalicznymi warunkami pobytowymi w hotelu Zenit w Neum ( trzy noclegi) oczekuję zwrotu kosztów noclegu dla siebie i rodziny (razem trzy osoby),który miałem nieszczęście odbyć w w/w. Hotel jest w stanie nienadającym się do zamieszkania: brud, zniszczone wyposażenie, niebezpieczne trakty komunikacyjne uszkodzone schody, niebezpieczne zejście na deptak przy plaży,(widziałem potykające się dzieci), brak izolacji na przewodach elektrycznych urządzeń, nieczynne gniazda elektryczne i tak dalej. Proszę o dokonanie we własnym zakresie kontroli w jakich warunkach ogólnie szanowana firma Rainbow kwateruje swoich klientów. Zrobiłem kilka zdjęć aby zachęcić Państwa do weryfikacji tego miejsca, bo trudno nazwać to hotelem. Bardziej nadaje się on do eksploracji URBEX, ale nie było tego w ofercie.(załącznik 1). Jednocześnie nie podobał mi się sposób kwaterowania w odległych miejscach od trasy przewidzianej w planie wycieczki. Chodzi o hotel Prego w Ulczinj pod granicą albańską – przejazd bez sensu około 3 godzin przez Dobrą Wodę i Bar a potem Budwe do miejsc zwiedzania objętych programem, takie wymęczenie ludzi, jazda tylko w celu noclegu i powrotem uważam za skandal, tym bardziej że nie była to sytuacja awaryjna tylko premedykacyjne w mojej ocenie działanie na wymęczenie podróżnych i kierowcy!! Strata większości dnia na przejazd tam i z powrotem. Za to również oczekuję uczciwej rekompensaty Piotr z Rodziną Mirosławą i Karolinką

    1.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    16

    Zapach wina i lawendy

    Pawel, Kowalewo 24.07.2015 | Tagi: 26-35 lat, w parze

    Jezdzilismy pol dnia do miejsca ktore bylo zamkniete wiec po co tyle bylo jechac co sie mijalo z celem , Po co jezdzic caly dzien dla 15 minut tylko zwiedzania ,,,, jezeli wycieczka byla zorganizowana pol roku wczesniej to powinna przebiegac przebiegać perfekcyjnie , a nie codziennie plany zmieniane byly i kazdy sie denerwowal bo nie wiedzial co dalej i do jakiego hotelu trafimy ...Od podanej kwoty za wycieczke ktora zaplacilismy musielismy doplacac w trakcie podróży co nas zaszokowało i nikt nie wiedział o tym ,,nie zostalismy poinformowani ,, kierowca byl wporzadku bardzo dobrze jezdzil i pilotka

    1.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    4

    Wycieczka przejazdowa nie objazdowa.

    Jacek, Długosiodło 24.07.2024 | Termin pobytu: czerwiec 2024 | Tagi: 56-65 lat, w parze

    Wycieczka miała być objazdowa a była przejazdowa.W opisie wycieczki autokar z WC,fałszywa informacja korzystać nie wolno było,pilot kłótliwy pieniacz, zero wiedzy o zwiedzanym regionie stwierdził że będzie zamknięta,Do plitwic wyjazd o 7 rano ,3godziny zwiedzania,przyjazd do hotelu o 21.Jak ktoś lubi stanie na granicach i jazde autokarem to polecam.Piękne krajobrazy .Swietny przejazd po serpentynach nad Kotorem

    1.0/6

    Czy ta opinia była pomocna?

    78

    Nie polecam Biura Rainbow Tours!!!!!!

    Lilka 28.09.2014 | Tagi: 56-65 lat, samemu

    Proszę mi nie życzyć kolejnej udanej podróży z Państwa biurem, bo to tak jakbyście z góry zakładali, że moja wycieczka z Państwa biurem była udana, a nie była;-(

telefon

Pobierz aplikację mobilną Rainbow

i ciesz się łatwym dostępem do ofert i rezerwacji wymarzonych wakacji!

pani-z-meteracem