Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Autokar nie nadawał się do podróży od pierwszego dnia, miał nie sprawną klimatyzację , fotele były popsute, nie dało się usiąść komfortowo bo cały czas się rozkładały. Miał awarie układu chłodzenia, autokar był naprawiany prowizoryczni żeby dalej jechać co było porażką. Jak klimatyzacja wysiadła całkowicie dopiero po kilku godzinach podjęto decyzje o wymianę autokaru, najlepsze było to że bez klimatyzacji musieliśmy dojechać do podstawionego autokaru ponad 300km w temperaturze powyżej 25stopni w autokarze. Do tej pory uważałem biuro podróży za jedno z lepszych a teraz jedno z gorszych.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Za tak duże pieniądze (objazd+wypoczynek) podziewaliśmy się lepszej jakości...
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wyżywienie i noclegi typowe dla objazdówek. Pilot OK poza jedną organizacyjną wpadką, która wynikła w Alhambrze i trochę zepsuła całokształt, szkoda. Najgorzej wypadła organizacja: grupa przeładowana co zwykle nie ma konsekwencji, ale tutaj miasta zabezpieczyły się przed cwaniakami i w większości wprowadziły limity w wielkościach grup a policja skuteczne to egzekwuje. W efekcie grupa prawie 40 osobowa musiała być podzielona na dwie mniejsze, ale przewodnik np: w Madrycie był tylko jeden co w połączeniu z archaicznymi audio-guidami, które gubiły zasięg już przy 20-30 metrach w ciasnej zabudowie, powodowało że druga w zasadzie nic nie słyszała prócz trzasków w słuchawce. A szkoda, gdyż Piotr naprawdę był rewelacyjny i ciekawie oprowadzał, choć mocno ograniczał go wyliczony czas. Podział grup powodował również niekiedy rozbicie czasu wolnego, gdy tylko jedna grupa mogła wejść do obiektu z przewodnikiem a druga musiała czekać na swoją turę i w efekcie później miała skrócony czas dla siebie. Flamenko jako fakultet można sobie spokojnie darować. Nie oceniam poziomu artystycznego występu, gdyż artyści mogą mieć słabsze lub lepsze dni, tylko co z tego jeśli na miejscu okazało się, iż połączone grupy Rainbowa otrzymały "budżetowy" sektor i najczęściej mogły podziwiać tylko ich plecy. Nigdy, ale to nigdy nie słuchajcie pilota, który mówi Wam, iż spokojnie możecie zostawić wszystkie rzeczy w tym wodę i powerbanki w autokarze, gdyż za chwilę do niego wrócimy. Otóż niekoniecznie tak musi być i możemy być zmuszeni do tymczasowego skorzystania z autokaru innej grupy Rainbow, więc nie będziemy mieli do nich dostępu przez dłuższy czas (ani też nie będziemy wiedzieli co się z nimi dzieje...) Z plusów oczywiście przepiękne miasta, umiarkowana jak na Hiszpanie temperatura w październiku (choć trzeba się liczyć z 25-30C i ostrym słońcem) i wspaniali życzliwi ludzie, zwłaszcza kierowca :) u którego też można się zaopatrzyć w niedrogą wodę i piwo.
2.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Drodzy Panstwo, Jestesmy wytrawnymi podroznikami, ktorzy zwiedzili sporo krajow szczegolnie na drugiej polkuli (Ameryka Polnocna i Poludniowa). Cieszylismy sie bardzo ze bedziemy w Europie i bedziemy mogli zwiedzic pierwszy kraj na naszej liscie, tzn. Hiszpanie. Musimy stwierdzic ze wycieczka byla dobrze zorganizowana i miala swietnego pilota, Wojciecha Chrzastka. Ale jeden mankament i to znaczacy zniszczyl cala przyjemnosc zwiedzania Hiszpanii. Jedzenie, szczegolnie podawane w hotelu Posadas de Espana bylo ponizej jakiejkolwiek krytyki. Sniadanie kontynentalne skladalo sie z suchych bulek, chleba tostowego, masla i dzemu. Takie sniadanie powtorzylo sie jeszcze kilka razy w czasie podrozy. W tymze hotelu na kolacje podano nam suchy ryz i wypieczony ochlap miesa. Bylismy zupelnie nieprzygotowani na taki serwis, zaszokowani ze firma tak znana i szanowana mogla zaserwowac takie "ochlapy." Oczywiscie wszyscy uczestnicy wycieczki, lekarze, wlasciciele prywatnych firm, prawnicy i inni byli oburzeni i rowniez reklamowali ten fakt u przewodnika wycieczki. Bez skutku oczywiscie, chociaz byc moze dzieki jego interwencji, pod koniec wycieczki cos "drgnelo" w tej materii i moglismy zjesc normalne, godziwe posilki. W miedzyczasie jednak, trzeba bylo zaopatrzyc sie sowicie w artykuly zywnosciowe w kolejnych sklepikach i stacjach benzynowych. Lacznie wydalismy dodatkowo jakies 250 EURO na "dozywianie." Nie spodziewalismy sie takiej sytuacji i jestesmy oburzeni, ze firma nie poinformowala nas o mozliwosci takiego dodatkowego wydatku. Mimo ze planowaliśmy dalsze wycieczki z Rainbow Tours, będziemy się mocno zastanawiać czy znow zglosic się do waszej firmy. Janina i Janusz Falkowscy
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Logistyka wycieczki tragiczna, zwłąszcza dotyczy to 2 ostatnich dni -calodzienny przejazd do Barcelony z Madrytu ,żeby odlecieć do kraju z lotniska w Gironie!!,ale nie tylko. .Hotele o niskim standardzie ,połozone na kompletnym odludziu z fatalna kuchnią .Jeśli był bufet to dało się coś wybrać do zjedzenia ,posiłki serwowane pozostawiały wiele do życzenia .Osoby na dietach eliminacyjnych kompletnie nie miały co jeść-no chyba ,że rozgotowane mrożone warzywa można nazwać kolacją. Pilotka wycieczki -pani Aleksandra kompletnie nie zainteresowana grupą ,ani przekazaniem informacji o regionie ,skupiała sie na podawaniu czasów odjazdu i posiłków ,w czym dokładnością mogłaby konkurować z ministrem zdrowia. Na plus można zaliczyć profesjonalnych przewodników po poszczególnych miastach .Bardzo miły i pomocny pan kierowca. No i oczywiście sama Hiszpania ,która jest piękna . Ogólnie mam wrażenie ,ze biuro zaczęło stawiać na ilośc ,a nie jakość
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Zwiedzenie Hiszpanii było moim marzeniem od tak naprawdę nie pamiętam kiedy. Przed wyruszeniem w podróż bardzo dokładnie zaznajomiłem się z programem i w tej opinii nie będę narzekał na czas spędzony w autobusie bo intensywność programu jest jak najbardziej zrozumiałe. Jednakże... trochę zrozumienia ze strony Rainbow przydałoby się dla uczestników wycieczki. Naprawdę nie rozumiem jak można po połowie dnia na zwiedzanie i drugiej spędzonej na podróży w busie podać obiadokolację, która jest zwyczajnie podła (zimna, sucha, bez smaku). I to nie tylko raz ale aż 5 razy na 7 dni objazdówki. Ja rozumiem, że po kosztach ale litości. Tego nie dało się jeść. Poza tym proponowałbym dodatkowo uatrakcyjnić nieco program. M.in. zamiast areny byków w Sevilli i opowiadaniu o zabijaniu tych zwierząt dla zabawy może warto by było zamienić tę "atrakcję" na wizytę w ogrodach Alcazaru niedaleko Katedry? Do przemyślenia. + Sevilla, Cordoba, Madryt, Barcelona, Valencia, Granada + dobra obsługa pilota, + wygodny autokar - przestarzały program - mało czasu wolnego w poszczególnych miastach - nadwyraz podłe jedzenie - momentami organizacyjny bałagan - brak zwiedzania Malagi
2.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Wycieczka dla fanów jazdy autokarem i zwiedzania z za szyb autokaru. Czas jazdy jazd autokarem to 36 godz. Zwiedzanie obiektów odbywało się nimal biegiem. Zakwaterowanie w hotelach na tzw. zadupiu gdzie nie było możliwości gdzie wyjść coś kupić i zobaczyć np. hotel był oddalony 80km. od Barcelony. ,, Brawo,, dla twórców tego programu ! Jszcze jedna uwaga. Powinna być weryfikacja wieku uczestników na tak szalęńczą wyprawe . Uczestnicy tej objazdówki w dużej mierze byli wiekowi , często się gubili i można było odnieść wrażenie, że walczą o przetrwanie tym bardziej,że uczestnicy musieli sami ładować 2razy dziennie bagaże do luków autokaru. Z dobrych rzeczy to dobrzy miejscowi przewodnicy Nie polecam tej wyprawy , chyba że organizator zastanowi się i wydłuży czas trwania wycieczki minimum o 3 dni.
1.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Niestety wycieczka dookoła Hiszpani organizacyjnie zostawia bardzo wiele do życzenia. Nie licząc Sewili, Barcelony i Granady brak czasu wolnego, w zamian za to bardzo duzo czasu spędziliśmy na stacjach benzynowych. Biuro bardzo oszczedza na autobusach (takich "składaków" dawno nie widziałem) i kierowcach (tylko jeden kierowca przez co ciągle gdzies odpoczywał). Standardowy dzień: wyjazdy z hotelu około 8 powrót około 19 a podczas dnia 6 godzin w autokarze, 1,5 godziny na postojach, 3 godziny zwiedzania i 0,5 godz czasu wolnego. Może mialem pecha i trafilem na nieodpowiedniego pilota. Największą porażką jest Madryt, 2 godziny pałac królewski (ponieważ grupy mogą być max 30 osób - zwiedzanie na dwie tury) zwiedzanie miasta trwało 20 minut (co mniej wytrzymali ledwo sie wyrabiali). Nie wiem czy Biuro nie wie jak zorganizowane jest zwiedzanie w Hiszpanii, czy zależy to od pilota? Wycieczki fakultatywne z których skorzystałem: brak słów, najpierw opowiadanie o tym co zobaczymy a później szybki bieg i skracanie czasu: Barcelona Nocą (warto tylko dlatego, że to co zobaczysz podczas tej wycieczki tego już nie zobaczysz w standardowym programie - lub tylko z okien autokaru gdy akurat zatrzyma się przypadkowo na światłach), Giblartar miala być wycieczka tylko dla osób lecących późno wieczorem lub w nocy, dlatego lecialem do Warszawy, a okazało się ze została skrócona tak aby skończyła się o 15:00 i mogły z niej skorzystać osoby lecące do innych miejsc (w programie była informacjaeże dla osób lecących późno wieczorem możliwość skorzystania z tej wycieczki). Szkoda tylko, że o tym fakcie zawsze dowiedzieliśmy się w trakcie wycieczki na nie przed jej rozpoczęciem. Kolejny element po wycieczce z Giblartar jak wracaszdo Warszawy jesteś od 15 do 24 godziny bez żadnego pomieszczenia na przebranie się lub nawet na odpoczynek, ale jeżeli nie korzystasz z tej wycieczki to od 11 jesteś już pozbawiony jakiegokolwiek miejsca (poza sofą w recepcji). Oczywiscie zaraz padnie argument ze strony Biura, że mogłem czytać program, że jest intensywny, że wszytsko bylo zapisane (proponuję dodać do programu - zwiedzanie najdroższych knajpek i stacji benzynowych przy autostradach, chcesz poczuc się jak bezdomny jedź znami - dziwię się że hotele to tolerują). Nie była to moja pierwsza wycieczka objazdowa, i zawsze było to dużo lepiej zorganizowane. Szkoda bo program choć byłby bardzo intensywny to dobrze zorganizowany mógłby dostarczyć wiele wspanialych wrażeń i wspomnień, niestety w taki sposob zorganizowany raczej nie zachęca do korzystania z tej oferty.
1.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Rainbow zapewniał darmowy parking przy lotnisku w Poznaniu, parking okazał się mitem bowiem roboty drogowe przed parkingiem uniemożliwiły wjazd,trzeba było skorzystać z parkingu na lotnisku za 360 zł. Nie warto płacić za wycieczki fakultatywne z wyprzedzeniem, w razie choroby i zgłoszeniu o tym 2 dni przed wycieczką nie chcą zwrócić opłaty tłumacząc się wewnętrznym regulaminem o którym przedtem nie informowali. Pani rezydent na tygodniowej pobytówce kontaktowała się raz i to przez telefon. Tak że podsumowując lipa i drożyzna. Jurek.