Opinie pochodzą od naszych Klientów, którzy odwiedzili dany hotel lub uczestniczyli w wycieczce objazdowej.
Osoba dodająca opinię musi podać dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz dane dotyczące wyjazdu, czyli datę i kierunek wyjazdu lub numer rezerwacji. Dzięki tym informacjom sprawdzamy, czy autor opinii faktycznie podróżował z nami. Jeżeli dane się nie zgadzają, wówczas nie publikujemy opinii.
4.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Filipiny to niewątpliwie piękny kraj tyle że wg mnie program nam tego mimo różnych atrakcji nie pokazal. Pozostał niedosyt odkrytej przyrody, lasów tropikalnych, wodospadów, zwierzyny, zabytków. Program średnio atrakcyjny a pobyt tyle razy w Manilli w której nic nie ma-bez sensu. Dobrze że upomnieliśmy się o nirkowanie z rekinami wielorybimi-było extra i było warto.
3.5/6
Czy ta opinia była pomocna?
Opinia na temat wycieczki Filipiny- w krainie tysięcy wysp w terminie 28.04. -11.05.2025r. Po kilku latach przerwy, wróciliśmy do biura Rainbow. 1. Organizacja, program, logistyka. Program wycieczki ciekawy, pokazujący różne oblicza Filipin. Przeloty bardzo długie i bardzo męczące. W każdą stronę przesiadka w Dubaju i lądowanie techniczne w Clark ,które znacznie wydłużają podróż.(Lądowanie w Clark w każdą stronę o ok. 3 godziny ) W drodze powrotnej czas przesiadkowy w Dubaju 7 godzin !!!!!! Przylot do Dubaju o 1 w nocy, a wylot do Warszawy o 8.10 rano , podczas gdy o godz. 3.50 w nocy było połączenie tymi samymi liniami z Warszawą. Moja całkowita podróż powrotna z Filipin , od wyjścia z hotelu do przylotu na Okęcie wyniosła 35 godzin. !!!!!!!!! Biuro Rainbow nie zapewniło opieki pilota w trakcie przelotu (przesiadka na potężnym i skomplikowanym lotnisku w Dubaju) i co najgorsze brak takiej informacji w ofercie i w umowie. Transport w tzw. części górskiej Filipin realizowany bardzo mało komfortowymi busami. W każdym busie ostatni rząd siedzeń był przesunięty mocno do przodu ,celem powiększenia miejsca na bagaż i uwaga !!!!! miejsce noclegowe dla kierowcy i pomocnika. W wyniku tego zabiegu turyści tłoczyli się na małej powierzchni z mocno ograniczoną powierzchnią na nogi. Trudno mi sobie wyobrazić , czym kierował się organizator wycieczki , nie zapewniając kierowcy miejsca do solidnego nocnego wypoczynku , kierowcy ,który w następnym dniu prowadził auto na krętych górskich drogach i odpowiadał za życie min. 6 turystów. Noclegi w części objazdowej przyzwoite , za wyjątkiem sytuacji w górach ,gdzie organizator dla części grupy ,zarezerwował pokoje w schronisku turystycznym z jedną łazienką na cztery pokoje. Pani pilot twierdziła ,że w tej wiosce nie ma innych możliwości. Co najmniej jedna para turystów nie zaakceptowała tych warunków i w ciągu 5 min. przez booking zarezerwowała sobie nocleg w sąsiadującym hotelu w cenie 180,00 PLN za dwie osoby ze śniadaniem….. , a po chwili okazało się ,że w tym hotelu nocuje Nasz miejscowy przewodnik……. bez komentarza. 2. Stopień trudności wycieczki Skandalem jest ,że biuro Rainbow nie informuje turystów (brak w ofercie, brak w umowie) o tym ,że co najmniej dwie oferowane atrakcje wymagają bardzo dobrej sprawności fizycznej i bardzo dobrej wydolności kardiologicznej. Zejście do wodospadu (500 schodów) oraz zejście do kaskadowych pól ryżowych wpisanych na listę Unesco nie jest możliwe, przy braku spełnienia warunków opisanych powyżej. Trekking dla wymagających , bo tak należy nazwać zejście do kaskad ryżowych w dużej części odbywał się po czymś na kształt krawężnika co m.in. doprowadziło do kontuzji kolana u jednego z uczestników. Efektem tego było to ,że znakomita część grupy nie zobaczyła wodospadu i kaskad ryżowych. 3. Hotel w części wypoczynkwej. My wybraliśmy Hotel Modala i mimo ,że za ten hotel była najwyższa dopłata – nie żałujemy. Hotel pięknie położony z małą ,ale czystą piaszczystą plażą, czysty, bardzo miła i pomocna obsługa. Śniadania wliczone w cenę były bardzo smaczne i urozmaicone. Dopłaciliśmy jeszcze w Polsce za obiadokolację i z tym były małe problemy, ale po kilkunastu minutach sprawy się wyjaśniły. Otrzymaliśmy ryczałt 1000 peso na wykorzystanie w restauracji hotelowej w ciągu każdego dnia. Wystarczało to na dwa gorące posiłki (pod warunkiem ,że nie wybieramy potraw z tzw. Górnej półki. Jednak proponuję nie dokupować obiadokolacji , a za jedyne 200 peso pojechać tuktukiem do pobliskiego miasteczka i upajać się miejscową kuchnią (taniej i smaczniej). Generalnie bardzo polecam ten hotel. 4. Rozliczenia i wpłaty dodatkowe. Jak zawsze na tego typu wyjazdach pozostaje problem dopłaty w USD u pilota. W tym przypadku 350 USD/osoba Istotnym faktem jest to ,że po mocnych prośbach tylko dwie pary otrzymały potwierdzenie wpłaty , wystawione przez miejscowego turoperatora. W ofercie i umowie biuro Rainbow podaje ,żę dopłata 350 USD/osoba ma pokryć koszty bagażowych, biletów wstępu ,napiwków dla kierowców i opłaty miejscowego przewodnika. Jeśli chodzi o bagażowych ,to bodajże dwukrotnie był to pełny serwis czyli wypakowania bagażu z samochodu i dostarczenie do pokoju. W pozostałych sytuacjach rola bagażowych ograniczała się do wypakowania bagaży z samochodu i ustawienia ich w okolicach recepcji. Zastanawiam się ile zarabia miejscowy przewodnik i jak duże są napiwki dla bagażowych skoro pilot zebrał od grupy : 34 x 350 USD = 11 900 USD co daje kwotę dzienną 1 190 USD……. Przeciętne wynagrodzenie na Filipinach to 794 ,62 USD /miesięcznie Wiem, zgodziliśmy się dopłacić kwotę 350USD ,ale może by tak dla dobrego obyczaju ,biuro Rainbow nie wstydziło się napisać prawdy , na co przeznaczone są te środki , bo na pewno nie tylko na to co podaje oferta/umowa. Mam nieodparte wrażenie ,że kwota ta zawiera nieopodatkowany przychód dla bliżej nieokreślonej ilości osób (miejscowe biuro turystyczne, przewodnik, pilot,??????? ) Co do wycieczek fakultatywnych (byłem tylko na czekoladowych wzgórzach) to znów brak potwierdzenia przyjęcia opłaty w kwocie 90 USD. Inną sprawą jest fakt ,że wykupując identyczną wycieczkę w miejscowym biurem podróży , płacimy 40 USD a nie 90 USD. Jak łatwo policzyć zysk organizatora (nieudokumentowany ) to : 31 osób x 90 USD = 2790 USD 31 osób x 40 USD = 1240 USD Zysk za jeden dzień 1550 USD Czy naprawdę tak duże biuro podróży jak Rainbow musi poniżać się tak bardzo i dodatkowo łupić turystę tak wysokimi cenami wycieczek fakultatywnych ? 5. Pilot. Pani Magda chłodno realizowała swoje zadanie jako Pilot wycieczki. Bardzo brakowało nam odrobiny empatii. Wiedza (dość duża, choć w dużej części czytana ze smartfona) przekazywana była dość chaotycznie , często Pani pilot jednocześnie poruszała kilka wątków).Komunikacja Pilot-Turyści. Jak zwykle w biurze Rainbow – bardzo duża grupa (34 osoby). W części górskiej 6 busów i komunikacja Pilota z Turystami przez …..krótkofalówkę …. Zwaną szczekaczką. Wystarczyło ,że jeden z busów nieco oddalił się od pozostałych i turyści nic nie słyszeli lub słyszeli irytujące trzaski…. – zły pomysł Przy zwiedzaniu pieszo ,Pani pilot posługiwała się głośnikiem……co irytowało innych turystów oraz mieszkańców. Może jednak słuchawka do ucha dla każdego turysty ,to dobre rozwiązanie? Ocena -przyzwoita. Podsumowanie Bardzo duży plus za program Dobre warunki noclegowe za wyjątkiem przytoczonym powyżej. Jedzenie będące w cenie objazdu na dobrym poziomie. Bardzo dobry hotel Modala Wszystko pozostałe na poziomie miernym. Pozdrawiam. Jacek.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Brak realizacji programu, zmieniony na miejscu, brak pomysłu na dobry program i pokazanie turystom, klientom Rainbow pięknych Filipin.
3.0/6
Czy ta opinia była pomocna?
Program mało atrakcyjny. Zbyt długie przejazdy, bo ok. 70% każdego dnia, hotele b. słabe, podobnie posiłki. Na plus należy zaliczyć rozdawaną wodę każdego dnia rano. Pilot pracując na umowie zleceniu nie wykazuje 100% aktywności zawodowej. Aczkolwiek posiadał stosowną wiedzę.